יום שבת, 20.04.2024 שעה 13:38

סנסציית ענק: פדרר הודח ברבע גמר ווימבלדון

באחת ההפתעות הגדולות בעולם הטניס, הפנומן הודח על ידי אנדרסון (8) אחרי 13:11 במערכה ה-5. נדאל גבר על דל פוטרו ויפגוש את ג'וקוביץ' לקרב ענקים

|
רוג'ר פדרר (רויטרס)
רוג'ר פדרר (רויטרס)

לא ייאמן. בתום דרמת ענק, רוג’ר פדרר הודח הערב (רביעי) ברבע גמר ווימבלדון על ידי קווין אנדרסון (8) באחת ההפתעות הגדולות בטניס בשנים האחרונות אחרי 2:6, 6:7(5), 7:5, 6:4 ו-13:11. הפנומן השווייצרי לו כבר 20 תארי גראנד סלאם מתוכם שמונה בטורניר הדשא היוקרתי, כבר הוליך בבטחה 0:2 במערכות, אולם הדרום אפריקאי לא נבהל מגודל המעמד וחזר ל-2:3 אדיר בתום מערכה חמישית סופר מותחת. 

אנדרסון הוא הדרום אפריקאי הראשון בחצי גמר טורניר הדשא מאז 1983 וכעת, יפגוש את ג’ון איסנר שגבר על מילוש ראוניץ’. בחצי הגמר השני, רפאל נדאל שגבר על חואן מרטין דל פוטרו בתום קרב מרתק של חמש מערכות יפגוש את נובאק ג’וקוביץ’, שניצח את קאי נישיקורי במשחק המוקדם של היום.

רוג'ר פדרר וקווין אנדרסון (רויטרס)רוג'ר פדרר וקווין אנדרסון (רויטרס)

פתיחת המשחק לא רמזה על סיומו, פדרר שלט במערכה הראשונה, שבר בקלות במשחקון הפתיחה ושוב לקראת סיומה וסגר 2:6 תוך 26 דקות. הפנומן שבר ל-0:2 גם בפתיחת המערכה השנייה אבל אנדרסון שבר חזרה בפעם הראשונה במשחק והמערכה הגיע לשובר שוויון בו ניצח השווייצרי 5:7.

במערכה השלישית ההגשות נשמרו, ביתרון 4:5 קיבל פדרר נקודת משחק, אך אנדרסון הציל אותה שמר ל-5:5, ומשם הצליח לשבור ל-5:6, פדרר עלה מיד לנקודות שבירה משלו, אך ההגשות של אנדרסון היו יציבות והוא השלים 5:7 ולקח מערכה לפדרר לראשונה מאז 2016. כמו כן, במערכה הרביעית שוב היה זה אנדרסון ששבר ל-3:4 ועם הסרב האדיר שלו שמר על היתרון עד 4:6 ו-2:2  במערכות.

רוג'ר פדרר (רויטרס)רוג'ר פדרר (רויטרס)

המערכה החמישית הפכה למותחן אדיר, השניים שמרו על ההגשות 22 משחקונים ברציפות עד 11:11, ואז טעות כפולה של פדרר העניקה לאנדרסון נקודת שבירה שהוא ניצל היטב ועלה ל-11:12. הדרום אפריקאי  עוד היסס בסרב הראשון, אבל לאחר מכן ההגשה לא אכזבה אותו והוא הגיש לניצחון הגדול בקריירה שלו.

כמו כן, בתום ארבע שעות ו-47 דקות, המשחק הארוך ביותר בווימבלדון 2018, רפאל נדאל הראשון בעולם ניצח במשחק הטניס הטוב בטורניר עד כה את חואן מרטין דל פוטרו הרביעי בעולם אחרי 5:7, 7:6(7), 6:4, 4:6 ו-4:6.

המערכה הראשונה עברה ללא שבירות והספרדי ניצח 5:7 אחרי שבירה במשחקון ה-12. במערכה השנייה דל פוטרו שבר ל-4:5, אבל לא הצליח להגיש למערכה ונדאל שבר ל-5:5 וההכרעה הגיע לשובר שוויון בו ניצח דל פוטרו 7:9. שבירה בודדת של דל פוטרו ל-2:3 במערכה השלישית העניקה לו 4:6 ענק. נדאל שבר במערכה הרביעית גם כן במשחקון החמישי והצליח עם 4:6 משלו לקחת את המשחק למערכה חמישית.

רפאל נדאל בטירוף (רויטרס)רפאל נדאל בטירוף (רויטרס)

בשיאו של המותחן נדאל שבר ל-2:3, דל פוטרו עלה לנקודות שבירה במשחקון שישי ארוך ומרתק שארך 12 דקות, אבל אחרי נקודות ענקיות שהעמידו את הקהל על הרגליים, נדאל שמר ל-2:4 בדרך ל-4:6 מרתק בסיום, כשהכדור האחרון נחת על הדשא בדיוק בזמן שריקת הסיום בין אנגליה לקרואטיה. נדאל הנרגש סיפר בסיום: “לשנינו הגיע לנצח, היה משחק מדהים, דל פוטרו שחקן ענק אבל אין לי זמן ליהנות, יש לי יריב קשה מאוד בסיבוב הבא (ג’וקוביץ’) ואני חייב להתחיל להתכונן”.

כאמור, איסנר האמריקאי עלה לראשונה בקריירה שלו לחצי גמר גראנד סלאם בווימבלדון בפרט ובקריירה בכלל, שניצח בקרב הגשות אדיר את מילוש ראוניץ’ הקנדי 7:6(5), 6:7(7), 4:6 ו-3:6 בתום שעתיים ו-42 דקות. הישגו הטוב ביותר של האמריקני בן ה-33 על הדשא היה שלוש הופעות בסיבוב השלישי אחרי שבשנה עברה הפסיד לדודי סלע בסיבוב השני.

בצד המעודד יותר הערב, נובאק ג'וקוביץ חזר הערב למעמד חצי גמר ווימבלדון לאחר שלוש שנות היעדרות כשניצח ברבע הגמר את היפני קאי נישיקורי אחרי 3:6, 6:3, 2:6 ו-2:6 מרשים בתוך שעתיים ו-35 דקות.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

הסרבי שדורג 12 בטורניר ומדורג כעת 21 בעולם יחכה למנצח בקרב האדיר בין רפאל נדאל לחואן מרטין דל פוטרו. נולה שזכה בטורניר ב-2011, 2014 ו-2015, פתח נהדר שבר ל-1:3, נישיקורי חזר ל-3:3 אבל נשבר שוב והסרבי השלים 3:6 .

נישיקורי (24) שינה את המומנטום, שלט במערכה השנייה ניצח בה 3:6 והמשיך למערכה השלישית כשעלה לשלוש נקודות שבירה במצב של 2:2, אבל כאן ג'וקוביץ, הכריז מלחמה יצא מהבור ומאז השתלט על המשחק מחדש כשהסרבי שמט רק שני משחקונים עד לסיום.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */