יום שישי, 29.03.2024 שעה 09:20

"המטרה - להעלות את בית"ר ירושלים לליגת העל"

אחרי שפורקה ב-1976, קבוצת הכדורסל מהבירה בדרך לקאמבק, המנכ"ל יעקב כהן: "השם בית"ר ירושלים שמור רק לנו". קופל: "חברי העמותה לא מוכרים לנו"

|
משה דדש וגבי גפן במסע
משה דדש וגבי גפן במסע"ת (יניב גונן)

כששומעים את צמד המילים, בית"ר ירושלים, חושבים אוטומטית רק על ענף אחד - כדורגל. לאלו שלא יודעים, למועדון הייתה גם קבוצה כדורסל, אשר פורקה באמצע שנות ה-70. הקאמבק בדרך? ראשי הקבוצה ערכו הבוקר (ראשון) מסיבת עיתונאים ובה נחשף המאבק עם יו"ר מרכז בית"ר ויו"ר המנהלת ואיגוד הכדורסל, אבנר קופל,  ובנוסף הוצגה תוכנית הקמת הקבוצה והספונסרים שמתכוונים לעזור בהקמתה המחודשת.
 
גבי גפן, צור לביא, יעקב כהן ועו"ד פזית רוור ישמשו כמנהלי הקבוצה והיו"ר המיתולוגי של בית"ר בכדורגל יו"ר קבוצת הסל טרם פירוקה, משה דדש, ישמש כנשיא הכבוד.
 
במהלך מסיבת העיתונאים, מנכ"ל הקבוצה, יעקב כהן, דיבר על תגובתו של אבנר קופל שכרגע לא נתן אישור להקמת הקבוצה וטען שההנהלה אינה מגיעה בידיים נקיות ורק במאי תיפול ההחלטה אם לאשר את הקמת הקבוצה: "אנחנו לומדים את החומר ואת התגובה של אבנר קופל, גם מהעיתונים שקראנו. יש לנו מסמכים משפטיים שמגבים את כל הצעדים שלנו, הדברים תמוהים. השם בית"ר ירושלים שמור רק לנו, קופל כתב את המסמכים וחתם עליהם. הוא הוזמן למסיבת העיתונאים הזאת".

על דבריו של המנכ"ל הוסיף גם היו"ר גבי גפן: "השם בית"ר ירושלים שייך רק לעמותת בית"ר ירושלים בכדורסל, שזה בעצם אנחנו מתוקף הסכמים משפטיים שיש לנו שידועים לכולם. אנחנו לא מאמינים שיש קבוצה אחרת שיכולה לקחת את השם של בית"ר והדברים מגובים מבחינה משפטית. חוקית, יש לנו את כל המסמכים, ולא נשב כאן לחינם. צר לנו על התגובה של מר קופל".
 
לפני שפנה לדבר על אבנר קופל בפתיחה, גפן הכריז חגיגית על הקמתה מחודשת של הקבוצה: "אנחנו שמחים לבשר על פתיחתה מחדש של בית"ר ירושלים בכדורסל בבירה. המטרה שלנו היא להעלות את הקבוצה לליגת העל. העמותה רואה בכבוד גדול שהאיש והאגדה, משה דדש, יעזור לקבוצה להגיע לרמות הגבוהות ביותר ויעזור בגיוס ספונסרים. ביתה של הקבוצה יהיה באולם פיליפ ליאון בעיר. יחד איתנו יהיה גם סמי מלכה, שחקן העבר של בית"ר ירושלים, שישמש כמנהל מחלקת הנוער של המועדון".

משה דדש: זהו יום היסטורי

על מטרות הקבוצה סיפר: "היא תפעל החל מהעונה הבאה, ומטרתה לחזור לליגת העל איפה שהיא הפסיקה את פעילותה. המטרה היא להצטרף לליגה הגבוהה ביותר שאפשר, ואם לא נוכל, נפתח את הקבוצה בליגה ב'. אנחנו מצפים ממנהלת הליגה שתעזור לנו לחזור למקום בו הפסקנו, בית"ר ירושלים ללא ספק תוסיף צבע לליגה עם קהל של אלפי אוהדים.
 
הפועל ירושלים נתנה לנו את ברכת הדרך לעניין הזה, ואמרה שתעזור לנו בכל מה שאנחנו צריכים. למחלקת הנוער של הפועל ירושלים יש שחקנים שמשחקים בהרבה מקומות, אם הקבוצה שלנו תתחיל לשחק בליגות הגבוהות, אז השחקנים שלה יעדיפו לשחק בבית"ר ירושלים ולא במקום אחר".

גבי גפן, יו&qout;ר הקבוצה (יניב גונן)
יו"ר הקבוצה, גבי גפן: "המטרה להעלות את הקבוצה לליגת העל" (יניב גונן)
 

משה דדש, שישמש כנשיא הכבוד של הקבוצה, גילה מעט נוסטלגיה: "זה יום היסטורי עבורנו. יש הרבה אנשים שרוצים לראות קבוצה בית"רית בירושלים בכדורסל. זה היסטוריה שחזרה על עצמה. לצערי אני הייתי האחרון שניהל את הקבוצה הזאת וכעת אני שמח לחזור ולעזור. כל קבוצה בית"רית שתקום בכל ענף ספורט אני אהיה תמיד מוכן לתרום ולעזור. מוקדם לדבר אם נהיה אלטרנטיבה להפועל ירושלים, היינו בעבר, אך לצערנו בשנת 1976 לא הייתה תשתית ולכן התפרקנו".

בסוגיית אבנר קופל אמר: "ברגע שהוא יחזור מחו"ל נקיים איתו פגישה ונשמע את מה שיש לו להגיד ואני מקווה שנוכל ללבן את העניינים. הוא לא נגד קבוצה בית"רית, חשוב לחדש את הקבוצה הזאת. לא חושב שתהיה מניעה שנחזור לליגת העל".

משה דדש (יניב גונן)
משה דדש: "תמיד אהיה מוכן לתרום לבית"ר" (יניב גונן)
 
הקבוצה מהבירה הייתה בעברה הרחוק חלק מהליגה הראשונה של הכדורסל הישראלי, כאשר הישג השיא שלה היה בעונת 72/73 לאחר שזו הגיעה עד למשחק גמר הגביע מול מכבי ת"א בו הפסידה. בשנת 1976 פורקה הקבוצה הצנועה ומאז נעלמו עקבותיה.

קופל: "כיצד מנהלים מסע"ת לפני שהאיגוד רשם את הקבוצה?"
יו"ר המנהלת והאיגוד, אבנר קופל, אמר בתגובה: "כל קבוצה שקמה במדינת ישראל ונותנת לנוער אפשרויות להתעסק לספורט ובחינוך זה חשוב וציבורי. לגבי בית"ר, רכז בית"ר לא אישר את זה ומתכוון לדון בזה רק לקראת חודש אפריל. צריך לדעת מה ההתחיבויות שלהם ומה האפשרויות הכלכליות שלהם. חברי העמותה לא מוכרים לנו ויש לנו עוד הרבה דברים שצריך לבחון.

אבנר קופל (חגי ניזרי)
אבנר קופל: "חברי העמותה לא מוכרים לנו" (חגי ניזרי)
 

הדבר היחידי שיש לי איתו בעיה ושאותו לא הבנתי הוא כיצד מנהלים מסע"ת לפני שאיגוד הכדורסל רשם את הקבוצה ועוד לפני שמכירים את האנשים. נראה לי שמישהו רץ מהר מדי. מעולם לא נתקלתי בתופעה כזאת. קיבלתי איום מרומז מעורך דין, שבו מבקשים לתת אישור לאותה הקבוצה ואנחנו בכלל לא מכירים אותה. צריך לעשות את זה בצורה ראויה וציבורית.

יכול להיות שזה נעשה בתום לב, אבל אם אני נפגשתי איתם פעמיים ומשוחח איתם בטלפון ובסופו של דבר זה מגיע לשליחת מכתבים של עורכי דין ואיומים מרומזים זה יוצא מהגבולות של הקמת קבוצת כדורסל במדינת ישראל. מישהו שמנסה להקים קבוצה צריך להיות לו מוניטין חזק, יש לנו אחריות ציבורית ולכן חייבים לדעת איך היא תתנהל לאחר שהיא נפתחת היכן היא משחקת דברים בסיסים וחשובים. צריך להתייעץ גם עם ראש העיר ושלא יהיו מלחמות פנימיות".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */