יום שבת, 20.04.2024 שעה 00:00

"מדליה אולימפית לפני החתונה - הגשמת חלום"

שלושה טניסאים ייצגו את ישראל במשחקים הפראלימפיים בבייג'ין - אחד מהם, בועז קרמר לא מתבייש לפנטז. ג'נין שטראוס: "נחזיק להם אצבעות"

|
ג'נין שטראוס:
ג'נין שטראוס: "אנחנו מאמינים בטניסאים"

עוד לא הספקנו להתאושש מהופעות הענק של מייקל פלפס ואוסיין בולט באולימפיאדה וכבר בסוף השבוע הקרוב יכנסו למעגל התחרויות בבייג'ין ספורטאים לא פחות גדולים, עם פתיחת האולימפיאדה לנכים.

שלשום המריא לבייג'ין חלק נכבד מהמשלחת הפארלימפית של ישראל, שמונה השנה 41 ספורטאים שיתמודדו ב-11 ענפי ספורט שונים.

שלושת שחקני הטניס הישראלים היוצאים לאולימפיאדת הנכים שתפתח ב-6 בספטמבר בבייג'ין, מתכוננים בימים אלה במלוא המרץ במטרה להביא לישראל מדליה מספורט הטניס. בנבחרת שני טניסאים וטניסאית, המנוסים בתחרויות בינלאומיות ומדורגים בטופ העולמי.

שרגא ויינברג, תושב פ"ת, הוא נכה מלידה הסובל מ"עצמות זכוכית" (עצמות חלשות הנשברות בקלות) ועבר ניתוחים רבים בחייו. הוא בכיר טניסאי ישראל בטניס הנכים מזה כ-10 שנים. ויינברג מתאמן בקביעות במרכז הספורט לנכים בר"ג והוא מדורג במקום ה- 8 בעולם.

ויינברג נחשב לבעל הסיכוי הטוב ביותר לזכות במדליה. באולימפיאדה הקודמת הפסיד ויינברג ברבע הגמר למדורג 1 בעולם. השנה השתתף הטניסאי בשלושה טורנירים בלבד בשל העובדה כי הוא עובד במשרה מלאה כמנהל חשבונות וזוהי הסיבה לדירוגו הנמוך יחסית לרמתו.

המשלחת הפאראלימפית של ישראל  (אמיר לוי)
המשלחת הפאראלימפית של ישראל (אמיר לוי)

"אני מגיע בכושר טוב ויודע שאני מסוגל לעשות את זה", אמר ויינברג לקראת פתיחת המשחקים. "ניצחתי השנה את שני השחקנים הטובים בעולם וביום נתון אני יכול לנצח כל אחד. זו הפעם השנייה שלי באולימפיאדה ולכן מבחינתי זה כמו עוד תחרות גדולה מיני רבות שהשתתפתי".

"מה שיפה באולימפיאדה זו החוויה שכל המשלחות מכל העולם כולל מדינות עוינות מתקבצות יחד לכפר אולימפי מדהים. המתקנים הם אותם מתקנים של האולימפיאדה הנוכחית ולכן הולך להיות משהו גדול. השנה חשובה לי תחרות הזוגות לא פחות מהיחידים בכדי שנחגג עם המדליה בחתונתו של בועז קרמר בן זוגי".

בועז קרמר המדורג 15 בעולם, מתאמן אף הוא במרכז הספורט לנכים בר"ג. בועז משחק כ-3 שנים בלבד ומצוי בהתקדמות בלתי רגילה. קרמר משחק ביד אחת ובעקבות כך הוא בעל סגנון הגשה ייחודי. בועז שסיים בהצלחה לימודיי רפואה דורג במקום השני בתחרות ה-ISRAEL OPEN שנערכה השנה במרכז לטניס בישראל.

ג'נין שטראוס.
ג`נין שטראוס. מאמינים שאפשר לחזור עם 2 מדליות לפחות

"אני מאוד מתרגש לקראת האולימפיאדה. אם להיות ריאלי ביחידים הסיכויים שלי פחות טובים מאשר בזוגות. אני מאמין שבזוגות אם שרגא ואני נהיה ביום טוב נעשה את זה", אומר קרמר.

"אני משחק רק 3 שנים, גיליתי שאני מוכשר לטניס בגיל מאוחר יחסית ומאז אני עושה הכל לקראת האולימפיאדה. אנחנו לא מתפרנסים מזה אלא מתחרים כספורטאים ששואפים לנצח. מדליה אולימפית לפני החתונה שלי שתתקיים שבוע לאחר האולימפיאדה היא הגשמת חלום שאי אפשר לבקש יותר ממנו".

נציגת הנשים, אילנית פרידמן המדורגת 9 בעולם, היא נכת צה"ל המתאמנת בבית הלוחם בת"א. על מנת להגשים את החלום האולימפי נאלצה פרידמן לשחק השנה ב-26 טורנירים בכדי להשיג את הקריטריון הקשה שהציב הועד האולימפי. לאילנית מאמן אישי ומאמן כושר והיא נחושה להשיג תוצאה טובה באולימפיאדה.

האצטדיון האולימפי בבייג'ין. ימשיך להיות מלא (רויטרס)
האצטדיון האולימפי בבייג'ין. ימשיך להיות מלא (רויטרס)

מאמן נבחרת הגברים הוא קובי וינר מהמרכז לטניס בישראל, שאימן את נבחרת הגברים גם באולימפיאדת ברצלונה ב-92. הפעם וינר אופטימי לגביי סיכויי ההצלחה של הטניסאים: "בזכות ההכנה היסודית והליווי המקצועי שנותן המרכז לטניס בישראל, אני מאמין כי אפשר לעשות את זה. אנחנו דרוכים ומתרגשים לקראת היציאה לבייג'ין. אני מאמין שאנחנו יכולים לעשות את זה ולחזור עם מדליה אחת לפחות. 2 מדליות ייחשבו להישג אדיר".
מנכ"ל המרכז לטניס בישראל, ג'נין שטראוס, אמרה לקראת המשחקים: "אנחנו תומכים בטניסאים ומקווים שהתמיכה בהם לאורך השנים תביא להישגים אולימפיים לישראל".

המרכז לטניס בישראל כבר למעלה מ-30 שנה מטפח שחקני טניס נכים ומייעד שלל תוכניות הישגיות לחיזוק הענף בשיתוף איל"ן וספיבק רמת גן. בנוסף המרכז לטניס שוקד על הכנת הספורטאים לתחרויות ומימון השתתפותם בתחרויות בינלאומיות וכך גם באולימפיאדת בייג'ין.

"אנחנו מאמינים בטניסאים", הוסיפה שטראוס: "השחקנים האלה מתאמנים עם המאמנים הטובים ביותר וזוכים להצלחה בתחרויות בין לאומיות. כולנו נחזיק להם אצבעות ונאחל להם הצלחה רבה".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */