יום חמישי, 28.03.2024 שעה 16:47
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

הבורר פסק: הרוש שוחרר ללא תמורה מבית"ר

מכה קשה לטביב: הבורר פסק כי השוער ישוחרר מהמועדון, יהפוך לשחקן חופשי ויקבל 3 משכורות ואת חובות העבר. הבורר: "הפרה יסודית של ההסכם"

|
אריאל הרוש. שחקן חופשי (רדאד ג`בארה)
אריאל הרוש. שחקן חופשי (רדאד ג`בארה)

שוער בית"ר ירושלים, אריאל הרוש, שוחרר מהקבוצה ללא תמורה, כך פסק הערב (שני) הבורר יצחק אילוביץ' שעסק בנושא. בנוסף, בעלי בית"ר, אלי טביב, מחויב לשלם להרוש משכורת במשך שלושה חודשים קדימה, וכן את כל חובות העבר. השוער הפך כעת לשחקן חופשי והוא יכול לחתום היכן שיחפוץ. מדובר בהישג נהדר עבור עורך דינו של השחקן, רועי רוזן וסוכניו גיא אבי נמני וגיא פרימור.

כזכור, בשבוע שעבר שני הצדדים ענו לשאלות עורכי הדין כשהרוש טען שמגיע לו חוב של כ-200 אלף ש"ח עבור כספים עליהם ויתר בתקופת איציק קורנפיין ושהודח מאימוני הקבוצה מסיבות לא מקצועיות. מן הצד השני, הבעלים אלי טביב טען שהרוש הודיע כבר לפני מספר חודשים שהוא מעוניין לעבור לשחק במכבי תל אביב או מכבי חיפה וכי נוכחותו בחדר ההלבשה עלולה לגרום לתסיסה בקרב השחקנים.

הרוש ניסה להפתיע עם הצגת הקלטת שיחה עם גורם שהיה מעורב בעבר בענייני הקבוצה. הרוש ניסה באמצעות הקלטה זו להציג כאילו אויים שאם לא יסכים להגיע לפשרה עם טביב, הוא יישב ביציע.

בית"ר התייחסו לעניין כאקט של נואשות מצד הרוש. "זו הייתה שיחה בין חברים שבה סה"כ ניסה גורם שהרוש מכיר היטב לפשר אחרי שקורצקי בכלל ביקש לבדוק אם יש מצב לפשרה בין הרוש לטביב. חבל שהרוש מקליט אנשים שרק ניסו לעזור לו. הוא צריך להתבייש. הוא זה שכל הזמן אמר שהוא רוצה לעזוב את בית"ר. לא ייצא לו שום דבר מההקלטה הזו, זה פשוט היה מביך מבחינתו".

אלי טביב (רדאד ג´בארה)
אלי טביב. מכה קשה לבעלים של בית"ר (רדאד ג´בארה)
 

אלא שהרוש יצא כשידו על העליונה על פי החלטת הבורר ומכאן יתוגמל בהתאם. כעת מסקרן יהיה לראות האם בית"ר ירושלים תערער על ההחלטה ואיך הסאגה תסתיים בסופו של יום, הן מבחינת המועדון והן מבחינת השוער, שבינתיים רשאי לחפש קבוצה חדשה שתקלוט אותו לשורותיה.

עורך דינו של הרוש, רועי רוזן, אמר: "ההחלטה הזו היא נוקאאוט. קיבלנו כמעט את כל מה שדרשנו - לשחרר את הרוש ולפצות אותו כספית".

גיא פרימור, שמייצג את הרוש יחד נמני, אמר: "הבורר קיבל החלטה אמיצה שאומרת שעצם העובדה שקבוצה משלמת לשחקן כסף, אינה מאפשרת לה לעשות מה שהיא רוצה. קבוצה חייבת לאפשר לשחקן להתמודד ולהתחרות. ייתכן שעצם ההחלטה מסמלת את תום עידן השחקנים המנודים. אני מקווה שכן. אם לא, זה יקרה בקרוב. יש פסיקות ברורות מאוד בפיפ"א בנושא הזה. זו פסיקה מאוד משמעותית".

ניר אלון המייצג את השחקנים דרך ההסתדרות אמר: "אין מאושר ממני שאריאל חוזר למקום שהוא אוהב וזה למגרש. אי אפשר למחוק את החיוך ממני גם עם לימון".

"כיצד סבורה בית"ר שהיא יכולה להעניש את הרוש פעמיים?"
הבורר, עורך הדין יצחק אילוביץ', כתב בין השאר בהכרעה: "הביטוי תום לב, מופיע לראשונה במקרא בסיפור אברהם ואבימלך: 'ויאמר לו אדני הגוי גם צדיק תהרוג הלוא הוא אמר אחותי היא והיא גם היא אמרה אחי הוא בתם לבבי ובנקיון כפי עשיתי זאת'".

ניר אלון, אריאל הרוש (גיא בן זיו)
ניר אלון, אריאל הרוש (גיא בן זיו)
 

הבורר העביר ביקורת קשה על התנהלות בית"ר ירושלים: "לאחר שבחנתי ושקלתי את כל הטענות והראיות שהובאו בפניי, לרבות כמובן מסמכים שהוגשו, ולאור התרשמותי מהעדים שהופיעו בפניי ועל מנת שהכרעתי תהיה צודקת, החלטתי כי גרסתו של התובע אמינה וכי יש בהתנהגותה של הנתבעת, התנהגות שלא בתום לב, העולה לכדי הפרה יסודית של ההסכם. התנהגות זו כוללת שני מרכיבים, האחד 'ייבושו' של התובע, במסוווה של החלטה מקצועית, דבר הגורם לתובע לנזק ניכר, הן כספי והן תדמיתי והשני, אי תשלום המענק המגיע לתובע בסך של 207,272 שקלים ברוטו כמתחייב להסכם. שכן, לא יעלה על הדעת שהתובע יוותר בעל פה, על הסך האמור, מה עוד שכל שינוי מההסכם צריך שיהיה בכתב ואף יאושר על ידי הרשות לבקרת תקציבים של ההתאחדות לכדורגל בישראל".

עוד כותב הבורר: "גם טענתה של הנתבעת, לעניין התנהגותו המשמעתית של התובע, אינה יכולה להצדיק את התנהגותה של הנתבעת, שהרי התובע, יחד עם כל שחקני הנתבעת, הועמד לדין משמעתי בפני ועדת המשמעת של הנתבעת וקיבל עונש. אם כך, כיצד סבורה הנתבעת שהיא יכולה להעניש את התובע פעמיים, בגין אותה עבירה? יתרה מכך, הנתבעת עצמה אישרה באמצעות עדיה כי התובע הינו שחקן חיובי וכי מעולם לא הייתה איתו כל בעייית משמעת, למעט מקרה חריג".

אבירם ברוכיאן, אריאל הרוש (גיא בן זיו)
אבירם ברוכיאן ואריאל הרוש (גיא בן זיו)
 

עוד מבקר הבורר את בית"ר: "אינני מתערב בהחלטת הצוות המקצועי והניהולי של הנתבעת, אלא שמשוכנע אני שמכתבה של הנתבעת נכתב משיקולים זרים, הייינו נסיון נואש להרוויח סכום נכבד ביותר, כותצאה מ-'ייבושו' של התובע בשנה האחרונה של ההסכם, שכן בתום השנה, התובע הינו שחקן חופשי ויכול לעבור לאיזו קבוצה שיחפוץ ללא תשלום כלשהוא לנתבעת".

עוד התייחס הבורר לכך שבית"ר לא הביאה לעדות את המאמן מנחם קורצקי: " תמה אני מאוד, מדוע החליטה הנתבעת שלא להעיד את המאמן, שהוא הסמכות המקצועית העליונה וייתכן שלא בכדי החליטה הנתבעת שלא להעידו".

אריאל הרוש (חגי ניזרי)
אריאל הרוש (חגי ניזרי)
 

טביב יצטרך לשלם להרוש את חוב העבר בסך 207,272 שקל ברוטו תוך 14 יום עם הפרשי הצמדה וריבית, וכן לשלם לו שכר לחודשים יוני-ספטמבר בהתאם להסכם.

הרוש: "שמח שהצדק יצא לאור", נמני: "מאמין שיחזור לנבחרת"
אריאל הרוש התראיין רגעים ספורים לאחר הודעת פסק הבורר.

אריאל הרוש, עד כמה אתה שמח לאחר פסק הבורר?
"אני שמח שהצדק יצא לאור יותר מכל. אני עצוב כי אני עוזב את בית"ר ירושלים, אבל שמח שהצדק יצא לאור".

למה אתה מתכוון לצדק?
"במהלך התקופה האחרונה נתנו לי להתאמן עם מאמן נערים, בלי שום יחס. הייתי ניזוק מהמצב בקבוצה כי תכננו לשלוח אותי ליציע. אני התאמנתי, עשיתי הרבה אימונים תמיד האמנתי שהדברים ישתנו".

מה עבר עלייך בחודשים האחרונים?
"תקופה לא פשוטה, הייתי לי תקופה לא טובה. אני האמנתי, הגעתי לאימונים בצורה מחוייבת וחדור בהמון מוטיבציה, האמנתי שבסוף הדברים יסתדרו".

. (רדאד ג´בארה)
אריאל הרוש ועורכי הדין. (רדאד ג´בארה)
 

מה קרה לך ברגע כששמעת על הבשורה של הבורר?
"עלה לי חיוך גדול על השפתיים. הרבה אנשים מאז התקשרו לברך אותי, אני שמח. כואב לי בשביל המועדון, שחושבים שאני רוצה ללכת מבית"ר או לא אוהב את הקהל, לדעתי זה כמו שיגידו לי שאני לא אוהב את אמא שלי. הרבה ימים נותרתי בבית בגלל המצב של הקבוצה שנאבקנו מול הירידה, קשה מאוד להתמודד עם העזיבה שלי מבית"ר שהיא הבית שלי אבל הייתי חייב לעזוב".

אבי נמני, ניצחון גדול שלכם מול בית"ר ירושלים?
"לדעתי זה הישג גדול של עורכי הדין של רועי רוזן. לקבל את הכרטיס בצורה חופשית וגם את השכר שמגיע לאריאל כולל החובות עבר. התקופה בבית"ר היא היסטוריה, אריאל נפגע מהסיפור הזה אבל צריך להסתכל קדימה. אני מסכים שהתזמון מאוד בעייתי, הבוררות נמשכה יותר זמן ממה שציפינו. אני מאמין שאריאל ימצא קבוצה בהקדם האפשרי".

אריאל הרוש (גיא בן זיו)
הרוש: "האמנתי, עצוב לעזוב את בית"ר" (גיא בן זיו)
 

נמני אתה מבטיח שעכשיו אריאל הרוש ישוב לעמדת השוער של הנבחרת?
"התפקיד שלנו כעת הוא למצוא לאריאל את הקבוצה, יש מאמן נבחרת וצריך לתת לו את הכבוד כדי להחליט. אם אריאל ישחק ויהיה טוב אני מאמין שהוא יגיע לעמדת השוער הראשון של הנבחרת, זה תלוי בו".

מה לגבי הצעד הבא, האם יש גישוש מקבוצה שמעוניינת בהרוש?
"היה לנו קשה לנהל משא ומתן מול קבוצות בגלל הבוררות, הסכום ההעברה של אריאל היה לא ברור. עכשיו אני בטוח שיהיה קל יותר למצוא לאריאל את היעד הבא".
 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */