יום שבת, 20.04.2024 שעה 14:48
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

העונש למכבי ת"א: שני משחקי רדיוס עם קהל

התקבלה ההחלטה הסופית בעניין הצהובים: העונש שהתקבל תחילה (3 משחקי רדיוס) הומתק לשני משחקים, מכבי ת"א צפויה לארח בנתניה

|
אוהדי מכבי ת
אוהדי מכבי ת"א. העונש הומתק (יניב גונן)

העונש של מכבי תל אביב הומתק. אחרי הדיון שהתקיים הערב (שלישי) העונש הופחת משלושה משחקי רדיוס לשני משחקי רדיוס עם קהל. הקנס, 50 אלף ש"ח בפועל, נותר בעינו. אגב, הרדיוס ירד מ-60 קילומטרים ל-30 מה שאומר שנראה שהצהובים יארחו בנתניה.

הדיינים, השופטת אסתר קובו, עורכי הדין, אסף הדסי ועמי פזטל, החמיאו לעורך הדין של מכבי ת"א, מורן מאירי וציינו: "בפנינו טען בכישרון רב בא כוח המערערת תוך שהתמקד בנימוקים שונים אשר יש בהם לדעתו להביא להקלה בעונשה של המערערת. בין היתר ציין ב"כ המערערת את הפעולות הרבות אותן מבצעת המערערת כנגד אוהדיה האלימים, את המשאבים הרבים המושקעים על ידה בניסיון לאתר ו/או לפעול כנגד אותם אוהדים".

הדיינים כותבים בהחלטתם כי :"לאחר ששקלנו בעניין הגענו למסקנה מבלי לגרוע מחומרת מעשיהם של אוהדי המערערת, הראויים לכל גנאי, הרי במקרה דנן ולאור הנסיבות, יש מקום לתקן קמא את עונשה כפי שנקבע בבית הדין קמא".

הדיינים לא קיבלו את טענת מכבי ת"א, "לפיה העונשים המנויים הינם עונשי חובה, ולהבנתנו, כפי שנקבע רק לאחרונה על ידי בית דין זה מפי פרופ' דויטש, במסגרת ערעור ההתאחדות נגד בקה אל גרבייה ודובריה, העונשים המנויים בסעיף הינם עונשי מינמום, אשר בית הדין מוסמך לקבוע, במקרים המתאימים, עונשים חמורים יותר".

מלבד קיצור מרחק הרדיוס מ-60 ק"מ ל-30 ק"מ, מה שיאפשר למכבי ת"א לארח באצטדיון בנתניה, ביטל גם בית הדין את ההחלטה הנוגעת להעברת 20% מהכרטיסים וההכנסות לקבוצה היריבה.

תגובת מכבי ת"א לאחר הדיון בביה"ד

הדיון בבית הדין העליון התנהל בראשותם של שלושת הדיינים: אסף הדסי, עמי פזטל ואסתר קובו. בעוד ברקע מתחוללת הסערה סביב פניית המועדון ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, על מנת שזה יחקור האם הייתה מעורבות מצד גורמים חיצוניים בהחלטת בית הדין.

את מכבי יצגו בדיון ג'ורדי קרויף, הדובר עופר רונן, עו"ד מורן מאירי ועו"ד אוהד רחמני.

בפתיחת דבריו בדיון עו"ד מאירי הודה לקבוצות ליגת העל, ואף ציין את שמה של קבוצות הפועל ב"ש, מ.ס. אשדוד והפועל רעננה שיזמו התארגנות של כל הקבוצות להצטרף לערעור של מכבי ת"א. 

הדיון על ערעורה של מכבי ת&qout;א (יניב גונן)
עמי פזטל ואסף הדסי. הדיון מתחמם (יניב גונן)
 

עו"ד מורן מאירי, המייצג את מכבי, ציין בדיון: "אנחנו לא מערערים על עצם ההרשעה, אלא על העונש שהוא כבד מאוד. אני לא מצדיק את ההתנהגות של האנשים, הלהבות עלו פה בעוצמה מאוד גבוהה וחלק מהפעולות שנקטנו קיבלו פרשנות לא ראויה. פניתי לתובע, עו"ד רשף, כדי להגיע להסכמות והוא אמר שאין לנו הסכמה".

תובע ההתאחדות, ניר רשף, הגיב לכך ואמר: "אנחנו סבורים שבית הדין יבטל את ההחלטה של הדיין לקיום משחק רדיוס במגרשה של קבוצה יריבה. יש הסכמה מבחינת ההתאחדות בעניין הזה ואנו מבקשים שבית הדין ידון בעונש. חוסר ההסכמה היחידי הוא לעניין העונש".

עוד הוסיף עו"ד מאירי: "זוהי העבירה הראשונה כנגד מכבי ת"א בסעיף של התפרעות אוהדים ואין לנו עונש על תנאי. העונש כתוב בתקנון שמותר לדיין להטיל עונשים לפי רשימת העונשים שבתקנון ולדעתי זו חריגה מסמכות בית הדין לתת עונשים שאינם ברף הענישה. העונש המקסימלי שניתן להטיל הוא משחק רדיוס אחד ולעומת זאת רק לגבי הקנס כתוב שלא יפתח מעשרת אלפים שקלים".

מורן מאירי (יניב גונן)
מורן מאירי. חילופי דברים עם הדיינים (יניב גונן)
 

הדיין עמי פזטל אמר: "לפי דבריך לא צריך לקיים דיון, משום שברגע שהקבוצה ביצעה עבירה צריך לתת לה את העונש הכתוב וזהו? בשביל מה צריך דיון? כל התפרעות שווה עונש אחיד הרי". עו"ד מאירי השיב לו: "סליחה, ואם קבוצה ביצעה עבירה אז אפשר להעניש בלי גבול? יש תקנון ומה צפוי בכל מקרה ומקרה, כתוב גם מתי ניתן לחרוג. אמר המחוקק 'אני לא רוצה שיהיה יותר מידי עונשי רדיוס' ואכן צריך לדעת את המסגרות שלהם ויש פה חריגה מסמכות".

מאירי הוסיף: "בסעיף 15 לפסיקה פירט בית הדין מדוע מדובר בנסיבות מחמירות וזה לא נכון. בעניין זה נפלו סתירות ופגמים בפסק הדין. כתוב היה שמדובר בהתפרעות של עשרות אוהדים, 50 עד 80 רעולי פנים שזרקו חפצים על צוות השיפוט. התנהגות האוהדים היא חמורה וראויה לכל גנאי, אין ספק, אבל אין ראיות לתקיפת שופט וחוסר הדיוק פוגע בקבוצה המערערת".

הדיינית אסתר קובו שאלה: "אם לדבריך האירועים אכן חמורים, איך אתה טוען שהעבירה אינה בנסיבות מחמירות?"

ג´ורדי קרויף. מחכה לפסק הדין (יניב גונן)
ג´ורדי קרויף. מחכה לפסק הדין (יניב גונן)
 

מאירי העביר את רשימת ההרשעות של הקבוצה ורשימת עונשים של קבוצות אחרות ואמר: "הטבלה הזו מראה חוסר פרופורציה דרמטי בין העונש שקיבלנו לכל עונשים שניתנו העונה בליגת העל. אין מקרים חמורים יותר מהעבירה הזו. קיבלנו טלפונים ממרבית קבוצות ליגת העל, ביניהן הפועל ב"ש, אשדוד ומכבי פ"ת, שהתרעמו נגד הענישה המוגזמת וזה המקום להביע הערכה על הצעד הזה".

אסף הדסי השיב: "כי לא היה העונה מקרה חמור שכזה", מאירי טען: "כבר ראיתי התפרעויות גדולות מזה, למשל בסכנין או האבנים בנצרת-נתניה. אין עונש שמתקרב לדבר הזה".

התובע רשף הגיב לכלל הטענות: "כאשר מדובר בנסיבות מחמירות הענישה אמורה להיות יותר משמעותית. לגופו של עניין, הדיין לא הגזים בהתייחס להתפרעות האוהדים על סמך דו"ח המשטרה שציין כי היה ניסיון פגיעה בקוון ובשוטרים".

"אני חושב הפסיקה של הדיין אינה מגמתית, לא ניתן להתעלם מאירוע חמור שכזה, שהכיל שלושה אירועים נקודתיים על פי הדוחות השונים שכל אחד מהם הכיל עשרות אוהדים. אני מסכים שהעונש ניתן על ידי בית הדין הוא עונש חמור מאוד, אני יודע שלא היה משהו כזה בשנים האחרונות".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטים כדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */