יום חמישי, 25.04.2024 שעה 12:31

שנה, בפירוק: השנה שעברה על הפועל תל אביב

האוהדים, הבעלים, בעלי התפקידים, השחקנים, הרגעים המשמעותיים, הבוררויות, המשבר והתקומה. ONE מציין את יום השנה להקפאת ההליכים של האדומים

|
הפועל ת
הפועל ת"א. שנה להקפאת ההליכים

“מועדון הכדורגל הפועל תל אביב יגיש בקשה לבית המשפט להקפאת הליכים. במצב הכלכלי שנוצר במועדון במהלך עשר השנים האחרונות, ושחומרתו נחשפה במלואה רק בחודשים האחרונים, החליט המועדון כי אין מנוס מלהגיש בקשה להקפאת הליכים, לאור הצטברות חובות, התחייבויות וחשיפות משפטיות שמגיעות לכדי כ-100 מיליון שקלים”. היום (רביעי), לפני שנה.

שנה בדיוק חלפה מאז ההודעה הרשמית הדרמטית של הפועל תל אביב. שנה מאז היום בו אמיר כבירי, בעלי הפועל לשעבר, הגיש לבית המשפט המחוזי בת”א בקשה להקפאת הליכים עבור "הראל אחזקות", חברת הניהול הקודמת במתחם חודורוב. כבירי הבין אז כי הוא נמצא במבוי סתום. חובות המועדון האמירו ללמעלה מ-100 מיליון שקל, בעוד הקריסה הכלכלית הייתה בשיאה.

רפואה: "שמחים על הניצחון"

בתום חודש מורט עצבים, בו נדמה היה כי המצב הכלכלי של הפועל ת"א הולך ומידרדר מיום ליום, נדמה היה כי אין מנוס מפירוק. הפועל ת"א התכוננה לימים האחרונים שלה, העתיד היה לוט בערפל, כולם כבר השלימו עם הפרידה. אבל אז, רגע לפני, הגיעה קבוצת ניסנוב, גרינברג ותושב, רכשה את המועדון והוציאה אותו לעידן חדש. החובות בישראל – כ-80 מיליון שקל – נמחקו כלא היו. כ-30 מיליון חובות פוטנציאליים בחו"ל נותרו בעינם.

מאותו רגע, הפועל ת"א הראתה סימני התאוששות מדי פעם לפעם, אבל קרסה על כר הדשא ומחוצה לו עד ירידת הליגה. 9 נקודות הורדו ממאזנה והקבוצה ירדה למקום האחרון, המקום בו היא סיימה גם את העונה בדרך ללאומית אחרי 28 שנה. מאז, המשימה לחזור לליגת העל עמדה לנגד עיניהם של כל אנשי הפועל ת"א וכעת, ביום השנה לציון המשבר הגדול בהפועל ת"א, ONE עושה לכם סדר וחוזר לשנה הכי סוערת ודרמטית שעברה על המועדון מאז הקמתו.

אמיר כבירי

שנה אחרי, כבירי משקם את הפצעים, כאשר חזר במלוא הקצב לעסקיו הפרטיים. הוא נע על קו רוסיה-צרפת, בעיקר בסנט פטרסבורג, בעוד מקום מושבו הקבוע הוא בצרפת ולמזרח הוא טס בעיקר לסין, שם מקים בימים אלו בשנגחאי מוזיאון ההרמיטאז' בראשו הוא עומד. כבירי חושב שהוא הקורבן הגדול בהתרסקות של הפועל ת"א, טוען שהיא עלתה לו יותר מ-50 מיליון שקל, והוא זה שלטענתו ספג את האש העיקרית ואת רוב ההאשמות. כבירי חש שהוא יצא הפראייר הגדול מהשנה האחרונה.

הראיון המלא: ההחלטה לפירוק הפועל ת"א

כבירי של שנה אחרי כבר מודה שטעה כשלא בדק כמו שצריך את הקבוצה לפני שלקח אותה תחת חסותו, שעשה טעות כשלא נתן לה להתפרק לפני שנכנס ומאשים את כולם במה שקרה. בשנה הקרובה יצטרך כבירי להתמודד עם דו"ח הפירוק ובעיקר עם ההאשמה הצפויה שמשך כספים מן הקבוצה. כבירי טוען כי הכניס פי כמה ממה שמשך, כי כאשר היו ספקים שלא היו מוכנים לקבל צ’קים מהפועל, נתן מהחשבון האישי שלו, ואז קיבל את הכסף, בנוסף לכל ההשקעות וההזרמות שלו לקבוצה בלי קשר לכך.

מני ויצמן

האיש המושך בחוטים, מי שלא היה כביכול בפרונט, אך ידעו שהוא מעורב בכל מה שקורה בהפועל ת"א. ההתרסקות של הפועל ת"א עלתה לו ותעלה לו עוד הרבה כסף. הוא כבר שילם בשנה החולפת מיליוני שקלים על כך שהיה ערב – כמו למשרד הכרטיסים 'לאן', למכבי ת"א בעסקת בן רייכרט ולעוד לא מעט עסקאות.

מני ויצמן (נעם מורנו)מני ויצמן (נעם מורנו)

ויצמן טוען כל הזמן שהוא עשה רק טוב להפועל, אך בלי הצ'קים שנתן לעופר אורליצקי הפועל ת"א לא הייתה עוברת בבקרה ומתרסקת. ויצמן גם קיבל חזרה את הצ'קים לפני הפירוק, כאשר טען שהקבוצה העבירה לחשבון את כל מה שהבטיחה לבקרה. בנוסף, ויצמן טען שהצ'קים שנתן לאורליצקי לא היו ערבות מבחינת הקבוצה, אלא ביטחון שיהיה לאורליצקי.

עופר אורליצקי

שנה אחרי, יו"ר הבקרה התקציבית הוריד פרופיל. אם תשאלו אותו, גם היום הוא יגיד שהוא לא אשם במה שקרה. עוד יטען יו"ר הבקרה שאם ויצמן לא היה לוקח את הצ'קים, ועוד דברים שהתגלו בשנה האחרונה, אז הפועל ת"א הייתה יכולה לסיים את העונה כמו שצריך. עו”ד קוטלר צפוי לתבוע את אורליצקי בגלל מה שקרה. אורליצקי, שעוד צפוי להיחקר, ייתן את הגרסה שלו למה שאירע בדיוק.

עופר אורליצקי (איציק בלניצקי)עופר אורליצקי (איציק בלניצקי)

האצטדיון בבת ים

למרות שהוא כבר לא בעלי הפועל ת"א, שבעליה הנוכחיים לא לוקחים כעת חלק בפרויקט, כבירי ממשיך להוציא לפועל את תוכנית בניית האצטדיון בבת ים ומאמין שזה אכן יקרה. כולם צוחקים ואומרים שהוא חי באשליות, אבל בחודשים האחרונים הוא הביא לארץ מספר פעמים את הנציגים של החברה הסינית CMEC לפגישות עם ראש עיריית בת ים.

אצט' בת ים (shanghai institute of architectural)אצט' בת ים (shanghai institute of architectural)

תוכניות כבר יש ועו”ד קוטלר ניסה לגרור את האצטדיון להיות תחת מפרק, בעוד כבירי טוען שאין לזה כל קשר להפועל כי הוא פועל בעניין עם חברה פרטית. אם אכן פרויקט האצטדיון ייצא אל הפועל עם כל התוכניות, הוא יהיה שווה הרבה מאוד כסף ואין ספק שזה יגרור עוד הרבה מאבקים.

אריק איזיקוביץ'

הבעלים של בית"ר נס טוברוק הגיש תביעה נגד כבירי, טוען שמגיעים לו עוד מיליוני שקלים על עסקת טוברוק והפועל ת"א, במסגרתה האדומים קיבלו עדיפות בקבלת שחקנים. המחלוקת, כזכור, היא סביב העברתם של איאד אבו עביד, אייל דנין ואנאס מחאמיד. הבוררות הגיעה לכס השופטת לשעבר, הילה גרסטל, כאשר איזיקוביץ' טוען שבכל מקרה יש לו הבטחה של ערבות מצד ויצמן.

אריק איזיקוביץ' (נעם מורנו)אריק איזיקוביץ' (נעם מורנו)

בכור צבאן

אחד מבעלי המועדון לשעבר, שב-ONE חשפנו כי הוא קיבל חזרה מהקבוצה כסף שנתן כהלוואה. דבר שלא היה ידוע לבעלים האחרים שהוא קיבל חזרה. עו"ד קוטלר מבקש כעת לקבל לקופת הפירוק את הכסף חזרה וטוען שצבאן לא היה יכול לקבל חזרה את הכסף.

בכור צבאן (יניב גונן)בכור צבאן (יניב גונן)

ניר ענבר

אחרי הפירוק הוא עבד מספר חודשים אצל המפרק כדי לעזור לו להבין את תמונת המצב, לאתר חומרים מבחינת הפירוק. ענבר זכה לכינוי "האתרוג", כאשר שום דבר ממה שקרה לקבוצה לא נגע בו. הוא טען שהיה מנכ"ל שתפעל את המועדון, אך לא קיבל החלטות בנושאים כספיים.

ניר ענבר (משה חרמון)ניר ענבר (משה חרמון)

רמי כהן

נעלם מהרדאר אחרי ההתפרקות. זמן קצר לפני הפירוק הוא עזב את הקבוצה, כאשר במרוצת החודשים לפני כן הוא שימש כיו"ר והאיש שניהל אותה מטעם כבירי. כהן ידע למה הוא עוזב לפני הפירוק, ועד היום לא שמעו ממנו מה החלק שלו בהתרסקות. אגב, כבירי חושב שלכהן יש חלק לא מבוטל במה שקרה כי הוא זה שהכין את תקציב הקבוצה שאושר על ידי הבקרה התקציבית.

רמי כהן (משה חרמון)רמי כהן (משה חרמון)

המאמנים: מגוטמן עד רפואה

אלי גוטמן ברח מעמדת המאמן אל כס המנג'ר וברח בשנית רגע לפני הפירוק, גיא לוזון לא התרשם כי יוכל להציל את הספינה אחרי הטלטלה ומנחם קורצקי נקרא לדגל האדום. הסגל החדש בוולפסון לא סיפק את הסחורה, לקבוצה היו אינספור הזדמנויות לעלות מעל הקו האדום, אבל פעם אחר פעם הפועל ת"א אכזבה על כר הדשא וקורצקי לא הצליח למנוע את ירידת הליגה שריחפה מעל המועדון מאז הפירוק.

גיא לוזון ואלי גוטמן (איציק בלניצקי)גיא לוזון ואלי גוטמן (איציק בלניצקי)
מנחם קורצקי (שחר גרוס)מנחם קורצקי (שחר גרוס)

בקיץ, הגיע מוטי איוניר, כאופציה שלישית או רביעית של הנהלת האדומים, בניסיון להחיות את קריירת האימון שלו ולהעלות את הפועל בחזרה לליגת העל. מערכת היחסים בין איוניר לקהל האדום בישרה רעות מלכתחילה, כמו גם “נתיב ההתנגשות” עם הבעלים הדעתניים וברגע שהפועל נקלעה למשבר ראשון, עוד בעיצומו, מעמדו של איוניר התערער והוא הלך הביתה.

מוטי איוניר (נעם מורנו)מוטי איוניר (נעם מורנו)

אחריו, הגיע קובי רפואה שקיבל קבוצה במרחק של שמונה נקודות מהמקום הראשון בליגה הלאומית והשבוע השלים את המשימה הראשונה שלו בתפקיד והחזיר את הפועל לפסגה. משם, כך הוא מקווה, הפועל ת"א תרד בדרך חזרה שלו ושלה אל קדמת הבמה של הכדורגל הישראלי.

קובי רפואה (אחמד מוררה)קובי רפואה (אחמד מוררה)

הבעלים

הארבעה, שהתאחדו לצורך רכישת המועדון בחודש ינואר 2017 יצאו לדרך חדשה יחדיו בשנה שעברה, ולא רק בעולם הכדורגל. שיתוף הפעולה העסקי ביניהם הניב עוד עסקה מרשימה, כאשר הם רכשו ביחד את רשת “כפר השעשועים” (57 סניפים בארץ). חוסר תיאום או לא, הארבעה מחזיקים יחדיו את המועדון, כאשר חלוקת התפקידים ברורה.

בפן הכלכלי, לפני תחילת העונה הוחלט כי הם יזרימו ארבעה מיליון שקל יחדיו, כאשר האחים ניסנוב ישלמו 1.5, כמו גם מאיר תושב וגרינברג שישלמו מיליון ש"ח – על פי אחוזי הבעלות של כל אחד. אולם, כמות המנויים הנמוכה משציפו לה והישארותו של אדי גוטליב הקבוצה ועוד, גררו חריגה של מיליון שקל לפחות.

זאב גרינברג, שרון ניסנוב ואיציק ניסנוב (נעם מורנו)זאב גרינברג, שרון ניסנוב ואיציק ניסנוב (נעם מורנו)

האחים ניסנוב
המושכים בחוטים במתחם חודורוב. לא סתם כונתה קבוצת הרכישה של המועדון "קבוצת ניסנוב" למרות שגם גרינברג ותושב הם חלק ממנה. האחים ניסנוב, שמחלקים את זמנם בין ישראל לחו”ל לצורך עסקיהם בתחום היהלומים, לקחו על עצמם את ניהול המועדון בפן המקצועי והמילה האחרונה היא שלהם.

שרון ניסנוב (איציק בלניצקי)שרון ניסנוב (איציק בלניצקי)

איציק המבוגר, המנוסה יותר, מקפיד לשמור מרחק מהתקשורת וסולד מהאוהדים, בטח במתחם חודורוב (יזם את החציצה), בעוד שרון הצעיר מביניהם משמש כ”שר החוץ” והוא הפתוח יותר. יחדיו, השניים מקבלים את ההחלטות ומנהלים בפועל את המועדון, כאשר להם זיקה גדולה יותר לכדורגל נטו מאשר לבעלים אחרים. בנוסף, לאחרונה האחים ניסנוב רכשו גם 11 סניפים מרשת “ניו פארם”.

איציק ניסנוב (משה חרמון)איציק ניסנוב (משה חרמון)

זאב גרינברג
המחושב והאחראי יותר מבין ארבעת הבעלים. איש עסקים גרידא, לא איש כדורגל ולא מתיימר להיות. אחראי על החטיבה הניהולית, נחשב למנהל הישיר של עובדי המנהלה, ולא מתערב בפן המקצועי. גרינברג, ששימש בעונה שעברה כמנכ”ל, פינה את התפקיד לרובי רגב. הנהיג בקיץ את מהלך הקיצוצים ונחשב למוח הכלכלי של המועדון, כאשר גם היועץ המשפטי, עו”ד משה בן דת, הגיע יחד איתו למועדון לאחר שהשניים עבדו יחדיו בעולם העסקי.

זאב גרינברג (נעם מורנו)זאב גרינברג (נעם מורנו)

בועז תושב
בועז הוא אחיינו של מאיר תושב, אחד מבעלי המועדון, כאשר הוא מתפקד כנציגו בארץ ובהנהלת המועדון. תושב, אוהד הפועל שרוף, מקפיד לשבת עם אוהדי הקבוצה ולא עשה את המעבר ליציע הכבוד. הוא קנאי מאוד לנעשה ביום יום במתחם חודורוב, מקפיד להגיע הרבה, מחלקת הנוער היא נקודה רגישה אצלו, אך בפועל הוא לא נמנה על מקבלי ההחלטות המשמעותיות ומשמש בעיקר כמנהל השיווק של המועדון.

בועז תושב (איציק בלניצקי)בועז תושב (איציק בלניצקי)

הפירוק

העונש
9 נקודות הופחתו ממאזנה של הפועל ת"א ב-10 בינואר, לאחר שהנהלת הקבוצה החליטה שלא לערער על העונש. הפועל ירדה אוטומטית למקום האחרון. היא הצליחה להעלות את ראשה אל מעל הקו האדום לפרקים, אך בסופו של דבר – גורלה נחרץ באותו יום והיא סיימה במקום האחרון גם במחזור האחרון.

שחקני הפועל ת"א מאוכזבים (איציק בלניצקי)שחקני הפועל ת"א מאוכזבים (איציק בלניצקי)

רשימת התביעות הנוכחית
לאחר שפורסמה ב-ONE רשימת התביעות כנגד המועדון, על סך כ-46,289,956.5 מיליון ש”ח, דומה כי יוגשו תביעות נוספות כנגד הפועל ת”א, כאשר גם המפרקים יגישו תביעות נגד אנשי האדומים בתקופת הפירוק ומהכסף שיושג, יחליטו איך לשלם לנושים שתבעו את המועדון על הכספים שהם לא קיבלו.

החובות לפיפ"א
החובות בחו"ל – כגון אלו לססאר מנדיונדו ועוזריו, קלאודיו בומבה, ליביו אנטאל, נמניה ניקוליץ', אבדג'י, גבריאל דוס סנטוס ואחרים – הוערכו תחילה בכ-30 מיליון שקל בפוטנציאל, אולם האדומים טוענים שוב ושוב כי ניתן יהיה להגיע להסדרים עם התובעים ולצמצם את הסכום בחצי.

סזאר מנדיונדו (יניב גונן)סזאר מנדיונדו (יניב גונן)

מדי פעם לפעם מגיע מייל שמעורר בהלה בוולפסון לפיו איום בהורדת ליגה אם לא ישולם חוב כזה או אחר, אבל המציאות היא שצעד קיצוני שכזה לא צפוי לקרות בקרוב. סלע המחלוקת כמובן, היא שלפי החוק הישראלי חברת הניהול של הפועל ת"א היא הישות המשפטית והבעלים רואים בתביעות הללו "חובות עבר", להם הם לא מחויבים לאחר שרכשו את המועדון לאחר הפירוק, אבל בפיפ"א לא מכירים בדבר ורואים בהפועל ת"א כאחראית לכל החובות.

עו"ד שאול קוטלר
“הנאמן” עו”ד קוטלר, שמונה לנאמן יחד עם רו"ח חן ברדיצ'ב, עבר לתואר "מפרק" ואז ל"מנהל מיוחד" של החברה בפירוק. קוטלר עובד סביב השעון יחד עם עוד שלושה צוותים, יש קרן מיוחדת שממנת את החקירות, עשרות כבר נחקרו ויש עוד הרבה בדרך.

קוטלר עוד צפוי להזמין לתת עדות את חיים רמון, מני ויצמן, אלי טביב, מוני הראל, אמיר כבירי, וכמובן את רו”ח עופר אורליצקי.

קוטלר מכין דו"ח עב כרס עם תביעות  כספיות אישיות, כאשר במקביל המשטרה צפויה לקבל תלונה ולפתוח בחקירה. הדו"ח אמור להיות מוגש רק בעוד כשלושה חודשים, ואמור להיות אחד המסמכים המרתקים שהיו בכדורגל הישראלי, כזה שיגולל את סיפור ההתרסקות של הקבוצה ומי אשם בכך.

שאול קוטלר (נעם מורנו)שאול קוטלר (נעם מורנו)

השופט איתן אורנשטיין
נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב הוא כוכב הפירוק של "הראל אחזקות" לאחר שלקח על עצמו את ההליך באופן אישי. לאחר שפסק כי קבוצת ניסנוב, גרינברג ותושב תנהל את הפועל ת"א, כולל חובות, הוא עוד צפוי לחזור לתודעה כאשר יכנס דיון לסיכום הפירוק לאחר הגשת הדו"ח של המנהלים המיוחדים. בנוסף, הוא צפוי להכריע במאבק המשפטי בין הפועל לאביחי ידין שקיבל צ'קים דחויים בתקופת כבירי לתאריכים של אחרי הפירוק, בעוד הנהלת האדומים טוענת כי מדובר בחוב עבר.

השופט איתן אורנשטיין (רדאד ג'בארה)השופט איתן אורנשטיין (רדאד ג'בארה)

הבוררויות

ארון שוינפלד
החלוץ היהודי-אמריקאי ניהל מאבק משפטי כדי להשתחרר מהפועל ת"א בזמן הפירוק, לא התאמן במשך זמן מה כאשר הלין על כאבי גב, הוא הגיע עד בית המשפט המחוזי לדיון מיוחד בעניינו ובעניין עומרי אלטמן, אך אורנשטיין הסיר אחריות מביהמ"ש המחוזי והציב את החלוץ בבעיה לקראת סגירת החלון. לבסוף, שוינפלד עבר למכבי תל אביב ביום האחרון של החלון ההעברות בינואר שעבר.

שוינפלד (איציק בלניצקי)שוינפלד (איציק בלניצקי)

עומרי אלטמן
השחקן שספג את רוב האש בעונה שעברה. אלטמן, שרצה לצאת לחו"ל אחרי הפירוק ואף טס ליוון כדי לחתום בפנאתינייקוס מיד לאחר הדיון בבית המשפט המחוזי בעניינו ובעניין שוינפלד, נשאר באדום עד תום העונה והתרצה עם חוזה חדש. בדרך הוא ספג קללות, יריקות והרבה אש מאוהדי הפועל ת"א שלא שכחו לו את המאבק גם כאשר היה המצטיין בקרבות ההישרדות של הקבוצה. לבסוף, הוא עבר ליוון בקיץ, כאשר ניצל את סעיף השחרור הנמוך שהיה לו בחוזה שביטל למעשה את הבוררות.

עומרי אלטמן (רדאד ג'בארה)עומרי אלטמן (רדאד ג'בארה)

אדי גוטליב
האיש שמסמל יותר מכל את מאבק השחקנים להשתחרר מהפועל ת"א, מהפירוק ועד היום. שנה של מאבק משפטי תצוין בקרוב, בה גוטליב גרר את הפועל לשני הליכי בוררות, הליך גישור אחד, בעודו עדיין באדום. החוזה היקר שלו אמנם מכביד על התקציב בוולפסון, אך לאחרונה הוא אחד מהשחקנים המרכזיים במערך של רפואה שהחזיר אותו לעניינים אחרי חצי שנה ללא כדורגל.

אדי גוטליב ועו"ד רועי רוזן (נעם מורנו)אדי גוטליב ועו"ד רועי רוזן (נעם מורנו)

הסיכום באופה הרוסית, נפילת העסקה, ביטול המעבר למכבי חיפה שהיה סגור ואי רצונו לעבור למ.ס אשדוד, חידשו את המאבק בתחילת העונה, בעוד מחר (חמישי), צפוי להתקיים דיון ההוכחות בהליך, לאחריו יפסוק הבורר עו"ד אמיר זולטי לגבי עתידו של הבלם בקבוצה. הרגע שהכתים את השנה מבחינתו, מבלי להרחיב על המקרה עצמו, היה הקטטה האלימה עם האוהד באימון.

אוראל דגני
המאבק של דגני נסוב סביב הסכם רכישת כרטיס השחקן שלו ממכבי חיפה ב-2015. כ-170 אלף שקל, בהסכם שלא הופקד בבקרה התקציבית דאז, הם סלע המחלוקת. בינתיים, בעוד הבוררות טרם הוכרעה על ידי עו"ד טמיר, הפועל ת"א הציעה לדגני חוזה חדש לארבע שנים תמורת כ-150, כפי שפורסם לראשונה ב-ONE, בעוד עדיין קיימים פערים בין הצדדים של כ-20 אלף דולר לעונה. בפן המקצועי, דגני פורח לאחרונה במרכז הקישור של הפועל לאחר שהוסב לשם מההגנה על ידי רפואה.

אוראל דגני מודה לקהל (עמרי שטיין)אוראל דגני מודה לקהל (עמרי שטיין)

אביחי ידין
הקפטן של הפועל ת"א, שעבר ניתוח ארתרוסקופיה לפני כחודש וחצי ועדיין לא שב לאימונים מלאים, מנהל גם הוא מאבק משפטי מול הפועל ת"א. בעוד האדומים רצו שיקצץ בשכרו בקיץ, הוא נשאר בלאומית ובמקביל החל במאבק, לפיו הוא תובע מענק המוערך בכ-350 אלף שקלים המגיעים לו לכאורה מהתקופה שאחרי הפירוק. הבורר עו”ד בנימין טמיר, שטרם פסק מה גובה הפיצוי שתצטרך הפועל לשלם לקפטן, העביר את ההכרעה בנושא החוב לשופט בית המשפט המחוזי בת”א, איתן אורנשטיין.

אביחי ידין מרים כדור לתוך הרחבה (אחמד מוררה)אביחי ידין מרים כדור לתוך הרחבה (אחמד מוררה)

 

נטאלי שוסטר ומורדי דדון

שוסטר הייתה חלק בלתי נפרד מהמועדון בשנים האחרונות. הייתה בתחילה סמנכ”לית, לאחר מכן הפכה גם למנהלת הקבוצה, והייתה אולי השריד האחרון לתקופת אמיר כבירי. אך, עד מהרה היא עלתה למסלול התנגשות מול זאב גרינברג, ובסופו של דבר נפרדה מהמועדון.

מי שהוחזר לוולפסון הוא המנהל המיתולוגי מורדי דדון, שחזר לקבוצה לקדנציה שלישית לאחר שאמיר כבירי רכש את הקבוצה והוא נפרד ממנה.

מורדי דדון (שחר גרוס)מורדי דדון (שחר גרוס)

מי שעוד נפרד מהקבוצה לאחרונה הוא החשב הוותיק יניב מושלם, שעבר להיות מנכ”ל הפועל עכו.

השחקנים

רגע לפני הפירוק הוקפצו שחקני הנוער – שי אליאס, דודי אלון, אברהים ספורי, עילאי מוסאיוף, רז שלמה, יהונתן לוי, איציק שולמייסטר, דסליי טגניה ורועי דיין –  אל הקבוצה הבוגרת במטרה למלא השורות.

בינואר, לאחר הגעתו של מנחם קורצקי במקום גיא לוזון שעזב, קרה המהפך. 11 שחקנים הגיעו - סער בנבנישתי, אור אוסטוינד, חסן אבו זייד, אייל משומר, שחר הירש, טוטו תמוז, ג'ון צ'יבויקה, מייקל סיטון, איזיקה אנדואסל, מוטי ברשצקי ועמית ביטון, כאשר ג'וזף גנדה הצטרף בהמשך. במקביל, 12 שחקנים עזבו עד הפירוק - ניקולאס גורבסוב, מרקו סימיץ', נמניה ניקוליץ', שמואל שיימן, חן עזרא, ישראל זגורי, קלואדיו בומבה, דאמיר שובשיץ', ארון שוינפלד, וויאם עמאשה, דולי מנגה ואנאס מחאמיד.

רייכרט יורד בזעם לחדר ההלבשה, הרוש מנסה להרגיע אותו (עמרי שטיין)רייכרט יורד בזעם לחדר ההלבשה, הרוש מנסה להרגיע אותו (עמרי שטיין)

לאחר הכישלון המקצועי וירידת הליגה, עזבו את המועדון אריאל הרוש, צליל חתוכה, עופר ורטה, בן רייכרט, עומרי אלטמן, בנבנשתי, תמוז, דודו ביטון, סיטון, צ'יבויקה, גל שיש ואייל משומר, ואז הסגל האדום עבר מהפך נוסף. פדרו גלבאן, עידו אקסברד, דניאל גרץ, עידן כהן, רז נחמיאס, אריק ינקו, ישראל ראש, טל בנש, יונתן רודיונוב, ברונו סוארס, ניר לקס, אופיר טקיאר וגיא בדש נחתו במתחם חודורוב, בעוד דנילו לופס ופבריציו מרקס טוסי נרכשו ושוחררו. עתה, לקראת חלון ההעברות שייפתח בחודש הבא, לפחות שלושה שחקנים צפויים להצטרף להפועל ת"א, כאשר גם שחרורים ייעשו בהתאם.

מוטי ברשצקי מול ירון טסלר (משה חרמון)מוטי ברשצקי מול ירון טסלר (משה חרמון)

האוהדים

האדומים, שעשו כל שביכולתם לעזור ודחפו עד הרגע האחרון, לא האמינו למראה עיניהם כאשר הפועל ת"א ירדה לליגה השנייה לאחר 28 שנה, אבל גם הם יודעים שמשהו נשבר בינם לבין הקבוצה בעונה שעברה. הפריצה לאימון לאחר ה-5:0 בדרבי התל-אביבי הייתה יריית הפתיחה לחודשים של עצבים ופורקן כלפי השחקנים שניהלו מאבקים משפטיים מול המועדון כמו אלטמן וגוטליב (שמקבל בוז עד היום), גם בוולפסון כמובן. הם לא פקדו את המתחם באימונים המסכמים ובימים שלפני המשחקים המכריעים והצביעו ברגליים, התסכול גבר עליהם.

אוהדי הפועל תל אביב (שחר גרוס)אוהדי הפועל תל אביב (שחר גרוס)

המשבר הגיע לשיאו למעשה באימון האחרון של העונה שעברה, אז מספר אוהדים פרצו את שער הכניסה של המגרש בדרך לכר הדשא והפעם הם לא רק קיללו, כאשר התקוטטו עם השחקנים ואנשי הצוות של המועדון במחזה שלא יישכח בוולפסון עוד הרבה שנים. הרגע הזה, חסר תקדים לחלוטין, גרם להנהלת האדומים להצהיר מיד לאחר ירידת הליגה כי הם לא יתנו יותר לקהל לנהל את המועדון ובהמשך הם גם יצרו חציצה בין יציאת השחקנים למגרש האימונים בוולפסון לבין האוהדים, שהתבקשו לא פעם לעזוב את המתחם עד שהדבר הוטמע.

בלעדי: שחקני הפועל הולכים מכות עם אוהדים
אסור לפספס
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
נגןמאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
מאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */