יום שבת, 20.04.2024 שעה 07:47

סלע הודח באוסטרליה, וינטרוב ושחר פאר עלו שלב

סיבוב ראשון: המחבט הבכיר הפסיד 3:6, 6:1, 7:5 ו-6:3 לדוידנקו, המחבט מספר 2 ניצח את פז'ה ויפגוש את קולשרייבר: "חלום". הטניסאית ניצחה את פאנובה

|
דודי סלע. הודח מול דוידנקו (חגי ניזרי)
דודי סלע. הודח מול דוידנקו (חגי ניזרי)

דודי סלע, המחבט הישראלי הבכיר בדירוג (113), סיים את חלקו באליפות אוסטרליה הפתוחה בפעם הרביעית ברציפות בסיבוב הראשון כשנכנע למדורג 40 בעולם, ניקולאי דוידנקו, מרוסיה שניצח 6:3, 1:6, 5:7 ו-3:6 ויזכה לפגוש את המדורג שני רוג'ר פדרר בסיבוב השני על המגרש המרכזי.

סלע פתח טוב, שבר ועלה ל-1:4 ומשם המשיך לזכייה במערכה הראשונה עם 3:6, אבל דוידנקו, שבעבר היה חבר של קבע בטופ-5, נכנס למשחק במערכה השנייה שבר ל-1:2 ושוב ל-1:4 בדרך ל-1:6 ושוויון במערכות. במערכה השלישית דוידנקו שוב שבר ל-1:3, אבל סלע שבר בחזרה ל-3:3, השניים שברו שוב האחד את השני, עד שדוידנקו שבר על האפס ל-5:6 והגיש בהצלחה ל-1:2 במערכות.

סלע לא ויתר ונשאר בתמונה עד 2:3 במערכה השנייה, אז נערך משחקון ארוך בו החמיץ סלע אפשרויות רבות לשבור עד שדוידנקו שמר ל-3:3 ומשם כבר עם המומנטום של הזכייה במשחקון הקובע, הוא כבר המשיך לניצחון.

לעומת סלע, אמיר וינטרוב בן ה-26, כבר הראה שהוא יכול לנצח שחקנים מהטופ-100 בגביע דייויס אבל הבוקר עשה זאת לראשונה על במה גדולה וחשובה.

וינטרוב עלה לסיבוב השני של אליפות אוסטרליה כשניצח את הארגנטיני גידו פז'ה, 97 בעולם, 6:7 (2:7), 5:7 ו-2:6. בכך השלים וינטרוב את המסע החלומי שלו באוסטרליה ורשם ניצחון רביעי ברציפות. בסיבוב השני ישחק וינטרוב מול המדורג 17 בטורניר, פיליפ קולשרייבר מגרמניה ועם היכולת הזו של וינטרוב, גם המשוכה הבאה שנראית בלתי עבירה, אפשרית.

וינטרוב, 197 בעולם לפני הטורניר יזנק עם ההישג הזה לסביבות המקום ה-173 בעולם, וישלשל לכיסו כ-45,000 דולרים.

למרות שזה היה משחקו הראשון אי פעם בהגרלה ראשית של גראנד סלאם, וינטרוב פתח מצוין שמר, שבר וברח ל-1:4, הארגנטיני התאושש, זכה בארבעה משחקונים רצופים ועלה ל-4:5, אבל וינטרוב לא ויתר, שבר בחזרה ל-5:5 והמערכה הגיעה בסופו של דבר לשובר שוויון, בו שלט וניצח 2:7 וזכה במערכה הראשונה שלו אי פעם בגראנד סלאם.

אמיר וינטרוב (חגי ניזרי)
אמיר וינטרוב. ינצח את קולשרייבר? (חגי ניזרי)
 

המערכה השנייה זרמה עם ההגשות עד 4:5 לפז'ה, שאחרי משחקון צמוד עלה לנקודת מערכה שווינטרוב הצליח להציל והשווה ל-5:5. האכזבה של הארגנטיני מאי ניצול ההזדמנות והביטחון של אמיר שחזר לאחר שכמעט ראה את המערכה בורחת לו, הביאו לשבירה של וינטרוב ל-5:6, והישראלי הגיש למערכה בהצלחה, השלים 5:7 ו-0:2 במערכות.

וינטרוב השיג במערכה השלישית שבירה מהירה ל-1:2. מכאן הישראלי היה כבר בלתי עציר והמשיך ל-2:6 ומקום בין 64 האחרונים בגראנד סלאם. וינטרוב כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "האם זה באמת קרה? פשוט חלום. אין לי מילים חוץ מתודה לכל מי שעוקב אחרי. אני מתכונן למשחק הבא".

פאר ניצחה את פאנובה
הטורניר הישראלי המוצלח במלבורן נמשך והלילה נכנסה גם שחר פאר (90) אל מסלול הניצחונות, כשגברה בסיבוב הראשון על אלכסנדרה פאנובה מרוסיה, 93 בעולם, 4:6, 6:1 ו-3:6 בתום יותר משעתיים של משחק הפכפך, בו חזרה פאר מפיגור גדול במערכה הראשונה ותבוסה במערכה השנייה.

בכך הגנה פאר על הנקודות שצברה בסיבוב הראשן בשנה שעברה ומנעה מעצמה יציאה מרשימת 100 הטניסאיות הטובות בעולם, אחרי הגראנד סלאם באוסטרליה. זהו גם הניצחון הראשון של פאר ב-2013, והוא מושג אחרי תקופה ארוכה.

שחר פאר (רויטרס)
שחר פאר. עצרה את רצף ההפסדים (רויטרס)
 

יריבתה הבאה של פאר תהיה קימיקו דאטה קרום בת ה-42 מיפן, שהדהימה את המדורגת 12 בטורניר, נדיה פטרובה מרוסיה עם 2:6 ו-0:6 מוחץ, ופתחה את האפשרות עבור פאר לעלות סיבוב נוסף.

בפתיחת המשחק היה נראה כי פאר בדרך לעוד החמצה. פאנובה שברה והוליכה 0:2, פאר שברה בחזרה ל-1:2, אך הרוסייה שברה ושמרה ל-1:4 ואף עלתה לנקודות שבירה לקראת 1:5, אבל כאן התחילה פאר להילחם על כל נקודה, היא מנעה שלוש נקודות שבירה, שמרה ל-2:4, מכאן החלו שורה של משחקונים מאוד צמודים בהן יכלה לזכות כל אחת, אבל בכל פעם פאר היתה זו שזכתה במשחקון והשלימה מהפך במערכה וניצחה בה 4:6, אחרי חמישה משחקונים רצופים.

פאנובה עלתה חדה מאוד למערכה השנייה, רצה ל-0:3 מהיר, ולמרות ששחר חזרה מ-40:0 במשחקון הבא ושמרה ל-1:3, פאנובה השלימה 1:6 מהיר כדי להשוות את מניין המערכות.

פאר נשברה בקלות גם בפתיחת המערכה השלישית, אבל כמו במערכה הראשונה המומנטום התהפך, פאר זכתה בארבעה משחקונים רצופים ועלתה ל-1:4. פאנובה לא ויתרה, שמרה ושברה ל-3:4, אבל הסיום היה של פאר ששברה ל-3:5 והצליחה להגיש למשחק, ולרשום ניצחון חשוב מאוד מבחינתה שעצר את שטף ההפסדים.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */