יום חמישי, 28.03.2024 שעה 15:00
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

בונים עליו: מנור סולומון - העתיד של מכבי פ"ת

'הגניבה' מכפ"ס, האבא מאמן הכושר, הטניס, מימדי הגוף בנערים שמנעו ממנו לשחק, הפציעה והפריצה הגדולה. הכירו את מנור סולומון - היהלום של המלאבסים

|
סולומון. מסמן את העתיד של המלאבסים (נעם מורנו)
סולומון. מסמן את העתיד של המלאבסים (נעם מורנו)

בשנים האחרונות מכבי פתח תקווה הפכה להיות שם נרדף למועדון שמייצר שחקנים וכזה שגם נותן להם את הבמה להצליח. עוד לפני שדור אלו, גידי קניוק ועומר דנינו התפרסמו, מהמועדון הזה יצאו בעבר שמות גדולים כמו עומר דמארי, טל בן חיים, גל אלברמן ועומר גולן שנמכרו בסכומים גבוהים ועברו קריירות עתירות הישגים. הם שיחקו בנבחרת, הובילו את הקבוצות הגדולות יותר וחלקם גם יצאו לחו"ל כדי להגשים את החלום האישי שלהם.

הקבוצה שבנו הלוזונים הפכה העונה ליציבה ומעניינת, הרבה בזכות שחקני הבית שהיא טיפחה. בלי תקציב רכש גבוה במיוחד, מכבי פ"ת הפכה הפעם לאחת משלוש הקבוצות הטובות ביותר בישראל. במשחק העונה שלה מול מכבי תל אביב - משחק שבו היא תנסה לעצור את הריצה המטורפת של ג'ורדי קרויף המאמן ולתפוס על חשבונו את המקום השני - על הספסל של המלאבסים צפוי לשבת מי שמסתמן ככוכב הבא שייצא מרחוב בן דרור פינת המכבים.

מנור סלומון בילדותו עם יוסי בניון (אלבום פרטי)מנור סלומון בילדותו עם יוסי בניון (אלבום פרטי)

מנור סולומון בן ה-17 נחשב לשחקן המסקרן ביותר בסגל של קובי רפואה. הוא אולי עדיין לא סיים 90 דקות ואולי עדיין לא קרע זוג נעליים, אבל שילוב של שחקן צעיר כל כך שגם עשה את הופעת הבכורה שלו בגיל הזה, זה משהו שלא רואים בכל יום בארץ. אם הוא ייכנס לשחק גם הפעם מול הצהובים, החלוץ הצעיר יחגוג עשר הופעות רשמיות בליגת העל, וזה מה שגורם בין היתר להרים גבה ולנסות להבין מה כל כך מיוחד במקרה שלו.

ומסתבר שלפעמים צריך רק טיפת מזל. מנור גדל בהפועל כפר סבא ובאחד מהימים, כששיחק בקבוצת הילדים של המועדון, הוא וחבריו פגשו את קבוצת הילדים של מכבי פ"ת, בה שיחק בנו של עמוס לוזון. הירוקים הביסו את היריבה שניצבה מולם ומנור בלט מעל כולם. מיד אחרי המשחק ניגשו נציגי מכבי פ"ת ושאלו את אנשי היריבה מיהו הילד המוכשר. בצד השני התפלאו לנוכח השאלה והשיבו מנגד בשאלה משלהם - איך ייתכן שהם לא מכירים את הבן של מאמן הכושר ממחלקת הנוער של מכבי פ"ת?

שעות לאחר המשחק מנהל המלאבסים עמי פאן לאותו מאמן הכושר, יוסי סולומון, ושאל האם הבן שלו אכן משחק בכפ"ס. "אמרתי לו 'כן, זה הבן שלי'", שיחזר האב, "אז הוא אמר לי 'למה הוא שם ולא אצלנו?' ואמרתי 'כי אני כפר סבאי ורציתי שהוא יהיה ליד הבית, בכל זאת הוא רק בן תשע'. ואז הוא התחיל לשכנע אותנו ולהפעיל עליי לחץ, עד שהסכמתי שיעבור".

יוסי סלומון, אביו של מנור סלומון (אלבום פרטי)יוסי סלומון, אביו של מנור סלומון (אלבום פרטי)

במכבי פ"ת נזכרים עד היום איך יוסי עבד במשך שנים במחלקת הנוער של האגודה בזמן שאף אחד לא ידע איזה אוצר יש לו בידיים, כך לדבריהם. הוא חינך את מנור כבר מגיל שלוש להשתלב בספורט, תחילה בטניס, אחר כך באתלטיקה ואז בכדורסל. אחרי שעבר את כל ענפי הספורט האלה, רק בבית הספר הוא נחשף לכדורגל והתאהב.

בין האימונים, אבא יוסי, שמחזיק גם בתואר שני לפיזיולוגיה והיה אצן בצעירותו, עבד איתו על קואורדינציה ושיווי משקל, והילד רק הלך והפך לשחקן טוב יותר. ובכלל, מנור בא ממשפחה ספורטיבית. שני הוריו הם גם מורים לחינוך גופני ואחיו הצעיר, מורן, משחק גם הוא בינתיים בהפועל כפ"ס. "מעץ תפוחים לא יוצאים אגסים. ובמשפחה כזאת אתה נופל קרוב מאוד לעץ, ככה שלא היה צריך הרבה כדי שהילדים שלהם גם יהיו בתחום", סיפרו מקורבים למשפחה.

אחרי שמנור עבר למכבי פ"ת, הוא עבד צמוד עם אביו והלוזונים חשבו רק איך לטפח את הכישרון שלו. אלא שאחרי שכבר התחיל לשחק בנערים, באחד מן הימים, מאמן במחלקה הודיע לראשי המועדון שהוא לא רואה איך סולומון יצליח להשתלב בקבוצה שלו. לטענתו, מימדי הגוף שלו היו קטנים מידי לעומת האחרים והוא סירב לשתף אותו ברוב המשחקים בגלל הקשיים הפיזיים שחווה, אבל מהר מאוד גם הוא בסוף הבין שיש לו משהו מיוחד ברגליים, מהדקות המעטות ששיחק. מי ששדרג את היכולות שלו היה המאמן אלי סודאי שהצליח לגרום לו לקפוץ מנערים ב' היישר לנוער.

מנור סלומון מציג את יכולותיו בילדותו (אלבום פרטי)מנור סלומון מציג את יכולותיו בילדותו (אלבום פרטי)

את הפריצה שלו הוא היה אמור לעשות בסיום העונה שעברה, ממש ביום האחרון של חודש מאי, תחת עיניו הבוחנות של קובי רפואה שצפה בו מהיציע במשחק הדרבי מול הפועל פ"ת. זה היה המשחק שהשאיר את מכבי בליגת העל לנוער אחרי 2:2 דרמטי, אלא שסולומון נפצע בצורה קשה כבר בדקות הראשונות, לאחר שהתנגש בשחקן יריב והחל לדמם מרגלו במרכז המגרש. בעודו שוכב מחוץ לקווים והחובשים מזמינים עבורו ניידת מד"א, בדיוק באותו הרגע הקבוצה שלו עלתה ליתרון.

אבל מנור כבר לא ראה את זה. הפציעה הייתה קשה מידי והוא נלקח לבית החולים. אביו יוסי נתקף הלם, ליווה אותו באמבולנס עד למיון ומשם חזר מהר לדקות הסיום באצטדיון אחרי שיתר בני המשפחה הגיעו. "נפער לו בור באמצע הרגל, ממש ראינו את העצם", שיתף יוסי. "מזל שהפגיעה הייתה מתחת לברך כי אחרת הקריירה שלו הייתה נגמרת במקום".

ניתוח וחבישה עם 15 תפרים נדרשו כדי לאחות את המקום הפגוע. את הטיפולים הוא עבר כבר בפגרה ומבחינת מאמן הקבוצה הבוגרת, הדקות המעטות ששיחק הספיקו לו כדי לזמן אותו למחנה האימונים בחו"ל. לפני כשבועיים הוא גם הבקיע את שער הבכורה שלו בליגת העל, אחרי שניצל טעות של שוער בני יהודה, אמיליוס זובאס, שהותיר את הילד חופשי לחלוטין מול רשת חשופה והוא לא פספס הזדמנות לנגוח פנימה.

מנור סלומון בילדותו (אלבום פרטי)מנור סלומון בילדותו (אלבום פרטי)

בקבוצה קיוו לראות את זה קורה בשלב מאוחר יותר והם עדיין שומרים עליו בצמר גפן, גם עכשיו. אבל לתקופת ההתחשלות הזו בבוגרים יש גם מחיר אישי לנער מתבגר. מנור הוא תלמיד כיתה י"ב שעושה 5 יחידות אנגלית ומסלול מורחב בהיסטוריה לתעודת הבגרות שלו, אבל הוא כבר לא בא לבית ספר ואפילו לא יצא בשבוע שעבר לטיול השנתי מאחר והאימונים שלו עכשיו הם בשעות הבוקר. למזלו, בתיכון גלילי שבו הוא לומד, סולומון זוכה לתמיכה מהמורים ומשלים חומרים אחרי האימונים.

"אם לומר את האמת, לא משנה לי מה כתוב בתעודת הזהות שלו ומה הגיל שלו", התייחס לכך קובי רפואה שחיזק לאחרונה את הקבוצה שלו בשחקן התקפה נוסף כמו לידור כהן, עובדה שעדיין לא מפריעה לו לשלב את הילד ולתת לו דקות משחק. "מנור הוא כישרון בלתי רגיל ובגלל זה הוא משחק. הדרישות ממנו הן כמו הדרישות שיש לי מכולם בסגל וכל עוד הוא עומד בהן, הוא יקבל את הבמה. ולא, אני לא חושב שזה דבר חריג".

הקבוצה מהמושבה עושה לא מעט כדי לאתר כישרונות בקבוצות אחרות ומעדיפה להשקיע את הכסף שלה בחיפוש אחר היהלום הבא. מנהל מחלקת הנוער אופיר לוזון מתרוצץ ממגרש למגרש ודואג לשחקנים אישית, המנהל המקצועי עומר גולן משקיף מרחוק ומידי פעם יוצא בעצמו לגיחות במדינות זרות כדי לאתר זרים צעירים מוכשרים ואייל גידרון מבצע לרוב את המעקבים בקבוצות שלו. הם אלה שבסופו של דבר הביאו למחלקת הנוער שלהם את סולומון, שעשה דרך דומה לזו שעשו עוד רבים לפניו, כמו גם גיא מלמד ש"נגנב" גם הוא מהפועל כפ"ס.

קובי רפואה. לא מתייחס לגיל (נעם מורנו)קובי רפואה. לא מתייחס לגיל (נעם מורנו)

"קיבלנו החלטה שאנחנו קונים שחקנים רק עד גיל 18 ויש אצלנו במחלקת הנוער הרבה שחקנים שמגיעים מכל רחבי הארץ כדי להתאמן בקבוצה", סיפר יו”ר הקבוצה, אבי לוזון. במועדון אף גיבשו לאחרונה תכנית, לפיה עד 2022 ההרכב של מכבי פ"ת יתבסס רק על שחקני בית.

"זה הגיוני מאוד כי רוב הסגל שלנו מורכב משחקנים שגדלו אצלנו ובכל שנתון במחלקת הנוער יש לנו עוד שניים-שלושה ילדים שמסומנים לבוגרים", הוסיף אבי לוזון. "לא סתם אנחנו מעלים ילדים לבוגרים ונכון לעכשיו אם הכל ילך כשורה והם באמת יבשילו, עד למועד הזה תהיה לנו קבוצה שלמה שהיא תוצרת בית. אין לנו זכות קיום בלי לגדל שחקנים ואנחנו מתבססים עליהם כבר כיום בפועל, ויותר מזה, אנחנו נמכור את השחקנים שלנו רק אם נקבל הצעה שתהיה מספיק טובה ואטרקטיבית גם עבורנו וגם עבור השחקן".

"המדיניות של המועדון לא משנה לי כלום אם אין לי שחקנים מוכשרים לשחק איתם", טען רפואה והוסיף: "אני יכול לומר שיש לי עוד שחקנים צעירים בנערים שהם לא פחות כישרוניים והייתי שמח לשתף אותם, אם מבחינת הגיל שלהם זה היה מתאפשר. אני עוקב אחריהם המון ואני מניח שגם בשנים הבאות ישחקו אצלנו עוד שחקנים צעירים. אם הם יהיו טובים, הם ישחקו. אם הם יהיו כוכבים? זה תלוי בהם".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */