יום שישי, 19.04.2024 שעה 22:31

הפתעת ענק: ספי הדיח את פדרר מאוסטרליה

האיטלקי גנב את ההצגה במלבורן כשניצח 4:6, 6:7, 6:4 ו-6:7 את השני בעולם והדיח אותו בסיבוב ה-3. גם ברדיך ודימיטרוב עלו. האלפ ופנג ניצחו בנשים

|
אנדראס ספי (רויטרס)
אנדראס ספי (רויטרס)

משחקי הסיבוב השלישי באליפות הטניס הפתוחה של אוסטרליה החלו הלילה (בין חמישי לשישי) עם הפתעה ענקית.

אנדראס ספי האיטלקי ניצח את רוג'ר פדרר, המדורג שני בעולם 4:6, 6:7, 6:4 ו-6:7 במשחק אדיר והפתיע מאוד את הקרחון השווייצרי, שהיה מועמד להגיע לשלבים הסופיים.

לראשונה מאז 2004 יעדר פדרר ממעמד חצי גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה אחרי שנוצח באופן מפתיע בסיבוב השלישי ע"י המדורג 29 בטורניר, אותו ניצח עד היום 10 פעמים ברציפות. ספי ניצל יום חלש מאוד של פדרר עם טעויות רבות וכמו כן 9 טעויות כפולות אחת מהן יצרה מיני ברייק ברגע מכריע בשובר השוויון במערכה הרביעית. 

ספי בן ה-30 מעולם לא עבר את הסיבוב השני במלבורן. האיטלקי השיג שבירה במערכה הראשונה וזכה בה עם 4:6. ספי שבר גם פעמיים במערכה השנייה אבל פדרר שרשם לפני שבוע נצחון 1,000 בסבב שבר בחזרה לקח את המערכה לשובר שוויון בו הוליך 2:4, אבל ספי ביום גדול חזר מהבור ניצח 5:7 ועלה ל-0:2 במערכות.

פדרר נראה מיואש, אבל שבירה שהשיג בפתיחת המערכה השלישית עליה הצליח לשמור העניקה לו פתח של תקווה כשצימק ל-2:1 במערכות. אבל במערכה הרביעית ספי לא ויתר הרזיק מעמד עד שובר השוויון וניצח בו.

פדרר מאוכזב (מערכת ONE)
פדרר מאוכזב (רויטרס)
 

"אני יודע כמה היה חשוב אותו שובר שוויון שאיבדתי במערכה השנייה, זה פשוט מאוד כאב וזה שבר אותי להפסיד גם את זו וגם את המערכה הרביעית. והסוף לא היה יפה בכלל עבורי". אמר פדרר, שזו היציאה המוקדמת ביותר מאליפות אוסטרליה זה 14 שנה מאז 2001.

"הייתי חייב להאמין שאני יכול לנצ . ניסיתי להשאר רגוע ולהיות מפוקס כל פעם רק על החבטה הבאה. הייתי צריך לנשום כל הזמן להיות רגוע ולא להיכנס ללחץ. ואני חושב שהצלחתי בזה, הצלחתי לשלוט ברגשות שלי ברגעים האחרונים" אמר המנצח המאושר והמופתע, ספי.

ספי ישחק בשמינית הגמר מול ילד הפלא האוסטרלי ניק קריוס בן ה-19 שניצח את מאלק ג'זירי מטוניסיה 3:6, 6:7 ו-1:6. עבור קריוס שהעיף בשנה שעברה את נדאל מוימבלדון זו הופעה ראשונה בשמינית הגמר הטורניר הביתי. קווין אנדרסון (14) מדרא"פ גבר על רישאר גסקה הצרפתי (24), 4:6 , 6:7 ו-6:7 ויהיה יריבו הבא של השלישי בעולם, רפאל נדאל.

אנדראס ספי (מערכת ONE)
אנדראס ספי (מערכת ONE)
 

ההפסד הזה שאף אחד לא צפה פותח את ההגרלה עבור אנדי מארי שעד כה לא שמט מערכה וניצח היום את ג'ו סוסה מפורטוגל 1:6, 1:6 ו-5:7. מארי השישי בעולם שהגיע לגמר באוסטרליה 3 פעמים יפגוש בגרגור דימיטרוב הבולגרי בשמינית הגמר. דימיטרוב הוכיח הרבה אופי כשחזר מפיגור 2:1 במערכות מול פיינליסט 2006, מרקוס בגדטיס מקפריסין לנצחון 6:4, 3:6, 6:3, 3:6 ו-3:6.

תומס ברדיך הצ'כי המדורג שביעי, ממשיך את הטורניר החלק שלו בינתיים. הצ'כי שהפסיד לסטן ואורינקה בחצי הגמר בשנה שעברה, ולא נפל לפני רבע הגמר בארבע שנים האחרונות, עבר ללא קושי את ויקטור טרויצקי הסרבי עם 4:6, 3:6 ו-4:6.ברדיך יפגוש באוסטרלי בן ה-22 ברנרד טומיק גבר בדרבי על סאם גרוס 4:6, 6:7 ו-3:6.

תומאס ברדיך (רויטרס)
תומאס ברדיך (רויטרס)
 

האלפ ושראפובה בשלב הבא
מריה שראפובה השנייה בעולם, שהצילה שתי נקודות משחק בסיבוב השני, כשהיתה כבר עם רגל וחצי מחוץ לטורניר התאוששה והביסה בסיבוב השלישי את המדורגת 31, זארינה דיאס הקזחית 1:6 ו-1:6 . שראפובה שיכולה לסיים את הטורניר ראשונה בעולם, תפגוש בשמינית הגמר את שוואי פנג הסינית.

פנג, המדורגת 21, שבאליפות ארה"ב בשנה שעברה נעצרה רק בחצי הגמר עקב התכווצות שרירים איומה, שיחזרה את ההישג שלה מ-2011 ועלתה לשמינית הגמר אחרי 6:7 ו-3:6 מול ירוסלבה שבדובה הקזחית.

מריה שראפובה (רויטרס)
מריה שראפובה (רויטרס)
 

המדורגת שלישית בין הנשים, סימונה האלפ מרומניה ממשיכה להפגין יציבות ובטחון עצמי, ועלתה לשמינית הגמר עם 4:6 ו-5:7 מול בת'ני מאטק סאנדס האמריקנית, שנלחמה במערכה השנייה.  

האלפ תפגוש בשמינית הגמר את יאנינה ויקמאייר מבלגיה, שחקנית טופ20  לשעבר, שהתדרדרה בשנים האחרונות, ובטורניר הזה יש לה פריחה מחודשת ומפתיעה. ויקמאייר הדיחה בסיבוב השלישי את המדורגת 14, שרה אראני האיטלקיה עם 6:4, 4:6 ו-3:6.

סימונה האלפ (רויטרס)
סימונה האלפ (רויטרס)
 

המדורגת שביעית, יוג'יני בושאר הקנדית, שבשנה שעברה הגיעה עד חצי הגמר, עברה בשלום את המשוכה הקשה בדמותה של קרולין גארסיה הצרפתיה עם 5:7 ו-0:6.

בושאר, שראיון על המגרש עימה אחרי הנצחון הקודם עורר סערה סקסיסטית כשהמראיין ביקש ממנה לעשות סיבוב על המגרש להראות את חליפת הטניס שלה, תפגוש בשמינית הגמר את אירינה קאמילה בגו מרומניה שבסיבוב הראשון העיפה את אנג'ליקה קרבר ומאז לא עצרה וגברה הלילה על קארין וויטהופט מגרמניה 4:6 ו-4:6.

אקטרינה מקרובה מרוסיה (10), עלתה זו השנה החמישית ברציפות לשמינית הגמר באוסטרליה אחרי שניצחה את אחת הטניסאיות הכי חמות בסבב, קרולינה פליסקובה הצ'כית (22), 4:6 ו-4:6. מקרובה תפגוש בעוד אחת מההפתעות הנעימות של הטורניר, עוד שחקנית טופ 20 לשעבר שמרימה ראש בטורניר הזה, יוליה גרגאס מגרמניה . גרגאס שמדורגת כיום רק 73 בעולם, ניצחה את לוסי הארדקה הצ'כית 6:7 ו-5:7.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */