יום שלישי, 16.04.2024 שעה 21:36
לוח משחקים
  • פ.צ. קופנהאגן
  • 0 - 0
  • ספרטה פראג
  • רקוב צ'נסטוחובה
  • 1 - 2
  • אריס לימסול
  • פ.ס.וו. איינדהובן
  • 1 - 4
  • שטורם גראץ
  • קלאסביק
  • 1 - 2
  • מולדה
  • בראגה
  • 0 - 3
  • באצקה טופולה
  • אולימפיה לובליאנה
  • 3 - 0
  • גלאטסראיי
  • פנאתינייקוס
  • 0 - 1
  • מארסיי
  • סלובן ברטיסלבה
  • 2 - 1
  • מכבי חיפה
  • גלאזגו ריינג'רס
  • 1 - 2
  • סרבט ז'נבה
  • דינמו זאגרב
  • 2 - 1
  • א.א.ק. אתונה

הפועל מתחילה את דרכה לשלב הבתים באלופות

האדומים יוגרלו ב-13:00 בניון, שוייץ, בסיבוב המוקדם השני של המפעל הבכיר ביבשת. ב-14:30: בני יהודה ומכבי יגלו מי תהיה יריבתן בליגה האירופית

|
ורמוט ושכטר. המסע לבתים מתחיל היום
ורמוט ושכטר. המסע לבתים מתחיל היום

שיטת הדירוג מורכבת להטריד, אופן ההגרלה סבוך להחריד ולוח המשחקים פתלתל להעיק. כדי להבין מה קורה בהגרלת שני סיבובי המוקדמות של ליגת האלופות שתתקיים בניון, שוייץ, היום (שני) בשעה 13:00 ושל שני סיבובי המוקדמות של הליגה האירופית שתתקיים מיד לאחר מכן, בשעה 14:30, לא מספיק להיכנס לוויקיפדיה ודרוש לפחות אחד מהבאים: איי.קיו גבוה במיוחד, בין שני תארים אקדמיים לדוקטורט וסבלנות של פיל.

הנחמה היחידה של שלושת הנציגים הישראלים בהגרלה תהיה, כפי הנראה, העובדה שהיא מתקיימת בשוייץ, מדינה שבה שטרות הפרנקים צומחים על העצים והמטבעות ממלאים את האגמים, ושבהיעדר בעיות בטחוניות או שסעים פנימיים משמעותיים מפלס העצבים בה נמוך והלבביות גבוהה, משמע, האירוח צפוי להיות מכובד ומהודר והכיבוד הקל, הו הכיבוד הקל.

שלושת ברי המזל שייהנו מהחוויה הם נציג הבעלים של האדומים, גבי קצרה, שתשחק בסיבוב מוקדמות השני ליגת האלופות; אבנר טוויטו, מנהל מכבי ת"א, שתשתתף בסיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית ומשה דמאיו, מנכ"ל בני יהודה, שתתמודד בסיבוב המוקדמות הראשון של המפעל.

למי ששאל, מנכ"ל מכבי חיפה, איתמר צ'יזיק, יצטרך לחכות ל-16 ביולי, אז תתקיים הגרלת משחקי הסיבוב השלישי של הליגה האירופית, שבו ייכנסו הירוקים למפעל.

אז איך זה עובד, בקיצור?
נתחיל מהמפעל הבכיר (לא שיש משהו רע בליגה האירופית, חלילה). 76 קבוצות מ-52 התאחדויות כדורגל (לא כולל את ליכטנשטיין הפצפונת, שבה אין ליגה סדירה) ישתתפו השנה בליגת האלופות.

לשלוש הליגות הבכירות - אנגליה, ספרד ואיטליה - יש ארבע נציגות; לליגה הצרפתית, הגרמנית והרוסית שלוש נציגות; לשמונה ליגות נוספות שתי נציגות ולכל השאר, ביניהן הליגה הישראלית, נציגה אחת בלבד. מקומן של 22 קבוצות בשלב הבתים - הקרם-דה-לה-קרם - מובטח, משמע, כל שאר הקבוצות יתמודדו על עשרת המקומות הנותרים.

אוהדי הפועל ת&qout;א (רועי גלדסטון)
אוהדי הפועל ת"א. הרבה פעילות תהיה השנה בבלומפילד (רועי גלדסטון)

המסע מורכב משלושה סיבובי מוקדמות וסיבוב פלייאוף. את הסיבוב הראשון פותחות ארבע קבוצות בלבד, מארבע הליגות החלשות ביבשת (ביניהן סנטה קולומה, שנואת אוהדי מכבי, אהובת שונאיה). שתיים מהן, ועוד שלושים ושתיים קבוצות (ביניהן הפועל ת"א) מצטרפות בסיבוב השני. לסיבוב השלישי יעפילו שבע-עשרה מהן, ואז יצטרפו עוד 13 קבוצות. מתוך ה-30 הללו תעלנה 15 קבוצות מאושרות לסיבוב הפלייאוף, שבו יצטרפו חמש קבוצות נוספות, מאריות היבשת - 20 סה"כ, ש-10 מהן, כאמור, יעפילו לשלב הבתים. בקיצור, ארוך ומייגע.

העיקרון בליגה האירופית דומה: שלושה סיבובי מוקדמות וסיבוב פלייאוף. רק ששם משתתפות בסה"כ 194 קבוצות (כולל הקבוצות שנושרות מסיבוב המוקדמות השלישי ואילך של ליגת האלופות אל הליגה האירופית), ושבסופו של דבר יצטמצמו ל-48 שישתתפו בשלב הבתים.

שחקני מכבי חיפה באימון הבכורה (ONE)
אימון מכבי חיפה. הירוקים מצטרפים בסיבוב השלישי של הליגה האירופית

מספר פרמטרים קובעים את השלב שבו כל קבוצה מצטרפת למפעל שלה, כלומר את הדירוג שלה. ראשית, איכות הליגה שממנה היא מגיעה. שנית, האופן בו הגיעה למפעל (למשל, האם הגיעה לליגה האירופית על-ידי זכייה בגביע או המיקום בליגה) ושקלול של הישגיה באירופה בחמש השנים האחרונות. זהו זה, פחות או יותר, על רגל אחת, על קצה המזלג, כל הסיפור.

הפועל ת"א
הפועל ת"א תתחיל את מסעה בדרך להשתתפות ראשונה אי פעם בליגת האלופות מהסיבוב השני של מוקדמות הצ'מפיונס ליג ב-13 או ב-14 ביולי (גומלין ב-20 או ב-21 ביולי). שם יהיה לה יתרון. הישגיה המרשימים באירופה בשנים האחרונות הקנו לה ניקוד גבוה למדי - 27.775 - ולכן היא תגיע כקבוצה מדורגת ביחד עם קבוצות כגון רוזנבורג, פרטיזן בלגרד, ספרטה פראג ורד בול זלצבורג, שאותה עברה בשנה שעברה מכבי חיפה בדרך לצ'מפיונס.

גוטמן ואבוקסיס (רועי גלדסטון)
גוטמן ואבוקסיס באימון. אמורים לעבור בקלות את הסיבוב השני (רועי גלדסטון)

יריבותיה האפשריות יכולות להגיע מאחת מחמש הבאות: זלזניצאר (בלארוס), קופר (סלובניה), רנובה (מקדוניה), טיראנה (אלבניה) או שתי קבוצות שיגיעו מהסיבוב הראשון (קבוצות מאנדורה, מלטה, סן מרינו ומונטנגרו).

סיבוב המוקדמות השלישי (27-8 ביולי, גומלין ב-3-4 באוגוסט) מתחלק לשני מסלולים - אחד לאלופות ואחד ללא-אלופות. כאלופה גאה, תתמודד הפועל ת"א, אם תעפיל אליו, מול אחת מ-16 הקבוצות שתעפיל עמה או אחת משלוש אלופות שתצטרפנה למסלול האלופות: אנדרלכט, באזל או פ.צ. קופנהאגן שהדיחה את בית"ר ממוקדמות ליגת האלופות לפני שלוש שנים.

גילי ורמוט ואיתי שכטר (דרור עינב)
ורמוט ושכטר. יכבשו גם את אירופה? (דרור עינב)

בני יהודה
עם הופעה שלישית בחמש שנים בליגה האירופית, בני יהודה כבר מתחיל לצבור ניסיון ומסורת. בעונה שעברה הודחו הזהובים רגע לפני שלב הבתים, אך הפעם, עם דרור קשטן על הקווים ועם הרכש המתאים, צריכים הזהובים (או הכתומים, מה ההבדל בעצם?) לשאוף ליותר. (משחק ראשון ב-1 ביולי, גומלין ב-8 ביולי)

מעמדה המשתפר של הקבוצה משכונת התקוה באירופה בא לידי ביטוי בעובדה שהיא מדורגת במקום הרביעי מתוך 52 הקבוצות שמתחילות את המפעל בסיבוב הראשון, עם 5.275 נקודות, יותר מרוב הקבוצות שמתחילות היישר מהסיבוב השני (כולל מכבי ת"א).

דרור קשטן (אלעד ירקון)
דרור קשטן באימון. הניסיון שלו יבוא לידי ביטוי במפעל האירופי (אלעד ירקון)

אחרי צמצום היריבות, בני יהודה יכולה להגריל את אחת מחמש הקבוצות הבאות:  טובול קוסנטאיי (קזחסטן), זלגרסזגי (הונגריה), יוליסס (ארמניה), לוסיטנס (אנדורה), או פאטאנו (סאן מרינו).

מכבי ת"א
אחרי שלוש עונות של היעדרות חוזרת מכבי ת"א לזירה האירופית ולנוכח מסע הרכש המרשים שעשתה הקיץ (ושטרם הושלם) בוודאי מצפים בקרית-שלום להגיע לפחות עד שלב הבתים. כאמור, הצהובים של אבי נמני מצטרפים למפעל בסיבוב המוקדמות השני, שבו משחקות 26 העולות מהסיבוב הראשון ועוד 54 קבוצות ובסה"כ לא פחות מ-80 קבוצות. מאחר ש-3.775 נק' מזכות אותן במעמד של קבוצה מדורגת, יריבותיהן האפשריות תהיינה בהכרח קבוצות מהדרג הנחות של אירופה.

אימון מכבי ת&qout;א (אור שפונדר)
נמני באימון מכבי. התגעגעו לאירופה (אור שפונדר)

בין הקבוצות הבולטות אותה עשויה מכבי לפגוש ניתן למצוא שמות כגון: שמרוק רוברס מאירלנד, גוריצ'ה הסלובנית, סיביניק הקרואטית. על דרבי ישראלי אין מה לחלום בשלב זה, שכן בני יהודה, אם תעפיל, תהיה גם בשלב זה מדורגת. את המשחק הראשון תערוך מכבי תל אביב ב-15 ביולי, כשבוע אחרי שתשוב ממחנה האימונים בהולנד. שבוע לאחר מכן, ב-22 ביולי, ייערך משחק הגומלין.

אם הצהובים (והזהובים-כתומים!) יעפילו לסיבוב השלישי שייערך ב-29 ביולי והגומלין ב-5 באוגוסט הם כבר לא יהיו מדורגים ועשויים לפגוש כמה מקבוצות מהצמרת האירופית דוגמאת ליברפול, יובנטוס, אלקמאר, ספורטיג ליסבון, שטוטגרט, גנק בה משחק החלוץ הישראלי אליניב ברדה, אולימפיאקוס וגלאטאסראיי.

מאזנה של מכבי ת"א בגביעי אירופה השונים עומד על 17 נצחונות, 12 תיקו ו-18 הפסדים והפרש שערים שלילי של 59-55.

שחקני מכבי ת&qout;א (דרור עינב)
אימון הפתיחה של מכבי ת"א. ציפיות גבוהות בקרית שלום (דרור עינב)
אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */