יום חמישי, 18.04.2024 שעה 17:33
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 0 - 0
  • מכבי חיפה

בוטלו כל משחקי גביע הטוטו לעונה הקרובה

פרסום ראשון: פוצצה פגישה בין ראשי ההתאחדות למועצה להסדר ההימורים בשל פערים בלתי ניתנים לגישור. לבנוני אישר את הידיעה: "שוקלים קיום מפעל אחר"

|
גביע הטוטו. המפעל בוטל (עמית מצפה)
גביע הטוטו. המפעל בוטל (עמית מצפה)
פרסום ראשון: מכה גדולה לכדורגל הישראלי בכלל ולנבחרת בפרט. בשל פערים בלתי ניתנים לגישור, בוטלו כל משחקי גביע הטוטו לעונת המשחקים 2008/09, כך נודע היום (חמישי) רשמית ל-ONE.

בפגישה שנערכה ולא בפעם הראשונה בין ראשי ההתאחדות לבין מועצת ההימורים בספורט התברר שהצדדים מתקשים לגשר על הפערים ואף רחוקים זה מזה שנות אור על סיכום משחקי גביע הטוטו שהיו אמורים להיפתח בשבוע הבא.

ל-ONE נודע שההתאחדות לכדורגל מקבלת כל שנה 9 מיליון ש"ח ממועצת ההימורים והשנה ההתאחדות דרשה יותר ובמקום חוזה ל-3 שנים, ההתאחדות ביקשה חוזה לשנה אחת בלבד, עניין שלא מקובל בכלל על המועצה להסדר ההימורים. הצדדים יפגשו ביום ראשון בניסיון להגיע לפשרה גם בנוגע להארכת החוזה ובטח בנושא הכסף.


בכיר בהתאחדות: "בשל הפערים, לא רק שהמחזור הראשון של גביע הטוטו בוטל, אלא לא יתקיים השנה בכלל גביע הטוטו ובהתאחדות בוחנים קיומו של מפעל חלופי לגביע הטוטו".

דובר ההתאחדות לכדורגל, גיל לבנוני, אישר את הידיעה ל-ONE ואמר: "אנחנו שוקלים את קיומו של מפעל אחר. ניסינו כמחווה של רצון טוב להרים צוות שינהל מו"מ, ביומיים האחרונים הוחלפו טיוטות חוזים, אבל יש פערים גדולים מידי. ההצעה לא הוגנת עבור הכדורגל הישראלי.


גיל לבנוני. ההתאחדות בוחנת אפשרות לקיום מפעל חלופי
גיל לבנוני. ההתאחדות בוחנת אפשרות לקיום מפעל חלופי

"זה חשוב לכדורגל הישראלי ולספורט הישראלי. אם המועצה תיענה לדרישות, נקיים את גביע הטוטו. אנחנו שוקלים לפתוח מפעל אחר. אנחנו פועלים לטובת הכדורגל ולא בשם האגו. במועצה אין יו"ר ואין מנכ"ל. רצינו שיהיו הרבה משחקי הכנה לנבחרת", אמר לבנוני.

עוד אמר דובר ההתאחדות: "נמצא את התחליף המקצועי, נקיים מפעל חלופי. עובדים על זה ממש עכשיו. קשה לי להאמין שתוקדם הליגה. אפשר לפתור את הדבר, המועצה הרוויחה מיליארדים, כמה מיליונים זה לא משהו קריטי עבורה".


אבי לוזון. הפערים היו גדולים מדי
אבי לוזון. הפערים היו גדולים מדי

ל-ONE נודע ששני הצדדים לא רצו בפיצוץ הפגישה וניסו מספר פעמים להתגבר על הפערים כדי שמפעל גביע הטוטו ייצא לדרך בכל זאת כדי שקבוצות ליגת העל המחכות למפעל כהכנה רשמית לליגה, וגם כדי שהזוכה תשלשל לכיסה סכום כסף לא מבוטל, אך בעיקר רצו בהתאחדות לכדורגל שמאמן נבחרת ישראל, דרור קשטן, ועוזרו משה סיני, ינסו ללקט את הסגל הטוב ביותר לקראת המשחק מול נבחרת שוייץ שאמור להתקיים ב-6 בספטמבר במוקדמות מונדיאל 2010.

עכשיו כשבוטלו כל משחקי גביע הטוטו, דרור קשטן יזכה לראות את השחקנים אותם הוא רוצה רק במחזור אחד בודד, ב-30 באוגוסט, במסגרת משחקי ליגת העל.


קשטן וסיני. יקבלו את השחקנים אחרי מחזור 1 בלבד
קשטן וסיני. יקבלו את השחקנים אחרי מחזור 1 בלבד

ברוך דגון, דובר מועצת ההימורים, אמר בתגובה ל-ONE: "העברנו טיוטת חוזה לאישור ההתאחדות והתכוונו לקיים משא ומתן, כשרוצים לבטל פונים לגלי האתר. אם זה רצונם זה כבודם. לא קיבלנו שום הודעה על ביטול גביע הטוטו, אבל זה סמנטיקה. חילוקי הדיעות בינינו לבין ההתאחדות לכדורגל הם מהותיים.

"אנחנו חושבים שהגשנו הצעה הוגנת. לעובדה שאין יו"ר ואין מנכ"ל אין קשר לכך שאין חתימה על ההסכם. נשים משחקים שקיימים בכל רחבי העולם בטופס הטוטו. ההכנסות של המועצה לא נפגעו כשהוצאנו מהטוטו את הליגה הלאומית.


גדעון בריקמן. לא מינו לו מחליף
גדעון בריקמן. לא מינו לו מחליף

"אכפת לי מהכדורגל הישראלי, אנחנו שותפים של הההתאחדות בהרבה דברים, אבל הגשנו הצעה שתואמת את הצרכים שלנו. אנחנו התכוונו לקיים מו"מ בתום לב עם הרבה רצון טוב, נכון שיש פערים, אבל הם ניתנים לגישור. אם ההתאחדות תירצה לקיים מו"מ היא מוזמנת. מבחינה משפטית אין לשום צד טענה לצד השני. הכסף מחולק בצורה שקופה וציבורית וצריך לתאום את הצרכים שלנו", סיכם דגון.

בתחילה ההתאחדות לכדורגל היתה אמורה לדחות רק את המחזור הראשון של גביע הטוטו, שתוכנן להתקיים ביום שבת הבא, 2 באוגוסט. זאת מאחר והגוף שמממן את המשחקים, מועצת ההימורים, מוקפא ולא מתפקדת, במיוחד לאחר עזיבתו של היו"ר גדעון בריקמן.


ניצן שירזי: "חבל שההתארגנות נראית ככה" (אור שפונדר)
ניצן שירזי: "חבל שההתארגנות נראית ככה" (אור שפונדר)

עד כה לא נמצא מחליף לבריקמן, כך שהכסף שאמור היה להיות מוזרם לספורט בכלל, ולכדורגל בפרט, מוקפא ותקוע. במצב דברים שכזה, להתאחדות היתה בעיה ולא היה ביכולתה להגריל את משחקי גביע הטוטו של שלוש הליגות הבכירות.

ניצן שירזי: "זו מכה לנבחרת ישראל"
מאמן מכבי פ"ת, ניצן שירזי, אמר בתגובה להחלטה: "חבל שההתארגנות נראית ככה. נבחרת ישראל תקבל מכה חזקה מאד בעקבות ההחלטה הזאת, השחקנים יגיעו למשחק מול שוייץ בלי כושר משחק. אי אפשר לעשות הכנה כזאת לליגה, כי לשחקנים לא יהיה כושר משחק וזה לא דבר נורמלי".

מנהל מ.ס אשדוד, רפי נידם, הוסיף: "חבל מאד שהמפעל הזה בוטל, לא בגלל חשיבות המפעל, אלא בגלל שהתכוננו לקראתו. קיימנו את מחנה האימון לפי התכנון של המפעל ואם לא יהיה גביע הטוטו מישהו יצרך לשלם על המחדל הזה".

מאמן מכבי חיפה, אלישע לוי, אמר: "אני שומע על זה עכשיו בפעם הראשונה, חבל כי משחקי גביע הטוטו יכולים לעזור לנו".

איציק גניש דובר מכבי נתניה: "אנחנו מקווים שימצא פתרון מהיר לבעיה שהתעוררה"

בהכנת הידיעה סייעו דורון בן דור, יניב יוסיף אור, מילן בן דוד וחן מישל

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */