יום שישי, 29.03.2024 שעה 03:32
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

גולדהאר הודיע: קרויף לא ימשיך במכבי תל אביב

רעידת אדמה בכדורגל הישראלי. הבעלים כינס מסיבת עיתונאים מיוחדת והטיל פצצה: ההולנדי יעזוב את הצהובים אחרי שש שנים, כפי שפורסם לראשונה ב-ONE

|
מיץ' גולדהאר וג'ורדי קרויף, היום (שחר גרוס)
מיץ' גולדהאר וג'ורדי קרויף, היום (שחר גרוס)

רעידת אדמה במכבי תל אביב. כפי שפורסם לראשונה ב-ONE, המאמן ג’ורדי קרויף יעזוב את הקבוצה בתום העונה אחרי שש שנים, חמש שנים כמנהל ספורטיבי ובעונה הנוכחית כמאמן. הבעלים מיץ’ גולדהאר הטיל את הפצצה במסיבת עיתונאים שנערכה היום (שלישי) בקריית שלום.

גולדהאר, שדיבר גם על דברים חשובים נוספים, אמר בפתח דבריו: “מעת לעת, מועדונים וארגונים צריכים לקחת צעד אחורה ולבחון את עצמם. לאחרונה, מכבי ת”א וג’ורדי קרויף עשו זאת, אישית וקבוצתית. הגענו להחלטה שאחרי שש שנים יש צורך בשינוי עבור שנינו כדי לעשות דברים טובים. קרויף יעזוב את תפקידו במכבי ת”א לטובת יעד אחר. בזמן שהכרתי אותו במהלך השנים, הוא היה איש של מילה, הוא משב רוח רענן של כנות ונאמנות. היה לו ערך רב במכבי ת”א והוא הביא את המועדון למעמד גבוה מאוד. אנחנו נמצא את המאמן הבא בצלמו של קרויף ובדמותו”.

ג'ורדי: תודה לכולם על שש שנים נהדרות

גולדהאר הוסיף: “יש באמתחתו שלוש אליפויות כולל טרבל, הופעה בליגת האליפות ושני גביעי מדינה. הוא הדוגמה לאיך מתמודדים בתקופה קשה. המועדון השיג הצלחה גדולה בתקופתו במועדון, נותרו עוד תשעה משחקים ואני מצפה מהצוות המקצועי והשחקנים להשקיע הכל. אנחנו רוצים להודות לו ולאחל לו הצלחה רבה. הותרת את חותמך במועדון, אתה מתחיל פרק חדש  ומרגש, אתה חבר טוב ואתה תמיד תהיה רצוי כאן”.

עוד הוסיף הבעלים: “לא חשבנו שג’ורדי יהיה המאמן בעונה הזו, דיברנו על כך בפתיחות והבנו שזה יהיה אולי לעונה אחת. לא התעוררנו יום אחד ואמרנו ‘היי, אולי תהיה המאמן’. יש לנו מערכת יחסים טובה ואנחנו מדברים. שוחחנו על הרעיון הזה שיהיה המאמן לתקופה מסוימת והסכמנו לעשות זאת לעונה אחת ונראה איך זה יתפתח. היה לנו בראש שזה ניסוי לעונה אחת. אנחנו נתחיל לחפש מחליף מיד, אין לנו עדיין רשימה. לא התחלנו תהליך לפני ההודעה שמסרנו כאן, אנחנו נתרכז בכך עכשיו. תמיד היינו פתוחים למאמן ישראלי ואנחנו נבחר את מי שהכי מתאים לנו. שינוי המאמנים לא כמו שהוא נראה. היו לנו בחירות טובות, חלק מאלו שהגיעו היו מאוד אמוציונלים והיה ברור שלא נעמוד בדרכם כשתגיע הצעה מפתה מאירופה. רצינו מאמנים טובים שיראו את עצמם על במה גדולה ועל כן לא מדובר בשינוי מאמנים מהסיבות הלא נכונות”.

מיץ' גולדהאר (שחר גרוס)מיץ' גולדהאר (שחר גרוס)

מנהל מקצועי חדש? “ג’ורדי ואני הכרנו לראשונה בקפריסין, בבית הוריו של ג’ק אנגלידיס. זה היה מקום טוב להפגש, הקבוצה עבורה תקופה לא פשוטה לפני שג’ורדי הגיע. היה מוכנים למנהל מקצועי והבאנו אותו. המבנה של הקבוצה השתנה וטביעות האצבע שלו נראות בכל מקום בקבוצה. אנחנו נבחן מי יכול להתאים לתפקיד הזה, אבל הציפיות שלנו יהיו שהאדם שייבחר יביא אותנו למקומות שאליהם אנחנו מצפים. אתם בטח חושבים תמיד שכשאני מגיע אז קורה משהו, אני חושב שהיצירתיות של העיתונאים לפעמים עובדת שעות נוספות. אני מגיע בהפרשים שכאלו בגלל שאני מאוד עסוק, אני אוהב להיות כאן, אבל לא יכול להישאר בתכיפות שהייתי בעבר”.

הקדנציה של ג'ורדי

היכולת העונה: “אני חושב שאנחנו הקבוצה הכי טובה, אבל זה לא מתבטא בנקודות, בחלק מהמשחקים שלנו היה צורך להחליף ערוץ, איבדנו הרבה נקודות, אבל עבדנו על זה. יש עוד 27 נק’ בקופה, העונה לא נגמרה ואני מרגיש שגם בעונות הקודמות לא נתנו גז עד הסוף. לא נהרוג עכשיו את הסיכויים לקחת את האליפות בלי סיבה, אנחנו צריכים להמשיך להשתפר, גם את האתיקה שלנו, גם אני צריך להשתפר, אעשה הרבה יותר בהמשך”.

הדרך בה התקבלה ההחלטה: “ג’ורדי ואני דיברנו כל הזמן ולמעשה הוא הבין שהוא היה כאן שש שנים וזה הזמן לאתגר חדש, הוא גר כאן במשך שש שנים. הוא לא אנוכי, הוא מחוייב מאוד וראה שהזמן שלו במועדון ובחיים האישיים מחייבים להמשיך הלאה. הוא עשה עבודה נהדרת, אבל זה הזמן למקסם את האפשרויות שלו. כל דבר מגיע לקיצו בסופו של דבר. לא צריך לחכות כדי שיקרו דברים רעים. לא קרה שום דבר שלילי, נהפוך הוא, המשכנו שנים רבות מעבר לציפיות. היינו הרבה שנים ביחד וזו החלטה שנלקחה במשותף”.

גולדהאר. "כל דבר מגיע לקיצו" (רדאד ג'בארה)גולדהאר. "כל דבר מגיע לקיצו" (רדאד ג'בארה)

ג’ורדי: “הגעתי לשנתיים ונשארתי הרבה יותר”

ג’ורדי קרויף אמר: "ראשית אני רוצה להודות למיץ’, ולג’ק, אני אזכור את הימים היפים והפחות טובים. הייתה לנו מערכת יחסים חזקה ויציבה ואני מאוד שמח שקיבלתי את ההזדמנות הזו ממיץ’ כאן בישראל. הייתה לנו מערכת יחסים טובה מקצועית וחברית. זה הכיוון הנכון, אני צריך להודות לכל מי שקשור למועדון. אני מאוד מרוצה מהתקופה שלי ואסיר תודה לכל מי שעבד איתי. הגעתי הנה לשנתיים ונשארתי הרבה יותר, אהבתי את ת”א, את המועדון ואת ישראל”.

התזמון של ההודעה על פרידה: “אני תמיד אהיה בשביל המועדון הזה זמין 24/7. יש תמיד סימני שאלה רבים מה הרגע הנכון לעזוב, ואני חושב שהרגע הזה שאנחנו יושבים כאן יחד זה הרגע. עד המשחק האחרון ב-22 במאי, העדפנו לעשות סדר בשלב מוקדם ולמועדון יהיה מספיק זמן לקראת העונה כדי לבחון את מי הם רוצים בתפקיד, יש מספיק זמן וסבלנות ואני חושב שזו הסיבה שהיה עדיף לעשות זאת היום. המסר שלנו הוא שהעונה לא נגמרה, נותרו 9 מחזורים ואנחנו עדיין נלחמים על התואר. אני רוצה לסיים את התקופה שלי היטב ומה יותר טוב מאוד אליפות. אין קשר בעזיבה שלי לתוצאות כאלו ואחרות, ההחלטה הזו התבשלה במשך תקופה ארוכה, הרגשנו שעכשיו זה הרגע הנכון”.

המאמן המשיך: “חשבנו שהפגרה הזו של המשחקים הבינלאומיים מתאימה להודעה, כי יש שבועיים בלי כדורגל וזה לא קורה יום לפני משחק. חשבנו שהכי נכון יהיה להודיע על כך ביחד. אנחנו יכולים לעבוד בלי בעיה ואני מרוצה, כי אני חושב שזה הזמן הנכון עבורי ועבור המועדון. זו החלטה שקיבלנו ביחד. הייתי כאן שש חודשים ושמעתי דיבורים על העתיד שלי מהיום הראשון. הייתי הרבה יותר זמן משחשבתי. העובדה שזה לקח כל כך הרבה זמן מראה כמה היה לנו נוח ביחד וכמה היה אמון גדול. זה הזמן לזוז הצדה ושנינו הבנו שזה הזמן הנכון. זה טוב להתקדם, לא עשינו את זה בחיפזון. אני חושב שזה חשוב למועדון שנלחם על המועדון ונוכל לחשוב על מחליף. אנחנו כאן ביחד ובדרך הכי רגועה שיש”.

פלייבאז ציטוטים ג'ורדי וגולדהאר

על האפשרות להצטרף לברצלונה: “נראה, העובדה שאני לא מחפש מקום עבודה כשאני נמצא כבר במקום אחד. תמיד היה לנו כבוד בינינו, הוא הבוס שלי ולכן לא חשבתי לפלרטט עם קבוצות או ליגות אחרות. בקרוב אהיה פנוי ואז אבחן הצעות. אני אסיים את העונה במכבי ת”א ואני רוצה להשיג את התוצאות הטובות ביותר. אתן הכל עד היום האחרון, אני לא הבנאדם שיעזוב את המועדון ולא יהיה לו אכפת. מה שיגיע, יגיע ונראה, כשתגיע הצעה טובה אחשוב עליה. כשעובדים במקום מסוים, אתה רוצה להגיע למקסימום והעונה מדובר בזכייה באליפות. החלומות נמשכים, אבל המציאות הייתה מתחילת העונה הייתה להלחם על כל התארים ואכן הלכנו רחוק בגביע המדינה, זכינו בגביע הטוטו ועדיין יש לנו סיכוי טוב לזכות באליפות”.

האפשרות לאמן את נבחרת ישראל: “לא חשבתי על זה, אני תמיד אחשוב על טובת המועדון שלי. הדברים ששיניתי פה היו חשובים להצלחת הקבוצה כמו הוצאת עיתונאים מחדר ההלבשה, זה עזר לשמור על היציבות ואם הייתי צריך לעשות זאת שוב הייתי עושה זאת בלי להתחרט, גם אתם העיתונאים בוודאי מקבלים זאת כמקצוענים. ברמה המקצועית זה דבר שאני חושב נחוץ. אני חושב שזה ישפיע לטובה על הנבחרת אם זה יקרה גם שם, המועדון צריך גם להמשיך בקו הזה, לא משנה מי המאמן, אין לכך השלכות שליליות. אם שחקן לא יהיה מחובר לדבר הזה, אז גם העתיד שלו לא יהיה מחובר למועדון. כיצד האוהדים יזכרו אותי? אני חושב שכשמישהו עוזב, אז אתה מביע את דעתך עליו ואני בטוח שזה חשוב מאוד שהכדורגל מונע מרגשות. אנחנו עדיין נלחמים על תואר ואני יודע שניתן 100%”.

יעדים עד סיום העונה: “כשעובדים במקום מסוים, אתה רוצה להגיע למקסימום והעונה מדובר בזכייה באליפות. החלומות נמשכים, אבל המציאות הייתה מתחילת העונה הייתה להלחם על כל התארים ואכן הלכנו רחוק בגביע המדינה, זכינו בגביע הטוטו ועדיין יש לנו סיכוי טוב לזכות באליפות. אני רוצה לעזוב בטעם טוב, ואליפות זו התשובה. הייתי לי פה תקופה נפלאה, זה מועדון ומדינה שאני אוהב מאוד ואני חושב שלעבוד עבור מיץ’ היה דבר נהדר. תמיד הרגשתי את התמיכה, גם אחרי הפסדים וזה הדבר הכי חשוב. היה לי קשה להגיד לשחקנים שאני עוזב, אבל אלו החיים, דברים קורים בצורה הזו. אני עצוב, אבל אני גם מבין שזה דבר חשוב”.

המחליף שלו והרגע הכי גדול בתקופה שלו במכבי ת”א: “בסופו של דבר, מועדונים בנויים על המשכיות, אבל לפעמים זה חשוב לרענן עם מישהו שיביא השקפה חדשה. אני מקווה שזה יקרה ואתמוך בכך. היו לי הרבה רגעים גדולים כאן, לצד הרבה רגעים כואבים כמו הפסדים בגמר. באופן כללי, חוויתי המון דברים נהדרים. בעונה הראשונה היו תוצאות טובות ומשם גדלנו, זו הייתה עונה חשובה. אני חושב שכשהשפוט שרק לסיום מול פ.צ באזל ועלינו לליגת האלופות, זה היה הרגע הכי גדול. זה הרגע של השמחה הכי גדולה שיכולה להיות”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */