יום שישי, 19.04.2024 שעה 15:33
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

ארבייטמן ודסה ב-11 של רעננה, בראון יפתח מנגד

חלוצה החדש של רעננה יפתח מול אשדוד ברבע גמר הגביע ב-19:00, גם אור דסה וכליבאת ב-11 של מנחם קורצקי. וובה בראון ודור ג'אן יפתחו אצל תורג'מן

|
שלומי ארבייטמן (שחר גרוס)
שלומי ארבייטמן (שחר גרוס)

לאחר ההפסד המאכזב ב-1:0 להפועל עכו במחזור האחרון, בהפועל רעננה סיימו את ההכנות לקראת המשחק הראשון ברבע גמר גביע המדינה הערב (רביעי) ב-19:00 מול מ.ס. אשדוד במטרה לחזור למסלול הניצחונות אחרי שני הפסדים רצופים.

במועדון מעוניינים לעשות צעד משמעותי אל עבר היסטוריה והעפלה לחצי הגמר, כאשר הישג השיא של המועדון עד היום בגביע היה הגעה לרבע הגמר בעונת 2010/11, אז הודחה הקבוצה מול עירוני קריית שמונה. מנחם קורצקי פרסם את ה-11 שלו למשחק, כאשר בשער יפתח גיירמו ויסקארה, כשלפניו בחוליית ההגנה ישתפו פעולה המגינים גיא ליפקה ועמנואל אמבולה, ביחד עם צמד הבלמים עידו לוי ומוחמד עלי קמארה. 

מי שיעלו בקישור הם אלי בבייב, שניר שוקר ואור דסה, כאשר בהתקפה תשחק השלישייה –מוחמד כליבאת, רועי זיקרי ושלומי ארבייטמן. 

הרכב הפועל רעננה: גיירמו ויסקארה, גיא ליפקה, עידו לוי, מוחמד עלי קמארה, עמנואל אמבולה, אלי בבייב, אור דסה, שניר שוקר, מוחמד כליבאת, רועי זיקרי ושלומי ארבייטמן.

מנחם קורצקי (שחר גרוס)מנחם קורצקי (שחר גרוס)

חלוץ הקבוצה שלומי ארבייטמן, שסוגר שבוע מאז הצטרפותו ממכבי פתח תקווה, התייחס לחיבור עם קבוצתו החדשה בראיון ל-ONE: “החיבור מצוין, יש פה אנשים טובים, שחקנים טובים, מאמן מצוין ואווירה טובה. יש פה הרגשה של בית ואני מאושר להיות בהפועל רעננה. אני מאמין כמו כולם בקבוצה שאפשר להישאר בליגה. יצאנו קצת מאוכזבים מהמשחק מול הפועל עכו, אבל אנחנו צריכים להיות מאוחדים ומרוכזים במטרה שלנו – להישאר בליגה. יש פה קבוצה טובה וחומר שחקנים טוב ואם נעשה את מה שמנחם קורצקי אומר לנו אני בטוח שאנחנו יכולים להשיג את המטרה הזו”.

שלומי ארבייטמן (דוברות הפועל רעננה) שלומי ארבייטמן (דוברות הפועל רעננה)

ההגעה לרעננה אחרי ששיחק במועדונים הכי גדולים בכדורגל הישראלי: “זה נכון ששיחקתי במועדונים גדולים ובכדורגל אי אפשר לדעת מה יהיה מחר. כרגע אני ברעננה, שזה מועדון מצוין בכדורגל הישראלי, נכון שאין את אותה כמות קהל ואווירה כמו בקבוצות הגדולות, אבל בסך הכל אני מרוצה שהגעתי. יש לי הרבה מה לתת ואני רוצה להוכיח את זה, אם אני אתן פה חצי עונה טובה מי יודע מה יכול להיות. בסך הכל אני שמח מאוד להיות פה ואין לי שום חרטה שהגעתי, אני מאמין בעצמי ויודע שמפה אני גם יכול לחזור ליכולת שלי ולבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי”.

ההכנות לקראת אשדוד: “אין ספק שבמשחק מול עכו סבלנו קצת מחוסר מזל, הגענו למצבים ולא הצלחנו לנצל את זה. מה שהיה מול עכו זה רק משחק אחד ואני מאמין בשחקנים ויודע שביחד נוכל להצליח לשרוד בליגה, אבל יש לנו מטרה נוספת בגביע. מצפים לנו שני משחקים קשים מאוד מול אשדוד ואני מקווה שנצליח להציג את הכדורגל שלנו ולנצח כדי להשיג יתרון לקראת הגומלין. בקשר אליי, אני מאמין ביכולות שלי ובטוח שמנחם והשחקנים יעזרו לי לחזור לעצמי כמה שיותר מהר ולהראות מה שאני יודע, לא שכחתי לשחק כדורגל ואני בטוח שאני יכול לחזור להיות החלוץ שהייתי”. 

שלומי ארבייטמן מאוכזב (שחר גרוס)שלומי ארבייטמן מאוכזב (שחר גרוס)

משמעות המשחק מול אשדוד לקראת הפועל חיפה בליגה: “אנחנו מגיעים לאשדוד במטרה לעשות תוצאה טובה ולנצח, אנחנו מעדיפים לא לחשוב על תוצאות אחרות פרט לניצחון. זה יעזור לנו להשיג ביטחון והמשכיות לקראת המשחק מול הפועל חיפה שהיא אחת הקבוצות הטובות העונה בליגה. אני חושב שיש לנו מה להציע ושתוצאה טובה מול הפועל חיפה תוכל לעזור לנו מאוד לצבור ביטחון להמשך הליגה”. 

הקיץ האחרון: “בבית”ר ירושלים רצו אותי מאוד בקיץ ולצערי זה לא צלח, בסופו של דבר הגעתי למכבי פתח תקווה אחרי שלא עשיתי מחנה אימונים או שיחקתי בגביע הטוטו ואז קובי רפואה התפטר. אחרי זה שרון מימר הגיע, ואני מכיר אותו עוד מהימים בהפועל באר שבע ואחרי זה הוא גם רצה אותי בהפועל כפר סבא וחיכיתי להזדמנות שלי. קיבלתי הזדמנות והוכחתי את עצמי מול הפועל אשקלון ואחרי זה הייתי בטוח שחזרתי לעניינים וכולם היו מבסוטים, אבל אחרי זה מול בני יהודה עוד פעם לא הייתי בהרכב ולא הבנתי מה קרה, גם כולם מסביב לא הבינו מה קרה. לצערי, אחרי זה שיחקתי פעם כן ופעם לא ואיבדתי את הביטחון להמשך הדרך, לא קיבלתי את הביטחון שחלוץ צריך. גם כשנכנסתי כמחליף נתתי את המקסימום והיו מרוצים ממני ואז חזרתי להרכב גם, אבל זה לא באמת עבד שם. אני לא באמת מבין מה קרה שם, אבל אני לא כועס על אף אחד וממשיך קדימה, זה הכדורגל. באותה נקודה החלטתי שאני צריך לשחק, אני בגיל שאני חייב לשחק כי באמת שיש לי עוד הרבה מה לתת ויש לי נסיון שאני יכול לתרום. הייתה לי שיחה עם שרון מימר ואחרי זה החלטנו להיפרד כחברים ואנחנו בקשר טוב עד היום, אבל מסיבות כאלה ואחרות החלטתי שאני צריך לשחק וליהנות מהכדורגל ואני שלם עם ההחלטה שלי”.

שלומי ארבייטמן במדי מכבי פתח תקווה (עמרי שטיין)שלומי ארבייטמן במדי מכבי פתח תקווה (עמרי שטיין)

וובה בראון בקישור אשדוד, ג’אן ואלקה בהתקפה

מ.ס. אשדוד, הקבוצה מעיר הנמל, שלא ניצחה את יריבתה מהשרון מאז ומעולם תקווה לשבור כבר במשחק הקרוב את הסטטיסטיקה בין שתי הקבוצות ולעשות צעד משמעותי אל עבר חצי הגמר, מעמד השיא בעבורה. 

יואב ג’ראפי ימשיך לפתוח בשער של תורג’מן ויעלה ב-11 ביחד עם ויקטור גנב ועמית ביטון כבלמים, בעדו הקפטן טום בן זקן ואביב סולומון יאיישו את עמדות המגנים. וובה בראון ויובל יעקובוביץ’ יפתחו בקישור עם דן ביטון ובנצי מושל שישחקו בעמדות התקפיות יותר ויתמכו בצמד החלוצים, בלסינג אלקה ודור ג’אן. 

הרכב מ.ס. אשדוד: יואב ג'רפי, טום בן זקן, ויקטור גנב, עמית ביטון, אביב סולומון, וובה בראון, יובל יעקובוביץ’, דן ביטון, בנצי מושל, דור ג’אן ובלסינג אלקה.

וובה בראון בועט (שחר גרוס)וובה בראון בועט (שחר גרוס)

מאמן הקבוצה עמיר תורג'מן התייחס למשחק במסיבת העיתונאים אתמול (שלישי) ואמר: "אנחנו צריכים להיות דרוכים ומוכנים. אנחנו יודעים שזה הולך להיות משחק קשה מאוד רעננה היא קבוצה טובה, מסודרת ומאומנת וראינו את זה במשחק הקודם איתם. כך, שמדובר במשחק בהחלט לא קל עבורנו אבל עם זאת אנחנו באים דרוכים, מוכנים בהחלט רוצים לעשות את הדברים נכון כמו שאנחנו יודעים ועשינו בתקופה האחרונה. נקווה שנעשה ואז גם התוצאה לטובתנו אבל הדרך עוד ארוכה". 

עמיר תורג'מן (איתי כהן)עמיר תורג'מן (איתי כהן)

ההכנות לצמד משחקים לעומת משחק בודד: "בגלל הסיטואציה הלא קלה שנוצרה בליגה אנחנו לוקחים בחשבון הרבה פרמטרים שנוגעים לליגה ברמה כזו או אחרת. אנחנו מאוד רוצים להתקדם בגביע מאוד רוצים להגיע לחצי גמר. נצטרך לעשות צעד צעד אבל בסופו של דבר להתקדם שלב. הליגה זו הלחם והחמאה שלנו הגביע הוא בהחלט בונוס עבורנו, להתרגש , לעשות דברים יפים ולהגיע למחוזות אחרים. אבל אנחנו מסתכלים גם טיפה על הליגה בהכנה למשחק ברמה כזו או אחרת". 

ההתמודדות בגביע מול אחת היריבות הגדולות לתחתית: "אף פעם לא קל לשחק נגד אותה קבוצה מספר פעמים. יש לנו עכשיו משחק נגד רעננה ובעוד שבועיים צמד משחקים נוסף.  אנחנו מסתכלים על כל משחק לגופו ומה אנחנו רוצים מהמשחק ואיך אנחנו עושים שם את הדברים. משחק ראשון בבית הוא תמיד משמעותי וחשוב ואנחנו נבוא לעשות את מה שאנחנו צריכים לעשות". 

גדי קינדה חוגג עם שחקני אשדוד (שחר גרוס)גדי קינדה חוגג עם שחקני אשדוד (שחר גרוס)

העובדה שרעננה נראית טוב יותר מאז הגעתו של קורצקי: "אני לא חושש מאף אחד. אני רק רוצה לראות שהקבוצה שלי מתקדמת, משתפרת, דוחפת קדימה ואני יודע שאנחנו בדרך הנכונה. לכל קבוצה יש את הבעיות שלה, גם לנו יש את הבעיות שלנו ואנחנו צריכים להתקדם. הפועל רעננה נמצאת אמנם במומנטום פחות טוב מאיתנו, אבל תגיע לפה מוכנה. גם בפעם הקודמת שנפגשנו העונה הם הגיעו לפה במומנטום פחות טוב אבל הם הצליחו מאוד להקשות עלינו את המשחק, אנחנו צריכים קודם להסתכל על עצמנו ואחר כך על היריבה". 

העומס בו נמצאת הקבוצה במהלך החודש האחרון: "זה העניין שאנחנו צריכים להסתכל עליו, לקחת בחשבון את העומסים ואת השחקנים שנמצאים בסכנת צהובים שלא יקבלו צהוב נוסף ויחמיצו משחקים חשובים. צריכים להסתכל על שחקנים שבכושר, כאלה שפחות בכושר, וכאלה שאנחנו צריכים שיחזרו לכושר. יש לנו המון שיקולים בסופו של דבר אני אבחר את השחקנים שיהיו הכי טובים להתמודדות מחר אם הסתכלות קטנה לעבר יום שני למשחק נגד הפועל ב"ש ולהמשך הליגה". 

שחקני הפועל רעננה חוגגים. תורג'מן לא חושש (שחר גרוס)שחקני הפועל רעננה חוגגים. תורג'מן לא חושש (שחר גרוס)

העובדה שאשדוד לא ניצחה מעולם את רעננה בשום משחק רשמי: "אני אוהב סטטיסטיקות שלא נשברו. סטטיסטיקה נועדה להישבר וברגע שהיא נשברת היא גם מתיישרת, לא מבטיח שזה יהיה מחר אבל אני מקווה. אני אוהב את האתגרים האלה". 

השפעת החיזוק בחלון ההעברות על ההתמודדות: "מדובר במאבק שווה כוחות, הקבוצות די דומות, די שוות בכוחן. גם רעננה עשתה חיזוק לא קטן, אבל בסופו של דבר מי שיידע להיות מרוכז ואחראי, וממוקד בכל המאבק יידע לנצח את המשחק. בסופו של דבר זה לא משחק אחד אלא שניים ואני לא חושב שיש פייבורטית". 

איגור פיליפנקה, עמית ביטון, שחר פיבן ודור ג'אן מוצגים במ.ס. אשדוד (צילום: דור ביטון) איגור פיליפנקה, עמית ביטון, שחר פיבן ודור ג'אן מוצגים במ.ס. אשדוד (צילום: דור ביטון)

בתוך כך, הצוות המקצועי צפוי לערוך מספר שינויים בהרכב איתו ייפתח במשחק הקרוב וזאת על מנת לחלק את הכוחות בין כלל שחקני הסגל, ואף לתת הזדמנות לשחקנים שלא קיבלו מספיק את הקרדיט להוכיח את עצמם. כמו כן, הקשר הצעיר אור אינברום שגדל במועדון וערך בכורה מחודשת במשחק האחרון נגד בני יהודה עשוי לפתוח לראשונה בהרכב מאז שב לאשדוד. בעוד, הקשר האחורי וובה בראון שהפגין יכולת טובה במחזור האחרון ימשיך לקבל את הקרדיט בקישור האחורי שלצידו עשוי לשוב להרכב הראשון יצחק אספה הצעיר. יחד עם זאת, ישנה אפשרות כי גדי קינדה יפתח על הספסל וזאת לאור העובדה כי במידה ויספוג כרטיס צהוב הוא ייעדר ממשחק התחתית החשוב נגד הפועל עכו.

אור אינברום (שחר גרוס)אור אינברום (שחר גרוס)

בתור כך, הקשר בנצי מושל התייחס לתחרות שנוצרה בהרכב בעקבות הרכש בינואר: "קודם כל זה היה חשוב מאוד לחזק את הסגל.כולם מבינים שיכולים להיאבק על מקום בסגל ובשביל זה כל אחד יצטרך לתת את המאה אחוז על מנת לשחק ולהוכיח למאמן שמגיע לו להיות בהרכב. בסך הכל תחרות זה דבר בריא וזה היה חשוב למטרות שלנו בליגה וגם בגביע עם העומסים היה חשוב שיהיה לנו סגל עמוק ורחב". 

בנצי מושל (שחר גרוס)בנצי מושל (שחר גרוס)

שלושת המשחקים שייערכו מול רעננה בתקופה הקרובה: "אנחנו מסתכלים על כל משחק לגופו, אנחנו לא צריך להסתכל על זה שמדובר באותה קבוצה. נלמד את הדברים הטובים ואת הדברים הפחות טובים, אני לא חושב שזה מה שצריך להשפיע עלינו. עכשיו במיוחד שיש סגל עמוק יותר נוכל לווסט את הכוחות. וגם להיפך ככל שיש לנו יותר משחקים אנחנו יותר נהנים מזה. אנחנו מאמינים ביכולות שלנו כקבוצה, בצוות המקצועי. נתכונן לכל משחק ואנחנו יכולים לעשות את זה ולרוץ עד הסוף".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */