יום שישי, 19.04.2024 שעה 09:46

מהו משחק הטניס הטוב ביותר ב-2008?

רגע לפני פתיחת עונת 2009, אתר ה-ATP בחר את המשחקים האיכותיים והמרגשים של העונה החולפת. רוצים לדעת באילו משחקים הם בחרו? כנסו וטקבקו

|
נדאל ופדרר לאחר הגמר ההירואי בווימבלדון (רויטרס)
נדאל ופדרר לאחר הגמר ההירואי בווימבלדון (רויטרס)

פגרת החורף של עונת הטניס מתקרבת לסיומה ורגע לפני שהטניסאים טסים לאוקייניה ופותחים את עונת 2009, אתר ה-ATP בחר את חמשת המשחקים הטובים ביותר של העונה החולפת.

2008 היתה שנה נפלאה ודרמטית בטניס העולמי, וזה בא לידי ביטוי בכל אחד מן המשחקים שנבחרו. כזכור, רפאל נדאל טיפס במהלך העונה למקום הראשון בעולם והדיח משם את רוג'ר פדרר הענק. עם זאת, השוייצרי לא אמר את המילה האחרונה והמאבק בין שני שחקני הענק הפך למסעיר ומרגש. לצידם, נובאק ג'וקוביץ' ואנדי מארי עשו קפיצת מדרגה משמעותית ויצרו צמרת איכותית.

בשבוע הבא תחל עונת 2009 וכבר בעוד שלושה שבועות תצא לדרך אליפות אוסטרליה הפתוחה במלבורן. עד שזה יקרה, אתם מוזמנים להתרפק על חמשת המשחקים הנבחרים:

5. מארי מדיח את גאסקה בווימבלדון
הבריטים חולמים כבר שנים על שחקן מקומי, שיזכה בטורניר ווימבלדון הביתי, ובשנים האחרונות עיניהם נשואות לעברו של אנדי מארי. הסקוטי החביב השתפר בצורה משמעותית העונה כשאחד המשחקים שנתנו את האות לפריצה האדירה שלו במחצית השניה של העונה היה המפגש במגרש המרכזי מול רישאר גאסקה הצרפתי במסגרת הסיבוב הרביעי בווימבלדון.

מארי לאחר הניצחון הדרמטי (רויטרס)
מארי לאחר הניצחון הדרמטי (רויטרס)

הצרפתי הוביל 5:7, 3:6 ו-4:5 והגיש למשחק במערכה השלישית אך מארי במשחק הירואי הצליח לחזור ולהפוך לבריטי הרביעי בהיסטוריה שנחלץ מפיגור של שתי מערכות בווימבלדון. "זה המשחק הכי תחרותי שהשתתפתי בו", אמר מארי, שהשלים 6:7, 2:6 ו-4:6 בשלוש המערכות האחרונות.

מארי לא זכה בסופו של דבר בטורניר הביתי אבל באותו ערב קריר במגרש המרכזי הוא הפך משחקן צעיר ומבטיח לכוכב אמיתי בסבב הגברים.

4. לייטון יואיט מנצח בקרב לילי באוסטרליה את מרקוס בגדאטיס
הערב הבלתי נשכח בסוף השבוע הראשון של אליפות אוסטרליה הפתוחה החל עם הניצחון הדרמטי של רוג'ר פדרר על ינקו טיפסארביץ' האלמוני (8:10 במערכה החמישית), שדחק את פתיחת המשחק בין לייטון יואיט למרקוס בגדאטיס ל-23:47 ונתן את האות לפתיחת מסיבת פיג'מות במגרש המרכזי במלבורן.

יואיט, שדורג בעבר במקום הראשון בעולם, רצה להוכיח לקהל הביתי שהוא עדיין שווה משהו אך גם לקפריסאי, שהעפיל לגמר הטורניר ב-2006, היה מה להוכיח. בגדאטיס חבט 73 ווינרים כולל 28 אסים מצד אחד, יואיט הגיב בחבטות העברה הירואיות ולאחר לילה ארוך יצא כשידו על העליונה.

יואיט מתכונן לחבוט ב-4:29 בבוקר (רויטרס)
יואיט מתכונן לחבוט ב-4:29 בבוקר (רויטרס)

ב-4:34 בבוקר, יואיט הניף את ידיו בפעם האחרונה לאחר שהשלים ניצחון 6:4, 5:7, 5:7, 7:6 ו-3:6 ענק ועלה לסיבוב הרביעי.

3. רפאל נדאל וקרלוס מויה שוברים שיאים בדרבי ספרדי
בשנת 1993 אנדריי צ'רקסוב ואנדראה גאודנזי הציבו את טורניר הטניס ברמת השרון בספר השיאים של ה-ATP לאחר שניהלו ביניהם את משחק שלוש המערכות הארוך ביותר בהיסטוריה. 15 שנים לאחר מכן, רפאל נדאל וקרלוס מויה הוציאו את רבע הגמר הרמת-שרוני מספר השיאים בקרב ענק בצ'נאי.

המשחק בין שני הספרדים, שנערך בשלב חצי הגמר, היה מרתק ובעיקר צמוד. מויה, שדורג בעבר במקום הראשון בעולם, ניצח את המערכה הראשונה בשובר שיוויון והשיג ארבע נקודות משחק במערכה השניה אלא שנדאל הציג טניס מעולם אחר, ניצח במערכה ובסופו של דבר גם במשחק, שהסתיים ב-7:6, 6:7 ו-6:7.

נדאל ומויה נפרדים בתום הקרב הדרמטי ביניהם (רויטרס)
נדאל ומויה נפרדים בתום הקרב הדרמטי ביניהם (רויטרס)

למחרת הקרב בן ארבע השעות, נדאל התשוש נראה כצל של עצמו במשחק הגמר מול מיכאיל יוז'ני, שניצח 0:6 ו-1:6 ב-57 דקות. "לא ניצחתי את נדאל האמיתי", הודה יוז'ני.

2. אנדי מארי מדיח את רוג'ר פדרר בטורניר המאסטרס
אנדי מארי שב לדירוג המשחקים הגדולים ושוב הוא מופיע בעמדת המנצח כשבמקרה הזה הוא זוכה גם לתואר השחקן הספורטיבי. הבריטי פגש את הפנומן השוייצרי במחזור האחרון שלב הבתים בשנחאי ולאחר שכבר הבטיח את עלייתו לחצי הגמר. פדרר, לעומתו, היה חייב לנצח במשחק על מנת להעפיל לשלבי הנוק אאוט.

המשחק התעלה לרמה גבוהה. פדרר ניצח 4:6 במערכה הראשונה, מארי הגיב ב-6:7 בשניה ואז הגיעה המערכה השלישית. מארי פתח נפלא והוביל כבר 0:3 לפני שפדרר ביקש טיפול בגבו הפגוע. עם הגב אל הקיר (תרתי משמע), פדרר חזר למשחק אך מארי השלים נקודות גדולות, שקירבו אותו לעבר הניצחון.

רוג'ר פדרר מקבל טיפול במהלך ההפסד למארי (רויטרס)
רוג'ר פדרר מקבל טיפול במהלך ההפסד למארי (רויטרס)

פדרר לא ויתר והציל שבע נקודות משחק לפני שנכנע 7:5. מארי העייף שילם את מחיר הספורטיביות שלו 24 שעות לאחר מכן עם הפסד בחצי הגמר אבל המשחק הזה היה פשוט בלתי נשכח.

1. נדאל מנצח את פדרר במשחק הטוב ביותר בהיסטוריה
משחק השנה? העשור? המאה? מה לא נאמר על הקרב ההירואי בין שני הטניסאים הטובים בעולם, רפאל נדאל ורוג'ר פדרר, בגמר טורניר ווימבלדון?

פדרר הגיע למשחק כאלוף הבלתי מעורער של טורניר הדשא היוקרתי כשהוא מגיע למשחק עם 65 ניצחונות רצופים על המשטח הירוק. מעברו השני של המגרש ניצב מלך החימר הספרדי, שהיה בעיצומו של המהפך בטניס העולמי לאחר שזכה בטורניר הדשא בקווינס וחלם להדיח סוף סוף את השוייצרי מהמקום הראשון בעולם. שתי הפסקות גשם, מאבק איתנים עד החשיכה וקהל מהופנט הפכו את האירוע הזה בלונדון לאירוע הספורט המרגש של 2008.

רפאל נדאל בתום הדרמה הגדולה (רויטרס)
רפאל נדאל בתום הדרמה הגדולה (רויטרס)

נדאל הביך את פדרר וניצח 4:6 ו-4:6 בשתי המערכות הראשונות אך השוייצרי נהנה מהפסקת הגשם הראשונה במערכה השלישית וחזר חד כדי לנצח 5:7 בשובר השיוויון של המערכה השלישית. גם המערכה הרביעית הגיעה לשובר שיוויון, שסיפק את דקות הטניס האיכותיות של העשור. שני טניסאי העל סחטו אחד מהשני מהלכי על לפני שפדרר הציל שלוש נקודות משחק וניצח 8:10 בשובר השיוויון.

המערכה החמישית היתה ארוכה וכללה את הפסקת הגשם השניה. פדרר ונדאל שבו אל המגרש המרכזי ורגע לפני שהמגרש כוסה בעלטה, הספרדי השיג את השבירה המיוחלת והגיש לניצחון 7:9 במערכה החמישית, להיסטוריה ולהיסטריה.

נדאל והגביע. איזו התרגשות (רויטרס)
נדאל והגביע. איזו התרגשות (רויטרס)

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */