יום חמישי, 28.03.2024 שעה 23:31

לא נגמר: פדרר העיף את טסונגה, שארפובה הודחה

אל' אוסטרליה: אלוף 17 טורנירי הגראנד סלאם, הציג תצוגה מרהיבה מול הצרפתי וניצח 3:6, 5:7 ו-4:6. גם נאדל ומארי עלו. הרוסיה הפסידה לסיבולקובה

|
פדרר מודה בסיום לקהל (רויטרס)
פדרר מודה בסיום לקהל (רויטרס)

אחרי תצוגה מרהיבה של טניס שלא ראינו ממנו זמן רב, רוג'ר פדרר, אלוף 17 טורנירי גראנד סלאם עלה לרבע הגמר עם 3:6, 5:7 ו-4:6 על המדורג 10 בעולם, ג'ו וילפריד טסונגה , בתוך שעה ו-52 דקות.

פדרר ריחף על המגרש עם טניס מהפנט, כמעט ולא ביצע טעויות, ולמרות כמה רגעים מותחים בסיום פשוט לא איפשר לטסונגה לשחק. זה יהיה רבע גמר 11 ברציפות מאז 2004. אגב בכל השנים האלו, פדרר לא סיים את דרכו לפני חצי הגמר . ב-2004, 2006, 2007 ו-2010 הוא סיים עם הגביע.

עקב העובדה שפדרר נכנס לטורניר כמדורג שישי, הוא יפגוש כבר ברבע הגמר את אנדי מארי בשחזור חצי הגמר מהשנה שעברה.

"זה טורניר מוזר, בגלל החום שגרם לפתיחת הגג. זה ששיחקתי טוב בשלושת המשחקים הראשונים, נתן לי בטחון היום . ג'ו משחק אגרסיבי וגורם לך להיות אגרסיבי. הטקטיקה שלי עבדה היום". אמר פדרר בסיום לעיני סטפן אדברג, אלוף העבר, שהצטרף לצוות האימון של השווייצרי.

טסונגה מתוסכל (רויטרס)
טסונגה מתוסכל (רויטרס)
 

197 דקות הצליח המדורג 16 בעולם, קאי נישיקורי מיפן למתוח את הראשון בעולם, רפאל נדאל, על המגרש המרכזי, אבל נדאל היה זה שבכל סיום מערכה עם היד על העליונה, 6:7 (3:7), 5:7 ו-6:7 (3:7).

במערכה המכרעת נדאל כבר הוליך 1:4, נישיקורי חזר באופן מפתיע ל-4:5 לזכותו ו-15:30, רחוק שתי נקודות מהמערכה, אבל טעות לא מחויבת במקום וינר שחבט נישקורי החוצה, לקחה ממנו את ההזדמנות. נדאל ישחק מול גרגור דימיטרוב ברבע הגמר.

נדאל חוגג (רויטרס)
נדאל חוגג (רויטרס)
 

אנדי מארי, המדורג רביעי, הוליך כבר 1:6, 2:6, 4:5 ו-15:40 מול המדורג 119, סטפן רובר מצרפת, בן ה-33 שנכנס לטורניר כלאקי לוזר והגיע עד שמינית הגמר, אבל מארי החמיץ שתי נקודות משחק, הצרפתי שבר לראשונה ל-5:5 והמערכה הגיעה לשובר שוויון.

מארי החמיץ עוד 3 נקודות משחק, הצרפתי ניצח 6:8 ולקח במפתיע את המשחק למערכה רביעית בה הצליח הבריטי להחמיץ עוד נקודת משחק לפני שסגר 2:6 ונשם לרווחה. הקהל האוסטרלי סרב להיפרד מהצרפתי שיחלק חתימות לקהל, בשעה שמארי התראין על המגרש.

מארי. הפעיל סיבוב (רויטרס)
מארי. הפעיל סיבוב (רויטרס)
 

גרגור דימיטרוב הבולגרי, רשם לפנות בוקר הישג שיא ועלה לראשונה לרבע גמר גראנד סלאם אחרי שניצח את הפתעת הטורניר, מדיחו של חואן מרטין דל פוטרו, רוברטו באטיסטה אגוט מספרד 3:6, 6:3, 2:6 ו-4:6. דימיטרוב יפגוש את הראשון בעולם רפאל נדאל או היפני קאי נישיקורי.

הפתעה מרעישה נרשמה בזוגות, כשהאחים בראיין הראשונים בעולם, הודחו לראשונה מזה 11 שנה לפני רבע הגמר. הבראינים הפסידו 7:6 ו-6:4 לאריק בוטראק האמריקני ו-ראובן קלאסן מדרא"פ.
 

שראפובה הודחה על ידי סיבולקובה, אזרנקה על סטיבנס
יממה אחרי שאליפות אוסטרליה הפתוחה נפרדה מסרינה ויליאמס, גם מריה שראפובה המדורגת שלישית ואלופת 2008 הלכה בעקבותיה. שראפובה נוצחה לפנות בוקר 3:6, 6:4 ו-6:1 ע"י הסלובקית דומיניק סיבולקובה כבר בשמינית הגמר.

שראפובה נאבקה בסרב שלה במערכה השנייה והשלישית. שראפובה ביצעה במהלך שתי המערכות 45 טעויות בלתי מחויבות ועם מאזן כזה מול שחקנית נמרצת כמו סיבולקובה, המדורגת 20, אי אפשר לנצח.

סיבולקובה חוגגת (רויטרס)
סיבולקובה חוגגת (רויטרס)
 

הרוסייה דווקא התחילה טוב ושברה פעמיים כדי להוליך 2:5 במערכה הראשונה. הסרב החל לבגוד בה במשחקון השמיני כשהייתה צריכה להגיש למערכה ונשברה על האפס.

שראפובה עוד הצליחה לקחת את המערכה הראשונה, אבל נשברה ארבע פעמים ברציפות ופיגרה 5:0 במערכה השנייה. שראפובה עוד הצליחה לבצע קאמבק ולחזור עד 5:4, אבל סיבולקובה הצליחה להגיש למערכה השנייה בסופו של דבר וכל האנרגיה של שראפובה בביצוע הקאמבק הייתה לשווא.

אחרי המערכה השנייה שראפובה לקחה טיפול רפואי ארוך, אבל זה לא עזר. סיבולקובה שלטה בקלות במערכה השלישית ושלחה את שראפובה הביתה.

שארפובה מאוכזבת בסיום (רויטרס)
שארפובה מאוכזבת בסיום (רויטרס)
 

"אני צריכה לראות את החיובי. לפני חמישה חודשים הייתי מושבתת לגמרי והייתי שמחה לשחק יותר לפני גראנד סלאם", אמרה שראפובה.

עבור סיבולקובה זהו רבע גמר ראשון במלבורן אחרי שהעפילה לשלב הזה בכל הגראנד סלאמים האחרים בעבר. היא הייתה גם בחצי גמר הרולאן גארוס 2009, אבל לשם כך תצטרך לעבור את אחת השחקניות החמות בסבב, סימונה האלפ מרומניה שהשיגה רבע גמר ראשון בחייה בגראנד סלאם אחרי 4:6, 6:2 ו-0:6 מול השמינית בעולם ילנה ינקוביץ' הסרבית. האלפ, כיום 11 בעולם, מתחרה עם אנה איבנוביץ, שהעיפה את סרינה וויליאמס על כניסה לטופ 10, בדירוג של אחרי אוסטרליה.

אזרנקה. סוללת את דרכה לגמר (רויטרס)
אזרנקה. סוללת את דרכה לגמר (רויטרס)
 

אלופת השנתיים האחרונות, ויקטוריה אזרנקה שבהיעדרן של סרינה ושראפובה הפכה שוב לפייבוריטית לזכייה שלישית רצופה, עברה בשלום את המבחן של סלואן סטיבנס האמריקנית עם 3:6 ו-2:6. סטיבנס נכנעה לאזרנקה בשנה שעברה רק בחצי הגמר. ברבע הגמר תפגוש אזרנקה את המדורגת חמישית, אגה רדוונסקה, שגברה במשחק המסיים של יום המשחקים על הספרדיה בת ה-20 , גרבין מוגורוסה 1:6 ו-3:6.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */