יום שישי, 29.03.2024 שעה 11:01
לוח משחקים
  • פ.צ. קופנהאגן
  • 0 - 0
  • ספרטה פראג
  • רקוב צ'נסטוחובה
  • 1 - 2
  • אריס לימסול
  • פ.ס.וו. איינדהובן
  • 1 - 4
  • שטורם גראץ
  • קלאסביק
  • 1 - 2
  • מולדה
  • בראגה
  • 0 - 3
  • באצקה טופולה
  • אולימפיה לובליאנה
  • 3 - 0
  • גלאטסראיי
  • פנאתינייקוס
  • 0 - 1
  • מארסיי
  • סלובן ברטיסלבה
  • 2 - 1
  • מכבי חיפה
  • גלאזגו ריינג'רס
  • 1 - 2
  • סרבט ז'נבה
  • דינמו זאגרב
  • 2 - 1
  • א.א.ק. אתונה

שכטר: הייתי שם כיפה, גם אם היו שמים אותי בכלא

הפועל ת"א בעננים לאחר ה-2:3 על זלצבורג. אלי טביב עודד את שכטר לפני המשחק: "די לבשל, היום אתה מבקיע" (רועי גלדסטון, שליח ONE לאוסטריה)

|
איתי שכטר עם הכיפה (רויטרס)
איתי שכטר עם הכיפה (רויטרס)

הפועל תל אביב בעננים לאחר ה-2:3 על אלופת אוסטריה, רד בול זלצבורג במשחק הראשון בשלב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות. כבר שבועיים מוכרים לנו שהקבוצה של הוב סטיבנס התחזקה, ושהיא לא אותה קבוצה 'מלאה בטלאים' שהודחה מול מכבי חיפה. איתי שכטר באחד ממשחקיו הטובים בקריירה עשה פחות או יותר מה שהוא רוצה ברחבה של טרמל. בנוסף, נראה כי דה סילבה פורח על אדמת אוסטריה, בל נשכח את המשחק האדיר שלו ב-0:3 על ראפיד וינה בליגה האירופית בעונה שעברה.

ל-ONE נודע כי לפני פתיחת המשחק נכנס אחד הבעלים, אלי טביב, לחדר ההלבשה, פנה לאיתי שכטר ואמר לו מול כל השחקנים: "זהו, נגמר, מספיק עם הבישולים, הערב אתה מבקיע שער!". דבריו של הבוס כנראה חילחלו היטב אצל החלוץ שהיה מהמצטיינים במשחק, סחט פנדל וכבש את השער השלישי.

עם זאת, אצל הדאבליסטית עושים הכל כדי להרגיע את הרוחות ולשמור על הפוקוס לקראת הגומלין ביום שלישי. בסיום המשחק כינס טביב את השחקנים ואמר להם: "אני גאה בכם על מה שעשיתם,  אבל אני לא רוצה חגיגות, אנחנו נמצאים במחצית הדרך ונשארה לנו עוד מחצית. אסור לנו לפספס את ההזדמנות שניתנה לנו. אני מבטיח לכם כשנעפיל שלב נעשה חגיגה גדולה. תתרכזו במה שנשאר ותתשלימו את המשימה"

שכטר: מקווים להגשים את החלום
הקשר יוסי שבחון יצא מחדר ההלבשה, והציץ במסכים שהקרינו את המשחק בין פרטיזן בלגרד ואנדרלכט. "הנה אילייב", אמר שבחון על השחקן ששיחק איתו במכבי ת"א וחזר לפרטיזן. "אני אומר שהוא יצליח מאוד השנה עם פרטיזן. כל מי שעוזב את מכבי שנה אחרי זה נותן עונה גדולה, זה גם מה שאמרתי לו כשהוא התלבט אם לעזוב. אולי שנינו נהיה בליגת האלופות".

גם אוהדיה של הפועל תל אביב בטירוף בעקבות הניצחון המבטיח והכרטיסים לגומלין בשבוע הבא בבלומפילד כבר אזלו.

שכטר: לא התכוונתי לעצבן אף אחד

שמח היה אתמול ברד בול ארינה. דגלאס דה סילבה ואיתי שכטר עוכבו לבדיקת סמים, וקיבלו בירות כדי לזרז את מתן השתן. בפעם האחרונה שהשניים היו ביחד ושתו, זה היה ב-'בורג' אחרת - גטבורג, אבל כאן בזלצבורג הם שמרו על עצמם והכל היה בסדר. האמת, גם אני הייתי לוקח אותם לבדיקת סמים. משחק כמו שהם נתנו אתמול, לא ראו הרבה זמן בארינה.

גם בחדר ההלבשה של הפועל שיחת היום הייתה הכיפה של איתי שכטר. החלוץ אמר לחבריו: "גם אם היו לוקחים אותי לכלא הייתי שם את הכיפה. לא היה אכפת לי מכלום".

עוד אמר שכטר, שקיבל מחמאות על משחק מצויין, בו סחט פנדל, הבקיע שער, והיה מקור לצרות רבות בהגנה האוסטרית: "כיף לשמוע את כל המחמאות באופן אישי. אני שמח שהצלחנו לעשות תוצאה מצוינת מול המועדון המפואר הזה. אנחנו שמחים ומאושרים ועם הקהל אנחנו מקווים שנגשים את חלום ליגת האלופות".

על הכיפה ששלף לאחר השער אמר: "לא ניסיתי להרגיז אף אחד. בחור צדיק נתן לי אותה בשדה התעופה. אמרתי לחבר שאשים אותה בגרב ואם ירצה השם ואבקיע, אחבוש אותה לא חשבתי שזו פרובוקציה. רציתי להגיד 'שמע ישראל'. מה שעבר לי בראש הוא שאני יודע שיש הרבה יהודים שרואים אותי בבית ומאושרים".

בן סהר ואיתי שכטר בעננים (רועי גלדסטון)
בן סהר ואיתי שכטר בעננים (רועי גלדסטון)
 
על סיום הבצורת והמשחק המצויין אמר: "אני מרגיש טוב. אמרתי לפני המשחק שאני מוכן לעלות שלב ולא להבקיע בכלל, הקבוצה יותר חשובה. כשהגולים יגיעו הם יגיעו בצרורות. הכי חשוב זה להגיע לליגת האלופות כי זו פסגת הקריירה של כל שחקן".

יש לנו משחק בשבת מול הפועל חיפה שאני מקווה לעבור בשלום. אני מבטיח שאנחנו נבוא ביום שלישי עם יותר טירוף ממה שהיה באוסטריה".

שחקני זלצבורג בהלם שנה שניה ברציפות (רועי גלדסטון)
שחקני זלצבורג בהלם שנה שניה ברציפות (רועי גלדסטון)
 
שכטר התייחס לבדיקת השתן עם דה סילבה, ונזכר בפרשת גטבורג: "שכחנו ממה שהיה, עברנו כל כך הרבה מאז וזה סימן לכמה שאנחנו מאוחדים. זה מראה כמה המועדון הזה אוהב אותנו ונתן לנו חום ואהבה. אנחנו נמצאים בסוג של פסגת קריירה, זו ליגת האלופות וזה שלב הבתים, ואנחנו נהיה הכי מאושרים נגיע לשם".  

 
 דה סילבה: "הכל מלמעלה, אולי עכשיו בליגת האלופות, ירצו אותי קבוצות טובות יותר" 
 
 
 

הבלם דגלאס דה סילבה אמר לאחר המשחק: "עברה לנו צמרמורת כשעלינו על דשא ושמענו את המנגינה. זה חלום גדול ועשינו צעד גדול בכדי להגיע לשם. עכשיו נגיע הביתה לתל אביב עם הקהל והטירוף שלנו ואני מקווה שנצליח לעבור לבתים. אם האוסטרים בבית עולים לשחק עם חלוץ אחד ואנחנו עם שני חלוצים זה מדבר בעד עצמו. כולם השקיעו 200 אחוז והיתה צריכה להיות תוצאה טובה יותר, אבל גם כך התוצאה מצוינת".

הבלם הברזילאי דיבר על המעמד והשם שהפועל ממשיכה לצבור באירופה: "מה שעשינו בשנה שעברה ומה שהפועל עשתה ב-2001, אלה דברים שלא שוכחים גם באירופה. דיברתי פה, לפני המשחק, עם כמה שחקנים של זלצבורג והם אמרו לי שהמאמן מפחד ומתכוון לפתוח עם חלוץ בגלל שהפועל קבוצה מצוינת. עכשיו מה שנשאר זה להשלים את העבודה בבלומפילד עם 16 אלף צופים שיחגגו בלי סוף".

וינסנט אניימה מודה לקהל (רועי גלדסטון)
וינסנט אניימה מודה לקהל (רועי גלדסטון)
 
דה סילבה התייחס לעובדה שהוא מאושר להיות עם הפועל במעמדים כאלה: "היום אני יכול להגיד שאני ממש לא מצטער שנשארתי. הכל זה מלמעלה, אולי עכשיו נהיה בליגת האלופות וירצו אותי קבוצות טובות יותר".

הפועל תתחזק בחלוץ, אולי גם במגן
בינתיים בהפועל תל אביב מריחים כבר את שלב הבתים היוקרתי ומבינים שהם חייבים בחיזוק, קודם כל בעמדת החלוץ. פציעתו של מהראן ללה נחתה על האדומים כרעם ביום בהיר, ואם יעפילו לליגת האלופות, הם יהיו חייבים למצוא לו תחליף. בינתיים הבעלים מוני הראל ואלי טביב לא מדברים בנושא עד למשחק הגומלין, אך כפי שפורסם ב-ONE נשקלת אופציית עידן שריקי, שהראל פנה אליו כבר בעבר.

עמדה נוספת שאולי צריכה חיזוק, היא עמדת המגן הימני, וזאת גם תוך הבנה שדני בונדר עשוי לעזוב בינואר לרוסיה, לאחר שהתבטא בנושא מספר פעמים, מחזיק בכמה הצעות, וכרגע משמש כשחקן ספסל.

 
 אבוקסיס: "שכטר נתן את אחת ההצגות הכי גדולות שאני ראיתי מחלוץ באירופה. הוא שיגע הגנה שלמה כמעט לבד, הייתי המום ממנו" 
 
 
 

עוזר המאמן, יוסי אבוקסיס התייחס לנושא החיזוק: "כמובן שאם נצליח לעבור את השבוע הבא בשלום, אז נצטרך להתחזק ולהביא עוד שחקן או שניים. זה הזמן להגיד למהראן ללה שאנחנו מאוד אוהבים אותו והוא נכס לכל קבוצה.נדבר על הנושא בצורה רצינית רק בשבוע הבא כי אנחנו קבוצה רצינית שתמיד חושבת קדימה".

על המשחק אמר עוזר המאמן שהיה שותף למסע הגדול ב-2001: "אנחנו מרגישים שזה אחד הניצחונות הכי גדולים של קבוצה ישראלית באירופה, כי כבשנו שלושה שערי חוץ. לפני המשחק, היינו קונים תיקו עם שער חוץ אחד, אבל הצלחנו לכבוש שלושה שערים ענקיים ושכטר נתן את אחת ההצגות הכי גדולות שאני ראיתי מחלוץ באירופה. הוא שיגע הגנה שלמה כמעט לבד, הייתי המום ממנו. גם לבן סהר היה משחק מצוין. זה ניצחון גדול כי באנו מול קבוצה עם תקציב של 40 מיליון יורו".

יוסי אבוקסיס (רועי גלדסטון)
יוסי אבוקסיס. "אם נעבור שלב, נצטרך להתחזק בשחקן או שניים" (רועי גלדסטון)
 
על כך שלא פחדו לשחק התקפי גם במשחק חוץ ועלו עם שני חלוצים בהרכב אמר: "חשבנו שאם נכניס פתאום שחקן קישור במקום חלוץ, זה יגרום לשחקנים שלנו לחשוב הגנתי וזה לא משהו שרצינו לשדר. ידענו שיש לזלצבורג שני בלמים  שנוכל לעשות להם צרות ולשמחתי זה הצליח. זה באמת משמח אותנו, כי חשבנו לפני המשחק לשים את רוקי ולהוציא חלוץ, ואני מרוצה שהבחירה שלנו הצליחה".

על האוהדים: "אין מילים כבר להגיד על האוהדים שלנו. אני לא יודע כמה צופים היו פה, אבל הקהל שלנו עשה יותר רעש. בעזרת השם אחרי שבוע הבא נעשה להם עונה נפלאה".

הפועל תל אביב בטירוף. בקרוב בקאמפ נואו? (רועי גלדסטון)
הפועל תל אביב בטירוף. בקרוב בקאמפ נואו? (רועי גלדסטון)
 
הפועל תל אביב תצא בצהריים בטיסה ישירה ותנחת בישראל אחר הצהריים. האדומים יערכו אימון יחיד ביום שישי, לקראת משחק פתיחת הליגה מול הפועל חיפה בחוץ. גוטמן יבדוק את כשירות השחקנים באימון, ויחליט כיצד הוא עולה מול הקבוצה של ניצן שירזי.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */