יום שלישי, 16.04.2024 שעה 13:20

האלפיון העליון: סימונה האלפ זכתה ברולאן גארוס

הרומנייה המדורגת 1 בעולם הצליחה סוף כל סוף לשבור את תדמית הלוזרית ולזכות בתואר גראנד סלאם ראשון בקריירה עם 6:3, 4:6 ו-1:6 על סטיבנס בגמר

|
סימונה האלפ עם הגביע (רויטרס)
סימונה האלפ עם הגביע (רויטרס)

טורניר הנשים של רולאן גארוס הגיע הערב (שבת) לסיומו כאשר המדורגת ראשונה בעולם סימונה האלפ הצליחה סוף כל סוף לזכות בגראנד סלאם ראשון בקריירה לאחר שהשלימה קאמבק אדיר עם 6:3, 4:6 ו-1:6 על סלואן סטיבנס במעמד הגמר.

לאחר שנכנעה בעבר פעמיים במעמד הגמר בפאריס, אך נכנעה 6:4, 6:7(5) ו-6:4 למריה שראפובה בגמר ב-2014 ולילנה אוסטפנקו הלטבית הצעירה 4:6, 6:4 ו-6:3 בגמר השנה שעברה, בנוסף להפסד בגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה השנה, האלפ הצליחה לשמור הפעם על קור רוח, להשלים קאמבק אדיר, להניף תואר גראנד סלאם ראשון בקריירה ולהשתחרר מתדמית הלוזרית הנצחית של הסבב. בדרך לגמר גברה האלפ על אליסון ריסק, טיילור טאונסנד, אנדראה פטקוביץ’, אליס מרטנס, אנג’ליק קרבר וגרביניה מוגורוסה, עליה גברה 1:6 ו-4:6 בחצי הגמר. 

סימונה האלפ בוכה מאושר (רויטרס)סימונה האלפ בוכה מאושר (רויטרס)

מנגד, האמריקאית המדורגת עשירית בעולם איבדה את המאזן המושלם בו החזיקה במעמדי גמר גראנד סלאם, כאשר את הגמר הקודם אליו הגיע ניצחה עם 3:6 ו-0:6 קליל על מדיסון קיז בגמר ה-US OPEN האחרון. סטיבנס שלטה במשחק בתחילתו, אך לא יכלה לכוח הרצון של האלפ וספגה מולה הפסד שישי בקריירה, לעומת שני ניצחונות בלבד. בדרך לגמר סטיבנס גברה על ארנצה רוס, מגדלנה פרץ’, קמילה ג’ורג’י, אנט קונטבייט, דריה קסטקינה ומדיסון קיז, עליה גברה 4:6 ו-4:6 בחצי הגמר. 

סימונה האלפ חוגגת (רויטרס)סימונה האלפ חוגגת (רויטרס)

זה התחיל בצורה טובה מבחינת סטיבנס, שהצליחה להשיג שבירה מוקדמת שהספיקה לה על מנת לנצח 3:6 את המערכה הראשונה. כבר במשחקון הראשון של המערכה השנייה האמריקאית הצליחה לשבור ומיד לאחר מכן עלתה ליתרון 0:2, אך האלפ התעשתה ושברה פעמיים את ההגשות של סטיבנס בדרך ל-2:4. האמריקאית שברה בחזרה והשוותה ל-4:4, אך הרומנייה הצליחה לשבור פעם נוספת ואיזנה ל-1:1 במערכות עם 4:6. המומנטום של הרומנייה נמשך גם במערכה השלישית כאשר היא שברה פעמיים את ההגשות של סטיבנס בדרך ל-0:5 קליל. סטיבנס עוד צימקה ל-5:1, אך האלפ הצליחה לשמור על קור רוח וסגרה עניין עם 1:6 מרשים.

סלואן סטיבנס וסימונה האלפ (רויטרס)סלואן סטיבנס וסימונה האלפ (רויטרס)

מערכה ראשונה: 3:6 לסלואן סטיבנס

סטיבנס פתחה את הגמר עם משחקון הגשה קליל ועלתה ל-0:1, אך האלפ הצליחה לשמור על ההגשות בתום משחקון מותח ואיזנה ל-1:1. במשחקון השלישי הרומנייה נתנה פייט, אך האמריקאית הצליחה לשמור על ההגשות ולעלות ל-1:2 ומיד לאחר מכן אף שברה את הגשותיה של האלפ בדרך ל-1:3. סטיבנס שמרה פעם נוספת על ההגשות וגיבתה את השבירה שהשיגה בדרך ל-1:4, אך האלפ התעשתה וצימקה ל-4:2. האמריקאית שמרה על ההגשות שלה פעם נוספת ועלתה ל-2:5 מבטיח, האלפ צימקה ל-5:3, אך סטיבנס שמרה על קור רוח, הצילה נקודת שבירה של הרומנייה ושמרה על ההגשות בדרך ל-3:6 משכנע במערכה הראשונה.

סלואן סטיבנס (רויטרס)סלואן סטיבנס (רויטרס)
סימונה האלפ מאוכזבת (רויטרס)סימונה האלפ מאוכזבת (רויטרס)
סלואן סטיבנס חוגגת (רויטרס)סלואן סטיבנס חוגגת (רויטרס)

מערכה שנייה: 4:6 לסימונה האלפ

האלפ הצילה שלוש נקודות שבירה, אך המערכה השנייה נפתחה בשבירה נוספת של סטיבנס, שעלתה ליתרון 0:1 ולאחר מכן גיבתה את השבירה ועלתה ליתרון 0:2. האלפ שמרה על ההגשות וצימקה ל-2:1 ומיד לאחר מכן הצליחה לשבור את סטיבנס על האפס ולאזן ל-2:2. הרומנייה שמרה על ההגשות במשחקון מושלם ועלתה ל-2:3 ומיד לאחר מכן ניצחה במשחקון רביעי ברציפות כשהצליחה לשבור את האמריקאית פעם נוספת ולעלות ליתרון 2:4. סטיבנס הצליחה להתעשת, שברה את האלפ על האפס וצימקה ל-4:3 ובמשחקון הבא גיבתה את השבירה והשוותה ל-4:4. האלפ שמרה על ההגשות ועלתה ל-4:5 ומיד לאחר מכן הצליחה לשבור והשלימה 4:6 במערכה השנייה.

סימונה האלפ חוגגת (רויטרס)סימונה האלפ חוגגת (רויטרס)
סלואן סטיבנס מאוכזבת (רויטרס)סלואן סטיבנס מאוכזבת (רויטרס)
סימונה האלפ (רויטרס)סימונה האלפ (רויטרס)

מערכה שלישית: 1:6 לסימונה האלפ

האלפ פתחה לא טוב ונקלעה לפיגור 30:0 במשחקון ההגשה שלה, אך התעשתה ועם ארבע נקודות רצופות עלתה ל-0:1 ומיד לאחר מכן שברה את סטיבנס ועלתה ליתרון 0:2. הרומנייה הצליחה לשמור את ההגשות שלה בדרך ל-0:3 מבטיח ומיד לאחר מכן שברה את סטיבנס פעם נוספת ועלתה ליתרון 0:4 מבטיח. האלפ המשיכה לשעוט בדרך לתואר גראנד סלאם ראשון בקריירה כאשר שמרה על ההגשות בדרך ל-0:5 מבטיח. סטיבנס צימקה ל-5:1, אך האלפ שמרה על קור רוח והשלימה 1:6 גדול בדרך לתואר גראנד סלאם ראשון בקריירה.

סימונה האלפ (רויטרס)סימונה האלפ (רויטרס)
סימונה האלפ (רויטרס)סימונה האלפ (רויטרס)
אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */