יום שישי, 19.04.2024 שעה 01:21

שלזינגר לשרה לבנת: רוצה לייצג מדינה אחרת

הג'ודוקא טוענת במכתב חריף שהאיגוד "הרחיק" אותה: "מעדיפה נכות ספורטיבית על מוות ספורטיבי". באיגוד הגיבו: "היא בוחרת להחליף דגל תמורת בצע כסף"

|
שלזינגר.
שלזינגר. "ניסו לחסל אותי כלכלית" (יניב גונן)

מעט יותר משבועיים עברו מאז הפכה ירדן ג'רבי לאלופת העולם הישראלית הראשונה בג'ודו ואחרי כל השבחים להם זכה האיגוד, כעת הוא עשוי לאבד את אחת הספורטאיות המובילות שלו.

כשנה אחרי שייצגה את ישראל באולימפיאדת לונדון במשקל של ג'רבי, אליס שלזינגר שלחה מכתב חריף לשרת הספורט, לימור לבנת, בו היא מספרת כי ביקשה מאיגוד הג'ודו לבטל את רישומה כספורטאית ואת חברותה באיגוד במטרה לייצג מדינה אחרת.

במכתבה לשרה לבנת מתארת שלזינגר סדרת אירועים שלפי טענתה הביא להרחקתה מאיגוד הג'ודו הישראלי, כאשר המרכזי שבהם הוא הבקשה ממנה לעבור ולהתאמן עם שני הרשקו, מאמנה של יריבתה, ירדן ג'רבי.

שלזינגר כתבה במכתבה: "הוא האוייב המקצועי שלי... אני לא רוצה ולא יכולה לחבק אחרי ניצחונות את פונטי או את שני הרשקו או לשים את הראש שלי על הכתף הקרה שלהם אחרי הפסדים. אין לכך תקדים בהיסטוריה של הג'ודו (ואולי בכלל) שאיגוד מאלץ ספורטאית שנמצאת בשיאה, אחרי שתי אולימפיאדות....לעבור להתאמן אצל המאמן האישי של היריבה שלה".

שלזינגר מספרת כי בנוסף היא עברה מסע הכפשות על ידי האיגוד שהציג אותה כמי שמתערבת בענייני ניהול האיגוד וכרודפת בצע ואף ביצע צעדים כדי "לחסל אותי כלכלית ולהכניס אותי למצוקה כספית".

שני הרשקו (שי לוי)
שני הרשקו. "הוא האויב המקצועי שלי" (שי לוי)
 

לסיום כותבת שלזינגר על האפשרות שתייצג מדינה אחרת: "כאשר אני ניצבת בפני האפשרות של מוות ספורטיבי ונכות ספורטיבית (ייצוג מדינה אחרת) - אני מעדיפה את הנכות על המוות. ג'ודו הוא חיי ולא יקחו אותו ממני".

מאיגוד הג'ודו נמסר ל-ONE: “לאחר כישלון באולימפיאדת לונדון, המליצה היחידה לספורט הישגי על מעבר לעבודה במסגרת נבחרות. הנהלת איגוד הג'ודו, בראשה עומד משה פונטי, שהיה ספורטאי אולימפי ומאמן שזכה במדליה אולימפית, אימצה החלטה זו שאף מניבה עשרות מדליות בינלאומיות בשנה האחרונה. בראש ההישגים, עומדות המדליות של טומי ארשנסקי וירדן ג'רבי באליפות אירופה וזכייתה של ג'רבי באליפות העולם. למרות שתי אולימפיאדות בהן השתתפה ולא הצליחה, סירבה שלזינגר לקבל את הסמכות המקצועית של האיגוד והתניתה את השתתפותה בנבחרת ישראל בכך שבן זוגה יאמן אותה ואף יקבל על כך תשלום. כלומר, תיווצר אפליה בין ספורטאי נבחרות הגברים והנשים שמתאמנים כנבחרת, ובין שלזינגר שתתאמן עם בן זוגה, שאף ימומן מכספי ציבור".

אליס שלזינגר ופבל מוסין (יניב גונן)
אליס שלזינגר ופבל מוסין. באיגוד מגיבים (יניב גונן)
 

עוד נאמר: "למרות שהאיגוד בא לקראתה והסכים כי בחלק מהאימונים תתאמן שלזינגר עם מוסין, הגיעה ימים ספורים לפני אליפות אירופה הודעה שלה לפיה אם בן זוגה לא ימומן, היא לא תיסע לאליפות אירופה. למעשה, היא סירבה לייצג את מדינת ישראל, והתניתה תנאים ששום ספורטאי בשום ענף לא התנה כדי לייצג את המדינה. שלזינגר מחרימה במשך חודשים ארוכים את אימוני הנבחרת ומתלוננת שהמימון שלה הופסק. אם היא מחרימה את אימוני הנבחרת, ומסרבת לייצג את המדינה, על מה היא דורשת מימון? זוהי רק דוגמא קטנה לסתירות הרבות ואי האמיתות בלשון המעטה במכתבה של שלזינגר. גם טענותיה השונות אינן מתיישבות עם המציאות וסותרות לחלוטין את ההתנהגות שלה ושל בן זוגה".

לסיכום נמסר מאיגוד הג'ודו: "למרות הכפשותיה והחרמתה את אימוני הנבחרת, האיגוד המשיך לקרוא לה לחזור לאימונים. אבל כפי שפורסם כבר בעבר וכפי שעולה מבין השורות, שלזינגר תמורת בצע כסף לה ולבין זוגה, בוחרת להחליף את הדגל. גם הסיפור לפיו כביכול הכריחו אותה לעלות ב-7 קילו הוא בדיה. ברגע שמוסין הציג בישיבת ההנהלה את עמדתו, הובהר לו בצורה חד משמעית ששלזינגר תבחר בעצמה את המשקל בו היא תתחרה".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */