יום שישי, 19.04.2024 שעה 01:06

רוט-שחמורוב: וואו, עכשיו נפל לי עול מהכתפיים

אצנית העבר, ששיאה בריצת 100 מ' נשבר, התרגשה ופרגנה לויסמן, שאמרה: "מאושרת שעשיתי זאת בארץ". יו"ר האיגוד: "יום היסטורי, אנשים יזכרו איפה היו"

|
דיאנה וייסמן עם אסתר רוט שחמורוב (איציק בלניצקי)
דיאנה וייסמן עם אסתר רוט שחמורוב (איציק בלניצקי)

היסטוריה של ממש התחוללה הערב (רביעי) ביום הראשון של אליפות ישראל ה-82 באתלטיקה קלה, כאשר האצנית בת ה-19 דיאנה ויסמן שברה את שיאה בן 46 השנים של אסתר רוט-שחמורוב בריצת 100 מטרים, שהיה נחשב לאלמותי ממש, כאשר עצרה את השעונים על 11.38 שניות בלבד וקבעה שיא ישראלי חדש.

רוט-שחמורוב אמרה על השיא המדהים שלה שהגיע לסיומו: ״הגעתי בדיוק כשדיאנה סיימה, הבטתי בשעון ואמרתי ‘מה? ישראלית עשתה את התוצאה?’ ולא האמנתי. אז אני רואה את דיאנה ואז אמרתי ‘וואו, עכשיו נפל לי עול מהכתפיים’”.

דיאנה וייסמן (איציק בלניצקי)דיאנה וייסמן (איציק בלניצקי)

על ההופעה של האצנית הצעירה: “דיאנה הייתה מכוונת מטרה, זה היה אצלה כבר ברגליים והיא החליטה לעשות את זה אל מול הקהל הביתי. לפי התנאים שהיו פה היא עוד יכולה לשפר את התוצאה כי יש לה את זה ברגליים”.

דיאנה ויסמן עצמה אמרה לאחר שבירת השיא: ״אני מאוד שמחה ומאושרת שעשיתי את זה פה בישראל מול הקהל הביתי שבא לתמוך בי ולא בצרפת משם חזרתי לפני יומיים ממחנה אימונים. אסתר היא אגדה של ישראל ו-46 שנים היא עמדה על אותה תוצאה ואף אחד לא יכול היה לשבור את השיא הזה״.

״כנראה עשיתי לעצמי איזשהו סוויץ’ בראש, אמרתי במסיבת העיתונאים שהכל בראש ואם אתה חושב שאתה יכול להצליח אז תצליח, אם אתה חושב שאתה לא יכול אז אתה מוריד את עצמך כל פעם מחדש. אמרתי לעצמי שאני יכולה ואני באמת יכולה. אני כבר עשיתי את שלי פה, שברתי את השיא ואהיה בברלין״.

דיאנה וייסמן (איציק בלניצקי)דיאנה וייסמן (איציק בלניצקי)

יו”ר איגוד האתלטיקה, עמי ברן, אמר ל-ONE: “יום היסטורי, אנשים יזכרו איפה הם היו. אמרתי מההתחלה שתהיה אליפות מדהימה ובאמת היה יום היסטורי. יש לנו עוד יום לאליפות, אני מקווה שהקהל שוב יגיע ובתקווה אפילו יותר, מאוד קשה לנבא לגבי עוד שיאים. אני הולך עם האגודות, האתלטים והמאמנים שלהם בתקווה שהם יבואו מוכנים ויעשו שיאים, אבל אם לא, אקבל אותם כמו שהם”.

על שבירת השיא המיתולוגי של אסתר רוט-שחמורוב: “הערכנו שדיאנה תגיע לכאן בכושר טוב, היא הייתה במחנה אימונים בחו”ל והיה לנו תחושה שהיא תעשה משהו גדול. היא עשתה את זה בגדול, גם בגמר היא עשתה יפה מאוד, זה יום היסטורי לאתלטיקה הישראלית ונמשיך ככה”.

על הציפייה מהישראלים באליפות אירופה הקרובה בברלין: “האתלטים שנוסעים לשם עשו קריטריונים כמו שצריך, הם מוכנים לזה ומיד לאחר האליפות יתחילו להתכונן לקראת אליפות אירופה. זה יהיה מופע לא רק שלנו, אלא של כל האתלטיקה האירופאית”.

על תקווה למדליה באולימפיאדת טוקיו: “אם מדברים איתי על טוקיו אני אומר שהתוכנית היא לטווח ארוך כי אנחנו חייבים להגיע למצב של דברים טובים. אני לא יכול להגיד מה יהיה בטוקיו, אני שנה וחצי בתפקיד ואני מקווה שאוכל לתת תשובות יותר טובות שנה הבאה”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */