יום שישי, 19.04.2024 שעה 21:42
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

בנתניה מודים: כבר לא הקבוצה של תחילת העונה

היהלומים תקועים בחלון ההעברות בשל 'סוגיית ריביירו' וגם על המגרש, כשהם מלקקים את הפצעים לאחר ה-2:2 מול אשדוד: "מאז חיפה אנו בירידה, נראים רע"

|
ריביירו וסבע. לא אותה קבוצה (משה חרמון)
ריביירו וסבע. לא אותה קבוצה (משה חרמון)

רק לפני חמישה ימים מכבי נתניה הלינה על טעויות השיפוט של אוראל גרינפלד בתבוסה למכבי תל אביב 3:0. אתמול (שבת), כמאמר הקלישאה, טעויות השיפוט התאזנו מיד, כשהיהלומים קיבלנו שני פנדלים שלא היו ואף כבשו שער מנבדל ברור, ועדיין, הם לא הצליחו לחזור לנצח. למעשה, הם סחטו 2:2 מול מ.ס אשדוד, שירדה לפיגור רגע לפני המחצית, אבל הגיבה מיד עם שני שערים תוך דקה והיממה את הנתנייתים, אותם הציל דידייה קוגבניה עם צמד שערים נהדר. זאת, כאשר בתווך ערן לוי החמיץ שני פנדלים ולא אפשר לקבוצתו לנצל את "הקיזוז".

העובדות כי נתניה שוב נתקעה במרכז המגרש, לא הייתה מסוכנת בהתקפה, נראתה מבולבלת בהגנה, הייתה נאיבית להפליא וספגה מהפך ביתי תוך דקה ('שיפור' של 6 דקות מהמהפך שביצעה הפועל רעננה) – אומרות המון על הקבוצה, בטח כשמדובר במשחק ביתי שני רצוף בו היא סוחטת 2:2. משמעות הדבר היא אחת – מכבי נתניה היא כבר לא אותה קבוצה תוססת, נלהבת, רעבה ולוחמת של תחילת העונה. כך מספרים בתוך הקבוצה וכך "אמרו" פניו של סלובודאן דראפיץ', שלפי אנשי הקבוצה היה שבור לאחר המשחק, אפילו לא עצבני, אלא פשוט מבואס, במחזה לא רגיל עבורם.

תורג'מן: הייתי בטוח שערן יבקיע

גם עבור אוהדי נתניה נדמה כי היה מדובר ברגע מכונן במחזור ה-18, בו גם להם נגמרה הסבלנות והם הגיבו למשחק החלש של קבוצתם בבוז צורם לאחר כל אחד מהשערים שספגה הקבוצה וגם בסיום המשחק. התחושה כי "נגמר הקרדיט" שנראה כבלתי נגמר בתחילת העונה אפפה את האצטדיון בנתניה. לאחר כחודשיים ללא משחק משכנע אל מול הקהל הביתי, כשבתווך הניצחון על הפועל באר שבע שלא הגיע הודות למשחק גדול אבל "הרדים בשמירה" את היהלומים והסיט את האש מהבעיות של הקבוצה, אפשר לומר כבר את המילים "תקופה רעה". זאת, בעוד המילה "משבר" תקבל מענה של "יש תקופות לא טובות בכדורגל" וכי "בתחילת העונה המטרה הייתה רק להישאר בליגה".

בצד האופטימי של הערב, קוגבניה הוכיח שוב כי יש לדראפיץ' וברדה על מי לסמוך והוא שוב קיבל הזדמנות והחזיר בגדול, כשהיה המצטיין בשורות נתניה ובקבוצה ציינו אותו לטובה. הטוגולזי היה התורן שמציל את נתניה בבית עם יכולת אישית משובחת ושוב היה שווה נקודות, כאשר השלים שער שישי עליו הוא אחראי (שלושה שערים ושלושה בישולים העונה) בממוצע של כמעט שער/בישול בממוצע למשחק (כל 104 דקות), כשעשה זאת ב-624 דקות בלבד.

ערן לוי על הספסל (משה חרמון)ערן לוי על הספסל (משה חרמון)

“מי שמחטיא שני פנדלים לא מגיע לו נקודות ובטח שלא לנצח”, אמרו שחקנים במכבי נתניה לאחר איבוד הנקודות השלישי ברציפות בליגת העל. “גם הנקודה הזאת לא הגיעה לנו, הזוי מה שקורה עם הקבוצה הזאת בתקופה האחרונה. מאז המשחק מול מכבי חיפה אנחנו נראים רע, זה היה המשחק האחרון שהיינו טובים כמו מכבי נתניה של תחילת העונה. מאז התחילה הירידה שלנו. אי אפשר רק להיות בעלייה. זה קורה לכל קבוצה בעולם, גם ריאל מדריד בירידה, אבל מי אנחנו לעומתם?”.

“יש לנו הרבה עבודה”, הודה שי ברדה בסיום המשחק לאחר שנשאל התקופה הלא טובה של קבוצתו. “החמצנו המון, ספגנו שערים שאנחנו צריכים לדעת לטפל בהם ולתקן את הדברים. יש גם תקופות כאלה בכדורגל, פחות טובות. מבחינת הנקודות אולי לא, אבל מבחינת היכולת אני מסכים. יש משחקים שב-0:1 אתה צריך להרוג את המשחק ולשים את השני, אבל זה אתגר. צריך לדעת לטפל בזה ונטפל בזה. יש לא מעט משחקים שבהם כן הצלחנו לשים את ה-0:2, זו לא לחיצה על כפתור. יש רגעים במשחקים שאתה חייב להיות יותר חד”.

קוגבניה חוגג עם קייטה. הציל את נתניה מהפסד (משה חרמון)קוגבניה חוגג עם קייטה. הציל את נתניה מהפסד (משה חרמון)

"יש כמה סיבות", השיב ברדה לשאלה מדוע נתניה כבר לא אותה קבוצה מתחילת העונה. "אני לא אבוא ואתרץ על שחקנים מסוימים שחסרים שלנו, אבל אני כן חושב שלפעמים אנחנו צריכים לדעת להתגבר על העובדה שיש שחקנים שלא משחקים. כשאתה משחק את משחק הלחץ יש הרבה מאוד פרמטרים שאתה צריך להיות ערוך אליהם, כמו להיות טובים בהגנה, ואנחנו בתקופה האחרונה לא ערוכים לזה. זו תקופה לא טובה, אבל תקופה מאתגרת. החכמה היא לדעת לצאת מזה”. 

מקום בפלייאוף העליון: “הפלייאוף העליון אף פעם לא היה מובטח. התפקיד של העיתונאים ושל התקשורת הוא לייצר תמונה שנתניה הבטיחה את מקומה שם, אנחנו אף פעם לא חשבנו שהמקום שלנו מובטח. אני בהחלט חושב שהמשחק הבא מול מכבי פתח תקווה, אחרי שניצחה את בני סכנין, הופך להיות הרבה יותר קשה וחשוב עבורנו”.

\דראפיץ'. הפנים שלו אמרו הכל (משה חרמון)\דראפיץ'. הפנים שלו אמרו הכל (משה חרמון)

בנוגע לסוגיית הרכש, בעוד בסביבת המועדון טוענים כי חלון ההעברות "תקוע" עבור נתניה, עולה שוב ושוב שמו של לאנדרו ריביירו. בין אם סירובו לעבור לליגה הלאומית או סירובה של נתניה לתנאים שהציבה הפועל רעננה לשאילתו הם אלו שלא מאפשרים את המעבר, שאמור לפתוח לדראפיץ' וברדה מקום לזר בסגל, הברזילאי ממשיך להוכיח שבוע אחרי שבוע כי מגיעות לו עוד ועוד הזדמנויות. אתמול, לאחר עוד דקות טובות מאוד שלו כמחליף, עלתה שוב הסוגיה שמקפיאה את מחשבות החיזוק של נתניה, כאשר בקבוצה בחנו מספר מועמדים זרים ולא יכולים כעת לפעול בחלון.

בתוך כך, בקבוצה מצפים לחזרתם לאימונים של עלי מוחמד, שישוב לאימוני ריצה השבוע, ולברנקו ורגוץ', כאשר חסרונם בהחלט הורגש היטב במרכז ההגנה ובמרכז הקישור של נתניה. האחרון צפוי לשוב לסגל של נתניה לקראת מכבי פ"ת. בנוסף, בנתניה מצפים גם לשיפור במצבו של גיא גרוס, שמעורר אופטימיות בעיר היהלומים. בנושא אחר, ג'ייק רוזנסקי עשוי להילקח בחשבון בתמונת הסגל לקראת המשחק בפ"ת, זאת בכפוף לקבלת השחרור הבינלאומי שלו מארצות הברית.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */