יום שלישי, 16.04.2024 שעה 08:38
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

אילייב: היה סגל טוב למכבי, לא היה צורך בשינוי

שחקן ויסלה בהווה ומכבי בעבר מנתח ל-ONE ("החלפת 2-3 שחקנים היה מספיק"), מדבר על בוזגלו ("היה נתון ליותר מדי לחץ") ומייעץ: "להנמיך ציפיות"

|
אילייב:
אילייב: "הצטערתי מאוד ללכת" (ויסלה - האתר הרשמי)

במרוץ השנים הלא כל כך מוצלחות של מכבי תל-אביב הרבה מאוד שחקנים זרים הגיעו והלכו ומאז מוזכרים בעיקר בשיחות סלון נוסטלגיות על עוד עונה שהלכה לפח.

בקרב אוהדי מכבי מעטים הם אלו שהצליחו להשאיר רושם חיובי בתקופה קצרה ואחד מהם הוא איביצ'ה אילייב. השחקן הסרבי הגיע לקראת סוף הקיץ של 2009 לצהוב-כחול היישר מהבונדסליגה שם שיחק באנרג'י קוטבוס, במהרה הוא השתלט בעיקר על אגף שמאל של אבי נמני, שמע השוואות למאמן וב-17 משחקים ניפק שלושה שערים וחמישה בישולים.

קרע חלקי במיניסקוס בינואר 2010 סיים בסופו של דבר את דרכו הקצרה של אילייב במכבי, דרך עם הרבה טעם של עוד. את עונת 2010/2011 הוא פתח בבית, בפרטיזן בלגרד. תהליך שיקום הפציעה הלך טוב ובדקה ה-8 של משחק העליה לליגת האלופות מול הלסינקי הוא כבר כבש את השער הראשון שלו ובהמשך הפך למלך השערים של אלופת סרביה שהגנה על התואר שלה ורשמה הופעה קצת צולעת על הבמה הבכירה באירופה, 0 נקודות ושני שערים.

את הימים האחרונים הוא מעביר עם מאור מליקסון ודודו ביטון בקבוצתו החדשה, ויסלה קראקוב, שרוצה ליגת אלופות והביאה אותו בדיוק למשימה הזאת.

"אנחנו נהנים אבל גם יש פה הרבה עבודה קשה", סיפר לפני שהתפנה לסכם גם את תקופתו במכבי. "החבר'ה מקבלים אותי מצוין לקבוצה ובמיוחד מאור שהוא בחור פנטסטי. הוא היה פצוע כשהגעתי אבל הוא כבר חזר לעצמו ומההתחלה אפשר לראות את הטכניקה הנהדרת שלו. כולם פה - אוהדים, שחקנים ואנשי צוות, מדברים עליו ושהוא השחקן שבעצם הביא את האליפות לוויסלה".

אילייב: &qout; (האתר הרשמי של ויסלה קראקוב)
אילייב: "נהנים ועובדים קשה" (האתר הרשמי של ויסלה קראקוב)
 
על העונה שעברה עליו סיפר: "בפרטיזן שיחקתי סוג של חלוץ, זה עבד לי והייתי הכובש המצטיין של הקבוצה ועלינו לצ'מפיונס ליג. זאת היתה השנה הכי טובה שלי בכדורגל. קראו לי לפה בשביל להגיע לליגת האלופות. זה יהיה קשה לשחזר את מה שהיה בעונה שעברה, אבל אני רוצה לנסות".

 
 שמעתי שראו בי אבי נמני חדש והשוו אותי אליו. בשבילי הוא אחד השחקנים הטובים ביותר שהיו בישראל. הוא היה גדול ואני הייתי עוד אחד. אולי כשהתחילו לדבר עלי במונחים האלו משהו גם השתנה אצלי והתחלתי גם להרגיש סוג של לחץ מוזר 
 
 
 

בסיטואציה מסוימת מי שעלולה לעמוד בין האלופה הישראלית, מכבי חיפה, לצ'מפיונס ליג בפעם השלישית תהיה ויסלה קראקוב. "זה אפשרי לפגוש את מכבי חיפה ואולי אני אחזור לישראל. מבחינתי זה יהיה תענוג להיות בת"א עם המשפחה.  קראקוב זו עיר יפה, למזלי בכל הקריירה שלי שיחקתי בערים יפות וזאת אחת מהסיבות שהגעתי. זה גם לא רחוק מבלגרד".

מליקסון ואילייב: &qout;
מליקסון ואילייב: "כולם פה מדברים איך הוא הביא אליפות" (האתר הרשמי של ויסלה)
 
"כל פעם שאין אליפות צריך לשנות את הסגל? נעשתה טעות"
בפתיחת דבריו על מכבי ת"א פנה אילייב אישית אל האנשים במכבי ובעיקר אל האוהדים הצהובים שהוא לא שכח: "דבר ראשון אני רוצה להגיד שלום לכל האנשים בת"א וכל האוהדים והאנשים כי הם באמת נהדרים. יש לי זכרונות נפלאים מת"א ואישתי כבר אמרה שאנחנו חייבים לחזור. כולם היו נחמדים אלי, אנשים נהדרים. יש לי רק דברים טובים להגיד על אנשי המועדון והאוהדים. אני זוכר בעיקר את האוהדים של מכבי שהם טובים ונהדרים. הם בלב שלי". 

אילייב חוגג (עמית מצפה)
אילייב חוגג: "האוהדים של מכבי נהדרים. הם בלב שלי" (עמית מצפה)
 
על נסיבות עזיבתו את הקבוצה אמר: "הצטערתי מאוד ללכת ממכבי ואין סיבות קטנות לזה שעזבתי, אני לא רוצה להתעסק בזה יותר מדי, רק להגיד שהיתה לי שנה טובה והכרתי שחקנים טובים כמו יוסי שבחון, שרן ייני, מאור בוזגלו ועוד חבר'ה שהתחברתי אליהם.

עקבתי אחרי מכבי השנה, שמעתי על כל משחק והתעדכנתי עם חבר שלי, סאבו פאביצ'ביץ'. שמעתי שהיתה לו עונה טובה ושיש לו חוזה חדש. בהתחלה חשבתי שתהיה שנה טובה יותר אבל אין לי מושג מה קרה שם ובסוף דברים השתנו. זה היה רע מאוד בשביל מכבי וראיתי דווקא שקנו הרבה שחקנים טובים בהרבה מאוד כסף אבל זה החיים והכדורגל, אין לזה הסבר.

איביצה אילייב (אור שפונדר)
איביצ'ה אילייב: "הצטערתי מאוד לעזוב את מכבי" (אור שפונדר)
 
מכבי זה המועדון הכי גדול בישראל והשחקנים מרגישים הרבה לחץ. בשבילי זה לא היה ככה, כי היחסים שלי עם האוהדים היו מצוינים וזה משפיע. הרגשתי נוח לעשות דברים והיה לי קל לשחק את הכדורגל שלי, אני ראיתי שחקנים אחרים שהיו תחת לחץ בכל משחק ולא היה להם קל. זאת אחת הסיבות לחוסר ההצלחה כי כל שנה משקיעים ובסוף השחקנים לא מצליחים לתת מאה אחוז מהיכולת שלהם".

ממש כמו האריס מדוניאנין השנה האוהדים כבר שנים מחפשים להם מודל חדש, אבי נמני, אם תרצו - גיבור. בתחילת העונה ההיא אילייב היה האיש עם הטייטל. "שמעתי שראו בי אבי נמני חדש והיו אומרים את זה וגם במועדון השוו אותי אליו. בשבילי הוא אחד השחקנים הטובים ביותר שהיו בישראל. הוא היה גדול ואני הייתי עוד אחד. אולי כשהתחילו לדבר עלי במונחים האלו משהו גם השתנה אצלי והתחלתי גם להרגיש סוג של לחץ מוזר. כשהייתי במכבי רק דיברו עליו וכמה שהוא גדול והופתעתי ששמעתי שהוא פוטר בהתחשב בזה. המועדון גדול יותר מכל שחקן והתוצאות חייבות לבוא לפני הכל וחייבים להסתכל עליהן. כשהשוו ביני לבין אבי זה היה בעיקר כבוד גדול. הייתי רוצה שמכבי תהיה אלופה סוף סוף בשנה הבאה".

אבי נמני מעודד את אילייב (בעז גורן)
אבי נמני עם אילייב: "כבוד גדול בשבילי שהשוו אותי אליו" (בעז גורן)
 

איך הרגשת עם התפקוד שלך בפאזל של מכבי?
"תמיד יכול להיות טוב יותר כי נפצעתי בסוף ינואר והעונה שלי נגמרה. עד שנפצעתי היינו רחוקים רק שתי נקודות מהפועל ובסוף הם זכו באליפות, הייתה לנו שנה טובה לדעתי עד ינואר, פברואר".

 
 עם שינויים קטנים יכולנו להתחרות מול הפועל ת"א ומכבי חיפה ולשפר את התוצאות שלנו. אם אתה משנה קבוצה שלמה אתה לא יכול להצליח, זה כל כך קשה להתחבר ולשחק כקבוצה. כל השחקנים טובים כיחידים אבל כקבוצה זה פשוט לא עבד וזה טבעי 
 
 
 
בהתחשב בכך שרוב הסגל של השנה ההיא, שהסתיימה במקום השלישי, כבר התחלף לגמרי לא מפתיעה העובדה שאילייב בחר לציין שחקנים שכבר לא משחקים במכבי ככאלו שהוא מעריך מאוד מקצועית. "מאוד אהבתי את יוסי שבחון שהיתה לו טכניקה טובה, גם שפונגין הרשים אותי ושרן ייני עם ישראלביץ' בקישור".

לגבי מאור בוזגלו, שכבר נמצא בדרכו החוצה ממכבי ת"א, ציין אילייב: "למאור בוזגלו יש הרבה מאוד פוטנציאל מבחינה טכנית, ואת זה אני אוהב. הוא אחד מהשחקנים שהיו נתונים להמון לחץ והוא נתן לזה לחלחל פנימה. זה גרם לו לא לתת את היכולת האמיתית שלו. למרות מה שקרה איתו יש לו את האיכויות והוא עדיין צעיר. הוא צריך לתת עונה אחת טובה כדי להתחיל ולפרוץ ולהתחיל את הקריירה שלו באמת".

מאור בוזגלו ואיביצה אילייב (קובי אליהו)
עם מאור בוזגלו: "הוא נתן ללחץ לחלחל פנימה" (קובי אליהו)
 

אחרי שמכבי שלו סיימה במקום השלישי ראה אילייב איך מוותרים עליו ומתחילים לבנות קבוצה חדשה, ממש מאפס, למרות שעל נסיבות עזיבתו הוא לא רצה להרחיב יש לו ביקורת ופילוסופיה משלו לגבי הנושא הזה. "מכבי עשתה טעות, יכול מאוד להיות. לדעתי אם יש לך קבוצה טובה אתה יכול להחליף 2-3 שחקנים בלבד והיתה לנו קבוצה טובה. ניצחנו את מכבי חיפה בשיא שלה ועשינו תוצאות יפות. עם שינויים קטנים יכולנו להתחרות מול הפועל ת"א ומכבי חיפה ולשפר את התוצאות שלנו. אם אתה משנה קבוצה שלמה אתה לא יכול להצליח, זה כל כך קשה להתחבר ולשחק כקבוצה. כל השחקנים טובים כיחידים אבל כקבוצה זה פשוט לא עבד וזה טבעי".

אילייב וגפני חוגגים (אור שפונדר)
"לא הכל רע כשלא לוקחים אליפות, לפעמים מספיק שינוי קטן" (אור שפונדר)
 
אז כאחד שבא מבחוץ, מה מונע מהקבוצה הזאת להצליח?
"אין לי תשובה טובה לזה. הם חייבים לעבוד קשה ולהאמין שהם יכולים לנצח, להוריד מעצמם את הלחץ, צריך להתחיל את העונה בלי ציפיות ובלי להגיד 'השנה אנחנו צריכים לקחת אליפות', לבנות קבוצה לשנתיים שלוש ואחרי זה אתה יכול לקחת אליפויות ביותר קלות. במכבי תמיד אמרו, 'אם לא ניקח השנה נשנה הכל'. לא הכל רע אם לא לוקחים אליפות לפעמים השינוי צריך להיות קטן ולפעמים זה עניין של מזל. זה קשה תמיד כשיש שחקנים חדשים כי הכל חדש".

"אני אחזור לישראל בוודאות, או בתור שחקן או בתור תייר"
לקראת סיום אילייב כבר לא מפחד לדבר על סוף הקריירה בגיל 31. לא הרבה שחקנים מקבלים הזדמנות כזאת, לצאת לדרך חדשה בגיל הזה והסרבי עוד מאמין שהוא יכול לשחק עוד תקופה מסוימת, אולי במהלכה אפילו לחזור לארצנו הקטנה.

&qout;כששחקן שואל אותי אם לבוא לישראל אני אומר לו ´אפילו אל תחשוב´&qout;
"כששחקן שואל אותי אם לבוא לישראל אני אומר לו ´אל תחשוב - פשוט לך´"
 
"אני רוצה לשחק עוד 4 שנים ורוצה להגיע לצ'מפיונס עם ויסלה. לנצח עד הסוף ולהמשיך להשתפר בכל מועדון שאני אהיה בו. מעל לכל ליהנות מהכדורגל ומהשנים האחרונות שלי ואחרי זה גם ליהנות מהחיים קצת.

אני אבוא לישראל בוודאות, אם בתור שחקן או בתור תייר שבא לבקר את החברים. אני אוהב את ישראל כל כך ות"א היא מדהימה. כל שחקן שמתקשר אלי לשאול אותי אם להגיע לישראל אני אומר לו – 'אל תחשוב, פשוט תלך'.

אילייב מסתכל אל האופק: &qout;יש לי עוד 4 שנים ככה&qout; (האתר הרשמי של ויסלה קראקוב)
מסתכל אל האופק: "יש לי עוד 4 שנים ככה" (האתר הרשמי של ויסלה קראקוב)
 
אתגר חדש, הרתפקאה חדשה, בשבילי זה טוב. זו סיטואציה נורמלית בשבילי לעזוב את הבית וזה האופי שלי, שנה שעברה זכינו באליפות והיינו בצ'מפיונס ליג וזאת המטרה גם כאן בוויסלה, להגיע לצ'מפיונס ליג. אני מקווה שנגיע השנה ושאני אצליח יותר בצ'מפיונס ליג מההופעה בעונה שעברה.

אסור לפספס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
נגןדקה ה-91: עבד כבש שער ניצחון מול ווסטהאם
דקה ה-91: עבד כבש שער ניצחון מול ווסטהאם
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */