אסי ממן
|
שיפוץ אצטדיון בלומפילד נכנס להילוך גבוה. עיריית תל אביב-יפו קיימה היום (רביעי) מסיבת עיתונאים מיוחדת לעדכון על מצב ההתקדמות בבנייה של האצטדיון המחודש, שיכיל 29 אלף מקומות ישיבה. לפי התכנית המקורית, האצטדיון אמור להיות מוכן עד לסוף 2018, אלא שלאחרונה נוספה בקשה להקמת יציעי VIP משודרגים יותר ולכן עשוי להיות עיכוב קל. כך או כך, האצטדיון צפוי להיות מוכן לכל המאוחר בפברואר 2019.
בעירייה הדגישו כי הכל נעשה בתיאום עם הפועל תל אביב, מכבי תל אביב ובני יהודה. היציעים, אגב, יישארו עם אותם המספרים ועם אותן הכניסות, והאצטדיון המחודש גם יתבסס על אותו המבנה של היציעים הקיימים במטרה לשמור על האופי של האצטדיון. בדומה למבנה הקודם, גם בלומפילד המחודש יהיה מקורה רק בחלקו המערבי (ביציעים 1-2) כאשר מעל היציעים המזרחיים יוקם גשר מתכתי לתאורה שעליו ניתן יהיה להקים בעתיד גם כן גג. בכל אופן היציעים בצפון ובדרום יהיו חשופים לחלוטין תחת כיפת השמיים. האצטדיון יהיה מונגש לנכים.
ביציע הצפוני וביצוע הדרומי יהיו למעלה מ-4,700 מושבים, במפלס אחד. בחלקו המזרחי יהיו כ-11,000 מושבים בשני מפלסים ובצד המערבי יהיו לערך 7,000 מקומות. בנוסף, יוקמו עשרה תאי הצפייה שיהיו בקומה נפרדת, מעל יציע הכבוד, שאגב יכיל בתוכו כ-1,000 צופים שייהנו גם ממטבח מיוחד. כ-600 תאי שירותים יעמדו לרשות הצופים. בניגוד לעבר, האוטובוסים של השחקנים ייכנסו לתוך האצטדיון ומשם הם יגיעו דרך אזור סטרילי לחדרי ההלבשה. שלא כמו בבלומפילד המיתולוגי, שממנו השחקנים יצאו משער 5, בבלומפילד המחודש פתח המנהרה יהיה מהיציע המערבי.
ראש העיר רון חולדאי אמר במסיבת העיתונאים שנערכה באתר הבנייה: “הפרויקט הזה חשוב. העבודה נמצאת בעיצומה ואנחנו מתקדמים בפרויקט הנפלא הזה. עד עתה אנחנו עומדים בלוחות הזמנים והיעדים שהצבנו. שמנו לעצמנו כמה מטרות - הגדלת המושבים, שמירת יתרון חווית הצפייה הייחודית של בלומפילד ולכן שדרגנו אותו וכמובן רצינו להתאים את האצטדיון לסטנדרט של אופ”א. ייתכן שנצטרך לדחות את הפתיחה בשניים עד שלושה חודשים בגלל בניית קומת VIP. אנחנו בקשר רציף עם כל הקבוצות וקשובים לבקשות שלהן. אני שמח שלאחרונה כבר לא שואלים אותי אם נכנסים לבלומפילד, אלא מתי כבר נכנסים לבלומפילד ומתי חוזרים הביתה”.
חולדאי הוסיף: “בגלל המגבלות שהטוטו שם, מצאנו לנכון שלא לשתף אותם בפרויקט הזה. לא ביקשנו לתכנן מגרש חנייה מתחת לאצטדיון בגלל העלות שלו וחוסר היכולת שלנו לעמוד בזה, שלא לדבר על מגבלות הזמן. כל הסדרי החנייה והתחבורה מטופלים בימים אלה. מאה מטר מהאצטדיון יהיה קו רכבת קלה ויהיו גם שאטלים. בעבר דאגתי שמכבי בני יהודה יגיעו לאצטדיון, מפני שיש אצטדיון עירוני ברמה גבוהה. אני מאמין ובטוח שכל הקבוצות התל אביביות תשחקנה בו”.
מאחורי הפרויקט עומדים בין היתר האדריכל הראשי חיים קהת ואדריכלית הפרויקט יולי ויטנברג, שסיפרה: “בלומפילד היה אצטדיון מיוחד במינו והיציעים שלו היו מתוכננים בצורה אליפטית כמו בקאמפ נואו. לנו כאדריכלים, היה חשוב להתייחס לכך בכבוד ורצינו לשמור עליו”.