יום חמישי, 28.03.2024 שעה 20:02

מדהימה: ארד לתמנע נלסון לוי באליפות אירופה

הג'ודאית בת ה-21 הדהימה את כולם, הדיחה יריבות עדיפות בהרבה והשיגה פודיום בפעם הראשונה שלה בתחרות גדולה. שוורץ שביעית, פולק וארשנסקי הודחו

|
נלסון לוי ושני הרשקו (איגוד הג´ודו)
נלסון לוי ושני הרשקו (איגוד הג´ודו)

אליפות אירופה בג'ודו יצאה היום (חמישי) לדרך בקאזאן עם לא פחות מתשעה נציגים ישראליים. חלקם נחלו אכזבות, אך דווקא תמנע נלסון לוי הצעירה הדהימה את כולם כשזכתה במדליית הארד לאחר יום קרבות נהדר.

נלסון לוי הצעירה (עד 57 ק"ג), המדורגת 83 בעולם ערב התחרות, ניצחה בשני הקרבות הראשונים שלה יריבות מפולין ומהונגריה והעפילה לרבע הגמר. שם, ספגה איפון מנורה גיאקובה מקוסובו, אך בבית הניחומים גברה ביוקו על ויולה ואכטר הגרמנייה ועלתה לקרב על הארד.

גם במעמד המכריע, הישראלית לא התרגשה ומול הלנה רסבו הצרפתייה המדורגת שביעית בעולם שלטה בקרב. היא פתחה עם ווזארי מהיר ועברה מיד לריתוק, ממנו הצליחה הצרפתייה להתחמק אחרי יוקו בלבד וכמעט והצליחה להחזיר מיידית עם בריח. נלסון לוי הצליחה להתחמק ובהתקפה שלאחר מכן השיגה ווזארי נוסף ואיפון. 

תמנע נלסון לוי על הפודיום (איגוד הג´ודו)
תמנע נלסון לוי על הפודיום (איגוד הג´ודו)
 

על זכייתה במדליית הארד באליפות אירופה בג'ודו תקבל תמנע נלסון לוי מענק מיוחד בסך 20 אלף ש"ח מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. המאמן שני הרשקו יקבל עשרת אלפים ש"ח 

יש לציין כי מדובר בג'ודאית בת 21 בלבד, עליה בונים בנבחרת למשחקים האולימפיים ב-2020 ועבורה מדובר באליפות יבשתית ראשונה בקריירה כבוגרת, ומכאן ההפתעה הנעימה שבהצלחתה. בזכות הניצחון היא צפוייה לעלות לאזור המקום ה-50 בעולם. קמילה מינקוואה, באותו המשקל, הפסידה לאיטלקייה כבר בקרב הראשון בניקוד זהב אחרי למעלה משש דקות.

ג'ודאית נוספת שהשיגה ניקוד עולמי היא רוני שוורץ (עד 52 ק"ג), אשר הגיעה גם היא עד לרבע הגמר בזכות נצחונות על יריבות מגרמנייה ופורטוגל, אך הפסידה לאלופת העולם לשעבר מלינדה קלמנדי, גם היא מקוסובו, ונראה כי מחנה האימונים שערכה הנבחרת הצעירה בארץ הניב פירות. בבית הניחומים רשמה שוורץ הפסד נוסף, לאוולין צ'ופ השווייצרית וסיימה במקום השביעי. גילי כהן, באותו המשקל, הפסידה כבר בסיבוב הראשון ליריבה מרוסיה.

גילי כהן  (רדאד ג´בארה)
גילי כהן (רדאד ג´בארה)
 

שירה ראשוני ונועה מינצקר (שתיהן במשקל של עד 48 ק"ג) סיימו את דרכן באליפות בשלב מוקדם. מינצקר ניצחה בקרב הראשון יריבה מפורטוגל, אך הפסידה בשני לאיטלקייה. ראשוני, שעלתה אוטומטית לסיבוב השני, הפסידה ליריבה מהונגריה כבר בקרב הראשון. 

אצל הגברים, טומי ארשנסקי (עד 60 ק"ג) ניצח בקרב הראשון יריב מספרד, אך הפסיד בסיבוב השני לאזרי ובעקבות ההדחה סיכוייו להשיג את הקריטריון למשחקים האולימפיים בריו קטנו משמעותית. טל פליקר (עד 66 ק"ג), שעלה אוטומטית לסיבוב השני, הפסיד ליריב איטלקי כבר בקרב הראשון. באותו משקל המדליסט מאליפות העולם, גולן פולק התחיל גם הוא אוטומטית בסיבוב השני, אך הופתע והפסיד ליריב בלארוסי כבר בקרב הפותח.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */