יום חמישי, 28.03.2024 שעה 10:27
ליגת העל 23-24
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5626מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
3133-2826הפועל ירושלים7
3048-3126מכבי פ"ת8
2841-2926מכבי נתניה9
2838-2126הפועל חדרה10
2637-2926הפועל ת"א11
2534-3426בית"ר ירושלים12
2242-2026מ.ס אשדוד13
1940-2026הפועל פ"ת14
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

מאיוקה הבא של מכבי: הכירו את מוסא קונאטה

בק. שלום בונים ציפיות לאחר הצטרפות הסנגלי בן ה-18. החברים מספרים שהוא טכני, מהיר, בעל משחק ראש ואיווניר מצהיר שיש לו פוטנציאל. אס חדש במכבי?

|
ישדרג את החוד, או אולי את הנוער? (ליאור טימור)
ישדרג את החוד, או אולי את הנוער? (ליאור טימור)

בערב פסח השנה נחת בארץ היישר מסנגל החלוץ הצעיר מוסא קונאטה. החלוץ בן ה-18 הגיע להמבחנים של מספר ימים בקרית שלום. תחילה היה נראה כי הבאתו של קונאטה להתרשמות היא עוד חלק מתוכנית העבודה של מוטי איווניר והבעלים הקנדי מיץ' גולדהאר: שילוב של שחקנים צעירים במועדון, טיפוחם וגידול דור המשך במכבי תל אביב.

קונאטה, בדומה לעמנואל מאיוקה אותו מכרה אשתקד מכבי ליאנג בויז השוויצרית, אמור היה להיבחן על מנת להצטרף לקבוצת הנוער של עמיר תורג'מן. אלא שמשהו קרה בימים הבודדים שקונאטה התאמן תחת עיניו הבוחנות של איווניר.

"ראו שמדובר בשחקן צעיר עם מימדים פיזיים שלא מביישים שחקנים בוגרים בכדורגל הישראלי", אמר שחקן בקבוצה. "יש לו גובה, מהירות והרבה כוח במשחק שלו". כנראה שגם איווניר ועוזריו ראו את זה. מהר מאוד המחשבות נפנו לאפשרות לשלב את השחקן הצעיר דווקא בקבוצה הבוגרת.

בצאת חג השבועות, הפך החלוץ הצעיר לשחקן הרכש הראשון של מכבי תל אביב ומוטי איווניר, וצפוי להשתלב מהר מאוד בקבוצה הבוגרת, לפחות כפי שאמר המאמן עצמו, שכבר רואה את מקומו של השחקן בתמונה הגדולה: "אני מקווה שהוא יעזור לנו להצליח בכל המשימות העומדות בפנינו".

מטורה קונדה לנבחרת סנגל
ב-2 במאי פגשה הנבחרת האולימפית של סנגל את נבחרת גיניאה ביסאו במסגרת אליפות אפריקה לנבחרות עד גיל 23, למשחק שקבע אם תמשיך הנבחרת לשלב הבא בטורניר היוקרתי. אחרי ההפסד 2:1 במשחק הראשון, סנגל הייתה זקוקה לניצחון של יותר משער אחד כדי להבטיח את הכרטיס לשלב הבא.

מוסא קונאטה (ליאור טימור)
מוסא קונאטה. צמד בנבחרת עד גיל 23 משך את תשומת הלב (ליאור טימור)
 

בסוף 90 הדקות נפרדה הנבחרת הסנגלית בתיקו 2:2 שלא הספיק לה, אך בהחלט הספיק כדי למשוך את תשומת ליבם של לא מעט סקאוטים בכל הקשור ליכולת הפנומנלית שהציג קונאטה, שכבש צמד. 

החלוץ הצעיר נחשב כבר תקופה ארוכה לאחד השחקנים עם הפוטנציאל הגדול ביותר בכדורגל הסנגלי. אמנם לא מעט שחקנים אפריקאיים בגיל צעיר יותר, שנחשבו לכשרונות גדולים, הצליחו לפרוץ בגיל צעיר יותר, אולם כעת יקוו במכבי תל אביב שאת הפריצה הגדולה שלו יעשה קונאטה בשורות הצהובים.

נבחרת סנגל. מתכוננת לבואו של מוסא (רויטרס)
נבחרת סנגל. לפני שנתיים 9 שערים ובעונה שעברה רשם 17 הופעות בהן רשם 6 שערים (רויטרס)
 

בשנתיים האחרונות שיחק קונאטה בקבוצת טורה קונדה מהליגה הראשונה בסנגל. לפני שנתיים הספיק לכבוש 9 שערים ואף לזכות עם הקבוצה בגביע הסנגלי; ובעונה שעברה רשם 17 הופעות בהן כבש 6 שערים במדי הקבוצה. העונה הנוכחית, אגב, משוחקת בימים אלו ממש.

חברו לקבוצה, מאמאדו טורה ת'יאם, שניחשב לכישרון גדול בקבוצה הסנגלית, החמיא לחלוץ הצעיר באחד הראיונות האחרונים שהעניק לתקשורת הסנגלית: "נכון שיש לי עונה טובה, אבל זה הרבה בזכות הסובבים אותי", אמר ת'יאם והוסיף: "לא הייתי יכול להגיע לאן שהגעתי ללא העזרה של קונאטה שאחראי על מספר שערים שאני חתום עליהם".

 
 כשאיווניר בירך על הסיכום אליו הגיעה הקבוצה עם השחקן, הוא השתמש, ולא במקרה, במשפט הבא: "הוא חלוץ צעיר עם הרבה פוטנציאל, שאני מאוד מקווה שימצא את מקומו בקבוצה הבוגרת כבר בעונה הקרובה" 
 
 
 

רק לפני שבוע זומן קונאטה לסגל הבוגר של סנגל, כשבנבחרת הסנגלית רואים בכישרון הצעיר יכולת להפוך לשחקן מוביל, וביתר שאת אחרי ששיחק בשנים האחרונות בקביעות בנבחרת עד גיל 23 בה הספיק לכבוש 7 שערים.

איווניר: "חלוץ צעיר עם הרבה פוטנציאל"
אז אם מתייחסים לנתונים שקראתם קודם, אפשר להבין כיצד הפך קונאטה לשחקן מעניין מבחינתו של איווניר. גורמים בקבוצה מספרים שהיכולת שהציג החלוץ הצעיר במהלך האימונים הבודדים בהם נבחן בקרית שלום הוסיפו לא מעט שביעות רצון מבחינת הצוות המקצועי. סוכנו של קונאטה, ניר קרין, נפגש מספר פעמים עם נציגי הקבוצה, שכבר חשבו כיצד להביא את הרכש הצעיר והכישרוני לקרית שלום ולאו דווקא לקבוצת הנוער. 

מוטי איווניר (יוסי ציפקיס)
מוטי איווניר. "הוא חלוץ צעיר עם הרבה פוטנציאל" (יוסי ציפקיס)
 

כשאיווניר בירך על הסיכום אליו הגיעה הקבוצה עם השחקן, הוא השתמש, ולא במקרה, במשפט הבא: "הוא חלוץ צעיר עם הרבה פוטנציאל, שאני מאוד מקווה שימצא את מקומו בקבוצה הבוגרת כבר בעונה הקרובה".

עם חוד התקפה שיכיל את ברק יצחקי, מאור בוזגלו אלירן עטר ורוברטו קולאוטי, לקונאטה מצפה הרבה עבודה שעיקר תחילתה השתלבות עם חוד ההתקפה שנותר, לפחות על הנייר, מהמסוכנים בליגה.

מאיוקה במדי מכבי. האם הצהובים מצאו אס חדש? (אמיר לוי)
מאיוקה במדי מכבי. האם הצהובים מצאו אס חדש? (אמיר לוי)
 

"יש לו את היכולת להשתלב בהתקפה הזו ואולי להוסיף מימד שאין כרגע", אמרו במועדון. "משחק הראש שלו מצוין, כמו המשחק בשתי הרגליים. הוא בועט טוב מאוד ויש לו טכניקה טובה עם הכדור. הוא יוסיף מימד של מהירות וכוח פריצה שיש לו, כמו שיש לשחקנים האפריקאים ולעיתים חסר פה. הרבה מהיכולת הזו תלויה בעיקר בשילוב שלו עם מערך הקבוצה. זה ייקח זמן ואסור לשכוח שמדובר בשחקן צעיר שהגיע מארץ זרה. במכבי ייתנו את הכל כדי לעזור לו להיקלט כמה שיותר מהר".

כחלק מהרצון של גולדהאר לראות שחקנים צעירים שפורחים במועדון עם השנים, למכבי תל אביב תהיה מטרה אחת והיא לנצל את הכישורים של החלוץ הסנגלי הצעיר כמה שאפשר, כדי שבשלב מסוים תניב ההשקעה פירות גם בתחום הכספי. האם קונאטה יהפוך להיות ה'מאיוקה' הבא של הצהובים? אנחנו נמשיך לעקוב. 

אסור לפספס
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
נגןסוס טורקי: המהפך של מסוט אוזיל בחדר כושר
סוס טורקי: המהפך של מסוט אוזיל בחדר כושר
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */