יום חמישי, 18.04.2024 שעה 22:15

לחמם מנועים: עונת 2010 של הפורמולה 1 נפתחת

הגדלת הסבב, הקאמבק של מיכאל שומאכר, המעבר של פרננדו אלונסו לפרארי והציוות של ג'נסון באטן עם המילטון במקלארן. היום הפורמולה 1 חוזרת

|
באטן בעונה בעברה, הפעם הוא עם מקלארן (רויטרס)
באטן בעונה בעברה, הפעם הוא עם מקלארן (רויטרס)

עונת 2010 של הפורמולה 1, שתפתח היום (שבת) עם מקצה הדירוג בבחריין, צפויה להציג בפני חובבי הספורט המוטורי כמה שינויים משמעותיים, ומבטיחה להיות מפתיעה ומותחת לא פחות מעונת 2009, שנסגרה עם האליפות המפתיעה של ג'נסון באטן.

השינוי המרכזי הוא בעצם מבנה הסבב, שאליו נוספו קבוצות חדשות כמו לוטוס היספניה ומרצדס, שנפרדה ממקלארן. מספר הקבוצות עולה בכך מעשר לשתים-עשרה, מה שאומר שעל קווי הזינוק יתייצבו העונה לא פחות מ-24 מכוניות. המרוצים, לפיכך, יהיו עמוסים יותר ומעניינים יותר ממה שהתרגלנו אליהם עד כה.

כמו כן, יציגו הקבוצות כמה נהגים צעירים שסומנו כהבטחות במרוצי הליגות הנמוכות. על-פי התחזיות, צפוי מאבק האליפות להיות תלת-ראשי, בין פרארי, מקלארן ומרצדס.

אבל מה שמעניין את הקהל הרבה יותר הם השינויים הפרסונאליים והסיפורים האישיים. מעל כולם מצוי, כמובן, הקאמבק של מיכאל שומאכר, שחזרתו למרכז הבמה מאפילה על כל השאר. 

בגיל 41, כשמאחוריו לא פחות משבע אליפויות עולם ואינספור התייצבויות על הפודיום ופתיחות בקבוקי שמפנייה, מתכוון הנהג האגדי לעשות זאת שוב. הפעם הוא יעשה זאת לבוש בסרבלים של קבוצת מרצדס. 

שומאכר (רויטרס)
שומאכר במדי מרצדס. אחד הקאמבקים המדוברים בהיסטוריה של הספורט (רויטרס)

אחרי ארבע שנות פרישה, שומאכר כמו לשומאכר, אינו טורח להנמיך ציפיות. במספר ראיונות שערך, שטח שומאכר את "תוכנית האב" שלו לכיבוש מחודש של הסבב. העונה הוא לא בונה על אליפות, אבל כבר בעונה השנייה של הקאמבק שלו, העריך, הוא יוכל להיאבק כראוי על האליפות ואף לזכות בה, בפעם השמינית בקריירה עטורת התהילה שלו.

לעומת הקאמבק של שומאכר, מי שזיו פניו לא יפציע העונה, ובוודאי יחסר ללא מעט אוהדים בארץ הוא ה"אייסמן", אלוף העולם בעונת 2007, קימי רייקונן. הפיני, שלא קיבל את החוזה שקיווה לקבל מקבוצתו, פרארי, ניהל מו"מ עם כמה קבוצות נוספות, אך לבסוף החליט לצאת לשנת שבתון, בתקווה שלקראת העונה הבאה יוכל להשיג את החוזה הראוי לו באחת הקבוצות הגדולות. 

ראיקונן (רויטרס)
ראיקונן. לא השיג את החוזה שרצה ויישב העונה בבית (רויטרס)

עוד אירוע שהסעיר את העולם המוטורי הוא מעברו המפתיע של פרננדו אלונסו לקבוצת פרארי. הספרדי, שזכה בשתי אליפויות עולם רצופות בקבוצת רנו, ונכשל בניסיונו לעשות זאת בפעם השלישית בקבוצת מקלארן, מקווה לחזור לטופ העולמי עם פרארי.

גם פליפה מאסה צפוי לחזור לסבב וזאת לאחר שלא נמצא לו מועמד ראוי להחלפה,אחרי שעבר תאונה קטלנית כתוצאה מחלק שהשתחרר ממכוניתו של רובנס באריקלו. בפרארי ניסו את פיסיקלה ובאדור אך ללא הצלחה, ולבסוף החליטו שמאסה הוא זה שישתף פעולה עם אלונסו.

בין כל השמות הגדולים הללו אי אפשר לשכוח את אלוף השנה שעברה, ג'נסון באטן, שעבר מקבוצת בראון GP, עמה זכה באליפות, למקלארן. באטן יודע שבעונה הקרובה הוא יצטרך להזיע הרבה יותר על מנת להגיע להישגים של העונה הקודמת, אך מבטיח לעשות הכל על מנת לשחזר את ההצלחה הכבירה (והמפתיעה), ואולי להביא אליפות נוספת לממלכה המאוחדת.

ג´נסן (רויטרס)
באטן אחרי הזכייה באליפות העולם 2009 (רויטרס)

עונת 2010 של הפורמולה 1: הקבוצות והנהגים
כאמור, העונה הוגדל הסבב בשתי קבוצות, כשארבע קבוצות חדשות הצטרפו - היספאניה, וירג'ין ולוטוס, לצד מרצדס שהתפצלה ממקלארן - ושתי קבוצות - טויוטה ו-ב.מ.וו. פרשו.

מקלארן
נהגים:
ג'נסון באטן - האלוף של העונה הקודמת החליף את מקומו. הוא עזב את קבוצת בראון ג'פ, עימה זכה באליפות היסטורית ראשונה וחתם בקבוצת מקלארן. כזכור, ג'נסון רשם תחילת עונה מצויינת וסיים את העונה עם 7 זכיות במקום הראשון. ככל שהעונה התקדמה החל באטן לדשדש, אך שמר על קור רוח והצליח לזכות באליפות ראשונה שלו ושל קבוצתו.

באטן והמילטון (רויטרס)
המילטון ובאטן, הגלקטיקוס של מקלארן (רויטרס)

לואיס המילטון - הבריטי הצעיר שזכה באליפות הפורמולה בשנת 2008 ימשיך את דרכו בקבוצה הבריטית וינסה לשחזר את ההצלחה שלו מעונת האליפות. תקוותו של המילטון היא, כי שותפותו עם באטן תהיה לא רק פוריה יותר, אלא גם פחות רוויה באגו ואמוציות, מזו שהייתה לו עם אלונסו. שני הבריטים ינסו להביא לקבוצה הבריטית ולממלכה כולה כבוד ותהילה.

פרארי
נהגים:
פליפה מאסה - הברזילאי, שעבר תאונה מחרידה בעונה שעברה, יחזור למסלול המרוצים וינסה להפגין את יכולת המרוצים הטובה שלו. כזכור, מאסה עבר ניתוח לא פשוט בראשו כתוצאה מחלק שעף ממכוניתו של בן ארצו, רובנס באריקלו. מאז עבר מאסה שיקום רציני, וחזר להתאמן על המכונית החדשה ואף השיג תוצאות טובות, מה שמעורר ציפייה רבה בפרארי, לקראת עונה מוצלחת. 

פליפה מאסה (רויטרס)
כך נראתה המכונית של מאסה אחרי התאונה שעבר בעונה שעברה (רויטרס)

פרננדו אלונסו - מעברו של אלונסו הוא אולי המדובר ביותר בתולדות הפורמולה 1. פרננדו אף פעם לא הסתיר את תשוקתו ללבוש את הסרבל האדום של הסוס הצוהל וניצל את הכישלון של רייקונן בעונה שעברה ואת אובדן האמון בו, שגרם לפרארי לחפש לו יורש. החוזה שעליו נחשב ארוך טווח במונחים של הפורמולה 1 ויחד עם מאסה, מקווים בפרארי להתייצב בתום העונה על הפודיום הנכסף.

פרננדו אלונסו (רויטרס)
פרננדו אלונסו. המעבר לפרארי הוא אחד המדוברים בתולדות הפורמולה 1 (רויטרס)

מרצדס
נהגים:
מיכאל שומאכר
- הקאמבק של שומאכר מדורג אי שם, יחד עם הקאמבקים של מייקל ג'ורדן ולאנס ארמסטרונג בצמרת הקאמבקים המדוברים והמצופים ביותר בתולדות הספורט העולמי. למרות שהשנה הוא לא בונה על אליפות, אמורה הקבוצה להיות בצמרת, תוך שהיא מכינסה את עצמה לעונת 2011. 

מיכאל שומאכר. אלונסו עדיין רחוק, אבל פחות (רויטרס) (ONE)
מיכאל שומאכר בימים שבהם השמפניה זרמה כמו מים (רויטרס)

ניקו רוזברג - הגרמני השני בקבוצה הגרמנית הוא ניקו רוזברג. ניקו עזב את קבוצת וויליאמסף, שבה לא רשם הישגים מיוחדים. כינויו בסבב הוא 'ילד הזהב', אך הכינוי עוד לא ממש הצדיק את עצמו. ניקו מקווה שבקוצה החדשה ותחת הדרכתו של מיכאל שומאכר, הוא יצליח יותר, בתקווה לדרוך על הפודיום.

מרצדס (רויטרס)
שומאכר ורוזברג. פני ההצלחה של מרצדס (רויטרס)

רד בול
נהגים:
סבסטיאן ווטל - הגרמני הצעיר הצליח לסיים בעונה שעברה ארבע פעמים במקום הראשון, כאשר עד שלבי הסיום היה בתמונת האליפות והאמין ביכולתו לזכות בה. בעזרת מכונית הרד בול הסופר תחרותית שלו, ינסה ווטל לשחזר את ההצלחה האדירה שלו גם בעונה הנוכחית.

מארק וובר - את העונה הקודמת היה ספק אם הוא יפתח, בשל תאונה במרוץ אופניים שבו השתתף. אך האוסטרלי הצליח להחלים, וחזר לסבב במלוא המרץ. הוא ניצח בשני מרוצים ועמד שמונה פעמים על הפודיום. העונה תהיה אחת ההזדמנויות האחרונות של הנהג הוותיק להגיע להשיג משמעותי בסבב.

רד בול (רויטרס)
המכונית של רד בול. האם היא תסייע לווטל לשחזר את העונה שעברה? (רויטרס)

ב.מ.וו סאובר
נהגים:
קאמוי קובאיאשי
- היפני (להבדיל מעורך-דינו של קייזר סוזה ב"חשוד המיידי", העונה לאותו שם), הגיע מסבב ה-GP2 ובעונה שעברה נהג לסירוגין לטובת טויוטה. הוא הצטרף לקבוצה שהודיעה שהיא יוצאת מהסבב בגלל בעיות תקציב, שנבעו מהמכה הקשה במיוחד שספגה מהמשבר הכלכלי העולמי. אבל קואבאיאשי עדיין צעיר, ויכול עוד להגיע להישגים משמעותיים בשנים הקרובות.

פדרו דה לה רוסה - במקלארן היה הספרדי נהג מבחן ומדי פעם החליף את הנהגים הבכירים, כשאלו היו פצועים. כעת, ב-ב.מ.וו. הוא מקבל הזדמנות לצאת מאחורי הקלעים אל קדמת הבמה בתור נהג ראשון. עם קצב נהיגה מצוין וניסיון של אלפי סיבובי מבחן, לא נותר לו אלא להוכיח שהוא יודע ליישם את מיומנותו הגבוהה, שאין עליה עוררין, ברמה הגבוהה ביותר.

ב.מ.וו. (רויטרס)
ב.מ.וו. קובאיאשי ודה לה רוסה שוזפים עיניים במכונית החדשה שלהם (רויטרס)

פורס אינדיאה
נהגים:
אדריאן סוטיל
- סוטיל ממשיך עונה נוספת בקבוצתו של איל ההון, ויג'אי מאליה, שבעונתה הראשונה בסבב לא הגיעה להישגים מרשימים. סוטיל, שהצליח לקבוע זמנים מרשימים, בעיקר בהקפות שלפני המרוץ, לא הצליח לשחזר את ההישג במאני טיים. ערב פתיחת העונה, טוען סוטיל, שעכשיו הוא מכיר את המכונית הרבה יותר טוב מבשנה שעברה, והכריז שהוא כבר לא יכול לחכות ולהציג עד כמה היא באמת השתפרה.

וויטאנטניו ליווצי - אחד הנהגים המבוגרים בסבב מחליף בפורס אינדיאה את ג'יאנקרלו פיסיקלה. ליווצי מגיע עם אלפי שעות של נהיגת מבחן ונהיגה כנהג ראשון. הוא ידוע בתור אחד הנהגים שהכי קשה לעקוף אותם. 

איירטון סנה (GettyImages)
הריסות מכוניתו של איירטון סנה. האם אחיינו יהווה יורש ראוי לשמו? (GettyImages)

היספניה 
נהגים:
קארון קאנדהוק
- נהג טרי שנכנס לסבב. קארון מצטרף לקבוצה הספרדית החדשה. היספניה ראיסינג קמה על חורבותיה של קבוצת קאמפוס ראיסינג תחת הנהגתו של אדריאן קאמפוס. כפי שניתן היה לראות במרוצי האימונים שלפני פתיחת העונה, לקבוצה הספרדית יש הרבה מה להוכיח, ועם ההודי הצעיר זה לא הולך להיות פשוט בכלל.

ברונו סנה (רויטרס)
סנה (משמאל) וקאנדהוק, הצמד הצעיר של היספניה (רויטרס)

ברונו סנה - שם המשפחה אומר הכול. ברונו סנה הוא לא אחר מאשר אחיינו של איירטון סנה, אגדת המרוצים שנהרג בתאונה מחרידה שזעזעה את עולם המירוצים. הקללה המשיכה לרדוף את המשפחה, כשגם אביו של ברונו נהרג על הכביש, בתאונת אופנוע. ברונו רשם הישגים מרשימים בליגות הנמוכות של הפורמולה כך שהגעתו לסבב המפואר הייתה רק שאלה של הזמן. השאלה היא, האם יוכל לשחזר את הצלחתו של דודו, ולהוות יריב למיכאל שומאכר, שהיה אחד היריבים המרים ביותר של איירטון בעונה שבה מצא את מותו.

היספאניה (רויטרס)
היספאניה מציגה את המכונית שלה (רויטרס)

לוטוס
נהגים:
הייק קובליינן
- בשנה שעברה התחרה קובליינן עבור מקלארן מרצדס, אך לא עמד בציפיות של ראשי הקבוצה הבריטית. במקלארן העמידו לרשותו את אחת המכוניות הטובות בסבב, אך הפיני לא הצליח למצות ממנה את הפוטנציאל, ולכן החליטו במקלארן לוותר על שירותיו. מנגד, קבוצת לוטוס, החדשה בסבב, החליטה לאמצו, בתקווה שתוצאותיו של הייקי יהיו טובות יותר מאלו שהציג במקלארן.

יארנו טרולי - נהג ישן בקבוצה חדשה. טרולי, מוותיקי הסבב, חתם בקבוצה בעקבות פרישתה של קבוצתו הקודמת, טויוטה, מהסבב, בשל הבעיות הכלכליות שאליהן נקלעה. בלוטוס מקווים שטרולי יביא לידי ביטוי את ניסיונו העשיר, ייתן לקבוצה את הפידבקים שכה נחוצים לה, ובכך ירכך את הנחיתה של לוטוס החדשה בסבב.

קובאלאינן (רויטרס)
קובאלאינן וטרולי מוצגים עם המכונית של לוטוס (רויטרס)

רנו
נהגים:
רוברט קוביצה
- הפולני עזב את קבוצתו הקודמת, ב.מ.וו, לטובת הקבוצה הצרפתית, שעברה טלטלה קשה אחרי פרשת פלביו בריאטורה, שהואשם בכך שגרם לתאונה מכוונת על מנת לעקב נהגים במרוץ, פרשה שבעקבותיה סולק בריאטורה מעולם המרוצים לצמיתות. ברנו מקווים כי בעזרתו של קוביצה הכישרוני, הם יחזרו לימי האליפויות היפים של פרננדו אלונסו מהשנים 2005-2006.

ויטלי פטרוב - הנהג הרוסי הראשון והיחיד בסס. כינויו הוא "הטיל", בגלל המהירות והאגרסיביות שהוא מפגין במרוצים. בניגוד לאחרים, ויטלי לא פתח את קריירת המרוצים שלו בקארטינג אלא בגביע "לאדה", היות שבמקום הולדתו לא היה קיים ספורט מוטורי. כחלק מגל הנהגים הצעירים והחדשים, אמור ויטלי להביא עימו את הרוח הרעננה והלוחמנית אל המסלול.

רנו (רויטרס)
המכונית של רנו. הקבוצה הצרפתית רוצה להחזיר את ימי התהילה של אלונסו (רויטרס)

וויליאמס
נהגים:
רובנס באריקלו - לאחר שהצליח להוכיח בעונה שעברה שלמרות הגיל הוא עדיין נמצא בכושר שיא, עזב באריקלו את בראון GP, ועבר לקבוצת וויליאמס. השידוך היה מושלם. באריקלו היה מעוניין להישאר בסבב, ואילו בוויליאמס היו צריכים, לצדו של האלקנברג, נהג מבוגר ומנוסה, ומבחינה זו, אין טוב מבאריקלו, אחד הנהגים המיומנים והאהובים בסס. 

ניקו האלקנברג - האלקנברג בן ה-22 נחשב לנהג הצעיר הטוב ביותר בסבב ה-GP2 אחרי לואיס המילטון. בעזרת סוכנו, ווילי וובר, שמשמש גם כסוכנו של מיכאל שומאכר, הוא נכנס לסבב.

בריקלו (רויטרס)
רובנס באריקלו. מצא בית חדש בוויליאמס (רויטרס)

טורו רוסו
נהגים:
חיימה אלגורסוארי
- הספרדי ממשיך את דרכו בקבוצה. בטור רוסו טוענים, כי הצליחו להביא את המכונית למצב תחרותי למדי, ומקווים שהשנה שני הנהגים הצעירים יביאו את הכבוד הראוי לקבוצה הקטנה.

סבסטיאן בואמי - גם השוויצרי ממשיך לעונה נוספת בטורו רוסו וינסה לשנות משהו בגישת במרוצים שלו, על-מנת להביא לו ולקבוצה כמה ניצחונות.

וירג'ין
נהגים:
טימו גלוק - העונה שעברה לא הסבירה פנים לטימו, שעבר תאונה קשה ושיקום, רק כדי לשמוע שעליו למצוא לעצמו קבוצה חדשה, בשל פרישתה של טויטה מהסבב בעקבות הבעיות הכלכליות שלהן נקלעה. רוב הקבוצות הוותיקות היו תפוסות, ולכן החליט טימו לחתום בוירג'ין ראיסינג. ערב העונה הצהיר טימו, שהוא מילא את המצברים, ומצפה לזכות בנקודות הראשונות שלו בעונת 2010.

טימו גלוק (רויטרס)
טימו גלוק מקבל עזרה ראשונה אחרי התאונה הקשה שעבר בשנה שעברה (רויטרס)

לוקאס די גראסי - יש לצפות ליריבות רצינית בין הברזילאי החדש בסבב לבין בן קבוצתו, טימו גלוק, שכן בסבב ה GP2 הם נהגו להיצמד אחד לשני באופן נוקשה למדי. די גראסי טוען שהוא נשאר תחרותי לגמרי, אבל שהפורמולה 1 זה עניין שונה לגמרי מכל מה שהכיר עד כה, ושהוא מצפה לשיתוף פעולה מלא עם הגרמני חברו לקבוצה.             

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */