יום שישי, 29.03.2024 שעה 13:29

הפועל ראשל"צ ניצחה 29:30 בדרבי והשוותה ל-1:1

כדוריד: החבורה של מימון סיפקה קאמבק ענק ב-5 דקות האחרונות נגד מכבי ראשל"צ והצליחה לאזן את הסדרה. מכבי ת"א בגמר לאחר 25:27 על רחובות

|
עידן מימון מאושר בסיום (הדר ואן קולא)
עידן מימון מאושר בסיום (הדר ואן קולא)

בלתי נתפס. באחד המהפכים הגדולים בתולדות בכדוריד הישראלי גברה הפועל ראשל”צ 29:30 על מכבי ראשל"צ במשחק השני בחצי גמר הפלייאוף. הניצחון והכרטיס לגמר היה כבר בכיס של האלופה הצהובה, שהובילה 0:1 בסדרה, אבל מחזיקת גביע המדינה הפכה בחמש הדקות האחרונות את התוצאה מפיגור 29:23, בריצה אדירה של 0:7, לניצחון גדול.

המחצית הראשונה הייתה שקולה והסתיימה ב-13:14. במחצית השנייה, הצהבוים העלו את הקצב והגדילו ליתרון של חמישה שערים – 19:24. אבישי סמולר דאג להקטין ל-25:23, אבל מכבי הצליחה להחזיר את היתרון היציב, 23:27, בדקה ה-54. שער של אלדר שיקלושי ממגרש שלם קבעו 23:29 והפועל עם רגל וחצי בדרך הביתה.

שחקני הפועל ראשל"צ חוגגים (הדר ואן קולא)שחקני הפועל ראשל"צ חוגגים (הדר ואן קולא)

נגמר? לא ממש. מרגע זה הייתה רק קבוצה אחת על המגרש. שערים של נובאק בוסקוביץ' ועוז חממי הקטינו ל-29:28. מכבי לא השכילה לגמור את המשחק ובוסקוביץ’ עם שער נוסף השווה, בהתקפה הבאה הצהובים פישלו שוב והפועל יצאה למתפרצת. דניאל פרידמן ספג כרטיס אדום ישיר (יחמיץ את המשחק השלישי) לאחר שעצר את עוז חממי בדרכו הבטוחה לעבר השער והפועל זכתה בפנדל. את הפנדל אבישי סמולר תרגם לשער, 6 שניות לסיום וחתם את תוצאת המשחק.

את החבורה של עידן מימון הובילו אבישי סמולר עם 7 שערים, דניאל שקלים ועוז חממי עם 5 כ”א.אצל הצהובים המאוכזבים בלטו רם טורקניץ עם 6 שערים, עומר גרא, ולדי קופמן ובר מסורי עם 5 שערים כ”א. השתיים יגיעו למשחק שלישי ומכריע ביום שני. תוצאת תיקו תספיק לחבורה של סער פרנקל להעפיל לגמר בגלל הפרש שערים עדיף.

הקהל האדום בטירוף (הדר ואן קולא)הקהל האדום בטירוף (הדר ואן קולא)

עידן מימון, מאמן הפועל ראשון לא הסתיר את ההתרגשות בסיום המשחק: "זה האופי והמחויבות שהיו חסרים לנו במשחק הקודם. היינו עם הגב לקיר. הבנו שאם אנחנו לא מתעוררים – אנחנו הולכים הביתה. חזרנו כמו קבוצה ווינרית. אני לא חושב שמישהו האמין חוץ מאיתנו. מגיע שאפו לשחקנים. עם הגב אל הקיר, הגענו לפה ועשינו את זה. עכשיו ביום שני תהיה מלחמת עולם. זה הקאמבק הכי גדול שלי, בוודאי בתור מאמן. היינו עם רגל וחצי בחוץ, עכשיו אנחנו רגל בפנים”.

אבישי סמולר, כובש שער הניצחון: "מאוד מתרגש. אני נזכר באהבה של הקבוצה שלי והמשפחה שלי ברגעי לחץ. בדברים חיוביים שירימו אותי. זה היה משחק משוגע. הרבה דברים היו צריכים לקרות כדי שזה יסתיים ככה, וזה קרה. גססנו על המגרש, ועכשיו חזרנו לחיים".

שחקני מכבי ת"א ועירוני רחובות נאבקים (עמית שייסל)שחקני מכבי ת"א ועירוני רחובות נאבקים (עמית שייסל)

בחצי הגמר המקביל מכבי ת"א, סגנית האלופה, ניצחה 25:27 את עירוני רחובות והשלימה ניצחון 0:2 בסדרה. מכבי ת"א ידעה לגלות אופי במחצית השנייה, אחרי שכבר מצאה את עצמה בפיגור של 4 שערים. קבוצתו של ניקולה מקסימוביץ', מגיעה לגמר פלייאוף שלישי ברציפות ובשורותיה הצטיינו אנש באצ'יץ' עם 9 שערים, גיל פומרנץ 8 ועומר דבדה 5. אצל רחובות בלטו ירמי סידי ושרון שלם עם 6 שערים כ"א.

במשחקי המבחן, א.כ נס ציונה הבטיחה את מקומה לעונה נוספת בליגת העל, אחרי ניצחון 24:32 בחוץ על מכבי פ"ת מהליגה הלאומית. המשחק השני בין דימונה לקרית מוצקין נדחה עקב תנאי מזג האוויר ויתקיים ביום ראשון. קרית מוצקין ניצחה במשחק הראשון 26:36 והיא קרובה להבטיח את הישארותה בליגת העל.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */