יום שישי, 19.04.2024 שעה 08:50

מכה ללוזון: ביהמ"ש עם צו מניעה לזכויות השידור

המחטף של ההתאחדות למכירת זכויות השידור של הליגה עד 2020 והניסיון לרוקן את הקופה נעצר ע"י ביהמ"ש. השופט: "לא ייגרם נזק אם יידחה המכרז"

|
אבי לוזון. הוגש צו מניעה (שי לוי)
אבי לוזון. הוגש צו מניעה (שי לוי)

המחטף הגדול שניסתה לעשות ההתאחדות לכדורגל על ידי מכירת זכויות השידור של משחקי ליגת העל עד לשנת 2020 נבלם על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב שהוציא צו מניעה נגד ההתאחדות לכדורגל האוסר עליה למכור את זכויות השידור.

השופט שאול שוחט נעתר לבקשה דחופה למתן צו מניעה שהגיש ערוץ ONE באמצעות עו"ד שי אליאס נגד ההתאחדות לכדורגל. בבקשה הועלו טיעונים קשים כלפי ההתאחדות לכדורגל, שהמכרז שהוציאה למכירת זכויות השידור נעשה בניגוד לחוק חובת המכרזים, מטעמים פוליטיים ואישיים, ובחוסר תום לב.

"ניתן בזאת צו מניעה ארעי האוסר על המשיבה, ההתאחדות לכדורגל בישראל, להתקשר במכרז ביום 12.9.13 שעניינו "הזמנה להציע הצעות לרכישת זכויות שידור של משחקי כדורגל מליגת העל חודש אוגוסט 2013" אשר עניינו מכירת זכיון השידור לשלוש עונות המשחקים 2016/17, 2017/18 ו-2018/19", אמר השופט שוחט בין היתר, "כמו כן ניתן צו האוסר על המשיבה למכור ו/או להחכיר ו/או להעביר את זכויות השידור העתידיות הללו לעונות משחקי הכדורגל בליגת העל לגברים, לכל צד שלישי אחר בכך דרך אחרת".

עוד ציין השופט שוחט בהחלטתו: "נראה כי השהיה בקיום הדיון במעמד הצדדים תסכל את מתן הצו (שכן המכרז נקבע לעוד שלושה ימים) ולעומת זאת העובדה כי עסקינן בזכויות שידור לעונות משחקים שיחלו בעוד שלוש שנים ויותר, יש בה כדי להעיד כי לא ייגרם כל נזק למשיבה בדחיית המכרז לפרק זמן קצר".

כמשיבים לצו זה נמצאים, משרד התרבות והספורט, רשות השידור הערוץ הראשון, חברת צ'רלטון וערוץ הספורט. השופט שוחט קבע דיון במעמד הצדדים ל-7.10.13.

 
 "התנהלות ההתאחדות לכדורגל בכל תהליך הזמנת אמצעי התקשרות להציע הצעות לצורך השתתפות במכרז נגועה תום לב, חוסר שוויון ונעשתה באופן שרירותי" 
 
 
 

בבקשה שהגיש ONE לבית המשפט באמצעות עו"ד שי אליאס נטען בין השאר כי המכרז הוצע ע"י ההתאחדות לכדורגל: "בשל סכסוך קשה ונוקב שנתגלע בין המשיב והעומד בראשה מר אבי לוזון לבין שרת הספורט, הגב' לימור לבנת ומשרד התרבות והספורט, וכן בין המשיב והעומד בראשו לבין המועצה להסדר הימורים בספורט-טוטו, כאמצעי לחץ וכלי משחק בסכסוך שנוצר, מטעמים פוליטיים ואישיים, בלתי עניינים, לא שוויוניים, שרירותיים, בחוסר תום לב, בלתי סביר ובלתי מידתי, תוך ניגוד עניינים הפוגע בעיקרון השוויון ובאינטרס הציבור וסותר את תקנת הציבור, תוך חריגה מסמכות מבלי שאושר במועד על ידי מזכירות ההתאחדות לכדורגל בניגוד לתקנון היסוד של ההתאחדות".

עוד נטען בבקשה כי ההתאחדות לכדורגל מנועה מלהוציא מכרז על זכויות השידור, זאת בהתאם למסקנות ועדת זליכה ודו"ח דודי כהן. ההתאחדות לכדורגל הצהירה כי תאמץ את כל מסקנות דו"ח דודי כהן ותעביר את זכויות השידור לידי המנהלת. "אין המשיבה רשאית למכור ו/או להעביר זכויות אלו בשום אופן או צורה שהיא, לרבות בדרך של מכרז, עם כל המשמעויות החמורות הנובעות מכך, כפי שאף בא לידי ביטוי הדבר, לאחרונה, גם בטיוטת ההסכם שבין המשיב לבין משרד התרבות והספורט".

עוד נטען בבקשה לבית המשפט על הליך הוצאת המכרז: "התנהלות ההתאחדות לכדורגל בכל תהליך הזמנת אמצעי התקשרות להציע הצעות לצורך השתתפות במכרז נגועה תום לב, חוסר שוויון ונעשתה באופן שרירותי".

חלובה, עמוס לוזון ואבי לוזון (יניב גונן)
חלובה, עמוס לוזון ואבי לוזון, יחכו קצת עם המחטף (יניב גונן)
 

כמו כן בבקשה להוצאת צו המניעה נטען על ההליך המהיר של הוצאת המכרז כי :"הנסיבות המחשידות של הוצאת מכרז וקיומו בפרק זמן בלתי סביר בעליל שאין כל אפשרות לעמוד בו ובתנאי סף בלתי סבירים שלא היו בשום מכרז קודם שהוציאה ההתאחדות לכדורגל וששום אמצעי תקשורת יכול לעמוד בהם, עולה כי המכרז הנ"ל הינו "מכרז תפור" מראש שכבר סוכמו התנאים מול צד שלישי שידע על קיומו בטרם עת וכי הוא נעשה למראית עין בלבד, ונעשה כדאי שהמכרז יתאים אך ורק לגורם אחד- "חברת צ'רלטון בע"מ", אשר זכתה גם במכרז הקודם שיצא על ידי ההתאחדות ובכך לעקר את הליך המכרז בכללותו מתוכן ולנעול את הדלת בפני מציעים פוטניציאליים אחרים, שכן שום כלי תקשורת לא יכול לעמוד בתנאים המורכבים הרבים הדרושים במכרז, אלא אם היה לו מידע פנים והוא ידע את כל אותם התנאים מראש ויכול היה להיערך מבעוד מועד כאשר מדובר במכרז שתמורתו מוערכת בכ-50 מיליון שקל".

על המכרז עצמו נטען עוד בבקשה כי: "אין בנמצא כל מכרז שיצא על ידי רשות שלטונית בו מתבקשים המציעים ליתן הצעותיהם בתוך פרק זמן של 6 ימים או 17 ימים. ובפרט כאשר מדובר בזכויות עתידיות לתקופה שבין 3-6 שנים שאין כל דחיפות אינהרנטית הנוגעת למכירתן כעת, מלבד שיקולים פוליטיים, בלתי עניינים, שרירותיים ולא שוויוניים שמקום בסכסוך שבין ההתאחדות לכדורגל לבין משרד התרבות והספורט והטוטו וריקון מנהלת הליגה מכל תוכן".

שי אליאס (ONE)
עו"ד שי אליאס. פנה לבית המשפט
 

           

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */