יום שבת, 20.04.2024 שעה 01:30
ליגה בלגית 23-24
 פלייאוף קונפרנס ליג 
384-43אנדרלכט1
356-33אוניון סט. גיליוס2
332-73קלאב ברוז'3
311-33גנק4
294-53סרקל ברוז'5
265-03אנטוורפן6
  
303-93גנט1
297-83מכלן2
275-83סט. טרוידן3
194-43לובן4
198-43סטנדרד ליאז'5
158-23ווסטרלו6
  
331-22שרלרואה1
271-32מולנביק2
253-22קורטרייק3
254-22אופן4
לוח משחקים
  • גנק
  • שבת, 20/04, 21:45
  • אנדרלכט
  • סרקל ברוז'
  • ראשון, 21/04, 14:30
  • אנטוורפן
  • אוניון סט. גיליוס
  • ראשון, 21/04, 19:30
  • קלאב ברוז'

שלומי ארבייטמן ותעלומת הדקות האבודות בגנט

כשנגמרו הפציעות ונכנסו השערים העתיד נראה ורוד, אך החלוץ הוצא מהסגל מסיבה מסתורית. מכבי רצתה, פרם הציעה אבל הוא נשאר בבלגיה. ליגיונר במבחן

|
ארבייטמן במדי גנט. מקבל הזדמנות שנייה (רויטרס)
ארבייטמן במדי גנט. מקבל הזדמנות שנייה (רויטרס)

"זה עכשיו או לעולם לא מבחינת שלומי ארבייטמן". כך תיאר סטפן סמטס, כתב העיתון 'ניוזבלאד' הבלגי את ההזדמנות הנוספת שצפוי לקבל החלוץ עם מינויו של בוב פיטרס למאמנה של גנט. למרות זאת, לפני שמסתכלים על העתיד חשוב אולי להבין קצת יותר על "התעלומה", מילה שנאמרת רבות כמשדברים על ארבייטמן עם אוהדי גנט, אנשי מקצוע, עיתונאים ועוד.

בסוף העונה הקודמת הבין ארבייטמן כי הוא חייב לשחק ומהר. האינסטינקט שלו אמר שבגנט זה לא יקרה והוא חייב לעבור, אך את תקופת ההכנה הוא פתח עם הקבוצה כשחזר מההשאלה לווסטרלו. הבטן אמרה שמאמנו הנורבגי, טרונד סוליאד, ימשיך במגמה שאפיינה אותו לפני ולא ממש ייקח אותו בחשבון.

משחקי ההכנה בישרו אחרת. תשעה גולים במשחקי האימון שינו את התמונה כפי שמספר סמטס: "הוא הבקיע גול בכל משחק לדעתי, ואז גם במחזור הראשון צמד ואז פתאום הוא נעלם לספסל ואפילו ליציע, סוליאד ברגע אחד הפסיק לסמוך עליו".

קצת אחרי הפתיחה עבר ליד רשימת הסגל למשחק הקרוב מבלי ממש לבדוק. הרי הפציעות היו מאחוריו, הקבוצה התקשה להבקיע וחלוץ הקבוצה הנוסף, רוג'רס קולה הורחק ל-8 משחקים – הגיע הזמן לחזור לעניינים.

 
 פרנק דה חלדר, אחד הספונסרים של הקבוצה ב-15 השנים האחרונות חיזק את הטענות: "אין שום קשר בין היכולת שלו לזה שהוא לא משחק - הוא בוודאות החלוץ הטוב ביותר שלנו בשנים האחרונות".
 
 
 
 
 

אלא שדווקא כשתמונת ההרכב נראתה כאופציה בטוחה הוא נשאר בבית ושמו לא היה אפילו על הקיר. המאמן סוליאד, החליט להופיע ללא חלוץ נוסף על הספסל למשחק החוץ נגד העולה החדשה שרלרואה שהסתיים ב-1:1. ארבייטמן דרש הסברים כשכל מי שסביבו אישר לו שמהלך נראה לא הגיוני.

שלומי ארבייטמן חוגג עם שחקני גנט את הצמד במחזור הראשון
ארבייטמן אחרי הצמד במחזור הראשון: "ופתאום הוא עלה ליציע"
 
סוליאד ביקש יותר גולים באימונים ובשבועיים שעברו בין לבין הוא גם קיבל. אלא שגם למשחק מול מכלן הוא כבר לא התלבש והראש נדד למחשבות על תחילת העונה ותחושת הבטן שהוא והנורבגי (שאגב גם אימן את גילי ורמוט), לעולם לא ישדרו על אותו גל והסיפור שלו ושל גנט גמור.

חלון ההעברות עוד היה פתוח בארץ וגישושים מצד מכבי ת"א החלו להגיע לבלגיה. ג'ורדי קרויף קיים שיחות עם מספר ישראלים אשר משחקים בחו"ל וארבייטמן היה בין המועמדים ללבוש צהוב. כשהתקדמו קצת משלב הגישושים והגיעו למנג'ר, מישל לואג'י, דברים נתקעו כי גנט לא הייתה מוכנה לשמוע על מעבר של השחקן, למרות שלא קיבל מקום בסגל בחלק מהמשחקים.

שלומי ארבייטמן
"אף אחד במועדון לא מצליח להסביר למה הוא לא משחק"
 
"אף אחד במועדון לא רוצה להסביר ממש את התעלומה", סיפר סמטס. "גם כששואלים אותם אף אחד לא ענה למה הוא אפילו לא על הספסל. למען האמת? אני חושב שיש שחקנים ששיחקו מסיבות לא מקצועיות ושלומי היה קורבן של זה".

אך מסתבר שלהחלטות לא מקצועיות יש מחיר וסוליאד סיים בתחילת השבוע את תקופתו ה-3 בגנט. ההדחה מול וידאוטון בליגה האירופית הצטרפה לרצף כשלונות בליגה והשאיפות להגיע לצמרת מסתכמות בשלב הזה במקום ה-9.

יממה אחרי ה-0:5 של אנדרלכט על גנט מונה מאמנה החדשה של הקבוצה, בוב פיטרס, שהיה עוזר המאמן ב-2010 עת הגיע ארבייטמן ממכבי חיפה לבלגיה. פיטרס היה בעצם בצוות המקצועי שהביא את מלך שערי ליגת העל דאז לקבוצה וההזדמנות להצליח סוף סוף ברורה: "זו עונה שלישית שלו ובשום שלב דברים לא עבדו בשבילו. זאת למרות שהאוהדים מאוד אוהבים אותו וכל פעם שהוא משחק הוא מבקיע. כשהוא על הספסל הם דורשים שייכנס ומתחילים לקרוא בשם שלו עוד במחצית הראשונה".

טרונד סוליאד (GettyImages)
"אולי סוליאד לא אוהב אותו בגלל שיש לו אישה יפה? זו חייבת להיות סיבה מוזרה"
 
פרנק דה חלדר, אחד הספונסרים של הקבוצה ב-15 השנים האחרונות חיזק את הטענות: "אין שום קשר בין היכולת שלו לזה שהוא לא משחק - הוא בוודאות החלוץ הטוב ביותר שלנו בשנים האחרונות".

דה חלדר, שהכיר גם את גילי ורמוט שמיעט לשחק אצל סוליאד, סיפר כי בנו הצעיר שהיה בקבוצת הנוער של המועדון והתאמן עם הבוגרים אמר לו שעל האיכות של ארבייטמן אין עוררין וגם שחקנים בקבוצה לפעמים לא מבינים למה הוא לא משחק. הוא בכל זאת ניסה לענות: "אין לי מושג, זה לא מסתדר לאף אחד. אולי הוא כועס עליו ומתוסכל בגלל שיש לו אישה יפה? משהו אחר? מה שלא יהיה זאת בטוח סיבה מוזרה".

ארבייטמן (דולב נישליס)
ארבייטמן. אולי הכל יהיה בסיס לסיפור שמח יותר (דולב נישליס)
 

הרוחות בקרב גנט אומרות שאחד המרוויחים הגדולים של החלפת סוליאד בפיטרס יהיה ארבייטמן. אם התפנית האחרונה אכן תביא למצב שבו הוא יממש את הרצון לשחק ולכבוש אז לא מן הנמנע שישאר עד תום העונה בגנט והמחשבות על חזרה לישראל ייעלמו כלא היו.

כל סיטואציה אחרת תגרום לכך שבינואר הוא יחזור לארץ או אולי יעבור לליגה הרוסית, שם הייתה מעוניינת בו בקיץ האחרון אמקר פרם ואף הציעה עליו כ-600,000 אלף יורו. הסופר אלכסנדר דיומה תמצת פעם את החיים בקצרה וכתב: "כל החיים נכנסים לשתי מילים - לחכות ולקוות", אולי הציפיה הזאת על הספסל, ביציע ובווסטרלו, וכמה שנים שרופות הן רק בסיס לסיפור שמח יותר. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */