יום שישי, 19.04.2024 שעה 15:16
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

עובר באדום: איך יחזור פאביצ'ביץ' להגנת הפועל?

בגיל 32 ועם עבר של פציעות, אקס מכבי חוזר כדי לייצב את עורף האדומים ולהיאבק מול הצהובים על אליפות: "מקווה לזכות בתואר". שפונגין: "הוא מקצוען"

|
פאביצ'ביץ' מול תמוז בדרבי. בקרוב באותה קבוצה
פאביצ'ביץ' מול תמוז בדרבי. בקרוב באותה קבוצה

אם לא תהיינה הפתעות מיוחדות, הבלם המונטנגרי, סאבו פאביצ'ביץ', יהיה הרכש הראשון של הפועל תל אביב בחלון העברות של חודש ינואר הממשמש ובא. הבלם שינחת בישראל יחתום על חוזה לעונה וחצי ויצטרף לקבוצה.

מתחילת העונה דובר רבות על ההגנה של הפועל, ובעיקר על ההחתמות של הבלמים, זאביק חיימוביץ', תומר בן יוסף וניקולה פטקוביץ', שנראו לרבים תמוהות למדי. בן יוסף ופטקוביץ' הצטרפו למועדון האדום בדקה ה-90 של חלון העברות של הקיץ, ואילו חיימוביץ', חצי שנה לאחר ששוחרר מטרק גרוזני הרוסית, שגם במדיה לא הרבה לשחק.

כעת עולה השאלה: האם פאביצ'ביץ' הוא הבלם שהאדומים צריכים? האם המונטנגרי בן ה-32, ששוחרר כבר לפני חודש וחצי מקבוצתו הקפריסאית, אומוניה ניקוסיה, ומאז אינו משחק באופן רציף, אכן יהווה חיזוק להגנה האדומה?

התקופה בצהוב
פאביצ'ביץ' החל את דרכו בליגה הסרבית ונדד בין מספר קבוצות, עד שבשנת 2007 הצטרף לקבוצת הצמרת וויבודינה נובי סאד. העונה הטובה במדיה של הקבוצה הוותיקה בכדורגל הסרבי העניקה לפאביצ'ביץ' הרבה מאוד חשיפה ופרסום ובתום אותה עונה חתם באנרג'י קוטבוס, שירדה לבונדסליגה השנייה. שנה אחת בלבד החזיק הבלם מעמד בגרמניה, וב-2009 עזב את המדינה המערב אירופית ועבר לשורותיה של קבאלה היוונית.

פאביצ'ביץ' מדבר לקראת החזרה לארץ

לאחר חילוקי דעות עם היוונים, החליט פאביצ'ביץ' לעזוב את הקבוצה, מה שהביא אותו היישר למכבי תל אביב באוגוסט 2010, יומיים בלבד אחרי פציעתו של ניבאלדו הברזילאי, כשלמעשה הוא נועד למלא את מקומו של הברזילאי במשך תקופת היעדרותו.

פאביצ´ביץ´ (משה חרמון)
פאביצ`ביץ`. שוב בישראל (משה חרמון)
 

הבלם המונטנגרי גילה כבר בימיו הראשונים את היכולת לשלב משחק פיזי ומשחק טכני, ועם הזמן הפך להיות ברוב המקרים השחקן שמארגן את המשחק של הצהובים מאחור. "צריך לזכור שלסאבו היו המון משחקים טובים במכבי, ולמשך תקופה לא קצרה הוא היה אחד העוגנים המרכזיים של ההגנה", העיד שחקן ששיתף פעולה עם פאביצ'ביץ' בצהוב.

אולם, שני חסרונות בולטים עמדו לחובתו והעיבו על הופעותיו. הראשון, הוא פשוט אינו שחקן מהיר. במשחקים בהם הוא היה צריך להתמודד מול שחקנים מהירים הוא התקשה מאוד בגלל האיטיות שלו. ואילו החיסרון השני - הטעויות שהיו קורות לו לעיתים תכופות במהלך משחקים, בעיקר בגלל חוסר ריכוז ותיאום עם קו ההגנה. בנוסף, יש לקחת בחשבון כי המונטנגרי סובל מפציעות רבות (במכבי למשל, סבל גם מפציעה בברך וגם מפציעה בקרסול).

 
 סאבו הציג יכולת טובה במשחק מולנו. הוא בלם טוב מאוד ומנוסה. הוא למעשה בלם קלאסי, שמשחק חזק, יודע לצאת עם הכדור, משרה ביטחון ובעל שקט נפש 
 
 
 

למרות זאת,  במועדון הצהוב טענו שהוא אחד הבלמים הטובים שנחתו בקריית שלום, וכבר בעונתו הראשונה הוא זכה להרבה קרדיט, תחילה על ידי אבי נמני ולאחר מכן על ידי מוטי איווניר. יש לציין כי פאביצ'ביץ' יכול לשחק גם בעמדת המגן הימני, נתון שיכול לשחק לטובתו בהפועל, בה אין מגן ימני יציב וישנה רוטציה בין ג'ון פנטסיל לנאאל חוטבא, אך שניהם אינם מרשימים. אולם במועדון הצהוב הוא כמעט ולא הוצב בעמדה זו בגלל האיטיות שלו.

למעשה, איווניר הסיט את המונטנגרי לעמדת המגן ל-12 דקות בלבד במשחק הקבוצה מול פנאתינאיקוס היוונית במסגרת הליגה האירופית, אך הבין במהרה כי פאביצ'ביץ' לא מצליח לאייש את העמדה בהצלחה, והחליף בינו לבין שרן ייני.

סאבו פאביצ´ביץ´ (יוסי ציפקיס)
פאביצ`ביץ`. יכול לשחק גם כמגן (יוסי ציפקיס)
 

לעומת הקרדיט שזכה לו בעונה הראשונה, בחלק האחרון של עונתו השנייה, תחת שרביטו של ניר לוין,  הדברים השתנו עבור פאביצ'ביץ', שכנראה הרגיש שהכוונה תהיה ככל הנראה להיפרד ממנו,  ועל כן הוא הוריד הילוך גם במשחקים. "סאבו הוא שחקן שמשחק עם המון אמוציות ומחוייבות. ברגע שהוא חש שזה לא בא מהכיוון השני, זה משפיע גם עליו", אמרו מקורביו של הבלם.

תקרית נוספת שהעיבה על הבלם בעונה שעברה הייתה מותו של אחד מחבריו הטובים. פאביצ'ביץ' התקשה לקבל את הבשורות הרעות ושהה תקופה מסויימת במונטנגרו ללוות את המשפחה האבלה. בסופו של דבר, בסוף העונה החליטו במכבי לא לממש את האופציה על המונטנגרי וסיימו את ההתקשרות איתו. פאביצ'ביץ' לא נדד הרחק, ועבר לשחק באי השכן, בקבוצת אומוניה ניקוסיה הקפריסאית.

פאביצ´ביץ´, ריף פרץ, ניבאלדו (ליאור טימור)
פאביצ´ביץ´. הוריד הילוך (ליאור טימור)
 

הקדנציה הקצרה בקפריסין
גם בקפריסין, בדיוק כמו במכבי, תופסים מהמונטנגרי כבלם מוכשר מאוד אך שסובל מטעויות לא מעטות במהלך משחקו, כפי שציין איש כדורגל קפריסאי: "פאביצ'ביץ' הוא בלם מרשים מאוד. הוא משחק אלגנטי ויפה אבל בכל זאת הוא נוטה לעשות טעויות בכל משחק".

את הדברים האלה הצליח לקלוט אותו אדם מתקופה קצרה של פאביצ'ביץ' בקבוצה הקפריסאית, המסתכמת בשישה משחקים בהם פתח במדיה, וב-481 דקות משחק. המשחק האחרון של המונטנגרי בשורות הקבוצה היה ב-27 באוקטובר, לאחריו שוחרר מהקבוצה, חזר לסרביה ומאז אינו משחק באופן רציף (שיחק לאחרונה במדי נבחרת מונטנגרו בחודש שעבר מול סן מרינו).

פאביצ´ביץ´ מול קנווין ג´ונס (GettyImages)
פאביצ´ביץ´ מול קנווין ג´ונס. מכבי לא מימשה את האופציה (GettyImages)
 

הקבוצה הקפריסאית פתחה טוב את העונה, אך נקלעה לקשיים כלכליים. לטענתו של פאביצ'ביץ', השחרור נבע מיוזמתו ומחוסר שביעות רצונו מהקבוצה, אך נראה כי גם עבור הקפריסאים שחרורו של השחקן, שחוזהו מוערך בכ-300 אלף דולר, היווה הקלה.

על חציית הכביש והמעבר הצפוי ממכבי ת"א להפועל אמר פאביצ'ביץ' עצמו: "אני יודע שאוהדי מכבי לא ישמחו מהמהלך הזה אבל אני מקצוען, זאת העבודה שלי ואני צריך לחשוב על המשפחה שלי. הפועל ת״א זה מועדון גדול. מדובר בקבוצה חזקה עם שחקנים טובים ומאמן מצוין. אני רוצה כבר להגיע ולעזור להפועל לזכות באליפות".

"סאבו לא נמצא איתנו כבר למעלה מחודש, אבל כשהוא היה הוא שיחק די הרבה והציג יכולת טובה" סיפר מגן נבחרת ישראל ואומוניה ניקוסיה, יובל שפונגין. גם אורי פסו, בלם איה נאפה, ששיחק מול המונטנגרי אמר באופן דומה: "סאבו הציג יכולת טובה במשחק מולנו. הוא בלם טוב מאוד ומנוסה. הוא למעשה בלם קלאסי, שמשחק חזק, יודע לצאת עם הכדור וגם משרה ביטחון ובעל שקט נפשי".

פאביצ´ביץ´ ואלברמן (יוסי ציפקיס)
פאביצ´ביץ'. חוזהו בקפריסין: 300 אלף יורו (יוסי ציפקיס)
 

גם בתקופתו באי השכן ביש המזל של הפציעות לא פסח על המונטנגרי, שאמנם לא סבל מפציעות רציניות, אך מפציעות קלות כן. למרות זאת, בקפריסין מעידים על שחקן מסור ומשקיען. "סאבו הוא מקצוען, מתאמן טוב, גם בחדר כושר", טען שפונגין. שחקן נוסף מהליגה הקפריסאית ציין: "סאבו הוא שחקן שמאוד משקיע ובעל אישיות נהדרת. אומנם ניקוסיה נמצאת במרכז הטבלה בקפריסין אבל הוא שחקן מאוד אהוב כאן, הוא שחקן הגנה אגרסיבי מאוד ובעל משחק טוב באחד על אחד. ההשתלבות שלו בקפריסין הייתה טובה והוא הציג כושר טוב, אבל יש לקבוצתו בעיה כלכלית".

אז האם בלם מבוגר יחסית, מקצוען, משקיען ובעל יכולת טובה מצד אחד, אך לא מהיר במיוחד, סובל מפציעות רבות ונוטה ללא מעט טעיות מצד אחר, הוא הרכש האולטימטיבי עבור הפועל? כנראה שעל מנת לענות על השאלה ניאלץ להמתין בסבלנות.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */