יום שישי, 19.04.2024 שעה 10:29

היסטוריה: אירה ריסנזון והנבחרת עלו לגמר

צפו במתעמלת שסיימה שמינית עם 67.85 נק' ועלתה לגמר הקרב רב שייערך היום ב-13:00. ריבקין סיימה 14 ולא עלתה. הנבחרת עלתה מהמקום ה-7 לגמר הקבוצתי

|
אירה ריסנזון. הישג חסר תקדים (רויטרס)
אירה ריסנזון. הישג חסר תקדים (רויטרס)

הישג חסר תקדים לישראל בהתעמלות אמנותית: אירה ריסנזון העפילה לגמר הקרב רב בתחרות היחידות לאחר שסיימה במקום השמיני בשקלול ארבעת התרגילים - החישוק, החבל, האלות והסרט.

ריסנזון ביצעה אתמול (שישי) את תרגילי הסרט והאלות, שהשלימו את ציונה. היא קיבלה ניקוד כולל של 67.850, שהספיקו לה כדי להקדים מתחרות מבולגריה וספרד, במאבק על עשרת המקומות הראשונים.

על תרגיל הסרט קיבלה ריסנזון ציון של 16.825 ואת תרגיל האלות סיימה בציון 17.125.

ריסנזון היא המתעמלת הראשונה שמצליחה להעפיל לגמר אולימפי במקצוע זה. גמר התחרות יתקיים היום (שבת) ב-13:00 ועשר הבנות יבצעו בזה אחר זה את ארבעת התרגילים, בסיומן תוכרזנה המנצחות.

 

המתעמלת הצעירה יותר, נטע ריבקין בת ה-17 הוכיחה שתדבר חזק באולימפיאדה הבאה. ריבקין היתה מועמדת מלכתחילה לסגל של לונדון 2012 אבל רשמה הישג מרשים כבר בבייג'ין כשסיימה במקום ה-14 הכללי את תחרות הקרב רב ליחידות.

ריבקין ביצעה היום (שישי) את תרגיל האלות וזכתה לציון 16.450, אך בתרגיל הסרט קיבלה ציון נמוך 16.100 נק' שהורידו אותה שני מקומות נמוך יותר, למקום ה-14.

גם הנבחרת עלתה לגמר
היום הנפלא של ההתעמלות האומנותית נמשך עם הנבחרת, בהשתתפות קטיה פיסצקי, ורוניקה ויטנברג, רחל ויגדורצ'יק, מריה סבנקוב ואלונה דבורניצנקו, שעלו לגמר הקבוצתי מהמקום השביעי עם ניקוד של 31.525.

הנבחרת פתחה אתמול את השתתפותה בתחרות במוקדמות הקרב-רב הקבוצתי, אך רשמה הופעה פושרת בתרגיל החבל הקבוצתי עם 15.3 נק' שמיקם אותה במקום ה-11 מתוך 12 נבחרות.

בתרגיל השני, של שלושת חישוקים ושתי האלות, שנערך היום, קיבלה הנבחרת ניקוד של 16.225, שהספיק כאמור למקום השביעי הכללי. ביחד עם ישראל, עלו לגמר שייערך ביום ראשון ב-06:30, גם בלארוס, רוסיה, סין, איטליה, בולגריה, אוקראינה ואזרבייג'אן.

מתעמלות הנבחרת שהעפילו לגמר, אמרו לאחר התחרות המוצלחת: "לא ויתרנו והאמנו בעצמנו. המטרה שלנו היתה לעלות לגמר ועשינו את זה. הוכחנו שאנחנו מסוגלות ואנחנו שמחות על כך".
 

גם היום הראשון היה מוצלח
חלקה הראשון של התחרות החל כבר ביום חמישי. נטע ריבקין ואירה ריסנזון סיימו את היום הראשון במוקדמות הקרב רב האישי ובהחלט יכולות להרגיש מרוצות עד כה, כאשר שתיהן בעמדת העפלה לגמר.

 ריבקין פתחה עם מקצוע החבל וסיימה עם ניקוד לא רע של 16.5, ריסנזון לעומת זאת החלה במקצוע החישוק וזכתה לניקוד טוב מאוד של 17.1 ששומר עליה עם סיכוי לגמר כשהיא במקום השמיני עד כה.

התרגיל השני של ריסנזון עם החבל היה גם מוצלח, אך הניקוד שלו היה פחות גבוה מאשר בחישוק והיא זכתה ב-16.8 נקודות. ריבקין זכתה ב-16.825 נק' בחישוק, שיפור לעומת החבל.

היום יושלמו המוקדמות בקרב רב-אישי עם מקצועות האלות והסרט. עשר הראשונות יעלו אל הגמר.

 מהלך התחרות
נטע ריבקין היתה הישראלית הראשונה שהתחרתה היא ביצעה תרגיל נאה בחבל שסיפק לה תוצאה לא רעה של 16.5 נק'. ריסנזון המתעמלת הבכירה של ישראל התחרתה מיד אחריה והרשימה אף יותר במקצוע החישוק. ריסנזון ביצעה תרגיל ללא דופי וקיבלה עליו ניקוד של 17.1 שמיקם אותה במקום השמיני.

בתחרות הקבוצתית פתחה הנבחרת הישראלית בתרגיל החבל, בו התחרו חמש הבנות יחדיו וקבעו תוצאה של 15.3 נק' שמיקמה אותה במקום ה-11 מתוך 12 נבחרות.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */