יום שישי, 29.03.2024 שעה 00:45

כסף לטמלוקבה: זו מדליה שמחה ועצובה גם יחד

הג'ודאית הבולגרייה שסיימה במקום השני באל' אירופה ועדיין לא קיבלה אשרת שהייה, התייחסה לזכייה: "מפחדת שזו מדליית פרידה", גפן פרימו זכתה בארד

|
גפן פרימו וטינה טמלקובה מביאות הרבה גאווה (איגוד הג'ודו) (מערכת ONE)
גפן פרימו וטינה טמלקובה מביאות הרבה גאווה (איגוד הג'ודו) (מערכת ONE)

הג'ודאית הבולגרייה שמבקשת אזרחות ישראלית, בטינה טמלוקבה, הוכתרה הערב (שישי) לסגנית אלופת אירופה עד גיל 21, אחרי מאבק עיקש מצידה לזכות בהכרה מצד השלטונות בישראל.

טמלוקבה, זוגתו של ברוך שמאילוב, העפילה לגמר אליפות אירופה עד גיל 21 בג'ודו אך הפסידה בקרב המכריע לטורקייה, אירם קורקמאז. למרות זאת מדובר בהישג אדיר, בעיקר בגלל ששמאילוב זכה בעברו בתואר אלוף אירופה.

בהמשך למדליית הכסף של טמלוקבה, המשלחת הישראלית השיגה עוד מדליה. באותה קטגוריית משקל, של עד 52 ק”ג, גפן פרימו זכתה במדליית הארד דרך בית הניחומים. גפן הגיעה לחצי הגמר שם עלתה לקרב עם אותה קורקמאז והודחה, אך בבית הניחומים בקרב על הארד, גפן עשתה את העבודה והביאה הרבה כבוד לישראל.

כזכור, לפני כחודש תוקפה של אשרת השהייה של הג'ודאית בישראל פג וברשות האוכלוסין עדיין לא סיפקו לה דרכון ישראלי אך למרות זאת היא עדיין מייצגת את ישראל. בעקבות המקרה לפני כחודש היא הפסידה תחרות משום שנשללה ממנה תעודת המעבר הישראלית ובאיגוד האירופי דרשו שתציג תעודה.

בטינה טומלקובה עם המדליה (איגוד הג'ודו) (מערכת ONE)בטינה טומלקובה עם המדליה (איגוד הג'ודו) (מערכת ONE)

טומלקובה אמרה לאחר התחרות: "זו מדליה שמחה ועצובה גם יחד. אני מפחדת שזו מדליית הפרידה שלי ממדינת ישראל. למרות שעשיתי הכל ולמרות העזרה ממשרד הספורט, אני יודעת שבעוד כחודשיים משרד הפנים יגרש אותי מכאן. הלב שלי שמח ובוכה ביחד".

משה פונטי, יו"ר איגוד הג'ודו, ציין: "הישג ענק. אני חוזר ואומר, הג'ודו הישראלי עובד בצורה נכונה, מעמיקה ועקבית וזה מניב תוצאות בכל גילאי הספורטאים. המדליות המגיעות בנבחרות הבוגרות הן תוצאה של עבודת עומק בגילאים הצעירים יותר. אלו הישגים ענקיים עבור הספורט הישראלי כולו. שני הרשקו ואורן סמדג'ה הם מאמנים מעולים, מגיע להם ולספורטאים שלהם שאפו גדול מאוד. אני מקווה שהמדינה תעשה צעד משמעותי ותעניק כבר את האזרחות והדרכון לבטינה, מגיע לה יותר מהיחס שניתן לה כרגע".

שני הרשקו, מאמן נבחרת הנשים, הוסיף: "אני גאה מאוד בהישגים האיכותיים של בטי וגפן. בטי היא ספורטאית בעלת פוטנציאל גדול מאוד, אני בטוח שבעבודה מקצועית ויסודית תהיה לנו ספורטאית משובחת נוספת בטופ העולמי. כולי תקווה שההישג הזה יסייע לבטי בפתרון בעיית האזרחות שלה, אני פונה ומבקש מכל הגורמים לסייע לספורטאית המצטיינת הזו שכל כך גאה לייצג את ישראל".

גפן פרימו בת ה-17, שעושה עונה מדהימה ולאחר מדלית הזהב בפסטיבל האולימפי האירופי ומדליית הכסף באליפות אירופה עד גיל 18 מצליחה להגיע להישג משמעותי מאוד בקבוצת הגיל עד 21 עם מדליית הארד באליפות אירופה הזו, ציינה: "העבודה היסודית בנבחרת הנשים מוכיחה את עצמה וזו הזדמנות מצוינת להודות לכל העוסקים במלאכה".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */