יום חמישי, 28.03.2024 שעה 18:29
ליגה לאומית 23-24
5417-4727עירוני ק"ש1
5432-5127בני יהודה2
5126-4427עירוני טבריה3
4934-5427מכבי יפו4
4330-4227הפועל נוף הגליל5
4042-4627הפועל ניר רמה"ש6
3837-2927מכבי הרצליה7
3733-3527הפועל א.א. פאחם8
3538-3827הפועל עכו9
3433-2727מ.ס כפר קאסם10
3347-3527סקציה נס ציונה11
2932-3227הפועל ר"ג12
2935-2327הפועל ראשל"צ13
2637-2427הפועל כפ"ס14
2147-2727הפועל עפולה15
1657-2327איחוד בני שפרעם16
לוח משחקים
  • הפועל ר"ג
  • שישי, 29/03, 16:00
  • עירוני טבריה
  • עירוני ק"ש
  • שישי, 29/03, 16:00
  • הפועל א.א. פאחם
  • הפועל כפ"ס
  • שישי, 29/03, 16:00
  • סקציה נס ציונה
  • הפועל נוף הגליל
  • שישי, 29/03, 16:00
  • בני יהודה
  • הפועל עפולה
  • שישי, 29/03, 16:00
  • הפועל ראשל"צ
  • מ.ס כפר קאסם
  • שני, 01/04, 19:00
  • מכבי הרצליה
  • איחוד בני שפרעם
  • שני, 01/04, 19:00
  • הפועל עכו
  • מכבי יפו
  • שני, 01/04, 19:00
  • הפועל ניר רמה"ש

אושרי לוי מציג: זכרונות רעים, שם נקי וסגירת מעגל

4 שנים אחרי אותו משחק בק. אליעזר, מצא השוער נחלה בטבריה: "הסיפור מאחוריי, הייתי מקצוען ונותרתי כזה. מאמין שאלוהים ייתן לי את הכח להמשיך"

|
אושרי לוי. מצא את הנחלה בטבריה
אושרי לוי. מצא את הנחלה בטבריה

לא רבים מהספורטאים בכלל והכדורגלנים בפרט שבמהלך הקריירה חוו עליות ומורדות רבות. אחד שעבר לא מעט תהפוכות, פרשיות, עליות וירידות ליגה ואפילו זכיה בגביע המדינה הוא אושרי לוי. השוער הצפוני שהגיע עד לליגת העל והנבחרות הצעירות של ישראל לא נשאר אותו אדם לאחר החשדות שהיו נגדו בפרשיית מכירת המשחק בין מכבי חיפה להפועל כפר סבא בשנת 2006.

כיום, לאחר שהחשדות נגדו התבררו כלא נכונות, ארבע שנים לאחר הסקנדל ששינה את חייו וכמעט וריסק סופית את הקריירה שלו מתפנה אושר לוי ופותח את הלב.

אושרי, שבינואר ימלאו לו 37, יליד אחת הערים הקטנות בפריפריה, חצור הגלילית. בתחילת הקריירה ובגילאי הנוער לא ידע אושרי לאן לפנות. הכישרון שהיה לו גם כשוער וגם כשחקן כדורסל, גרם להתחבטויות רבות בין שני המקצועות אך שיחה עם מאמנו בקבוצת הכדורגל במחלקת הנוער של חצור הגלילית, איציק בוזורגי, הובילה להחלטה - לפנות לקריירה של שוערות.

לאחר שחגג עליה עם הנוער של חצור, בגיל 16 וחצי רשם השוער את הופעת הבכורה שלו בקבוצת הבוגרים של חצור הגלילית. המאמן איציק בוזורגי, נזכר באותם ימים: "הרצינות של אושרי באותם ימים והרצון שלו להצליח קידמו אותו. לאחר שהחליט להתמקד בכדורגל לקחתי אותו לקבוצת הבוגרים ובמשחק הגביע שלנו מול בני יהודה נתתי לו לשחק למרות שזה היה מול קבוצה מהליגה הבכירה". באותו תקופה אושרי אף זומן לנבחרת הנוער של ישראל והיה להבטחה גדולה.

ממג'דל כרום ועד לבית"ר ירושלים ומכבי תל אביב
לאחר מכן החל אושרי את מסעו באין ספור קבוצות בכל רחבי הארץ, החל ממג'דל-כרום, עראבה וסכנין שבצפון ועד לבאר שבע שבדרום. בין שלל העליות שחגג השוער אפשר לציין את העליה עם מג'דל-כרום מליגה ב' לליגה א', עם סכנין מהליגה הארצית לליגה הלאומית, בעראבה מליגה ב' לליגה א' ומליגה א' לליגה הלאומית ובנצרת עילית מהליגה לאומית לליגת העל וזו רק חלקה של הרשימה הארוכה.

אושרי לוי (ONE)
אושרי לוי. טיפס מהמקומות הכי נמוכים בכדורגל הישראלי
 

בשיא, הגיע אושרי לבית"ר ירושלים ולאחר שעבר מחנה אימונים עם הקבוצה, עבר למכבי תל אביב. בעונת 2001/02 היה אושרי השוער השני של הצהובים ותפקד כמחליפו של לירן שטראובר. באותה עונה זכה אושרי עם מכבי בגביע המדינה.

השלב בקריירה אותו כולם מכירים וזוכרים הוא דווקא בפן הלא כל כך ספורטיבי. בעונת 2006/07 שיחק אושרי לוי במדיה של הפועל כפר סבא בליגת העל. התאריך היה ה-4 בדצמבר 2006 - משחק ליגה בקרית אליעזר בין מכבי חיפה לבין הפועל כפ"ס. לפני המשחק צוטט לוי בתקשורת כשאמר: "אנו נוסעים לשחק על הכבוד שלנו ולא לטייל".

בדקה ה-40 כבשה כפ"ס מרגליו של יבואה ועלתה ל-0:1. בדקה ה-64 ההלם בקרית אליעזר גבר. דוארטה הכפיל את היתרון בפנדל וכפ"ס בדרך לניצחון בבית של מכבי חיפה הגדולה. אבל אז החל הקאמבק של הירוקים. בדקה ה-68 כבש אדורם קייסי בנגיחה ושש דקות מאוחר יותר השווה שלומי ארביטמן. חיפה המשיכה ללחוץ ואושרי לוי עם שתי הצלות ענקיות עצר את יניב קטן ורוברטו קולאוטי ושמר על 2:2.

אושרי לוי. &qout;לדעתי הכדור לא נכנס&qout; (מחאסן נאסר)
אושרי לוי. "לדעתי הכדור לא נכנס" (מחאסן נאסר)
 

אז, הגיע לו רגע השיא של המשחק ולימים של הקריירה עבור השוער. בדקה 84, בעט רוברטו קולאוטי, אושרי לוי עצר את הכדור והתגלגל איתו לתוך השער.  8,000 אוהדי חיפה רואים ולא מאמינים - מהפך בשער שלא רואים כל יום. עד לסיום עוד הצליח להשוות שלו מנשה וקבע את תוצאת הסיום, 3:3.

"לדעתי הכדור לא נכנס", נזכר אושרי בשער שספג. כעבור כשבוע של לחשושים, רכילות ואין ספור שמועות בעולם הספורט הוטלה הפצצה. "הסיפור מאחוריי ועובדה שאותו כתב הלך הביתה אחרי שלושה חודשים", סיפר אושרי בקשר לפרסום הטענות כי השער שספג היה בכוונה וכי הוא ניסה להטות את תוצאת המשחק.

מקורבים לשוער יודעים לספר על תקופה שחורה. הם מספרים כי באותם ימים לא עמד איש לצידו של השוער הכישרוני וכולם שכחו שחמש דקות לפני שהשער נכבש, הציל אושרי שני שערים בטוחים. בשיחה איתו, מעלה אושרי זיכרונות מאותה תקופה: "את המשחק הזה אני לא אשכח כל החיים שלי. היה לי משחק לא טוב. לדעתי, הכדור הזה לא עבר את הקו. באותה תקופה הסיפור הזה פתח מהדורות חדשות וזה שינה לי את החיים".

 
 בחיים שלי לא התעסקתי ולא חשבתי על הדברים האלו. אם יהיה בכל חיי כתב אישום נגדי בנושאים שכאלו אני מתחייב לשלם לאותו בעלים שהעסיק אותי פי 10 מהשכר שלי. אני מאמין בדרך וביושר שלי, הקריירה שלי היא ביזע ולא בעזרת קשרים 
 
 
 

הטיית משחק? "מאותו מקרה חושבים פעמיים לפני שמפרסמים"
"אחד הכתבים הבכירים בארץ אמר לי שמאז הסיפור שלי הוא למד. מאותו מקרה הוא יחשוב פעמיים לפני שיכתוב משהו. החיים והמוות ביד הלשון וכל עוד אין הרשעה האדם זכאי ובגדר חשוד בלבד. עשו לי ולמשפחתי רצח אופי בדם קר. חייבים לבדוק ולחקור נושאים חשודים אבל אין לפרסם שמות או להגיע לתקשורת עד שאין אשמה", הוסיף.

על הטיעונים שהיו נגדו אמר: "בחיים שלי לא התעסקתי ולא חשבתי על הדברים האלו. אם יהיה בכל חיי כתב אישום נגדי בנושאים שכאלו אני מתחייב לשלם לאותו בעלים שהעסיק אותי פי 10 מהשכר שלי. אני מאמין בדרך וביושר שלי, הקריירה שלי היא ביזע ולא בעזרת קשרים".

אושרי לוי: &qout;
אושרי לוי. אף אחד לא עמד לצידו בתקופה השחורה
 

אומנם השוער יצא ללא כל אשמה אבל בכל זאת הכתם רדף את אושרי וכנראה שימשיך לרדוף לכל החים כפי שנכתב בפתגם ידוע 'אבן שטיפש אחד זורק עשרה חכמים לא יוכלו להוציא אותה'.

בעונה החולפת שיחק אושרי במדי הפועל ירושלים בליגה הלאומית ולא הצליח לסייע לה להישאר בליגה. בשלבים הסופיים של אותה עונה, לפני כחצי שנה התגרש מאשתו ואם שני ילדיו, תמר. "מפאת הצניעות של אם ילדי אני מעדיף לא להיכנס לזה יותר מידי".

רבים יטענו כי בעונה החולפת היכולת של אושרי לא התעלתה לרמות הגבוהות כאשר לגירושין יש חלק עיקרי לכך אבל אושרי מבטל את ההאשמות האלו: "היא היתה חלק גדול מחיי. תמיד אומרים שכדי שגבר יצליח צריך אישה חזקה מאחוריו ותמר היתה כזו. זה לא השפיע עליי כי אני איש חזק מאוד ועברתי המון בחיים". על הקשר בין השניים אמר השוער: "נפרדנו ברוח טובה, יש לנו שני ילדים שהם הכל בשבילי ואנחנו נשמור עליהם ביחד ולחוד. אני מאחל לתמר המון בהצלחה".

 
 יש לי עוד הרבה שנים להמשיך. אני עושה מצוות, מניח תפילין ומאמין שאלוהים ייתן לי את הכוח להמשיך. הכדורגל זה הדבר החשוב ביותר בחיי אחרי שני ילדי. הייתי מקצוען ונותרתי כזה. אני עדיין מתאמן בחדר כושר, אוכל כמו מקצוען ושותה ויטמינים, בדיוק מה שהייתי עושה כשהייתי בליגת העל 
 
 
 

העונה, אושרי חזר לליגה א' ומשחק בטבריה אצל איציק בוזורגי, אותו מאמן שהעלה אותו בדיוק לפני 20 שנה לבוגרים באותו משחק גביע המדינה מול בני יהודה. "זו סגירת מעגל מרגשת", אמר אושרי, "יש בטבריה אווירה חמה ואנשים נהדרים ואני מאחל לעצמי לסיים כאן את הקריירה שלי".

לוי המשיך: "יש לי עוד הרבה שנים להמשיך. אני עושה מצוות, מניח תפילין ומאמין שאלוהים ייתן לי את הכוח להמשיך. הכדורגל זה הדבר החשוב ביותר בחיי אחרי שני ילדי. הייתי מקצוען ונותרתי כזה. אני עדיין מתאמן בחדר כושר, אוכל כמו מקצוען ושותה ויטמינים, בדיוק מה שהייתי עושה כשהייתי בליגת העל".

מאמנו, איציק בוזורגי התייחס גם כן לקמבק בשיתוף הפעולה בין השנים ואמר: "אושרי שוער טוב מאוד והוא יסייע לנו גם בניסיון וגם ביכולת". בנוסף לכך שמשחק השוער בטבריה מליגה א', פתח אושרי לאחרונה משרד לייצוג שחקני כדורגל וגם החל לאמן שוערים באופן אישי על מנת להקנות להם את היסודות החשובים של המקצוע.

אושרי לוי. &qout;יש לי עוד שנים רבות להמשיך&qout;
אושרי לוי. "יש לי עוד שנים רבות להמשיך"
 

נלסון מנדלה, נשיא דרום אפריקה בעבר וזוכה בפרס נובל לשלום בשנת 93' אמר: "היופי הגדול של החיים אינו טמון בכך שלא ניפול, אלא בכך שנקום כול פעם מחדש". אין ספק כי בקריירה שלו, נפל אושרי 'מאיגרא רמה לבירא עמיקתא' ואין זה באשמתו על פי פסיקת בית המשפט. אך היותו איש חזק והתמיכה המדהימה לה זוכה וזכה ממשפחתו ומחבריו גרמו לכך שנותר על הרגליים, המשיך קדימה והצליח לנקות את שמו מכל אשמה.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */