יום חמישי, 28.03.2024 שעה 12:24

מי יניף גביע? מסי, רונאלדו וניימאר בקרב חייהם

הארגנטינאי הפסיד בגמר, הפורטוגלי כבר כבש יבשת אחת והברזילאי רוצה להוכיח שהוא הגדול מכולם. שלושה כוכבים במרדף אחרי גביע העולם הראשון שלהם

|
מסי, רונאלדו וניימאר. מי יזכה? (רויטרס)
מסי, רונאלדו וניימאר. מי יזכה? (רויטרס)

הם זכו כמעט בכל תואר אפשרי, הגיעו לפסגות הגבוהות ביותר והגשימו חלומות של אוהדים רבים, אבל רק דבר אחד חסר להם בארון - גביע העולם. ליאו מסי, כריסטיאנו רונאלדו וניימאר, שלושת הכוכבים הגדולים ביותר בעולם הכדורגל, ייאבקו על תואר אחד ויחיד במונדיאל שברוסיה. זהו תואר שרק אחד מהם יוכל לזכות בו וזהו תואר שבו אף אחד מהם לא זכה עד כה בקריירה. מי מביניהם יהיה אלוף העולם ויזכה להניף את הגביע המוזהב?

לנצח את הסטיגמות

ליאו מסי נמצא בכושר נהדר. הוא מלך השערים ומלך הבישולים של הליגה הספרדית, אחרי עונה שבה הוא זכה בדאבל נוסף תוך שהפך לגורם מכריע שמנצח משחקים בשנים האחרונות ומביא נקודות בעיקר בדקות האחרונות. איש של מאני טיים. בברצלונה יש לו זכיות בכל תואר אפשרי אבל בנבחרת הלאומית של ארגנטינה הוא מתקשה יותר ועדיין לא זכה להניף שום גביע בבוגרים. כך למשל, שלוש פעמים הוא הגיע עד לגמר הקופה אמריקה והפסיד בגמר - פעמיים לצ'ילה בשנים האחרונות ופעם נוספת לברזיל, כאשר כל הגמרים הסתיימו בהפסד בפנדלים.

הצצה מיוחדת למלון בו שוהה נבחרת ברזיל

הפרעוש שותף לראשונה במונדיאל ב-2006 וכבש את השער הראשון שלו בהופעת הבכורה שלו בטורניר, רגע לפני שהגיע לגיל 19. זה היה במשחק שבו ארגנטינה הביסה 6:0 את סרביה ומונטנגרו בשלב הבתים, אך לצערו בקמפיין הזה לא חגגו יותר מידי באלביסלסטה. הנבחרת הודחה ברבע הגמר על ידי גרמניה בפנדלים והילד המוכשר הופיע שוב במונדיאל 2010, שם הוא הפך כבר לשחקן מרכזי יותר, אך למרות הציפיות הגבוהות הוא לא כבש באף משחק וגם אז גרמניה עצרה את ארגנטינה ברבע הגמר.

בגביע העולם האחרון, לפני ארבע שנים בברזיל, ארגנטינה אומנם הצליחה להעפיל לגמר אבל שוב פגשה את הכבשה השחורה שלה והפסידה לגרמנים בגמר. אחרי שלא כבש בדרום אפריקה, מסי אומנם התפוצץ כבר בפתיחת הטורניר האחרון בברזיל עם ארבעה שערים בשלושת המשחקים שהיו בשלב הבתים, אבל שוב נעלם בשלבים הסופיים. ארגנטינה כבשה רק שני שערים בכל משחקי הגמר שלה והציגה יכולת לא משכנעת, אבל העפילה בסופו של דבר לקרב המכריע על הגביע, שם היא הפסידה את התואר בהארכה. גרמניה זכתה באליפות העולם על חשבונה.

יצליח הפעם? ליאו מסי (רויטרס)יצליח הפעם? ליאו מסי (רויטרס)

ארגנטינה תפתח את הטורניר הקרוב ברוסיה בבית עם קרואטיה, איסלנד וניגריה, כך שעל הנייר היא אמורה להעפיל לפחות לשמינית הגמר. גרמניה, שתשחק בבית אחר, תוכל לפגוש את מסי וחבריו רק בחצי הגמר, אם וכאשר. זה כמובן לא אומר שהדרך של מסי לתואר כבר נסללה, אבל אם הוא יצטרך לנצח את "קללת גרמניה" זה יקרה רק ברגעים המכריעים של הטורניר וזה כמובן יוסיף למתח הגדול של שלבי הגמר.

הגאון מרוסאריו נולד שנה אחרי הזכייה האחרונה של ארגנטינה בגביע העולם של 1986. מעבר ללחץ שבו הוא נמצא והרצון להביא את הגביע המוזהב אחרי 32 שנה לארגנטינה, הכוכב של בארסה יגיע במהלך הטורניר לגיל 31, כך שייתכן ומדובר בהזדמנות האחרונה שלו להיות אלוף עולם ולנצח את כל הסטיגמות שדבקו בו.

רק שלא ייפצע שוב

ניימאר הבריזלאי ינסה במהלך הטורניר הקרוב לצאת באופן רשמי מהצל של חברו מברצלונה, ליאו מסי. זה מה שהוא חולם לעשות בעצם מאז שעזב את הקבוצה לטובת פאריס סן ז'רמן, להוכיח שהוא יכול להיות גם כוכב כדורגל בקנה מידה עולמי. אומנם מסי מתקרב כבר לגיל הפרישה, אבל דווקא עכשיו לניימאר יש רצון להוכיח שהוא קורץ מחומר אחר ולכן אם הוא יזכה בטורניר דווקא בתקופתו, הוא יודע שההישג הזה יחשב להרבה יותר גדול ומשמעותי.

חזר מהפציעה. ניימאר חוגג במשחקי ההכנה (רויטרס)חזר מהפציעה. ניימאר חוגג במשחקי ההכנה (רויטרס)

בעוד שמסי מתקשה להשיג את גביע העולם או לרשום הצלחות גדולות בנבחרת שלו, הקשר הברזילאי דווקא מצליח במדים של הסלסאו. ניימאר נפצע במהלך השנה האחרונה בכף רגלו וכמעט שהחמיץ את הנסיעה לרוסיה, אבל הוא חוזר היישר אל הטורניר בכוחות מחודשים. הוא אומנם בן 26, אבל כבר משמש בתור הקפטן של הברזילאים במשך שנים ולא סתם הוא קיבל את הסרט. ניימאר הוא הכוכב הבלתי מעורער של ברזיל ובעיני הברזילאים הוא גם המנהיג האמיתי שלה בדור הנוכחי.

מעבר להצלחות שלו בנבחרות הצעירות של ברזיל, ניימאר זכה לאחרונה במדליית הזהב בטורניר האולימפי של ריו 2016 והפיח תקווה בקרב הברזילאים אחרי שלקח על עצמו להוביל את הנבחרת, אך ספק אם הצלקת הגדולה שנצברה במולדתו במונדיאל האחרון נעלמה. לפני ארבע שנים ניימאר פתח בצורה נהדרת את שלב הבתים עם צמד במשחק נגד קרואטיה וצמד נוסף במשחק נגד קמרון, המשיך עם בעיטה מושלמת מהנקודה הלבנה שהכריעה את ההתמודדות נגד צ'ילה בשמינית הגמר ואפילו בישל שער בניצחון 1:2 על קולומביה ברבע הגמר - אבל גם שם ניימאר סבל מחוסר מזל.

ניימאר ברגע הפציעה (רויטרס)ניימאר ברגע הפציעה (רויטרס)

במפגש נגד הקולומביאנים ניימאר ספג כניסה חזקה בגבו וירד באלונקה מהמגרש כשהוא ממרר בבכי וסובל משבר בחוליה בגב התחתון, מה שגרם לו לסיים את המונדיאל בשלב מוקדם. ברזיל העפילה לחצי הגמר, אבל חטפה שם תבוסה של 7:1 מגרמניה שהותירה אותה בהלם. זו הייתה אחת מההשפלות הגדולות בתולדות הכדורגל וניימאר בכה פעמיים. כעת הוא חוזר שוב מפציעה, אבל עם המון רעב ותשוקה להוכיח שהוא הגדול מכולם. וכבר לא נמצא בצל של אף אחד.

איך זינדין זידאן הרס לו?

כריסטיאנו רונאלדו יופיע לטורניר האחרון שלו. הפורטוגלי בן ה-33 יוביל את נבחרתו בטורניר אחרי שזכה לאחרונה באליפות אירופה ובליגת האלופות, וכעת הוא ינסה ללכת עד הסוף גם במונדיאל הקרוב. בעבר, רונאלדו התקשה להביא את כל היכולות שלו לטורניר העולמי ולא הגיע אפילו לגמר. כמובן שלא תמיד הכל תלוי רק בו, אבל הקפטן של הנבחרת עדיין לא השאיר חותם במפעל הזה והוא יגיע דרוך מתמיד.

חמסה חמסה. רונאלדו כבר כבש יבשת אחת, מה עם העולם? (רויטרס)חמסה חמסה. רונאלדו כבר כבש יבשת אחת, מה עם העולם? (רויטרס)

ב-2006, בהיותו בן 21 ועוד לפני שזכה בתארים משמעותיים עם מנצ'סטר יונייטד, רונאלדו כבר כבש את השער הבכורה שלו בגביע העולם, בפנדל נגד איראן, אבל זה היה השער היחיד שלו שהובקע תוך כדי משחק בטורניר. פורטוגל המשיכה עד לרבע הגמר, שם היא נקלעה לפנדלים אחרי 0:0 בתום 120 דקות נגד אנגליה. רונאלדו לקח על עצמו את הפנדל המכריע ובבעיטה החמישית נגד האנגלים קבע 1:3, כך שהבעיטה שלו למעשה נתנה לנבחרת את הכרטיס לחצי הגמר.

אלא שבשלב הזה פורטוגל פגשה את נבחרת צרפת למשחק לא פשוט והפסידה לה 1:0 מפנדל שנכבש במהלך המחצית הראשונה. כובש השער היה זינדין זידאן, עד לפני כמה ימים מאמנו של רונאלדו בריאל מדריד וזה שרבים עדיין זוכרים דווקא אותו בתור מי שנגח בגופו של מרקו מטראצי במשחק הגמר של אותו הטורניר. בעצם ההפסד הזה, פורטוגל פספסה הזדמנות להופיע בגמר בפעם הראשונה. זיזו, אגב, הפסיד את הזכייה בתואר. הוא גם פרש הקיץ מאימון והותיר את רונאלדו בהלם.

למונדיאל בדרום אפריקה רונאלדו כבר הגיע בגדר כוכב. הספרה 17 שעל גבו התחלפה בספרה 7 והוא פגש את חוף השנהב וברזיל בשלב הבתים, לשני משחקים שהסתיימו בלי שערים. כל הארטילריה בוזבזה במשחק הנוסף, נגד צפון קוריאה שהובסה 0:7, שם הוא כבש שער אחד ובישל אחד נוסף. לצערו, בשמינית הגמר נעצרה דרכה של פורטוגל אחרי הפסד 1:0 לאלופת העולם ספרד וכך עוד טורניר הסתיים לו כשרונאלדו היה רק עם כדור בודד ברשת.

הרס לו. זידאן ורונאלדו במונדיאל 2004 (רויטרס)הרס לו. זידאן ורונאלדו במונדיאל 2004 (רויטרס)

מאז ועד היום, כריסטיאנו רונאלדו שידרג את יכולות ההבקעה שלו והפך למכונת שערים בליגה הספרדית, אלא שחוסר ההצלחה שלו בנבחרת במהלך הטורנירים הגדולים עדיין נותרה בעינה. בטורניר האחרון ב-2014 פורטוגל הודחה כבר בשלב הבתים, אחרי שרונאלדו הגיע פצוע וכבש רק שער אחד שקבע ניצחון 1:2 על נבחרת גאנה, במשחק האחרון של שלב הבתים. הניצחון הזה לא עזר לפורטוגלים ובמקומם העפילו לשמינית הגמר שחקני ארצות הברית וגרמניה.

זו הייתה הופעה מאכזבת מאוד מבחינתו של הפנומן, שכבש רק שער אחד בכל קמפיין במונדיאל, אך הפורטוגלי הוותיק בסופו של דבר השתיק לאחרונה את כל המבקרים לאחר שעזר למולדתו לחגוג בפעם הראשונה את זכייתה באליפות אירופה. זה קרה לפני שנתיים ומאז כריסטיאנו הפך לגדול השחקנים ביבשת, על אף שנפצע במשחק הגמר וירד בדמעות מהדשא כבר אחרי 25 דקות. החברים שלו לנבחרת השלימו את המשימה בגמר, אבל התרומה שלו להצלחה באותו הטורניר הייתה בולטת מאוד. את זה רונאלדו ירצה להביא איתו גם לגביע העולם הקרוב ברוסיה ולחולל היסטוריה גם בבמה המרכזית של הכדורגל העולמי. בכל זאת, הוא תמיד שואף להיות הטוב ביותר.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */