יום שישי, 19.04.2024 שעה 18:49
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

שי אהרון: מכירים את קטמון בגלל הקהל והקהילה

הקפטן הירושלמי השתתף בכנס האוהדים שאירגנו עמותת "האדומים" וארגון "היציע". גולוב: "רוצים להעלות מודעות, צריכים אוהדים כנציגי ציבור בהתאחדות"

|
שי אהרון, שי אבוטבול ורמזי ספורי (חגי ניזרי)
שי אהרון, שי אבוטבול ורמזי ספורי (חגי ניזרי)

כנס האוהדים של עמותת "האדומים" וארגון "היציע", למען קידום מעמד ומעורבות האוהדים בישראל, נערך הערב (חמישי) במכללה האקדמית נתניה.

זוהי הפעם הראשונה בה התכנסו אוהדי הספורט מכל הקבוצות, מתוך מטרה לדון ולפעול יחד למען קידום זכויות ופעילויות האוהדים, בעקבות הקמת עמותות אוהדים כמו הפועל קטמון והפועל אוסישקין שמנהלות מועדונים באמצעות גופי ניהול בראשות האוהדים. בעלי ונציגי קבוצות שונות שהוזמנו לאירוע לא הגיעו, פרט למנכ"ל מכבי נתניה, רועי דניאל. בגזרת השחקנים הופיעו שי אבוטבול ורמזי ספורי מהפועל ת"א כאורחים באירוע.

במהלך הכנס נערך פאנל בנושא מעורבות האוהדים בישראל, בו השתתפו בין היתר רועי דניאל, קפטן הפועל קטמון שי אהרון, יו"ר עמותת הפועל אוסישקין רמי כהן, יו"ר ארגון "היציע" שי גולוב וראש מערך ההסברה בהתאחדות לכדורגל, שלומי ברזל.

ברזל אמר במהלך הדיון: "במציאות של 2014 הכדורגל הישראלי ממומן על ידי הבעלים, הטוטו, גורמי השידור והאוהדים. אי אפשר לחזור לימים בהם הכדורגל היה באותה השעה ובאותו היום, הרכבת יצאה מהתחנה. הטוטו דורש ליגה על פני שלושה ימים, גורמי השידור רוצים התאמה ללוחות המשדרים ויש גם דברים חיוביים לדבר הזה".

רועי דניאל (חגי ניזרי)
רועי דניאל במהלך הפגישה (חגי ניזרי)
 

על בעיית הטיפול באוהדים והעונשים בבתי הדין של ההתאחדות, אמר ברזל: "ברגע שהאוהדים ייקחו אחריות על אוהדים אחרים, הקבוצות לא יגיעו לבית הדין, שפועל לפי מה שקורה גם בעולם. לא המצאנו את זה. יש קבוצות שנכבשו על ידי קבוצות אוהדים מיליטנטיות. לא תתפסו אותי אומר שהעונשים שלנו אפקטיביים, אבל גם לשים אנשים בבתי הכלא - לא בטוח שזה אפקטיבי כמו לטפל בהם. בעונה שעברה בית"ר לא ספגה עונשים שהייתה אמורה לספוג בגלל הפעילות של איציק קורנפיין שיצא במלחמת חורמה בלה פמיליה. יש פה מערכת שיפוט ומשטרה שלא ממצה את הדין". 

שלומי ברזל (חגי ניזרי)
שלומי ברזל: "לפריסת המשחקים יש גם צדדים חיוביים" (חגי ניזרי)
 

שי אהרון גרף מחיאות כפיים כשאמר: "כולנו מבינים שהשינוי לא יבוא מלה פמיליה או מפעולות של איציק קורנפיין. יש כאן קבוצות שמחייבות את הנוער לקחת חלק בפעילויות התנדבותיות? כך בונים קהילה. אוהדים צריכים לשאול עצמם: מה אנחנו רוצים מהקבוצה שלנו? בית"ר גאידמקית מנוכרת שלוקחת אליפויות אבל משאירה אדמה חרוכה בלי שום תשתית של מחלקת נוער, קהילה ואווירה שנעים להגיע אליה במשחקים? זה מה שכל קהל צריך לשאול את עצמו".

שי אהרון (חגי ניזרי)
שי אהרון: "הקהל צריך לשאול מה הוא רוצה מהקבוצה שלו" (חגי ניזרי)
 

"נכון, צריך להבין שלקבוצת אוהדים יש תקרת זכוכית וצריך לדעת שיהיה קשה לפרוץ אותה בלי גב כלכלי אבל כסף זה לא הכל. צריכים לשאול, האם הישגים שווים יותר? האם להגיע ליורו עם הנבחרת זה מה שמעניין אותנו? ככה אנחנו רוצים לראות את תרבות הספורט שלנו? ככמה נהפוך להיות אנגליה? לא נראה לי. מכירים את הפועל קטמון בגלל הקהל והקהילה, בגלל אחרוני האנשים שמתנדבים ותומכים בדברים הקטנים. ברגע שתהיה מעורבות אוהדים בכל קבוצה יהיו פחות תלונות", הוסיף אהרון.

רמי כהן תיאר את הבעיות בעבודה מול האיגודים בכדורסל: "רואים זאת במנהלת בקטן, אבל הרבה נקבע באיגוד ומרגישים זאת. העונשים בבית הדין הם מעבר לפרופורציות, יש איומים מרומזים ומנסים לגרום לך להבין שאם לא תלך בדרך המקובלת יקרו דברים. לפעמים הם נאלצים להתיישר לפי מה שאנחנו רוצים ולפעמים זה קשה יותר".

שי גולוב (חגי ניזרי)
שי גולוב: "רוצים למנף את הפעילות" (חגי ניזרי)
 

יו"ר ארגון היציע, שי גולוב, ציין: "המטרה היא להעלות את המודעות להרבה נושאים שהאוהדים קשורים אליהם. בעוד כמה חודשים יהיו בחירות למזכירות ההתאחדות לכדורגל, לדעתנו נציגי הציבור בהתאחדות צריכים להגיע מתוך עמותות האוהדים ולא מכל מיני מקומות אחרים ולא ברורים. אנחנו מתכוונים להמשיך את הפעילות הזאת יחד, רוצים למנף את הפעילות ולהקים עמותות אוהדים היכן שאין ולעזור לעמותות הקיימות לגדול". 

גיא זקס, יו"ר עמותת האדומים, התייחס לחוסר התקשורת עם חיים רמון: "דברים לא הולכים חלק כרגע, בכל דבר שבונים יש קשיים. אנחנו תמיד נהיה שם, לעומת בעלים כאלה ואחרים. אנחנו שותפים ב-20 אחוז ויש לנו את הבעיות שלנו, הן ייפתרו והכל יסתדר בסופו של דבר". 

אלן לואיס (חגי ניזרי)
אלן לואיס: "כבוד גדול להיות כאן" (חגי ניזרי)
 

כמו כן, במסגרת הפאנל "עולם עמותות האוהדים באירופה" נאמו אורחים מחו"ל ובהם בן שייב, נציג ארגון האוהדים האירופאי "ספורטרס דיירקט", שאמר: "אני שמח שהאירוע הזה קורה כי זה אומר שמשהו משתנה בכדורגל הישראלי". אלן לואיס, המשמש כקצין התקשורת וחבר הוועד המנהל של סוונסי סיטי, המחזיקה 20 אחוזים בבעלות המועדון, סיפר על תהליך הצטרפותם של האוהדים ואמר: "זה כבוד גדול עבורי להיות כאן בכנס הישראלי הראשון ואני מקווה שיהיו עוד מפגשים שכאלה".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */