יום שישי, 19.04.2024 שעה 20:39

משבדיה מאהבה: הבלם שיעצור את ברדה

יואקים דניאל אסקלינג השבדי הוא מעוז ההגנה של הפועל כפ"ס, בצעירותו שיחק הבלם בנבחרות הצעירות של שבדיה וכיום מדגמן עבור קסטרו. אלישע, תתכונן

|
יואקים אסקלינג (טל קרפ - סוכנות דז´ה וו)
יואקים אסקלינג (טל קרפ - סוכנות דז´ה וו)

יואקים דניאל אסקלינג (24) עלה לישראל באוגוסט האחרון משבדיה הקרירה וחתם בהפועל כפ"ס, שירדה העונה לליגה א' צפון. הבלם ששיחק בנבחרות הצעירות של שבדיה, בהאמרבי, דיורגרדן וגם בליגה השנייה באיטליה במדי אלבינלופה, מאס בכדורגל בגיל 21 והחליט לפרוש ממשחק פעיל, אך לגורל היו תוכניות אחרות עבורו.

הסיפור מתחיל בחודש ספטמבר 2012, בו הגיע יואקים (שחבריו קוראים לו ג'ו) לחתונה של בת דודתו בישראל ביחד עם אחיו. הבלם חשב על חזרה לכדורגל, וגם על עלייה לארץ, והחל לברר לגבי סוכנים עם חבריו. "קיבלתי את המספר של ג'קי דהן, דיברנו וקבענו פגישה", מספר ג'ו.

דהן נפגש עם ג'ו ואחיו בבית קפה בכפר סבא, וכמה ימים לאחר מכן ראה אותו במדי הפועל הרצליה במשחק אימון מול קבוצת הנוער. ג'קי מספר שהספיקו לו דקות ספורות בכדי להבין שמדובר בבלם ברמה גבוהה, אך הבירוקרטיה הרבה שכרוכה בהחתמתו דחתה את המעבר לעונה הנוכחית.

ג'ו שיחק חצי שנה בקבוצה משטוקהולם בכדי לחזור לכושר, ומשם הוא הגיע בתחילת העונה להפועל כפ"ס להתרשמות, ושייע פייגנבוים (המאמן הקודם) רצה אותו מיד.

למרות זאת, כפ"ס נאלצה להמתין מעט, בכדי שג'ו, אשר לו שורשים יהודיים, יקבל את תעודת הזהות. בליגה א' אי אפשר לשתף זרים, ולכן הבלם הצטרף לסגל הקבוצה רק במחזור השלישי, לאחר שקיבל סוף סוף את התעודה הכחולה.

אביו, פרדי אסקלינג, הוא יהודי, לו וליהודית לינדבלד יש שלושה בנים, יואקים, אלכסנדר ודניאל. כולם מתגוררים בשטוקהולם, בירת שבדיה ועיר הולדתו של ג'ו. כיום ג'ו מתגורר אצל דודתו שחיה בכפר סבא, ובעיקר מבלה עם בנות דודתו ועם בני זוגן, כשכרגע הוא נהנה מכל רגע. "שיחקתי במשך שלוש שנים באיטליה, ושם היה הרבה יותר קשה. כאן יש לי את המשפחה, ואני יכול לתקשר עם הוריי ואחיי דרך הסקייפ והפייסבוק, אני יודע איך זה לחיות מחוץ לבית".

אסקלינג באימון הפועל כפ&qout;ס (רדאד ג´בארה)
אסקלינג באימון הפועל כפ"ס. נהנה בארץ (רדאד ג´בארה)
 

מנבחרת שבדיה לנבחרת ישראל?
אסקלינג שיחק בנבחרת שבדיה עד גיל 17 וגם בנבחרת הנוער של המדינה. בגיל 17 וחצי הוא עבר לאיטליה, מהלך שבמובן מסויים קטע לו את ההתקדמות בנבחרת. "הם לא באים לראות אותך בגילאים האלה, בנבחרות האלו משחקים רק שחקנים שמשחקים בשבדיה", הוא מספר, "הייתי באיטליה שלוש שנים ובשלב מסוים הפסיקו להזמין אותי לנבחרת, לא בגלל היכולת, אלא בגלל שאיש לא ידע מה היכולת שלי בזמן נתון, וזה פשוט נעלם".

כעת, על פי חוקי פיפ"א, הבלם יכול לשחק בנבחרת ישראל, זאת מכיוון שלבש רק את מדי קבוצת הנוער של שבדיה. "הדרך עוד ארוכה", אומר יואקים, "אבל זה יהיה כבוד גדול לייצג את הנבחרת אם יקראו לי, אני חושב שאני מסוגל להגיע לשם. אם שבדיה תקרא לי? זה תלוי מי תציע קודם, אם וכאשר".

המעבר לישראל עשה רק טוב ליואקים. בלמה של הפועל כפ"ס נחשב לפוטנציאל גדול, ומספר קבוצות מליגת העל כבר עוקבות אחר היהלום של הירוקים מהשרון. ג'ו כבש שער בכורה במשחק הבכורה, הציג יכולת גבוהה וקבוצתו גם ניצחה 0:4, "שם הם הבינו שיש להם שחקן ברמה גבוהה מאוד", מספר סוכנו, ג'קי דהן, שהיה בלם בעצמו.

אסקלינג באימון (רדאד ג´בארה)
אסקלינג באימון. דהן: "כפ"ס הבינו שיש להם שחקן ברמה גבוהה" (רדאד ג´בארה)
 

יואקים וג'קי לקחו החלטה שהוא צריך לעשות סוג של שנת התחשלות בישראל, אחרי שלא שיחק די הרבה זמן, להבין את המנטליות ולהתחיל מלמטה, כדי שיהיה לו הרבה יותר קל כשיגיע לרמות הגבוהות יותר. בהתחלה ג'ו לא רצה לשמוע על הליגות הנמוכות, אך כשהבין שכפר סבא זה מועדון גדול בכדורגל הישראלי, השתכנע והחליט לחתום. "זו קבוצה שהייתה אלופת המדינה ומחזיקת הגביע, הבנתי שזו תהיה התחלה טובה עבורי, לקחתי את הדברים ועברתי לכאן".

"כאן רוצים להתחתן אחרי שבועיים"
מקור השם ג'ו הוא באיטליה, הבלם טוען שהאיטלקים לא ידעו לבטא את השם "יואקים", אז כולם פשוט קראו לו ג'ו. "הייתי מאוד בודד שם", מספר הבלם, "למרות שיותר נוח להגיע משם לבקר את המשפחה, אבל זה היה קשה. הייתי ילד, והייתי לבד. כאן אני מאוד נהנה, אני אוהב את מזג האוויר, בקיץ יש לנו בשבדיה מינוס 12 מעלות. התאהבתי בתרבות ובאנשים, אני נהנה פה מאוד".

ומה עם הבנות? גם הן זיהו את הפוטנציאל הטמון בבחור שבדי צעיר: "הבחורות כאן יפות. אבל ראית את הבחורות השבדיות? אני צוחק, באמת שיש כאן בחורות יפות מאוד". ג'ו מספר שהשחקנים בקבוצה כל הזמן מנסים לסדר לו בנות, ותמיד מגיע אותו משפט. "'אתה לא יכול לשחק עם הבחורה הזו, היא ילדה טובה'. אני לא מבין, פה ישר רוצים להתחתן אחרי שבועיים, מה העניין?". ג'ו טוען שהוא לא מחפש מערכת יחסים כעת, אך אם תגיע מישהי שהוא יהיה מעוניין בה, זה לא משהו שימנע בעדו.

יואקים אסקלינג (טל קרפ - סוכנות דז´ה וו)
יואקים אסקלינג: "התאהבתי בתרבות ובאנשים" (טל קרפ - סוכנות דז´ה וו)
 

הבלם לא מרבה לצאת, ובעיקר מבלה עם דודיו וחבריו לקבוצה, ג'ו לא שותה אלכוהול במהלך העונה, מה שמפחית משמעותית את הסיכוי לפגוש בעלמות חן מחוץ למגרש. "זה לא שאני לא רוצה מערכת יחסים, פשוט אני לא מחפש, אני לא תולה את חיי בזה. אם משהו יקרה אז זה קורה. אני לא כל כך יוצא למועדונים ופאבים, אני לא שותה במהלך העונה. אם אתה מגיע לאימון אחרי ששתית זה משפיע עליך, אם אתה מתאמן ופתאום ביום החופש אתה שותה, זרקת את כל האימונים לפח".

בכל הנוגע לכדורגל, השוני בחשיבה הוא למעשה ההבדל הגדול ביותר בין הכדורגל הישראל לאירופאי, כך לפחות חושב ג'ו. "אני חושב שהשחקנים הישראלים הם טובים מאוד אינדיבדואלית. ההבדלים הם בעיקר בידע הטקטי או בדברים הפשוטים כמו להכין את עצמך בצורה פיזית למשחק, אני חושב שאיטליה הכי טובה בזה. אפשר לבזבז שם שעה וחצי של אימון רק על טקטיקה. זה אולי משעמם, אבל אתה לומד הרבה. באימון או במשחק, המאמן אומר שאתה צריך לעשות משהו מסוים, הוא לא יסביר לך למה אתה צריך לעשות את זה, אבל זה משפיע על הרבה דברים מסביב, זו טקטיקה. באופן אישי יש לי רושם די טוב מהכדורגל הישראלי".

יואקים אסקלינג (ONE)
אסקלינג: "יש לי רושם טוב מהכדורגל הישראלי" (ארז נעמן)
 

מהמגרש אל תצוגות האופנה
מלבד היכולת הגבוהה במגרש, ג'ואקים התברך גם במראה אירופאי מרשים, כשהוא מתנשא לגובה של 1.89 מטרים. גם בסוכנות הדוגמנות "דז'ה וו" זיהו את הפוטנציאל והחתימו אותו על חוזה ייצוגי. הוא כבר היה באודישן לקמפיין של חברת "קסטרו" והתקבל מיד, כשמספר ימים לאחר מכן כבר השתתף בצילומים.

עוד שתי חברות ביגוד היו מעוניינות בשירותיו, אך זה היה אמור לפגוע בכדורגל ובאימונים של הפועל כפ"ס, ולזה ג'קי ויואקים לא מוכנים. "זו חוויה נחמדה עבורי, אבל זה הכל בשביל הכיף. זה נחמד לעשות משהו חוץ מכדורגל, אבל הכדורגל הוא מעל הכל", מספר ג'ו.

למרות תפקידו ההגנתי במגרש, יואקים מעריץ דווקא את זינדין זידאן, "המאסטרו", כדבריו. הוא מנגן על גיטרה ושר בזמנו החופשי, וכמו לכל בחור צעיר, גם לו יש חלום די רחוק, לשחק באירופה ובליגת האלופות. "הוא בא משם", מספר סוכנו, ג'קי דהן, "הוא הגיע מהמנטליות האירופאית, אבל יש תחנות באמצע. אם זה לא היה הפועל כפ"ס, הוא לא היה בליגה א'. המועדון, הניהול והמגרשים, הכל זה ברמה אחרת. זה מקום טוב עבורו כרגע. בשנה הבאה הוא ישחק בוודאות בליגת העל, אין סיכוי שלא".

יואקים אסקלינג (טל קרפ - סוכנות דז´ה וו) (ONE)
יואקים אסקלינג מדגמן (טל קרפ - סוכנות דז´ה וו)
 

אליניב ברדה? קלי קלות
העונה בשבדיה החלה בנובמבר האחרון, ומיד בסופה הוא הגיע לישראל. כך יוצא שג'ו למעשה משחק כבר שתי עונות ברצף, ללא מנוחה. "הגוף שלי עייף, אבל אני משתדל לשמור עליו כמה שיותר ולהתכונן נכון לאימונים ולמשחקים".

ביום רביעי הקרוב תארח הפועל כפ"ס את הפועל ב"ש החזקה למשחק במסגרת שמינית גמר גביע המדינה, זאת לאחר שהירוקים עברו כבר שתי קבוצות מהליגה הלאומית בדרך למעמד המכובד. "זו יכולה להיות הזדמנות נהדרת עבורי להראות את מה שאני יודע", מספר ג'ו בכנות, "אנחנו יודעים שהם קבוצה נהדרת, אבל אולי הם לא ישחקו עם ה-11 הראשונים שלהם. בכל מקרה אנחנו נגיע להילחם מולם. זה מאוד קשה עבורנו לשחק מול הקבוצות הטובות בארץ, ושלושה ימים לאחר מכן לשחק מול קבוצה מליגה א', צריך לשמור על אותה רמת ריכוז, וזה לא פשוט".

- (רדאד ג´בארה)
אסקלינג עם חבריו לקבוצה: "באר שבע? אם צריך, נוריד אותם" (רדאד ג´בארה)
 

"אני רוצה להעלות את כפר סבא לליגה הלאומית. אם נעלה, זה יהיה צעד נהדר עבורי ועבור המועדון. הגביע? נעשה את הכי טוב שלנו, אבל הליגה זו המטרה הראשונה. זה נחמד לשחק נגד קבוצות מליגות גבוהות, הבנתי שיש שם מספר שחקנים ששיחקו בגנק, גם אליניב ברדה. זו לא תהיה בעיה, קלי קלות. אם צריך, נוריד אותם", הוא צוחק, "וברצינות, יש לי חלומות כמו לכל שחקן, אבל הדבר החשוב ביותר עבורי נכון לרגע זה, זו הצלחתה של הפועל כפ"ס".

אסקלינג עם ג´קי דהן (ONE)
אסקלינג עם ג'קי דהן
 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */