יום שישי, 19.04.2024 שעה 21:45

מדליית כסף לגרוסמן ובוטבול, ארד לרסקופין

אליפות אירופה עד גיל 23: הישגים נאים לנבחרת ביום הראשון של התחרות. הג'ודואית נכנעה בגמר לשטול הגרמנייה, הג'ודואי רותק על ידי היידרוב בגמר

|
אלכס רסקופין עם המדליה (אחמד מוררה)
אלכס רסקופין עם המדליה (אחמד מוררה)

היום הראשון של אליפות אירופה עד גיל 23 נפתח בצורה מצוינת עבור הנבחרת הישראלית. הג’ודואי אלכס רסקופין גבר היום (שישי) על  טלמן ואלייב בקרב על הארד והשיג את המדליה הראשונה של הנבחרת באליפות אירופה בג’ודו עד גיל 23 שנערכת בישראל. לאחר מכן עלתה עדי גרוסמן (66 ק”ג) לגמר, אך ספגה איפון ולמרות האכזבה הגדולה השיגה את מדליית הכסף המכובדת. מאוחר יותר טוהר בוטבול (73 ק”ג) זכה גם הוא במדליית הכסף, אחרי שהפסיד בגמר להדיאת היידרוב האזרי.

בזכות ההגרלה שקיבל, רסקופין (66 ק"ג) התחיל את הקרבות שלו מהסיבוב השני, שם הוא הצליח לרתק את פטריק ואווריצ'ק הפולני וזכה לתשואות מהקהל המקומי. בסיבוב השלישי, הוא פגש את לבראדו פרננדס הספרדי וניצח גם אותו באיפון מרשים. אלא שכאן נגמרו לו הכוחות וברבע הגמר הוא הפסיד למתיאס צ'יזק האוסטרי. בשלב הניחומים, אלכס גבר על טרנחיה בונצ'יץ' הסרבי וכאמור בקרב על הארד הפיל את יריבו עם איפון כבר אחרי 17 שניות.

רסקופין חוגג את הניצחון (אחמד מוררה)רסקופין חוגג את הניצחון (אחמד מוררה)

לאחר הזכייה אמר רסקופין: "אם לא הקהל הכי מדהים הזה הייתי בבעיה. זה תענוג להתחרות בבית. בגלל זה בארץ היה אפקט של לחץ בהתחלה, אבל גם לקחתי את זה בהנאה אחר כך. בקרב על המדליה עשיתי את זה קצר, זה היה הקרב שהסתיים הכי מהר וזה היה טוב אחרי יום של קרבות מתישים. אני לא מצפה לסיים כל קרב אחרי 17 שניות, אבל אני שמח שזה קרה. אחרי ההפסד ברבע הגמר היה לי קשה, הייתי תפוס והבנתי את הבאסה של כולם. הצוות הרים אותי. כמובן שהחלום שלי עכשיו הוא מדליה בטוקיו. יש איתי ספורטאים מדהימים כמו ברוך שמאילוב שמתמודדים מולי במשקל הזה, אני מקווה שאצליח להגיע לשם ושזה ירים את הרמה של כולנו".

רסקופין בפעולה (אחמד מוררה)רסקופין בפעולה (אחמד מוררה)

גרוסמן (57 ק"ג) הדיחה בקרב הראשון שלה את מאריה שקורה האוקראינית עם איפון מהיר תוך 27 שניות בלבד. אלופת אירופה לגוניור'ס, אנה בורובסקה, המתינה לה בקרב הבא וגרוסמן ניסתה לחפש את הפירצה מול הפולניה שספגה עונש ולכן הכרטיס לשלב הבא ניתן לישראלית. ברבע הגמר, גרוסמן גברה על אסילייה טופראק הבריטית ביוקו. בחצי הגמר היא פגשה את ז'וריין ויסר ההולנדית, סגנית אלופת העולם לקדטים מהשנה שעברה, שגם אותה היא ניצחה בעונשים. בגמר גרוסמן פגשה את תרזה שטול הגרמנייה. הישראלית, שעד לקרב הזה הייתה בלתי מנוצחת, התחמקה מכמה ניסיונות של הגרמנייה להפיל אותה על הגב, עד שבסופו של זה קרה ושטול הכניעה אותה באיפון. 

גרוסמן עם המדליה. למרות האכזבה, הישג ענק (אחמד מוררה)גרוסמן עם המדליה. למרות האכזבה, הישג ענק (אחמד מוררה)

גרוסמן אמרה לאחר ההפסד: "באתי מאוד מוכנה לתחרות. הקהל הרים אותי והיה לי יום מדהים, אבל כמובן שהוא יכול היה להסתיים בצורה טובה יותר. אני מאוכזבת כי רציתי להשמיע את ההמנון בארץ. באתי מוכנה לקרב האחרון שלי אבל הדברים לא הסתדרו. אני רצה לטוקיו בכל הכוח ומאמינה שאגיע לשם".

עדי גרוסמן מאוכזבת בסיום הגמר (אחמד מוררה)עדי גרוסמן מאוכזבת בסיום הגמר (אחמד מוררה)

טוהר בוטבול (73 ק"ג) פתח בקרב הראשון מול לוקאס רייטר האוסטרי והשיג יוקו בריתוק ויוקו נוסף בניסיון להפיל את היריב שלו. בוטבול המשיך לתקוף עד שהשיג בסופו של דבר גם ווזארי דקה לסיום וגם איפון שהכריע את הקרב חצי דקה לאחר מכן. היכולת הנהדרת שלו נמשכה גם בסיבוב השני, שם הוא הצליח לבצע ריתוק את רודולף קורטידס הקפריסאי, שלא הצליח לשחרר את ידו. בוטבול העפיל לרבע הגמר ושם המתין לו אסלמבק גחייב הרוסי שאחרי מאבק ממושך נכנע ביוקו ושלח את הישראלי לחצי הגמר. 

בוטבול עלה לקרב מול ניקולה גראדשביץ' ממונטנגרו בחצי הגמר והוכיח עליונות לאורך כל הקרב. בוטבול תקף ללא הרף, השיג יוקו ולאחר מכן גם ווזארי בזכות ריתוק. בכך הבטיח לעצמו את המדליה עם ההעפלה לגמר. בגמר עצמו בוטבול היה ממוקד מטרה ואפילו זכה ביוקו, אך נכנע לריתוק של היריב והפסיד בגמר לאלוף אירופה עד גיל 21, שכעת השיג דאבל עם זכייה בטורניר עד גיל 23.

טוהר בוטבול עם המדליה (אחמד מוררה)טוהר בוטבול עם המדליה (אחמד מוררה)

בוטבול סיכם את הופעתו ואמר: "היה לי יום מצוין והרגשתי טוב, אבל אני קצת מאוכזב שלא הצלחתי להמשיך עם זה בגמר. זו הפעם הראשונה שאני מתחרה בתחרות כזו בארץ וזו חוויה. אני מאוכזב מהגמר אבל לא מהיום כולו, אני יודע שיש לי עוד עבודה ולהשתפר".

דימה רסקין (73 ק"ג) ניצח ביוקו את קנט הנבלד ההולנדי ופגש לאחר מכן את גיגה גיגאורי לקרב התקפי מאוד. רסקין עלה ליתרון מולו, אך הג'ודאי הגיאורגי היה נחוש להחזיר ואחרי הטלה שביצע על יריבו הישראלי, השופטים נתקלו ברגע של מחלוקת. גיגאורי היה אמור לקבל ווזארי, אבל לאחר צפייה חוזרת במהלך הוא זכה רק לניקוד של יוקו, מה שעזר לריסקין לרשום ניצחון נוסף ששלח אותו לרבע הגמר. לצערו, הוא לא המשיך הלאה אחרי שנוצח ע"י סיאן אונדר. בשלב הניחומים, דימה פגש את אקיל ז'קובה מקוסובו שהדיח אותו באיפון.

טוהר בוטבול מאוכזב בסיום (אחמד מוררה)טוהר בוטבול מאוכזב בסיום (אחמד מוררה)

אלוף אירופה עד גיל 21 לשעבר, ברוך שמאילוב (66 ק"ג), רצה להיאבק שוב על מדליית הזהב, אך הודח בסיבוב השני. בפתיחת היום הוא עלה לקרב מול אדלן קאצ'יקאייב מבלגיה, שהיה ליריב עיקש שבעיקר התגונן, אלא שזה לא עזר לו כי ממש בשניות האחרונות שמאילוב ניצח אותו בווזארי. בקרב השני שלו הוא התמודד מול דניס וירו שהגיע ממולדובה, ודווקא אחרי ששמאילוב השיג יתרון של ווזארי, וירו הצליח לזרוק אותו על הגב ולהכריע את הקרב עם איפון דקה וחצי מתחילתו. שמיאלוב, שהיה אחד למועמדים הבולטים למדליה, ירד מאוכזב מאוד מהמזרן וסיים את חלקו בתחרות. ולא רק הוא הופתע. שמאילוב שהודח בשלב מוקדם אמר: "הציפיות ממני היו גבוהות וזה התרחיש שהכי לא רציתי שיקרה. זה קרה וזה קשה, אבל צריך להתמודד גם עם כישלונות. הגעתי לקרב במצב טוב אבל נכנסתי לרגע של שאננות ולא ציפיתי לתרגיל שלו שהפתיע אותי. אני מצטער שזה קרה פה מול הקהל הביתי".

טוהר בוטבול (אחמד מוררה)טוהר בוטבול (אחמד מוררה)

זוכת מדליית הארד באליפות אירופה לבוגרות, תמנע נלסון-לוי (57 ק"ג), השתתפה גם היא בתחרות הזו והפסידה בתחילת היום. נטליה גולומידובה הרוסיה פתחה מולה ביתרון של ווזארי ויוקו, מה שאילץ אותה לנסות ולהטיל את היריבה שלה, אלא שדווקא גולומידובה הייתה זו שביצעה איפון וזכתה בניצחון דקה ו-24 שניות לסיום הקרב. בקטגוריית המשקל של עד 63 ק"ג היו לישראל שתי נציגות שלא הצליחו להגיע לשלבי הגמר. גילי שריר אמנם גברה על קריסטינה פוליאק מהונגריה בזכות עונשים, אך בסיבוב השני היא דווקא הפסידה בעונשים לויויאן הרמן, יריבה גרמנייה ששריר לא הצליחה לתקוף.

ירדן ג'רבי ואורי ששון (אחמד מוררה)ירדן ג'רבי ואורי ששון (אחמד מוררה)

ענבל שמש (63 ק"ג) הפסידה לאחר שדיאנה דז'יגרוס הרוסייה ריתקה אותה. חוץ מהן, היו עוד כמה ג'ודאים ישראלים שהודחו בשלבים המוקדמים. אסף אלמוג (60 ק"ג) עלה מול ולנטין אליפייב הבולגרי בסיבוב הראשון והודח בעונשים. עוד מתמודד בקטגוריה הזו, דניאל בן דוד, סיפק הופעה נחושה וכל הזמן ניסה להשיג ניקוד מול יריבו אנג'לו פנטאנו האיטלקי, אך דווקא האחרון היה זה שהצליח להפוך אותו על הגב תוך כדי ניסיון נוסף של הישראלי לתקוף - והוא הודח. גם הג'ודאית גפן פרימו (52 ק"ג) הפסידה בקרב הראשון שלה מול אינס בישמידט מגרמניה, שריתקה אותה למזרן.

בנושא אחר. במסגרת אליפות אירופה לצעירים עד גיל 23 בג'ודו ולציון 50 שנות ג'ודו בישראל העניק היום איגוד הג'ודו הישראלי אות הוקרה מיוחד לעמוס גרינשפן, היו"ר הראשון של האיגוד. הטקס המרגש סגר מעגל ספורטיבי יוצא דופן בענף שהפך למספר 1 בספורט הישראלי מבחינת ההישגים. בנו של גרינשפן, נדב, מכהן כיום כמנכ"ל חברת היכלי הספורט של תל אביב, המארחת  את אליפות אירופה ואת התחרויות והטורנירים המקומיים והבינלאומיים החשובים ביותר בספורט.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */