יום חמישי, 28.03.2024 שעה 12:41

סלע גבר על שולץ, ישראל איזנה ל-1:1 מול דרא"פ

גביע דייויס: המחבט הישראלי הבכיר לא הרשים מול המדורג 325, אך העלה הילוך בנקודות המכריעות והחזיר את הנבחרת לתמונה עם 1:6, 7:6 ו-5:7 דרמטי

|
דודי סלע חוגג (צילום: רג קלדקוט)
דודי סלע חוגג (צילום: רג קלדקוט)

זה לא היה קל כמצופה בשל פערי הדירוג בין שני השחקנים, אך בשורה התחתונה דודי סלע (97) עשה את המוטל עליו ואיזן היום (שישי) את ההתמודדות בין דרום אפריקה לישראל ל-1:1. המחבט הבכיר של ישראל גבר 1:6, 7:6(1) ו-5:7 על ניקו שולץ (325) במסגרת המפגש השני בגביע דייויס בתום קרב ארוך במיוחד. אחרי ההפסד של עידן לשם, סלע ידע כי הוא חייב להשיג את הניצחון ולהשאיר את הנבחרת הלאומית בתמונה, אך הציג יכולת לא מרשימה במיוחד מול יריב בינוני והשיג את הניצחון המיוחל רק במערכה המכרעת. 

בפתיחת המשחק, הישראלי הפגין עליונות מוחלטת ועשה ככל העולה על רוחו במגרש, כולל לא מעט חבטות בקהאנד מרשימות ויכולת טובה ליד הרשת. שולץ לא מצא תשובות והישראל טייל בקלילות ל-1:6 בתום הסט הראשון. במערכה השנייה הדרום אפריקאי החל להתעורר ולהעלות את האחוזים בהגשה הראשונה (14 אייסים), מה שאפשר לו לשבור ולעלות ל-1:3. סלע לא התייאש ושבר מיד חזרה, ולאחר מערכה שקולה במיוחד השחקנים הלכו לשובר שוויון, שם היה רק שחקן אחד. שולץ מחץ את הישראלי 1:7 בדרך ל-1:1 במערכות.

דודי סלע והראל לוי (צילום: רג קלדקוט) דודי סלע והראל לוי (צילום: רג קלדקוט)

עם תחילת הסט המכריע (הפורמט שונה לטוב משלושה משחקים, במקום מחמישה) החל לרדת גשם חזק, דבר שגרם להפסקת ההתמודדות למשך שעה וחצי. ההפסקה עשתה טוב בעיקר לסלע, שעלה ל-0:3 מהיר, אך מסיבה לא ברורה הטניסאי הבכיר של הנבחרת, איבד את הראש וביצע לא מעט טעויות לא מחויבות, מה שאפשר ליריבו לשבור חזרה ולאזן ל-3:3. בארבע הנקודות הבאות, השחקנים השכילו לשמור על משחקוני ההגשה ובמצב של 5:6 לטובת סלע, הישראלי ניצל הגשות רעות של שולץ ועם מספר ווינרים מהקו האחורי, השיג את הניצחון המיוחל בתום קרב מרתק.

מערכה ראשונה – 1:6 לדודי סלע

למרות שנקלע ל-30:15, סלע החל להיכנס לקצב ועם אייס בתוספת טעויות של הדרום אפריקאי עלה ל-0:1. הישראלי הציג לראווה את חבטת הבקאנד האיכותית שלו וכמעט ללא קושי השאיר את שולץ על האפס ושבר ל-0:2. גם במשחקן הנוכחי הישראלי לא התקשה, סלע הפעיל לחץ על שולץ עם חבטות עמוקות, אליהם יריבו לא הצליח להגיב כראוי, 0:3 קליל.

דודי סלע והראל לוי (צילום: רג קלדקוט)דודי סלע והראל לוי (צילום: רג קלדקוט)

הדרום אפריקאי עלה על הלוח, השחקן המארח החל להכניס את ההגשות הראשונות וצימק עם משחקון מרשים ל-3:1. בקהאנד נהדר לאורך הקו בתוספת ווינר ליד הרשת אפשרו לישראלי לברוח ל-1:4 חשוב עבור הראל לוי ונבחרתו. עוד משחקן טוב של הישראלי, סלע עם משחק יציב ומינימום טעויות שבר בפעם השנייה במערכה בדרך ל-1:5. סלע ממשיך לעשות ככל העולה על רוחו ופשוט גדול על הדרום אפריקאי, לאחר 4 נקודות במשחקון רצופות, סלע זכה במערכה עם 1:6 מרשים.

דודי סלע חובט בכדור (צילום: רג קלדקוט) דודי סלע חובט בכדור (צילום: רג קלדקוט)

מערכה שנייה – 6:7 לניק שולץ

בניגוד לסט הראשון, הדרום אפריקאי פתח טוב את ההתמודדות ועם מספר הגשות ראשונות מרשימות על ליתרון ראשון במשחק, 0:1. סלע שמר על ההגשות, לא עם טניס גדול, אך עם הגשות מאוד יעילות, 1:1. שולץ נראה הרבה יותר טוב בסט הנוכחי, הודות לאחוזים גבוהים שמכניס בסט הראשון ועם אייס נוסף, עלה ל-1:2. השחקן המארח ניצל הגשות רעות של הישראלי וחתם את המשחקון עם בקהאנד מרשים לאורך הקו ולשבירה קריטית, 1:3 לשולץ. סלע חזר ומיד, הישראלי ניצל עליות לא מוצלחות של שולץ לרשת ועם מספר חבטות העברה איכותיות שבר בחזרה וצימק ל-3:2.

דודי סלע חובט (צילום: רג קלדקוט) דודי סלע חובט (צילום: רג קלדקוט)

זה לא הלך בקלות, אך המומנטום חזר אל סלע, למרות שהיה ב-40:40, אך איזן ל-3:3. אחרי נקודה שקולה במיוחד ו-40:40 מספר פעמים, הדרום אפריקאי ידעה לחזור מיתרון של הישראלי ולקחת את המשחקון הקריטי, 3:4 לשחקן המארח. הישראלי השאיר את הדרום אפריקאי עלה האפס ואיזן ל-4:4. שולץ לא אמר נואש, הישראלי לא הסתדר עם ההגשה הקטלנית של הדרום אפריקאי ועם אייס נוסף עלה ל-4:5. בתום משחקון לא קל מצידו של סלע, הישראלי איזן שוב ל-5:5 בעיקר עם טניס טוב מהקו האחורי. שולץ הציל שתי נקודות שבירה עם חבטת דרופ-שוט אדירה וחזר ל-40:40, משם שולץ לא עצר ועלה ל-5:6.

ניק שולץ בפעולה (צילום: רג קלדקוט) ניק שולץ בפעולה (צילום: רג קלדקוט)

שוב סלע עשה את המוטל וניצל מספר טעויות של הדרום אפריקאי בדרך ל-6:6 ולשובר השוויון. מיני-שבירה לשחקן המארחת, לאחר שגיאה כפולה של סלע בהגשה, 0:2 לשולץ. הדרום אפריקאי עם פורהאנד אדיר לאורך הקו עלה ל-1:3. שולץ הוסיף מיני-שבירה נוספת והמשיך את היכולת הטובה מול הישראלי חסר התשובות, אייס נוסף למארח ו-1:1 במערכות אחרי 6:7 במערכה כולה ו-1:7 בשובר השוויון.

מערכה שלישית – 5:7 לדודי סלע

לאחר שהמשחק הופסק לשעה בשל הגשם, סלע חזר היטב ולמרות 40:40 ידע לקחת את הנקודה החשובה, 0:1. סלע המשיך את היכולת המצוינת מהקו האחורי ושבר את יריבו בדרך ל-0:2. הישראלי המשיך לדהור, המחבט בכחול-לבן עם טניס סבלני ניצל עוד מספר טעויות של הדרום אפריקאי וקבע 0:3 חשוב. שולץ לא ויתר, עם הגשה טובה ועלייה לרשת צימק ל-3:1 בתום נקודה די שקולה. פספוס ענק של סלע, הדרום אפריקאי ניצל חבטות רעות של הישראל כדי לשבור בחזרה ולצמק ל-3:2.

דודי סלע חובט בכדור (צילום: רג קלדקוט) דודי סלע חובט בכדור (צילום: רג קלדקוט)

במהלך המשחקון הארוך במשחק, הישראלי פספס לא פחות מארבע הזדמנויות שבירה, הדרום אפריקאי ניצל זאת וחזר מ-3:0 ל-3:3. סלע עם כמה נקודות מרהיבות ליד הרשת קבע 3:4 מותח וצמוד, עדיין ללא יתרון שבירה. הישראלי מפגין טניס מאוד בינוני וחסר סבלנות, מה שאפשר לשולץ לאזן שוב ל-4:4. זה לא היה קל, אך הישראלי שמר על ההגשות ויצא ממצב בעייתי של 40:30, 4:5. עוד משחקון איכותי בהגשות של שחקן המארחת שהשאיר את סלע על 30 והשווה ל-5:5. הקרב הצמוד המשיך, הישראלי עלה ל-5:6 ושמר על ההגשות בשלב כה קריטי של ההתמודדות. כבר היה נראה כי הולכים לשובר שוויון נוסף, אך הישראלי ניצל את חוסר הניסיון של שולץ, עלה ל-15:40 והשיג את הנקודה המיוחלת בדרך ל-5:7 וניצחון בהתמודדות כולה.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */