יום חמישי, 18.04.2024 שעה 03:43
לוח משחקים
  • רומא
  • חמישי, 18/04, 22:00
  • מילאן
  • אטאלנטה
  • חמישי, 18/04, 22:00
  • ליברפול
  • מארסיי
  • חמישי, 18/04, 22:00
  • בנפיקה ליסבון
  • ווסטהאם
  • חמישי, 18/04, 22:00
  • באייר לברקוזן

זניט ספגה בדקה ה-89 והודחה מהליגה האירופית

הקבוצה הרוסית הובילה 0:1 על נסיונאל מפורטוגל, אך ספגה שוויון מאוחר, ולא תשחק בשלב הבתים. גם אסטון וילה בחוץ, למרות ניצחון 1:2 על ראפיד וינה

|
נסיונאל חוגגת את שער העליה של מייקל (רויטרס)
נסיונאל חוגגת את שער העליה של מייקל (רויטרס)

בצל הגרלת הבתים לליגת האלופות, התקיימו הערב (חמישי) גם משחקי הפלייאוף על עליה לשלב הבתים במפעל המשני בחשיבותו - הליגה האירופית. נזכיר, כי הגרלת הבתים של המפעל תתקיים כבר מחר, לאחר השלמת רשימת העולות.

הפתעה ראשונה במוקדמות נרשמה ברוסיה. זניט סנט פטרבורג, מחזיקת גביע אופ"א בעונת 2007/8, אירחה את נסיונאל הפורטוגזית, אחרי הפסד 4:3 במשחק הראשון, והייתה זקוקה ל-0:1 קטן כדי לעלות לשלב הבא. בדקה ה-34 היא גם השיגה אותו מרגליו של פתיח טק. עד הדקה ה-89 נראתה זניט בטוחה בשלב הבא, אבל לחץ של נסיונאל הביא לשער המפתיע של רובן מייקל, 1:1 במשחק, 4:5 לפורטוגזים בסיכום שני המשחקים, וזניט מחוץ לליגה האירופית.

גם אסטון וילה הבריטית, שנחשבה לאחת הקבוצות החזקות במפעל, הודחה באופן מפתיע על ידי ראפיד וינה. הבריטים אירחו את משחק הגומלין בווילה פארק אחרי שנוצחו 1:0 במשחק הראשון, וכבר הובילו 0:2 בדקה ה-53 משערים של ג'יימס מילנר וג'ון קארו.

היתרון השברירי של הוילה לא החזיק, ובדקה ה-76 הבקיע ניקיצ'ה ג'לאביץ' את שער החוץ היקר עבור האוסטרים, שהצליחו לשמור עליו עד לסיום. מרטין אוניל וקבוצתו ייאלצו להתמקד השנה במאבקי הליגה.

ג´לאביץ´ (רויטרס)
ניקיצ`ה ג`לאביץ` וסטפן מאיירהופר מראפיד וינה חוגגים (רויטרס)

גנק, בשורותיה משחק אליניב ברדה, הגיעה לצרפת למשחק מול ליל כשהיא נמצאת בפיגור 2:1 מן המשחק הראשון. הבלגים לא נכנסו טוב למשחק, ושער מהיר של דה מלו בדקה ה-10 הפך את מצבם לעגום עוד יותר.

שער שוויון של ברדה בבעיטת עונשין מ-11 מטרים בדקה ה-24 הוריד את אנשי גנק למחצית עם תקוות גדולות למהפך, אך שלושה שערים של ליל, בדקות ה-59, 70 ו-73 העלו את הצרפתים לשלב הבא, כשגם שער ניחומים של תוסר לא ממש ניחם את האורחים. ברדה הוחלף במחצית.

אליניב ברדה גנק (רויטרס)
אליניב ברדה. השער שלו לא עזר לגנק מול ליל (רויטרס)

ורדר ברמן, מחזיקת הגביע הגרמני, שסיימה במקום ה-10 בבונדסליגה בעונה האחרונה, ניצחה בקלילות 0:2 את אקטובה, יריבת מכבי חיפה בסיבוב הקודם של ליגת האלופות, והשלימה ניצחון גדול 3:8 על הקזאחים, שסיימו את העונה האירופית שלהם.

אל הגרמנים הצטרפה גם פולהאם האנגלית, בפניה עמדה משימה מורכבת קצת יותר. קבוצתו של רוי הודג'סון יצאה לרוסיה והתמודדה מול אמקאר הרוסית, כשבאמתחתה ניצחון ביתי של 1:3 מהמשחק הראשון. המשחק התנהל בשוויון כוחות לכל אורכו, כששער של קוצ'ב הרוסי בדקה ה-90 לא הצליח להלחיץ את האנגלים, שעלו לשלב הבא.

קלאודיו פיזארו (רויטרס)
קלאודיו פיזארו מברמן. בקרוב בבלומפילד? (רויטרס)

גם טוונטה אנסחדה ההולנדית בשלב הבא, אחרי תיקו 0:0 מול קראבז' מאזרבייג'ן. ההולנדים עלו בזכות ניצחון 1:3 במשחק הראשון. עוד הולנדית שעלתה בקלות לשלב הבא היא אייאקס אמסטרדם, שניצחה 1:2 את סלובאן ברטיסלבה, והשלימה 1:7 בסיכום שני המשחקים.

קבוצה נוספת שהגיעה רגועה לגומלין היא אברטון האנגלית, שניצחה 0:4 את סיגמה אולומוץ במשחק הראשון. אברטון עלתה ליתרון בדקה ה-44 משער של סטיבן פינאר, ופאבל סולץ הבקיע שער ניחומים חסר משמעות לזכות הצ'כים.

סטיבן פינאר אברטון (רויטרס)
סטיבן פינאר (מימין). כבש את היחיד של אברטון (רויטרס)

צסק"א סופיה נסעה למוסקבה למפגש מול דינאמו המקומית, אחרי 0:0 ביתי במשחק הראשון. שער מוקדם של אלכסנדר קרז'אקוב העלה את הרוסים ליתרון כבר בדקה ה-10, אך הבולגרים לא התרגשו, וארבע דקות מאוחר יותר השווה ספאס דלב את את התוצאה, ולמעשה הציב את הבולגרים בעמדת עליה, בזכות יתרון שער חוץ. בדקה ה-55 סתם איבאן איבאנוב את הגולל על נסיונות הרוסים לנצח את המשחק, כשהבקיע את ה-1:2 לטובת הבולגרים, שהעלה אותם סופית לשלב הבא.

שני משחקים הוכרעו בהארכה, שניים נוספים - בפנדלים
שניים מתוך המשחקים בשלב הפלייאוף נדקקו להארכה על מנת להכריעם, ושניים נוספים נזקקו לבעיטות עונשין מ-11 מטרים כדי להפריד בין העולה לבין הקבוצה המאוכזבת. דינאמו בוקרשט התארחה בצ'כיה אצל ליברץ אחרי הפסד 3:0 ברומניה, ועשתה את הבלתי ייאמן, כשניצחה 0:3 וזכתה בדו-קרב הפנדלים אחרי 17 בעיטות.

גם קלאב ברוז' הבלגית עלתה בדרך הקשה, אחרי שניצחה בביתה 0:1 את לך פוזנאן וזכתה בכרטיס העליה אחרי ניצחון 3:4 בפנדלים. באטה בוריסוב (0:4 מול ליטקס לובאץ'), ואוסטריה וינה (2:3 על מטאלורג דונייצק) עלו אחרי הארכות.

הקבוצות שעלו מצטרפות אל שחטאר דונייצק, שעלתה לשלב הבתים יומיים קודם לכן, לאחר ניצחון 0:5 בסיכום המשחקים על סיוואספור הטורקית.

תוצאות בולטות נוספות (בסוגריים סיכום שני המשחקים, הקבוצה המודגשת עלתה לשלב הבא): הרטה ברלין - ברונדבי 1:3 (3:4), טרומסו - אתלטיק בילבאו 1:1 (4:3), אלפסבורג - לאציו 0:1 (3:1), קלוז - סראייבו 1:2 (2:3), הירנבין - פאוק 0:0 (1:1, ההולנדים עולים בזכות יתרון שער חוץ), רומא - קושיצה 1:7 (4:10), פ.צ. באזל - באקי 1:5 (3:8), ליטקס לובאץ' - באטה בוריסוב 4:0 (אחרי הארכה, 4:1 בסיכום), המבורג - גוינגאן 1:3 (2:8), טולוז - טרבזונספור 1:0 (2:3), ויאריאל - ברדה 1:6 (2:9), לבדיה טאלין  - גלאטסראיי 1:1 (6:2).

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */