יום שישי, 26.04.2024 שעה 01:04
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

אלי טביב יעזוב: זז הצידה, לא אפקיר את בית"ר

הבעלים כינס מסיבת עיתונאים דרמטית: "תחושה כבדה ועצבות, הקומץ גורם נזק. אתה מביא הישגים, באים והורסים, אתה מרים ידיים. אוחנה ינהל את המועדון"

|
אלי טביב (נעם מורנו)
אלי טביב (נעם מורנו)

דרמה בבית”ר ירושלים. הבעלים אלי טביב כינס היום (שלישי) מסיבת עיתונאים דרמטית והטיל פצצה: אני עוזב את המועדון, אלי אוחנה ינהל אותו. טביב פתח ואמר: “זה מעמד זה לא פשוט עבורי. אנו נמצאים בסיום עונה פנטסטית, העונה הטובה ביותר שידעה בית”ר זה 10 שנים. עם זאת, תחושה כבדה ועצבות לא ברורים לי. כמה נתונים: אנו רחוקים שני שערים משיא הכיבושים מאז ומעולם בבית”ר – 75 שערים. נשבר שיא כיבושים, 40 מחזורים ברצף. ומעל הכל הבטחת השתתפות באירופה, בדבר שהפך מובן מאליו למועדון שנלחם על חייו טרם הגעתי. לקחתי את הקבוצה מבית המשפט תוך התחייבות מגירעון של 22 מיליון ש”ח. הטענה שלקחת בחינם לא עומדת במבחן המציאות”.

טביב מודיע על עזיבה ויורה לכל הכיוונים

“לקחת מועדון חולה, ללא סדר כלכלי, מוסר תשלומים גרוע ולסדר אותו זה לא פשוט. הצלחה מקצועית באופן הדרגתי לאורך 5 שנים, השתתפות במפעלים אירופיים במשך 5 שנים ברצף, דבר שלא קרה בבית”ר”.

“בית”ר מועדון גדול חשוב ויקר לליבי, לא ארצה לפגוע בו, לכן אני זז הצידה, אך לא אפקיר אותו. אני משאיר את הערבויות הכספיות עד שייצא רוכש ראוי למועדון בסדר גודל של בית”ר. ישנו הלך רוח שלילי מובנה כלפי בית”ר וכלפי בי”תר ממובילי דעת קהל בתקשורת ומחוצה לה. אני מניח שכולכם יודעים במי ובמה מדובר”.

“משום מה הרוב מתעלם מהפעולות הקריטיות שהובלתי במועדון. מלחמה ללא פשרות בנגע הגזענות והאלימות במועדון. ידענו שנשלם מחיר כבד. התפרעויות אוהדים קנסות ועונשים כבדים, הפסדים רבים, איבוד ספונסרים ומכות ששום מועדון אחר לא יעמוד בהם. כל זה לא עצר אותי ממלחמה חסרת פשרות. במהות שלי אני אדם שאינו מוותר, לא נשבר. מבחינתי כלו כל הקיצין. יכול להיות שנעשו טעויות, הכוונה הייתה ברורה. לשבת להסיק מסקנות ולתקן לעונה הבאה. אך התגובה חסרת הפרופורציה והלך הרוח השלילי הביאו אותי לידי תחושת שבר ופגיעה”.

אלי אוחנה (נעם מורנו)אלי אוחנה (נעם מורנו)

ההצהרה בעבר שהקבוצה על המדף: “שיבוא אדם רציני, ננהל איתו מו”מ. גם כשהצהרתי בעבר אף אחד לא הגיע. אני לא אפגע בבית”ר, גם כלכלית אני אשתדל לעשות את המקסימום, אבל יהיה לזה גבול”.

הסמכויות של אלי אוחנה: “מה שנצטרך יהיו הסמכויות, הכל בפרופורציות”.

העיתוי לפני המשחק מול מכבי: “ההודעה הזאת היא מלפני גמר הגביע, אני מדבר על זה עם האנשים הקרובים אליי, אחרי מה שקרה עם האוהדים, ההתפרעויות, הקנסות, הרדיוסים. כשאתה מעמדים תקציב מסוים ובסוף עונה בגלל קומץ שבא ופוגע במועדון בקריאות גזעניות והשלכת חפצים, וכתוצאה מזה שיחקנו משחק באירופה ללא קהל, שזה פגיעה כלכלית מאוד קשה, וגם העונה שיחקנו ללא קהל, סגירת יציע לארבעה משחקים, זו פגיעה כלכלית קשה. כשאתה בונה תקציב ובסוף העונה מתברר שאתה צריך להביא עוד כמה מיליונים מהבית בגלל אותו קומץ, אין לזה תקדים בעולם שקבוצה מגיעה למקום שני, אירופה, שזאת המטרה של כל קבוצה בישראל”.

אלי טביב (נעם מורנו)אלי טביב (נעם מורנו)

“הגענו לאירופה בליגה, לא דרך הגביע שזה משחק אחד. זה מאוד קשה להגיע למקום שני, אני יכול לתת דוגמאות על קבוצות עם תקציבים יותר גדולים שנלחמות נגד הירידה, מקום 10, מה קורה שם? רדיוסים? הקהל מתפרע? לא. אז למה זה קורה במועדון הזה שהקהל בא להרוס. במשך כל התקופה אתם יודעים מה קרה בשרלרואה, איזה נזק תדמיתי, כלכלי, האוהדים עשו. אני נלחמתי לבד בעונה שעברה נגד אותם אנשים. אף אחד לא עזר לי, אין עם מי לדבר, כנראה שנוח להם יותר לדבר כמה שמפניות ביבי קיבל, כמה סיגרים הוא קיבל. ולא לשים את הכסף במלחמה בגזענות, כנראה שזה יותר פופוליסטי”.

ההחלטה: “אני החלטתי, זאת החלטה סופית שניתן לאלי אוחנה לנהל את המועדון. מה שנוכל לעזור אני אעזור לו”.

אלי טביב (נעם מורנו)אלי טביב (נעם מורנו)

מה גרם לו להיפגע: “אתה מצפה שכל שנה זה אולי ישתנה, שיבינו שזה לא מועיל, רק מזיק. אבל כשאתה מביא הישגים למועדון וגם באים והורסים מידי שנה, אתה מרים ידיים בסוף”.

האם יגיע רוכש: “זה מועדון גדול, עם קהל אוהדים הכי גדול בישראל. ליבי ליבי עם מאות אלפי האוהדים הטובים. גם אם זה 300-400 זה עדיין קומץ. אולי הם באו מחינוך לא טוב ובתים הרוסים. אני באתי ממנטליות שונה, איך לנהל קבוצת כדורגל. כשהייתי בהפועל ת”א. הקהל לא יודע מה קורה בפנים, מתעסקים בניחושים. אנחנו יודעים מה קורה במועדון. אני מאמין שיגיע, אם לא, נשתדל להחזיק אותה עד שיבוא”.

איפה זה נפל: “תשאל אותם, לא אותי. כשרכשתי את בית”ר ישבתי עם אותם אנשים, הם קיבלו ממני הכל. יכול להיות שזו הייתה טעות, אבל תמיד אתה מנסה לנהל מו”מ עם כל האנשים שאז התפרעו בתקופת גאידמק וקורנפיין, בא בעלים חדש, מנסה דרך חדשה”.

המנטרה שחוזרת על עצמה אחרי שרלרואה: “זאת הייתה השנה השנייה שלי, ועם הזמן באו, דיברו איתי והצליחו לשכנע אותי. אמרתי ניתן עוד צ’אנס, אבל זה לא עבד. יש לי כל כך הרבה דברים שאני עושה, אסתדר בלי הכדורגל. אלי אוחנה הוא זה שינהל את המועדון, ישבתי איתו, סיכמתי איתו. אלי אוחנה יחליט הכל”.

מגעים למציאת רוכש: “אף אחד לא פנה אליי, לא היו מגעים עם שינו זוארץ. הוא חבר טוב, לא יותר מזה”.

התקציב לעונה הבאה: “לא יודע עדיין, צריך לשבת עם אוחנה ולראות איפה אני יכול לעזור”.

להסיט את האש: “זה לא קשור. חשבתי על זה הרבה זמן, זה לא מלפני שבוע או שבועיים, זה נמצא אצלי כבר כמה חודשים אחרי ההתפרעויות של סגירת היציעים ומשחקים ללא קהל והתערבות של אוהדים מי ישחק ומי לא. זה היה במחשבה שלי לפני הרבה חודשים. באיזשהו מקום אתה רוצה שהקבוצה תצליח, אני עדיין הייתי בבית”ר ירושלים, אמנם לא פעיל. תקציב שלי, כסף שלי, אז עניין אותי לדעת מה קורה, וזאת זכותי”.

שינוי השם לבית”ר “טראמפ” ירושלים: “אלה שני דברים שונים. אלי אוחנה יצטרך להמשיך עם הרעיון הזה ואני מאמין שהוא יעשה את זה גם כן. אני חושב שמה שעשה טראמפ למדינת ישראל, שום נשיא לא עשה בעבר במשך 70 שנה. זה יכול להיות מעולה, ההערכה לנשיא שעשה הרבה למדינת ישראל, לא יודע אם היינו קיימים אם מעצמה כזאת לא הייתה עומדת מאחורינו”.

העונש שקיבל והמעורבות בקבוצה: “זה לא קשור, גם ככה אני לא אהיה מעורב. ההתאחדות לא יכולה לעשות שום דבר בעניין אם אני שם כסף במועדון. כמובן שכשבאים אליי ואומרים שיש שחקן מסוים שרוצים לרכוש או לגבי הסכום שהוא דורש, צריכים את האוקיי שלי, כי מי ששם את הכסף זה אני, אז צריכים לשאול אותי”.

כמה בית”ר שווה: “כשיבוא רוכש אני אשב ואנהל איתו משא ומתן. זה מועדון גדול. אם אותו קומץ לא יבוא ויפריע, אז אני מאמין שכן נוכל למכור. זה מרתיע רוכשים, הם אפילו לא מבינים את זה. הבעיה שאין עם מי לדבר. אלה אנשים שהמועדון לא מעניין אותם בכלל”.

אפשרות לגישור: “עשיתי את זה בעבר, זה חצה כל גבול. אין עם מי לדבר”.

נקודת המשבר: “זה סגירת היציע המזרחי, משחק ללא קהל, כשזה פגע מקצועית. היום אני יכול להגיד לכם שמבחינה מקצועית וגם מבחינת הקהל, שאתם אנשי תקשורת קל לכם לחוות דעה מבחוץ, אבל מבפנים לא ידעתם מה קרה מבחינת השחקנים. הרבה פצועים, כמו ורד שהיה שובר שוויון, וז’אורז’יניו, הייסטר וקונטה, זה פגע בנו מקצועית. יכול להיות שאם השחקנים האלה היו בריאים, חלקם אפילו, היינו אלופים. כמובן כל ההתנהלות של הקהל שמקלל מתחילת המשחק, וסגירת יציע וללא קהל, יכול להיות שזה היה מוסיף נקודות וגם היינו אלופים. אמרתי לכם את הנתונים בהתחלה, הפועל ב”ש שלקחה אליפות לא הגיעה לכמות כיבושים כמו שלנו”.

אוהדי בית"ר ירושלים מוחים נגד טביב (נעם מורנו)אוהדי בית"ר ירושלים מוחים נגד טביב (נעם מורנו)

המשבר עם יוסי בניון: “הקהל היה ככה גם לפניו. זה היה לפני חמישה חודשים, לא רוצה להתייחס לזה”.

החשש מההשלכות: “אני מפחד רק מאלוהים. באו אליי כ”כ הרבה פעמים הביתה, הם יכולים אתה יודע מה לעשות, לא רוצה להתבטא בצורה לא יפה, אבל עברתי את כל זה. הבעיה שאף אחד לא עוזר. משטרת ישראל נותנת אישור לחוליגנים לבוא לבתים של אנשים. בארה”ב זה לא קורה. אין חבר כנסת שיחוקק נגד זה”.

טעויות שעשה בדרך: “בכל מסגרת שאתה עושה משהו, יש טעויות. השאלה כמה אתה טועה. אני לא חושב שטעיתי בהרבה. אני שומע הרבה אנשי תקשורת שאומרים “ניהול גרוע קבוצה מצליחה”. ניהול טוב קבוצה מצליחה. אין דבר כזה ניהול לא טוב וקבוצה לא מצליחה, בשום מקום. קל להשמיץ והעיקר אנשים שנותנים להם מיקרופון, מדברים שטויות. אין להם מושג, הם לא ניהלו אפילו חנות מכולת”.

למה זה קורה: “אולי אני לא יכול לתת להם טובות הנאה, אין לי עסקים פה”.

מה אשתו, דנה אשכנזי, אמרה: “זה נשאר בינינו”.

אלי טביב אלי אוחנה ויוסי בניון בטקס (איציק בלניצקי)אלי טביב אלי אוחנה ויוסי בניון בטקס (איציק בלניצקי)

התנהלות השחקנים: “זה לא קשור לשחקנים. אין קשר. מה שאתם רואים מבחוץ, קל לכם לנחש. אתם אנשי תקשורת, לא מופיעים לאימונים. ויש כמה מכם שהעיקר כותבים ומסלפים דברים. זה גורם להסתה. אתם מדברים נגד אלימות וגזענות והסתה, וחלק מכם יוצרים את ההסתה הזאת. 90 אחוז ממה שאתם כותבים הייתי זורק לפח. נותנים לכם עט ודף ולכתוב ואתם פשוט מסיתים את הקהל, והקהל לא מבין שכל מה שאתם אומרים זה לא נכון”.

דוגמאות: “אמרו לדוגמא שעידן ורד לא משחק בגלל שאני רוצה לקצץ לו בשכר. זה לא היה ולא נברא. אנשים לא מבינים שוורד עבר תקופה מאוד קשה, זה לא הייהת פציעה, הבנאדם לא אכל ולא שתה במשך ארבעה חודשים, הגוף שלו לא חזק. הוא משתדל ומאוד רוצה להצליח אבל הוא עדיין לא בכושר שהוא היה. ישבתי עם הרופאים, עם המאמן כושר, והוא אמר לי את כל זה. שהוא עדיין לא מוכן. איתי שכטר, הייתה לו את הפציעה והוא אמר את זה גם, שהיה לו קשה לחזור. אם איתי שכטר היה יכול להועיל למועדון לקחת אליפות ודאבל, הם לא היו משחקים? אני לא רציתי לקחת אליפות? איך אתם יכולים בכלל לכתוב דברים כאלה?!”.

עידן ורד ואיתי שכטר (אורן בן חקון)עידן ורד ואיתי שכטר (אורן בן חקון)

היחסים וההתנהלות לאורך העונה מול בני בן זקן: “אמרתי שנעשו טעויות ומתקדמים הלאה”.

האנטי כלפיו: “כנראה בגלל שהדרך שלי שונה מהדרך של אחרים. באתי ממנטליות שונה והדרך שלי שונה מישראלים שמקשיבים לכל מה שאומרים להם כשלא הולך. כשפתאום יש זעקה של אוהדים, העיקר להביא שחקן ולחזק את הקבוצה. מביאים שחקן בסכומים מטורפים, כשהוא לא שווה אפילו 50 אלף דולר. אני לא כזה. אני לא ארצה את האוהדים בגלל שהם חושבים שצריך לרצות אותם”.

מעבר למועדון אחר בעתיד: “בשום פנים ואופן לא. אני מסיים את דרכי בכדורגל הישראלי. אולי אם תהיה קבוצה שתרצה אותי כג’נרל מנג’ר אז כן. מעניין אותי מאוד להיות מנהל מקצועי, אני אוהב את זה. נגעתם בנקודה שהייתי בהפועל כפ”ס, כמה בעלים התחלפו שם? חמישה בעלים. כמה בהפועל תל אביב, שהבאתי אותם להישגים הכי גדולים בהיסטוריה? שלושה בעלים. איפה הם היום ואיפה אני הייתי? בהפועל ת”א הם רצו לנהל את המועדון, ומה קרה? התפרקו. זה מה שרציתם שאעשה בבית”ר? לתת לאנשים האלה לנהל את המועדון? המועדון יתפרק”.

אוהדי הפועל תל אביב נגד טביב (חגי ניזרי)אוהדי הפועל תל אביב נגד טביב (חגי ניזרי)

למה עדיין נשאר: “אני מסתובב בכל הארץ ומקבל פרגון בכל מקום. עוד לא נתקלתי בבנאדם אחד מחוץ לאצטדיון שקילל אותי. זה נתן לי את הכוח להמשיך. מבלי להתייחס לאותו נרקומן חוליגן שעומד בחוץ. אין לו מה לעשות בחיים אז הוא בא לקלל. אבל זה באמת נתן לי את הכוח להמשיך. רוב הקהל, אני לא צריך לומר, מאוד מעריך את מה שעשיתי. קיבלתי ים אסמסים, רק פרגון ורק תישאר, הבעיה שאותו קהל שפוי לא עושה משהו נגד אותם חוליגנים. אולי אני אחזור בדרך אחרת, לא כבעלים”.

האם העתיד של בית”ר כמו כפ”ס והפועל ת”א: “יכול להיות שאם יבוא רוכש אמיד ויפעל בצורה נכונה, יכול להיות שכן. יכול להיות גם שלא”.

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */