יום שישי, 19.04.2024 שעה 15:47
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

הכח עמידר ר"ג - תמונת מצב לקראת תום הפגרה

העולה החדשה שיחררה 6 שחקנים ועדיין לא החתימה מחליפים. הבאתו של תומר חליבה תלויה עדיין באישור ההנהלה. האם הכח בדרך חזרה לליגה השניה?

|
דודו דהאן. הכח עדיין לא ביצעה רכש (תומר גבאי)
דודו דהאן. הכח עדיין לא ביצעה רכש (תומר גבאי)

ההתאחדות לכדורגל טרם החליטה אם תאפשר לקיים את משחקן של הכח עמידר רמת גן ובני סכנין ביום שבת הקרוב, במסגרת המחזור ה-16 של ליגת העל.

בעוד כחמישה ימים תפתח הליגה מחדש ובהכח עמידר רמת גן עדיין לא ביצעו ולו רכש אחד. עם היציאה לפגרה שוחררו לא מעט שחקני סגל ביניהם: רוברט באדג'י, קן ג'אמה, קרלוס סבליוס, איב ג'ידה, אלן בנדר ועידן נעים, אך אף שחקן לא הצטרף.

כמעט שבוע שהמגן הימני, תומר חליבה, מתאמן עם הקבוצה וביום שישי האחרון הוא אף שיחק במשחק האימון של הכח מול עירוני חדרה. ההנהלה טרם אישרה את צירופו של השחקן, אך הוא סיכם את תנאיו עם המאמן דודו דהאן.

נכון לרגע זה, עדיין אין התפתחויות עם חוזהו של השחקן, אך בצוות המקצועי מקווים מאוד שיהיה ניתן לצרפו כמה שיותר מוקדם.

אז אחרי ששוחררו לא מעט שחקנים ו"צורף" תומר חליבה אחד, החלטנו לבדוק מהו הסגל הנוכחי שעומד לרשותו של דהאן, והאם דווקא הסגל הזה הוא זה שיביא לו את התוצאות.

אז מי יש לנו היום?
15 שחקני סגל, זה מה שיש להכח עמידר רמת גן כרגע, יחד עם תמיר פור שחזר מפציעה, עם לוקמן עבדול קארים שנמצא באליפות אפריקה לנוער ועם חליבה שצפוי לחתום, בסיכום הכללי עומד לרשותו של דהאן סגל של 18 שחקנים.

שוערים - ניל אברבנל וברק ויסוקר
ניל אברבנל - השוער הצעיר שהגיע להכח מבני יהודה תפס את מקומו של באדג'י בהרכב של דודו דהאן, פתח ב-8 מתוך 15 משחקי ליגה. הבכורה שלו בשער של הכח במסגרת ליגת העל היתה במשחק מול מכבי חיפה בוינטר, אז כזכור הוציאה מהרשת שלושה כדורים. בתקופה של אברבנל בין הקורות הוא ספג לא מעט שערים וגם כמה שלישיות, מול בית"ר ירושלים, הפועל תל אביב ומכבי חיפה.

ניל אברבנל. תפס את מקומו של באדג'י באמצע העונה
ניל אברבנל. תפס את מקומו של באדג'י באמצע העונה

ברק ויסוקר - נצר למשפחה המפוארת של השוערים הצטרף לקבוצה על חשבונו של באדג'י אחרי ששב מפציעה ארוכה שהשביתה אותו. ויסוקר עדיין לא עלה לשחק העונה, אך אם הכח לא תצרף שוער נוסף הוא עשוי לקבל דקות משחק.

הגנה: אביב חדד, איתן טיבי, בני חדד, חיים פונטרמולי, ישראל ראש
ההגנה של הכח ספגה העונה 27 שערים, כמעט 2 שערים בממוצע למשחק. חשוב לציין כי את מרבית השערים היא ספגה דווקא מול הקבוצות הגדולות ופחות מול הקבוצות ברמתה.

אביב חדד - השחקן היחיד בסגל של דהאן שלא פספס ולו משחק אחד העונה. חדד שזוהי העונה השניה שלו בהכח היה שותף לעלייתה של הקבוצה לליגת העל בעונה שעברה. העונה הוא תפס לו מקום של קבע בהרכב של דהאן והוא צפוי לקבל את המושכות בהגנה גם בהמשך. אביב היה רשום על לא מעט הצלות העונה והציפייה היא כי ימשיך להציג יכולת טובה גם במחצית השניה של הליגה.

אביב חדד. תפס מקום של קבע בהרכב של דהאן (אמיר לוי)
אביב חדד. תפס מקום של קבע בהרכב של דהאן (אמיר לוי)

איתן טיבי - הבלם הצעיר שהצטרף לקבוצה בחלון העברות הקודם תפס גם הוא מקום של קבע בהרכב של דודו דהאן לצידו של אביב חדד בהגנה. טיבי שיחק העונה ב-9 משחקים ואף כבש שער אחד לטובת קבוצתו. טיבי צפוי גם הוא, כמו חדד, לקבל את המושכות בהגנה של דהאן. טיבי הצעיר כבר מחזיק בדאבל מבית"ר ירושלים, זאת למרות שלא ממש שיחק, אך נמנה עם הסגל.

בני חדד - בין השחקנים המוכרים ביותר של הכח שהיה שותף גם הוא לעלייה לליגת העל בעונה שעברה. חדד שחתום על לא מעט עליות הוא השחקן הוותיק והמנוסה ביותר במועדון הסגול. עד כה פתח חדד ב-12 משחקי ליגה מתוך 15. במשחק אחד הוא היה חולה ולא נמנה בסגל הקבוצה ובשניים האחרים הוא עלה מהספסל, כך שהוא שותף כמעט בכל משחקי הקבוצה העונה. בליגה יש לו בישול אחד בלבד ואפס שערים.

חיים פונטרמולי - המגן, שזוהי עונתו השניה בהכח הגיע לקבוצה מהפעול באר שבע. לפני שניגש לסטטיסטיקות רק נציין שהתושייה של חיים במשחק הליגה האחרון של הקבוצה מול מכבי פתח תקוה כאשר כבש שער עמוק עמוק בדקה ה-93 הצילה את הקבוצה מהפסד נוסף. חיים שותף העונה ב-11 משחקים בליגה כאשר ב-9 מתוכם הוא פתח בהרכב הראשון. אם יצורף חליבה לבסוף, צפויה לחיים תחרות על עמדת המגן הימני של הסגולים-צהובים.

חיים פונטרמולי (מימין). יקבל תחרות מתומר חליבה (גבע תלם)
חיים פונטרמולי (מימין). יקבל תחרות מתומר חליבה (גבע תלם)

ישראל ראש - השחקן הצעיר והמוכשר שהגיע למחלקת הנוער של הכח עמידר רמת גן ממכבי תל אביב. שנה אחר כך הוא כבר עלה לבוגרים והיה שותף לעלייה של הכח לליגת העל. השחקן הצעיר שעוד זקוק לצבירת ניסיון נקלט גם בעיניו של מאמן הנבחרת הצעירה, מוטי איווניר, שזימן אותו לסגל מספר פעמים. העונה פתח ראש ב-13 משחקי ליגה אשר במהלכם הוחלף כ-4 פעמים. מדובר בשחקן שיכול להתפתח לרמה גבוהה ביותר במיוחד לנוכח ההשקעה המרובה שלו. גם ראש כמו עוד כמה מחבריו להגנה צפוי לקבל את הקרדיט בהמשך, זאת למרות שהיה חתום על לא מעט טעויות העונה.

קישור: דידי אונגר, גל לוי, עידן ויצמן, מייקל טוקורה, אמיר אבו עראר
דידי אונגר - הקשר הצעיר שהיה שותף לעלייה של הקבוצה לליגת העל עזב בסיום העונה שעברה, אך חזר למועדון בחלון העברות הקודם. השחקן ששייך למכבי פתח תקוה פתח בהרכב של דהאן העונה רק ב-5 משחקים ושותף ב-5 נוספים כשלזכותו רק בישול אחד. מדובר בכישרון צעיר שעוד צריך להוכיח את עצמו. כאשר חזר לקבוצה הוא היה בכושר מצוין אך לאחר מכן חלה נסיגה מסוימת וכעת מקווים בקבוצה כי הוא ישוב להציג יכולת גבוהה במחצית השניה של הליגה.

גל לוי - השחקן המוכשר שהגיע למחלקת הנוער של הכח מבני יהודה, עלה לבוגרים יחד עם חברו ראש בעונה שעברה. השניים הם סוג של נכס עבור המועדון. העונה הוא פתח ב-10 משחקי ליגה ועלה מהספסל ב-3 נוספים. לוי עצמו חתום על שני שערים העונה ובנוסף גם על בישול. כמובן שזו לא התפוקה שמצופה ממנו, אך גם במקרה שלו התקווה היא שבמחצית השניה של הליגה הוא יראה מה הוא יודע לעשות.

גל לוי. נכס עבור המועדון (תומר גבאי)
גל לוי. נכס עבור המועדון (תומר גבאי)

עידן ויצמן - הקשר שהגיע להכח בעונה שעברה מהפועל עכו, היה שותף גם הוא לעלייה של הכח לליגה הראשונה. בסיום העונה הנוכחית הוא צפוי לעבור לאשדוד יחד עם חברו לקבוצה, ברק בדש. העונה פתח ויצמן בכ-12 משחקי ליגה ועלה כמחליף ב-2 נוספים. לקראת היציאה לפגרה הציג ויצמן מספר משחקים טובים מאוד בהם היה דומיננטי, אבל גם ממנו נדרש שיפור ביכולת לקראת המחצית הבאה של הליגה. ויצמן עצמו כבש העונה 2 שערים לטובת הכח.

מייקל טוקורה - הזר היחיד של הכח כרגע, למעט לוקמן עבדול קארים. דודו דהאן כבר הכתיר אותו ליהלום שלו, יהלום שלא נתן את התפוקה בתחילת העונה והיה חתום על לא מעט טעויות. אולי היה משהו בדבריו של דהאן שאמר שהשחקן זקוק לליטוש זאת היות ובמחזורי הליגה האחרונים הספקנו לראות קצת מהכדורגל שהבחור הזה יכול לתת. ללא ספק מדובר בכישרון אמיתי שצריך כבר להתחיל לתת תפוקה גדולה יותר. העונה הוא פתח ב-12 משחקי ליגה ועלה כמחליף במשחק נוסף. את השער היחיד שלו העונה הוא כבש דווקא במסגרת גביע הטוטו.

אמיר אבו עראר - סימן ההיכר של אמיר הוא ללא ספק היותו שחקן ממוצא בדואי. השנה הוא שותף רק ב-6 משחקים כאשר בשלושה מתוכם הוא פתח בהרכב הראשון. גם הוא, כמו חברו טוקורה, כבש את השער היחיד שלו בגביע הטוטו.

ברק בדש. מלך השערים של הקבוצה (תומר גבאי)
ברק בדש. מלך השערים של הקבוצה (תומר גבאי)

התקפה: ברק בדש, עומר רפס, שרון גורמזנו
ברק בדש - התקווה הגדולה ביותר של הכח. מי שהגיע לקבוצה מבני יהודה ועזר לה לעלות לליגת העל סומן כשחקן המפתח של הקבוצה העונה. בדש, שזכה גם לסרט הקפטן פתח ב-10 משחקי ליגה העונה ועלה מהספסל ב-4 נוספים. מתוך עשרת המשחקים בהם פתח הוא הוחלף שלוש פעמים על ידי דהאן, ואילו רק פעם אחת העונה לא שותף במשחק ליגה כלל. בדש עצמו הוא מלך השערים של הכח עם 4 כיבושים בליגה. כאמור, בדש צפוי לעבור בעונה הבאה יחד עם ויצמן למ.ס אשדוד.

עומר רפס - גם עומר רפס, כמו מספר חברים נוספים לקבוצה, הגיע לקבוצה בעונה שעברה ונשאר בה גם העונה בליגת העל. רפס עצמו פתח ב-10 משחקי ליגה ועלה מהספסל בעוד 4 נוספים, זאת כאשר המשחק היחיד בו לא שיחק בליגה זה המשחק בו נופה מן הסגל. עד כה כבש החלוץ הגבוה שגם בנוי היטב רק 2 שערים, אך לזכותו יאמר כי הוא חתום על שני בישולים נוספים. במחצית הקרובה של הליגה הוא יצטרך לתת הרבה יותר ממה שנתן עד כה, בעיקר היות והוא מסוגל ויש לו את היכולת.

שרון גורמזנו - עתידו של גורמזנו בקבוצה עדיין לא ברור, אך אם ישרוד את חלון ההעברות הקרוב לא בטוח כמה זה ישתלם לו מבחינת דקות משחק. שרון פתח את העונה רק במשחק ליגה אחד ושותף בשניים נוספים. במחזורים האחרונים הוא התייבש ולא ראה דקות משחק, וזה דווקא מחלוץ שהגיע כהבטחה גדולה מרמת השרון אחרי שכבש שם לא מעט שערים. כעת ניתן רק להמתין ולראות מה יקרה איתו במחצית השניה של הליגה והאם הוא יקבל את ההזדמנות להוכיח שהוא יכול לעשות בליגת העל את מה שכבר הראה לכל הליגה הלאומית שהוא יודע לעשות.

עומר רפס. מסוגל לתת יותר (תומר גבאי)
עומר רפס. מסוגל לתת יותר (תומר גבאי)

קצת סטטיסטיקה קבוצתית
בסיום המחזור ה-15 הכח עמידר רמת שקעה עמוק עוד יותר בתחתית ליגת העל עם 8 נקודות בודדות מתוך 45 אפשריות. הפער בינה לבין בני סכנין וקרית שמונה עומד על 6 נקודות. על 12 מתוך 13 שערי הזכות של הקבוצה חתומים השחקנים הישראלים של דהאן, כשאיב ג'ידה ששוחרר חתום על השער היחיד של שחקן זר במועדון.

אז אם כבר שערי זכות, איפה זה מצליח להכח יותר בבית או בחוץ?
כמעט שיוויון בין אופי כיבוש השערים של הכח בבית ובחוץ. 7 שערי בבית ו-6 שערים בחוץ. הנתון המעניין יותר זה דווקא שאת מרבית השערים כובשת הכח במחצית השניה, 9 שערים, ורק 4 במחצית הראשונה.

גם בכל מה שקשור לספיגת השערים הביתיות של הכח מנצחת. טוב לא ממש אפשר לקרוא לזה מנצחת. 15 שערים ספגו הסגולים-צהובים בבית ו-12 שערים בחוץ. חשוב לשים לב שכמעט חצי מהשערים בבית ספגה הקבוצה במשחקי ההפסד לבית"ר ירושלים 4:2 ולמכבי חיפה 3:0. בחוץ לעומת זאת סופגת הקבוצה 12 שערים, שגם זה לא מעט כלל.

איפה הם היום?
לאלה מכם הסקרנים אשר מעוניינים לדעת מה קרה לשחקנים ששוחררו בחלון העברות מהכח, הנה לכם קצת מידע שיעזור לכם.

רוברט באדג'י. חתם אצל לופא קדוש
רוברט באדג'י. חתם אצל לופא קדוש

רוברט באדג'י - השוער הגאמבי שהגיע להכח בתחילת העונה ביחד עם חברו לנבחרת הלאומית, קן ג'אמה, לא שיחק כמעט חודש וחצי במדי הכח, זאת לאחר שהחליט דהאן לשחררו. באדג'י לא מיהר לעזוב ורק לפני כשבועיים הצליחו בקבוצה להשתחרר מהחוזה עמו. השוער לא מיהר לעלות על מטוס לארצו ובמקום חתם בהפועל ירושלים של לופא קדוש מהליגה הלאומית.

אלן בנדר - אלן בנדר שהגיע להכח בחלון ההעברות הקודם לא השביע את רצונו של הצוות המקצועי והוא שוחרר אחרי מספר חודשים. בנדר, חלוץ יהודי ארגנטיני, לא מיהר גם הוא לשוב לארץ הבשר והצטרף כבר לפני מספר שבועות לאימונים של קבוצתו של אלוף העולם, לותר מתיאוס, מכבי נתניה. ככל הנראה הוא צפוי לסכם שם את תנאיו.

איב ג'ידה - החלוץ הקמרוני שהצטרף לקבוצה העונה לא סיפק את הסחורה ואף רשום על אחת ההחמצות הגדולות ביותר שנראו השנה. עם תחילת הפגרה הוא שוחרר מהקבוצה וחזר לקבוצתו לשעבר מהליגה הלאומית, אחי נצרת.

איב ג'ידה. חזר לאחי נצרת
איב ג'ידה. חזר לאחי נצרת

קרלוס סבליוס - החלוץ הקולומביאני שהגיע להכח יחד עם בנדר בחלון ההעברות הקודם, סרב לקצץ בשכרו ובמועדון החליטו לשחררו. היות וגם קבוצתו לשעבר מועדון ספורט אשדוד לא מעוניינת בו הוא לא יכול לשחק בקבוצה אחרת בישראל והוא צפוי לשוב לארצו.

קן ג'אמה הוא היחיד שלא מצא לעצמו קבוצה בישראל והוא עדיין מחלים מהפציעה שהובילה לשחרורו.

כעת נותר רק לצפות ולראות האם יגיע חיזוק והאם הסגל שעומד לרשותה של הקבוצה כרגע יוכל להצליח במשימה ולהשאיר אותה ליגה.
 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */