יום שישי, 19.04.2024 שעה 22:33

סאות'גייט: שנים סבלנו, אפשר לעשות משהו גדול

מאמן אנגליה לקראת חצי הגמר מול קרואטיה ב-21:00: "יש מחויבות וגאווה, שברנו הרבה מחסומים", ההרכב לא ישתנה, וגם: מאזן השערים האדיר בין הנבחרות

|
הארי מגוויר וגארת' סאות'גייט (רויטרס)
הארי מגוויר וגארת' סאות'גייט (רויטרס)

תמונת גמר המונדיאל תתבהר הערב (רביעי) ב-21:00 עם סיום המשחק בין אנגליה לקרואטיה, כשהמנצחת תתמודד על תואר אלופת העולם. הקרואטים הזיעו לא מעט בדרך לחצי הגמר עם שני קרבות פנדלים מוצלחים בשלבי הנוקאאוט עד כה, אך טרם נוצחו בטורניר. אנגליה מנגד רשמה הפסד לבלגיה, אך גברה על שבדיה 0:2 ברבע הגמר ותגיע רעננה יותר.

אריק דאייר: עדיין לא השגנו את המטרה

שתי הנבחרות נפגשו בסך הכל חמש פעמים בעבר, כשהפעם האחרונה הייתה במסגרת מוקדמות מונדיאל 2010, שם רשמו האנגלים 1:5 דורסני מצמדים של פרנק למפארד וסטיבן ג’רארד ועוד שער של וויין רוני, אך שלושתם כמובן כבר היסטוריה רחוקה עבור הנבחרת. בסך הכל המאזן בין הנבחרות עומד על שלושה ניצחונות אנגלים ושניים לקרואטיה.

פראנק למפארד מבקיע מול קרואטיה. הפעם לא יהיה שם כדי לעזור (רויטרס)פראנק למפארד מבקיע מול קרואטיה. הפעם לא יהיה שם כדי לעזור (רויטרס)

נתון שלוקה מודריץ’ וחבריו כן יכולים להתעודד ממנו הוא שבכל פעם שנבחרתו פגשה את האנגלים לאורך ההיסטוריה, היא גם מצאה את הרשת, מה שאי אפשר להגיד על החבורה מהממלכה. בסך הכל נכבשו בחמשת המפגשים לא פחות מ-24 שערים, בממוצע של כמעט חמישה שערים למשחק.

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, אמר סאות’גייט: “השיר ‘הכדורגל חוזר הביתה’ הוא שיר שלא יכולתי לשמור אם להיות הוגן, עד עכשיו. אנחנו אפילו לא קרובים למיצוי הפוטנציאל שלנו, בטח בגלל הגיל הממוצע. הם צריכים לצבור עוד ניסיון במשחקים גדולים. אנחנו נרגשים מהעתיד, אבל גם חושבים על ההזדמנות שניצבת מולנו עכשיו. אנחנו אחת הנבחרות הצעירות בטורניר, הכי פחות מנוסה, אבל לעולם לא מוותרת. הרעב של השחקנים בולט, עשינו המון הישגים בטורניר הזה – הניצחון הגדול בטורניר, העפלה לנוקאאוט אחרי 10 שנים, רבע גמר ראשון מזה שנים רבות וניצחון ראשון בדו קרב פנדלים”.

עוד הוסיף: “אנחנו ממשיכים לשבור מחסומים, אנחנו גאים בעצמנו ויש לנו הזדמנות לעשות דבר גדול. במשך שנים רבות המדינה והאוהדים סבלו, אבל הספורט יאחד אותנו. יש גאווה ללבוש את המדים של הנבחרת, אפשר להרגיש את המחויבות, זו הרגשה מיוחדת ופריבילגיה. הטורניר ברוסיה? אני אנגלי מזן חדש שלא שותה תה. בכל מקום שבו שיחקנו כאן קיבלו אותנו בחום. הארגון היה ברמת על, יש הרבה סיפורים שסיפרו לפני הטורניר הזה ואני יודע עכשיו בוודאות שהם היו פשוט לא נכונים”.

הקשר ג’ורדן הנדרסון שגם כן נכח במסע”ת הוסיף: “אני חושב שאנחנו רק צריכים להתרכז במה שאנחנו רוצים לעשות ומה שאנחנו רוצים ליצור. עשינו הרבה דברים יפים עד כה, אבל אנחנו רוצים לשמר את זה. אנחנו מסתכלים על כל משחק לגופו ונמשיך לעשות כך. אין צורך לעשות כל דבר גדול יותר ממה שהוא, עלינו להתרכז בעבודה שמונחת לפנינו.

שחקני אנגליה באימון. דריכות שיא (רויטרס)שחקני אנגליה באימון. דריכות שיא (רויטרס)

בראיון שערך לאתר הרשמי של פיפ”א, הארי מגווייר, שכבש את השער הראשון של אנגליה מול שבדיה בדרך לחצי הגמר, נשמע מרוצה ממעמדו בנבחרת שלושת האריות: “אני שמח שגארת’ סאות’גייט מאמין בי ומציב אותי בהרכב, זה העניק לי המון ביטחון”, אמר מגווייר, “אחרי המשחק הראשון בנבחרת הלחץ ירד והכל הפך לקל יותר עבורי. אני אמשיך לצמוח, אני מרוצה מהיכולת שלי עד כה ומקווה להמשיך, כשכבשתי הרגשתי אדרנלין עצום ולא יכולתי לבקש רגע טוב יותר להבקיע בו, הגיע לנו לנצח”.

מבחינת ההרכב, סאות’גייט צפוי לעלות עם 11 השחקנים שניצחו את שבדיה ברבע. ג’ורדן פיקפורד, השוער שסיפק מספר הצלות נהדרות, ימשיך כמובן בשער. מגווייר, קייל ווקר וג’ון סטונס במרכז ההגנה, קיראן טריפייר ואשלי יאנג בכנפיים, ג’ורדן הנדרסון וג’סי לינגרד במרכז הקישור ובהתקפה יוצבו דלה אלי, ראחים סטרלינג והארי קיין.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */