יום שבת, 20.04.2024 שעה 04:53

דגים במים: הכירו את דור העתיד של השחייה

רגע לפני משחקי הנוער האולימפיים ערכנו היכרות עם נציגי השחייה. טומרקין: "אין לי מודל". גניאל: "אבי היה שחיין". סמסוניוק: "רוצה ללמוד במכללה"

|
טומרקין, סמסוניוק וגניאל. דור העתיד  (שי לוי)
טומרקין, סמסוניוק וגניאל. דור העתיד (שי לוי)

חברי המשלחת הישראלית למשחקי הנוער האולימפיים הראשונים, שייערכו בסינגפור בין ה-14 ל-26 באוגוסט, ממשיכים בהכנות נמרצות במטרה להביא הביתה מדליית זהב.

המשלחת מונה 15 ספורטאים מצטיינים שעברו את הקריטריונים הבינלאומיים הנוקשים ויתחרו בשמונה ענפי ספורט (אתלטיקה, ג'ודו, התעמלות אמנותית, טקוואנדו, טריאתלון, כדורסל, שחייה ושייט).

הענף שבו מספר הנציגים הרב ביותר הוא השחייה. שלושה שחיינים ישראלים ייצגו אותנו במשחקי הנוער האולימפיים: ניקול סמסוניוק, אמרי גניאל ויעקב טומרקין, שזכה לא מזמן במדלית זהב באליפות אירופה ב-100 מטר גב.

אלוף אירופה הטרי סיפר על עצמו: "בחרתי בשחייה כי כשעליתי לארץ גרתי באשדוד, עיר עם ים. אמא שלי רצתה שאלמד לשחות ומשם התגלגלתי הלאה. אני מצפה לשפר באולימפיאדה את התוצאות שלי במשחים ולהתברג בשלישייה הראשונה. המשחים החזקים שלי הם 100 ו-200 גב ו-200 מעורב".

"אין לי מודל כלשהו לחיקוי" הצהיר טומרקין, "בעוד 5 שנים אני רואה את עצמי מתברג גבוה בענף השחייה העולמי. היתרון שלי על אחרים הוא שאני מרגיש טוב וצף טוב. אני שמח מאוד שיש 3 שחיינים, ניקול חותרת נהדרת ולאמרי התפקשש כשלא נכנס לגמר אליפות אירופה, אבל אני מאמין שהוא יחפה על זה בסינגפור".

גניאל, שיתחרה ב-100 ו-50 מטר חזה, תיאר אף הוא כיצד הגיע לענף: "בחרתי בשחייה כי כשהייתי קטן, כל החברים היו בחוג שחייה ואהבתי את זה והתקדמתי. אחרי שפספסתי באליפות הנוער אני מצפה במשחקים קודם כל לעלות לגמר. אבא שלי גם היה שחיין וזה כיף לקבל ממנו עצות, הוא יודע מה אני עובר".

שוחים עם תקווה לסינגפור

"השאיפה שלי בעתיד היא כמובן להגיע ללונדון 2012 אבל אם לא אז ריו 2016. אני רוצה לשחות וללמוד במכללות ולהמשיך שם. גיא ברנע וגל נבו הם המודלים שלי לחיקוי. יעקב הוא שחיין נהדר ומאוד מהיר. הוא ברמה מאוד גבוהה, גם ניקול הגיע שישית באליפות אירופה לנוער וזה מאוד מכובד, נראה לי שהם ישחזרו את זה גם בסינגפור".

1 (שי לוי)
טומרקין: "רואה את עצמי מתברג גבוה בענף השחייה העולמי" (שי לוי)
 

שחיינית ה-100 מ' ו-50 מ' חופשי, ניקול סמסוניוק, תיארה מעט את סדר היום הקדחתני של הנבחרת: "אנחנו ישנים ואוכלים בווינגייט, מתאמנים תשעה אימונים בשבוע, אימונים קשים מאוד שבהם אנו שוחים כ-5-6 קילומטר".

אחר-כך הוסיפה: "בחרתי בשחייה כי בתור ילדה קטנה אהבתי ללכת לים ולשחות וראיתי שאני טובה והמשכתי בזה. אני מצפה בסינגפור לשבור את השיאים האישיים שלי, בעתיד אני מקווה להגיע ללונדון 2012 ואם לא אז לריו 2016. כמו כן אני רוצה ללמוד במכללה בארה"ב. גל נבו הוא המודל לחיקוי שלי בארץ, בחו"ל זה מייקל פלפס".

1 (שי לוי)
גניאל: "השאיפה להגיע ללונדון 2012 או ריו 2016" (שי לוי)
 

"כל הסובבים תומכים בי מאוד, המשפחה שלי מגיעה לכל תחרות. יעקב ואמרי שחיינים מוכשרים ביותר ואני חושבת שהם יגיעו להישגים טובים בסינגפור, אני מאחלת להם המון הצלחה בהמשך".

מאמן הנבחרת, חנן גלעד, סיפר על נבחרתו: "ליעקב יהיה קשה להתרומם מבחינה הישגית בפעם השניה בתוך חודש, לאחר מה שהפיק באליפות אירופה לנוער ובאליפות ישראל. אני חושב שאם יעקב יתעלה הוא יוכל להתמודד על המדליות".

1 (שי לוי)
סמסוניוק: " (שי לוי)
 

"ניקול תתמודד על עליה לגמר ואמרי ישתלב בחצי הגמר וכמובן שהמטרה היא לקבוע שיאים אישיים חדשים. האופי של השחיינים נוח. כולם ילדים רגועים וחרוצים. ניקול מתאפיינת בהרבה כח, יעקב בכשרון ואמרי בטוח שבהמשך יהיה פרופסור, הוא סוג של גאון".

"הם צריכים להמשיך ולעבוד קשה כמו שהם עובדים היום, להיות עם העיניים על המטרה" ייעץ להם שחיין העבר איתן אורבך. "הם מתאמנים אצל ליאוניד קאופמן שאימן אותי בעבר ואני בטוח שהם מקבלים את היחס הטוב ביותר, כמו גם את הגיבוי של הספורט ההישגי. במשחקים האולימפיים אי אפשר שלא להתרגש, אבל אולימפיאדה לא מגיעה בבת אחת. עוברים קודם הרבה תחרויות בדרך, זה היה מדהים לשמוע על ההישגים של יעקב. מי שעומד במעמדים כאלה יצליח גם לתת מאה אחוז בתחרויות חשובות כמו אולימפיאדה".
 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */