יום שישי, 29.03.2024 שעה 07:59
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

ודז'ינסקי: במכבי של פעם שחקנים לא היו נראים כך

המגן הפולני חזר לקרית שלום, התרגש מחדר ההלבשה והעניק ל-ONE ראיון מהלב: "חלקם לא מבינים שמכבי תל אביב זו מנצ'סטר יונייטד של ישראל"

|
ודז´ינסקי ולוין.
ודז´ינסקי ולוין. "הוא מאמן טוב" (ליאור טימור)

לפני כחודש, כשמכבי תל אביב אירחה באצטדיון בלומפילד את הפועל פתח תקווה, זכו אוהדי הקבוצה המבוגרים יותר לרגע של נחת. הכרוז הודיע על אורח כבוד, הקשר הפולני גז'גוז' ודז'ינסקי, וזה נעמד עם הרעמה הבלונדינית וחיוך מלא גאווה, כאילו הגיע לצפות בהנפת צלחת האליפות של הצהובים.

"הלב שלי פעם כשהגעתי לבן גוריון ולא פחות מזה כשקראו בשמי בבלומפילד”, סיפר ל-ONE ודז'ינסקי שבזמן שהוא מדבר ניתן לחוש את ההתרגשות שאוחזת בו. "היו אוהדים שזיהו אותי וכיבדו אותי במשחק של מכבי מול הפועל פ"ת. זה רגע מרגש ורציתי להודות לאוהדים".

הקשר זכה לתשואות ומחיאות הכפיים, בייחוד מאותם אוהדים שעוד זוכרים אותו בימים יותר יפים של הצהובים, כשמשחק בקרית אליעזר מול מכבי חיפה, כמו זה שייערך הערב (שני) ב-20:50, עוד היה נקרא משחק העונה. ודז'ינסקי, שנחת ביחד עם ה'ענק' אנדז'יי קוביקה בקיץ 1998, הספיק לבלות 5 עונות בליגה הישראלית מתוכן 3 עונות במדי מכבי תל אביב.

בשנתיים הראשונות שלו במדים הצהובים הוא הספיק לרשום 5 ניצחונות על הירוקים, מתוכם 2 בקרית אליעזר. רק לשם השוואה, ביום חמישי האחרון, בלם הקבוצה שרן ייני, שמשחק 6 עונות במדים הצהובים הודה שעדיין לא זכה להשיג ניצחון חוץ על מכבי חיפה.

ודז'ינסקי אמנם חי בשנים האחרונות בפולין, אך הוא עדיין עוקב אחר הכדורגל הישראלי, מכבי תל אביב בפרט, ובכלל על כל המתרחש בארץ. וכן, גם לו יש ביקורת על המצב. בליגה הישראלית.

גז'גוז' ודז'ינסקי קופץ לביקור

"חלק משחקני מכבי היום היו חוטפים ממני או מנמני במחצית"
"שנה לפני שהגעתי למכבי תל אביב, הלכתי לעיירה קטנה שקוראים לה גלושקוב, וצפיתי שם באחד הברים במשחק של מכבי בכדורסל”, נזכר ודז'ינסקי, "הצהובים ניצחו במשחק מצוין וכולם דיברו על מכבי תל אביב הגדולה. שנה אחרי זה נחתתי בארץ בקרית שלום במועדון הגדול של תל אביב. זה היה עבורי כמו חלום שהתגשם".

באופן אירוני, ודז'ינסקי, נחת בקרית שלום בדיוק בוקר אחרי פיטוריו של מוטי איווניר ומינויו של המאמן הזמני, ניר לוין.

ודז´ינסקי (ליאור טימור)
ודז´ינסקי בקרית שלום. התרגש מהחזרה למתחם האימונים (ליאור טימור)
 

“הוא בן אדם טוב, מאמן טוב מאוד ולפני כן הוא היה חלוץ גדול", אמר בחיוך ודז'ינסקי בעודו פוגש את לוין כשזה כבר היה בדרכו החוצה ממתחם האימונים.

"הוא צריך שקט, עוזר מאמן ומנהל ספורטיבי למועדון. צריך להגדיר מטרה עד תום העונה, מה רוצים להשיג: אליפות, גביע כרטיס לאירופה. שכולם יידעו מה המטרות של מכבי, מהנשיא ועד לאחרון העובדים".

הפולני, שזוכר את לוין היטב, יודע לספר על מאמן בחדר ההלבשה, שיודע לצעוק מתי שצריך וללטף כשצריך, ולדעתו הוא בהחלט מתאים כדי להוביל את מכבי תל אביב לדרך חדשה. עם זאת, גם ודז'ינסקי עצמו מודה שבמצב של מכבי,על שלל כוכביה, לפעמים צריך גם לדעת להעמיד שחקנים במקום.

 
 הטריו של הקבוצה היה נמני מקדימה, עם הטכניקה הכי טובה שאני מכיר. בנין באמצע עם הרבה מחוייבות ומשמעת ואני שבעיקר נותן את הלב. זה היה שילוב מנצח. ראיתי כמה משחקים של מכבי תל אביב העונה וזה נראה לפעמים כאילו שחקנים לא נותנים מעצמם את הכל. אני לא הייתי נותן שזה יקרה. במקרה כזה השחקנים האלה היו חוטפים ממני או מנמני עוד במחצית של המשחק
 
 
 
 
 

"אם באימון שחקן לא נותן את הנשמה, אז גם בשבת הוא ישחק ככה”, הסביר הפולני שנזכר בימים בהם הוא רץ על כר הדשא בקרית שלום. "תראה את אבי נמני, טל בנין, קוביקה ושחקנים אחרים. כולם היו נלחמים גם באימונים. כשהייתי משחק בקבוצה יריבה של טל בנין, לדוגמא באימון, הייתי מכבד אותו אבל הייתי נלחם בו. לפעמים הייתי נכנס בו בצורה קשה ואחרי זה הייתי מבקש ממנו סליחה. אבל לא מוותר על הכדור במהלך המשחק. המאמן צריך לדבר עם השחקנים ולהבהיר להם שהוא מצפה לראות את אותה הרמה באימון כמו שהם משחקים במשחק".

הנוסטלגיה של ודז'ינסקי לא מסתיימת פה. מיד אחרי שהגיע לקרית שלום האורח מוורשה מיד נכנס לחדר ההלבשה. "להריח אותו מחזיר אותי שנים אחורה", סיפר הפולני כשהוא מצביע על מקום מושבו שהיה צמוד לזה של נמני, גדי ברומר ובנין.

גז´גוז´ ודז´ינסקי - מכבי ת&qout;א לא רצתה אותו בכל מחיר (ONE)
ודז´ינסקי. "לא הייתי מאפשר ששחקנים ייראו כך"
 

"הטריו של הקבוצה היה נמני מקדימה, עם הטכניקה הכי טובה שאני מכיר. בנין באמצע עם הרבה מחוייבות ומשמעת ואני שבעיקר נותן את הלב. זה היה שילוב מנצח. ראיתי כמה משחקים של מכבי תל אביב העונה וזה נראה לפעמים כאילו שחקנים לא נותנים מעצמם את הכל. אני לא הייתי נותן שזה יקרה. במקרה כזה השחקנים האלה היו חוטפים ממני או מנמני עוד במחצית של המשחק".

"הרמה בישראל ירדה, יש שחקנים שלא מתאימים למכבי"
כמעט חודש בילה ודז'ינסקי בישראל. לעומת הקור הפולני, החורף הישראלי נקרא קיץ. השמש שמחממת, הטמפרטורות שעבורו נקראות סבירות ובעיקר החום שהוא מקבל מהאנשים והאוהדים שפוגשים אותו בהחלט מעלים בו הרבה חיוך. הכדורגל קצת פחות.

ניר לוין (ליאור טימור)
ניר לוין. "הוא צריך שקט, עוזר מאמן ומנהל ספורטיבי למועדון" (ליאור טימור)
 

במשך החודש הזה הספיק לצפות בלא מעט משחקים, חלקם של מכבי, וחלקם גם של בית"ר ירושלים ועירוני קרית שמונה, עימה שיחק בלאומית שיחק בעונתו האחרונה בישראל.

"הרמה של הכדורגל הישראלי ירדה ממה שהייתה לפני כן", קבע ודז'ינסקי והוסיף: "בתקופה שלי כל אחד שיחק עם הלב והנשמה כדי שהמועדון יצליח והיום זה נראה אחרת".

ודז´ינסקי (ליאור טימור)
ודז´ינסקי נזכר איך זה ללהטט בקרית שלום (ליאור טימור)
 

מיקומה של קרית שמונה בטבלה לא מפתיע אותו, כמו חוסר ההצלחה של הקבוצות הבכירות: "מגיע כל הכבוד לקרית שמונה. איזי שירצקי בנה שם קבוצה טובה. שם אין לחץ ולאט לאט הקבוצה הזו התקדמה. אבל אסור להתבלבל, זה שהם במקום הראשון, זה בגלל שמכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל תל אביב חלשות".

ראית משחקים של מכבי, מה אתה חושב על הקבוצה?
"יש הרכב טוב, אבל זה נראה שיש שחקנים ברמה גבוהה ולידם יש גם שחקנים שלא מתאימים לדעתי למועדון. זה חייב להשתנות. ברק יצחקי הקפטן הוא טוב, גם אלירן עטר הוא מצוין, גל אלברמן עושה עבודה טובה על המגרש, מושיקו לוגסי הוא שחקן סביר צעיר ויכול להצליח. קונאטה הוא שחקן עם פוטנציאל".

ברק יצחקי וארמון בן-נעים. פעולה אחת מתוך של יצחקי בדקות הראשונות (שי לוי) (שי לוי)
ברק יצחקי. זכה למחמאות מהפולני (שי לוי)
 

מאז שנטש את קרית שלום, לטענת ודז'ינסקי מעמד המאמן בישראל ירד מאוד. כדוגמא הוא התייחס לרשימת המאמנים שהתחלפו אצל הצהובים רק בעשר השנים האחרונות מאז עזב: "הבעיה היא לא בהכרח במאמן. כולם צריכים להבין שכדורגל דורש המון מקצוענות. השחקנים צריכים להיות ממושמעים, לחיות חיים ספורטיבים, לעקוב אחר ההוראות של המאמן. זה לא חייב להיות שהוא זה שלא מתאים, כמו שלפעמים השחקנים עצמם לא מתאימים לעמידה בתנאי לחץ. מנטלית הם לא חזקים. אנחנו היינו קבוצה שרוצה לנצח בכל מחיר וזה נקרא קבוצה עם חוזק מנטלי, גם אם לא ממש הצלחנו".

 
 עבורי מכבי מכבי תל אביב זה כמו מנצ'סטר יונייטד. היא חייבת כל עונה להילחם על הכל. לשחק על האליפות, הגביע והכרטיס לאירופה. מכבי זה שם מחייב, בדיוק כמו מרצדס 
 
 
 

"מכבי זה כמו יונייטד, זה שם מחייב כמו מרצדס"
בימים אלו ודז'ינסקי עוסק בעיקר בתקשורת הכדורגל בפולין. הוא מחזיק ב-3 דיפלומות שונות הקשורות לאימון וניהול קבוצות כדורגל ובשנים האחרונות אפילו הספיק לאמן קבוצות בליגה הפולנית. בזמן שבמכבי מחפשים מנהל ספורטיבי גם ודז'ינסקי הציע את עזרתו, ולאו דווקא בתפקיד הבכיר. "אם מכבי היו רוצים שאני אעזור, לא משנה הכסף, הייתי מגיע לעזור לשחקנים כדי להצליח", הצהיר הפולני.

במה אתה יכול לעזור למכבי תל אביב?
"אני יכול לעזור בזה שקודם כל השחקנים היו מעריכים את המועדון שהם נמצאים בו. יש להם נשיא שמשלם את הכסף בזמן, והכי חשוב יש להם את האוהדים הכי טובים בכדורגל הישראלי. בשביל זה צריך להילחם ולתת את הכל על המגרש".

שחקני מכבי ת&qout;א מאוכזבים (עמית מצפה)
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים. "חלקם לא מבינים מה זה להילחם" (עמית מצפה)
 

קודם דיברת על מטרות שמכבי צריכה להציב לעצמה העונה. אילו מטרות אתה היית מציב?
"עבורי מכבי מכבי תל אביב זה כמו מנצ'סטר יונייטד. היא חייבת כל עונה להילחם על הכל. לשחק על האליפות, הגביע והכרטיס לאירופה. מכבי זה שם מחייב, בדיוק כמו מרצדס".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */