יום שישי, 29.03.2024 שעה 16:47

שבחון וחטיב חוגגים (חגי ניזרי)

צפו: נתניה מעל לקו האדום אחרי 1:2 על אשדוד

עטר ("צעד קדימה") רשם ניצחון בכורה, שחקניו, שחגגו ניצחון אחרי 9 משחקים, עדיין בחיים. שבחון (2), אבו ענזה (61) ודג'אני (75) כבשו. צפו בתקציר

יום שבת, 20/04/2013, 19:15אצטדיון נתניה - 4200 צופיםליגת העל - מחזור 31
מ.ס אשדוד
שער מורד אבו ענזה (61)
הסתיים
2 1
שופט:(ציון: 15)
שער יוסי שבחון (2)
שער קובי דג'אני (75)
מכבי נתניה
ליגת העל 12-13
 פלייאוף עליון 
8030-7836מכבי ת"א1
6733-6236מכבי חיפה2
5845-4736הפועל ת"א3
5540-5036בני יהודה4
5338-4536עירוני ק"ש5
4050-3136הפועל ניר רמה"ש6
 פלייאוף תחתון 
4340-3833מ.ס אשדוד1
4139-3233הפועל ב"ש2
3945-3633הפועל חיפה3
3954-4433בית"ר ירושלים4
3748-3933הפועל עכו5
3749-3133בני סכנין6
3550-3833מכבי נתניה7
3047-3733הפועל ר"ג8
לוח משחקים
  • הפועל ת"א
  • 2 - 2
  • מכבי חיפה
  • עירוני ק"ש
  • 0 - 1
  • הפועל ניר רמה"ש
  • בני יהודה
  • 2 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 0 - 0
  • הפועל עכו
  • הפועל חיפה
  • 1 - 3
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי נתניה
  • 1 - 2
  • מ.ס אשדוד
  • בני סכנין
  • 0 - 1
  • הפועל ר"ג
הרכבים וציונים
 
 

הסיוט נגמר, באופן זמני. אחרי תשעה משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון הצליחה הערב (שבת) מכבי נתניה להשיג את 3 הנקודות שהיא הייתה כל כך צריכה כשגברה בביתה 1:2 על מ.ס. אשדוד. הפרס על הניצחון - הקבוצה של ראובן עטר עלתה מעל לקו האדום, באפן זמני, שני מחזורים לתום העונה.

חודשיים וחצי מאז הניצחון האחרון שלהם, הנתנייתים עלו למגרש בטירוף. כבר בדקה השנייה עלתה הקבוצה ליתרון כשיוסי שבחון כבש מבישול של עלי חטיב. בדקות הבאות המשחק נרגע, אך החל מהדקה ה-20 ועד סוף המחצית הייתה רק קבוצה אחת על המגרש. נתניה תקפה בחמת זעם, אך לא הצליחה לכבוש את השני.

וכשלא כובשים, אתם יודעים את ההמשך. בדקה ה-61 כדור חופשי מדויק של דוד רביבו מצא את ראשו של מוראד אבו ענזה, שהסתנן מאחורי הגנת המארחים וכבש בנגיחה את שער השוויון.

אבל הנתנייתים לא אמרו נואש, המשיכו לתקוף ובדקה ה-75 הצליחו להכניס סוף-סוף את הכדור לרשת. שוב היה זה עלי חטיב בתפקיד הטבח עם כדור קרן שהורם היישר לראשו של קובי דג'אני ומשם לשער. בתום המשחק, ניצחון מוצדק למארחים, שיוצאים בשבוע הבא לעוד משחק על החיים - הפעם בטדי מול בית"ר ירושלים.

צפו: נתניה חזרה לנצח לאחר 9 משחקים

אגב, גם החלטות שנויות במחלוקת היו במשחק, אך הן התקזזו בין הקבוצות. לקראת סיום המחצית הראשונה לא שרק אסף קינן לפנדל לזכות האורחים לאחר ספק-הכשלה של צלישר על אבו ענזה ברחבה. בתחילת המחצית השניה נפסל שער של צ'ראן שיכול היה להעלות את המארחים ליתרון 0:2 בטענה לנבדל, שכלל לא בטוח שהיה.

עטר: חייבים לנצח כדי להישאר

עבור ראובן עטר היה זה ניצחון בכורה בנתניה העונה וניצחון שני בסך הכל אחרי שגם במכבי חיפה הוא רשם ניצחון אחד בלבד. הניצחון העלה את נתניה מעל לקו האדום כשבמאזנה של הקבוצה 32 נקודות, כמו בני סכנין לה הפרש שערים נחות - אך גם משחק פחות. כשיושלם המשחק בין סכנין להפועל רמת גן, הנתנייתים יחזרו אל מתחת לקו האדום.

קובי דג´אני ועומר פרץ רצים לחגוג, רגע אחרי השער השני (חגי ניזרי)
קובי דג´אני ועומר פרץ רצים לחגוג, רגע אחרי השער השני (חגי ניזרי)
 

עטר: עשינו צעד קדימה, צריכים להמשיך
מאמן מכבי נתניה, ראובן עטר, אמר לאחר המשחק: "הייתה לחימה ומשחק טוב. שיחקנו טוב לאורך כל המשחק, אשדוד נלחמו ושיחקו כמו קבוצה הוגנת. אחרי שאני מנצח, אני יכול להחמיא להם. היה משחק טוב שלנו, עשינו צעד אחד קדימה ואנחנו צריכים להמשיך. כשאתה נאבק על הגעה לאירופה, אתה אומר ש'העונה טובה והיא יכולה להיות מצוינת'. כשאתה נאבק על החיים של המועדון זה עצוב, ההרגשה קשה. אני פה 10 שנים וחשוב לי שהקבוצה תישאר בליגה. לא חשוב לי אם זה ניצחון ראשון שלי או לא. את האופטימיות אתה מקבל אחרי ניצחון".

הקשר עלי חטיב הוסיף: "אני שמח וכל הקבוצה שמחה. יש לנו עבודה. נהיה מבסוטים, אבל יש לנו עוד שבוע קשה. רצינו להשיג ניצחון והנה הוא בא. היה קשה כשאתה בא לקבוצה חדשה ועכשיו הולך לי טוב. רוצים עוד ניצחון ועוד ניצחון. היו בעיות בקבוצה, לא רק לי אלא לכל השחקנים. בעזרת השם נישאר בליגה".

ראובן עטר מודה להוא מלמעלה (חגי ניזרי)
ראובן עטר מודה להוא מלמעלה (חגי ניזרי)
 

מאמן מ.ס. אשדוד, יוסי מזרחי, אמר בסיום: "במחצית השנייה נראינו כמו קבוצת כדורגל בניגוד למחצית הראשונה. ספגנו שער ממצב נייח. הגישה במחצית הראשונה לא הייתה טובה. הלכנו אחורה וספגנו שער בדקה הראשונה. במחצית השנייה שיחקנו כדורגל יותר טוב ובכל זאת ספגנו. לאשדוד יש סגל טוב לשנים הבאות. הם יידעו איך לעשות את הקבוצה טובה יותר. אני בוטח באנשים שמנהלים את אשדוד".

מחצית ראשונה
דקה 2 - 0:1 לנתניה: פתיחה נהדרת למשחק והאוהדים המקומיים בטירוף. אורי שטרית קיבל את הכדור באגף שמאל במחצית המגרש של האורחים, מסר קדימה לחטיב והקשר העביר מסירה יפה בנגיעה לעבר רחבת החמש שם חיכה יוסי שבחון, שמחמישה מטרים בעט בלי בעיה פנימה. הקבוצה של עטר עלתה למגרש מלוע של תותח, כמו שמצפים מקבוצה שנלחמת על חייה.

אוהדי בית&qout;ר ממשיכים במחאה (חגי ניזרי)
אוהדי בית"ר ממשיכים במחאה (חגי ניזרי)
 

דקה 10: התקפה ראשונה בצד השני של המגרש, כאשר מוראד אבו ענזה קיבל כדור 25 מטרים מהשער, התקדם ובעט בחוזקה מפינת הרחבה, מעל למשקוף.

דקה 14: אמנם ראינו שער אחרי שתי דקות, אבל מאז המשחק לא מתעלה לרמה גבוהה. המארחים הגיעו להזדמנות השנייה שלהם במשחק בדקה ה-14. יוסי שבחון פרץ נפלא באגף ימין, חלף על פני שני שחקנים, ניסה להעביר כדור רוחב והשיג רק קרן. הקרן הגיעה לראשו של צ'ראן שנגח לא טוב, מעל לשער של מרציאנו.

שבחון תופס את הראש. יופי של מהלך באגף (חגי ניזרי)
שבחון תופס את הראש. יופי של מהלך באגף לא הסתיים בשער (חגי ניזרי)
 

דקה 22: התקפה טובה של נתניה כמעט הסתיימה בשער השני. דג'אני התנהל עם הכדור במרכז המגרש ושלח ימינה את מוגרבי, שפרץ נהדר קדימה, השאיר את השחקנים באדום מאחוריו והעביר כדור רוחב למרכז הרחבה, צ'ראן הצליח להגיע לכדור בגלישה, אך שלח אותו מ-7 מטרים גבוה מעל לשער. החמצה גדולה של החלוץ הסרבי.

דקה 25: הנתנייתיים החלו ללחוץ והפעם בעיטה אדירה של דג'אני מ-28 מטרים כמעט הביאה לשער השני, אבל מרציאנו התעופף נהדר והדף לקרן.

צ´ראן על הדשא. החמצה גדולה של החלוץ הסרבי (חגי ניזרי)
צ´ראן על הדשא. החמצה גדולה של החלוץ הסרבי (חגי ניזרי)
 

דקה 27: עוד כמעט אחד לנתניה, אבל הפעם זה היה יכול להיות מביך. ישראל ראש החזיר כדור פשוט לשוער שלו, מרציאנו חלם והכדור חלף מתחת לרגלו והתגלגל לכיוון השער. למזלו של השוער הכדור לא היה חזק והוא הספיק לרוץ ולעצור אותו, לפני שהוא נכנס לשער.

דקה 34: עוד הזדמנות לנתנייתים. הפעם מוגרבי התנהל עם הכדור 30 מטרים מהשער ומסר לחטיב שהשאיר אחורה בנגיעה לצ'ראן, החלוץ הסרבי ניסה בעיטה מ-20 מטרים, אבל מרציאנו הדף ומיד קלט. לא חלפה דקה וכדור עומק נהדר של בן הרוש מצא את חטיב 25 מטרים מהשער, הקשר סידר לעצמו מצב ובעט לעבר השער, אך מרציאנו שוב הדף ושוב השתלט על הכדור בזמן.

דקה 37: עבירה של אבו ענזה על חטיב 25 מטרים מהשער של מרציאנו סידרה לנתנייתים כדור חופשי. חטיב עצמו לקח את הכדור וסובב מעל החומה, אבל גם מעל לשער. דקה אחת חלפה ושוב מצב מסוכן ברחבה של אשדוד. שיטרית מסר באגף שמאל לצ'ראן שהעביר בנגיעה כדור רוחב נהדר לעבר רחבת החמש וחטיב, שניסה להגיע בגלישה, פיספס את הכדור בסנטימטרים. אם הוא היה מגיע לכדור, זה היה השער השני בוודאות. בינתיים מאזן הבעיטות במשחק הוא 1:8 לטובת נתניה.

חטיב תופס את הראש (חגי ניזרי)
חטיב תופס את הראש (חגי ניזרי)
 

דקה 40: מגע בין צלישר לאבו ענזה ברחבה של סנאמו לא זיכה את האשדודים בבעיטת עונשין מ-11 מטרים למרות שהייתה עבירה של מגן נתניה. טעות חמורה של השופט.

דקה 42: אורי שיטרית קיבל כדור בתוך הרחבה ומסר לצ'ראן, שבעט חלש מ-12 מטרים לידיים של מרציאנו. עד לסיום המחצית לא נרשמו אירועים נוספים וקינן הוריד את השחקנים למחצית בלי לתת תוספת זמן. 4,200 הצופים שהגיעו לאצטדיון יכולים להיות מרוצים מיכולת קבוצתם, אבל הם בוודאי רוצים לראות את השער השני.

אוהדי נתניה. מרוצים מהיכולת, אבל התוצאה תספיק? (חגי ניזרי)
אוהדי נתניה. מרוצים מהיכולת, אבל התוצאה תספיק? (חגי ניזרי)
 

מחצית שנייה
דקה 52: הנתנייתים שלטו במשחק גם מפתיחת המחצית השנייה, אך להזדמנות הראשונה שלהם הם הגיעו לאחר 7 דקות, כשפיראס מוגרבי ניסה בעיטה מ-17 מטרים, אך הכדור התגלגל ליד קורת שערו של מרציאנו.

דקה 55: ליוסי מזרחי נמאס מהיכולת של הקבוצה שלו והוא ערך חילוף ראשון כשהכניס את סאנדי ארקון במקום בן בוטבול.

אורי שיטרית מול ביטון ופטי (חגי ניזרי)
אורי שיטרית מול ביטון ופטי (חגי ניזרי)
 

דקה 56 - שער של נתניה נפסל: כדור עומק נפלא ששלח קובי דג'אני ממחצית המגרש של נתניה לעומק שטח האויב הגיע לעלי חטיב שהתקדם לתוך הרחבה והעביר כדור רוחב לצ'ראן שכשהוא מול שוער בעט היטב פנימה, אלא שהדגל לנבדל הורם והשער נפסל. האם הייתה זו טעות של הקוון? קשה לומר. צ'ראן היה כמעט באותו קו עם הגנת אשדוד אך ייתכן בהחלט שהוא היה מעט יותר קדימה. ובסופו של דבר גם נבדל קטן הוא נבדל.

דקה 61 - 1:1 בנתניה: האורחים, שכמעט ולא הגיעו לשום מצב מתחילת המשחק, ניצלו בעיטה חופשית כדי להשוות. אשדוד זכתה בכדור חופשי 35 מטרים מהשער, דוד רביבו הרים מצוין לעבר הרחבה ואבו ענזה הסתנן מאחורי הגנת המארחת וכבש בנגיחה מ-6 מטרים.

שחקני אשדוד חוגגים את שער השוויון (חגי ניזרי)
שחקני אשדוד חוגגים את שער השוויון (חגי ניזרי)
 

דקה 67: התקפה מצויינת של נתניה שוב לא הסתיימה בשער. בסיומה של התקפה מהירה הורם כדור מימין לעבר הרחבה ומצא את חטיב פנוי יחסית, הקשר בכל זאת העביר שמאלה לשיטרית שהחזיר לו מסירה וחטיב בעט גבוה מעל לשער. מיד לאחר מכן חילוף ראשון בנתניה כשעומר פרץ נכנס במקום צ'ראן.

דקה 68: כמעט, כמעט, כמעט. שוב התקפה מהירה מצד ימין, מוגרבי חלף בלי בעיה על פני אושאניווה והעביר כדור רוחב לתוך רחבת החמש, הכדור פגע בברכו של ראש ולמזלה של אשדוד חלף בסמוך לקורת השער ולא נכנס פנימה. כמעט שער עצמי של הבלם.

פיראס מול אושאניווה (חגי ניזרי)
מוגרבי מול אושאניווה. נתניה תוקפת בחמת זעם (חגי ניזרי)
 

דקה 70: התקפה מהירה ומסוכנת של אשדוד הסתיימה בבעיטה רעה מאוד של שצ'פוביץ', שלא הייתה קרובה בכלל לאזור השער. מיד לאחר מכן עוד התקפה של נתניה, הפעם הכדור הגע למוגרבי בתוך הרחבה אבל לא הצליח לייצר בעיטה לשער.

דקה 75 - 1:2 למכבי נתניה: אחרי כל-כך הרבה הזדמנויות,המארחים הצליחו סוף סוף לכבוש את השני, ודווקא מכדור נייח. היה זה כדור קרן שהורם היטב על ידי חטיב לעבר הרחבה וקובי דג'אני התרומם היטב ונגח משישה מטרים כדור שירד לדשא ועלה חזרה לרשת העליונה של מרציאנו, שלא הספיק להגיב.

שחקני נתניה חוגגים (חגי ניזרי)
שחקני נתניה חוגגים עם דג'אני (חגי ניזרי)
 

דקה 77: חילוף שני באשדוד כאשר ציון מצח נכנס במקום דוד רביבו. האם זה החילוף שיחזיר את האורחים הביתה עם נקודה לפחות? דקתיים לאחר מכן הסתיימה התקפה מהירה ומסוכנת של נתניה במסירה של מוגרבי לעבר פרץ שניסה לבעוט, אבל גלישה טובה של ראש ברגע האחרון מנעה איום מסוכן מאוד על השער של מרציאנו.

דקה 82: חילוף שלישי ואחרון באשדוד כשאיציק נאש נכנס במקום עופר ורטה בחילוף התקפי. בדקה ה-85 נכנס ציון צמח לפנקסו של השופט אסף קינן. בדקה ה-88 חילוף שני בנתניה כאשר עלי חטיב הוחלף ובמקומו נכנס איתי מנצור. בתוך תוספת הזמן ערך עטר חילוף שלישי כשהכניס את ויקי כחלון במקום יוסי שבחון. בעשר הדקות האחרונות לא נרשמו אירועים ליד שני השערים והמשחק הסתיים בניצחון של המארחים.

 

שחקני נתניה מודים לקהל בסיום (חגי ניזרי)
שחקני נתניה מודים לקהל בסיום (חגי ניזרי)
 

מכבי נתניה: לואיג'י סנאמו, עומר צלישר, עומרי בן הרוש, ברונו פיניירו, אורי שיטרית, קובי דג'אני, בן בנימין, יוסי שבחון (ויקי כחלון, 93), פיראס מוגרבי, עלי חטיב (איתי מנצור, 88) ודראגן צ'ראן (עומר פרץ, 68).

מ.ס. אשדוד: אופיר מרציאנו, עופר ורטה (איציק נאש, 82), יאיא פטי, ישראל ראש, ג'וון אושאניווה, בן בוטבול (סאנדי ארקון, 55), ניר ביטון, רחמים צ'קול, דוד רביבו (ציון צמח, 77), מוראד אבו ענזה וסטפן שצ'פוביץ'.

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה