יום חמישי, 28.03.2024 שעה 23:57

הפרויקט של מיקי דורסמן

האיש שהגשים את החלום של כולנו ורכש את אהבת חייו, הפועל חולון, מצעיד אותה לעונה מעולה. קבלו את המאמן והבעלים של האימפריה המתחדשת

|
מיקי דורסמן. לקח קבוצה בשפל שלה
מיקי דורסמן. לקח קבוצה בשפל שלה
לכמה מכם היה פעם חלום להיות מסוגל לרכוש את הקבוצה האהובה עליך, לקנות אותה כשהיא בשפל ולהוליך אותה להצלחות? אני חושב שכל מי שאי פעם היה מכור למשחק המחשב Championship Manager יודע בדיוק על מה אני מדבר.

מי מבין המכורים לא היה מנסה לפחות פעם אחת לקחת איזו קבוצה מהליגה השניה או השלישית, שפעם היתה אימפריה ומנסה להחזיר אותה במו ידיו לצמרת? אז חברים שתדעו שבשביל מיקי דורסמן, הבעלים והמאמן של הפועל חולון, העולה הכבר לא כל כך חדשה לליגת-העל, החלום הפך למציאות.

דורסמן, שהתגרש בעבר מהמיליארדרית המתוקשרת שרי אריסון, הצליח להגשים את מה שכמעט כולנו שואפים אליו - לרכוש את קבוצתו האהובה בה שיחק כשהיה קטן ולהוביל אותה במו ידיו בחזרה לצמרת הכדורסל הישראלי. אפשר לאהוב או לשנוא את מיקי דורסמן ואת אופיו הלא רגיל אך דבר אחד לא תוכלו לקחת ממנו וזה את היושר.

מיקי נמצא ונקווה שגם יישאר בכדורסל שלנו כי להבדיל מהרבה אנשים בעסק, הוא עושה את זה מאהבה. אהבה למשחק ואהבה להפועל חולון, הקבוצה בה גדל והתחנך.

סיפור הסינדרלה
אי אפשר בלי קצת רקע. סיפורו של מיקי דורסמן הוא סיפור סינדרלה קלאסי. הוא בן 42, שיחק בהפועל חולון מכיתה ד' ועד גיל 22, בוגר בית-הספר למאמנים של מכון וינגייט, אימן מספר שנים במכללות בארה"ב, עשה את רוב הונו מהשקעות בבורסה, מכר בשנת 2005 את מניותיו (11.4 אחוזים) בחברת נייר בחדרה והרוויח מאותה עסקה כ-100 מיליון שקלים.

לפי טענות העיתונאים, קיבל דורסמן 40 מיליון דולר אחרי הגירושים משרי אריסון. כיום, אחרי פתיחת עונה מסעירה שבה כבר הודיע על פרישה מכדורסל לפחות פעמיים (ובסוף התחרט), יכול דורסמן להסתכל בהנאה על הקבוצה שבנה בחולון ולהתרווח.

אבא שני
בשביל השחקנים שלו הוא כמו אבא שני. אין הרבה שחקנים בליגה שהיו אומרים על מאמנם את מה שהחבר'ה בחולון מעידים על מיקי. "התקופה שבה הוא לקח הפסקה, אחרי כל הבלאגן, ועזב לאיזה שבועיים הייתה התקופה הכי קשה שלנו השנה. מיקי הוא ראש המשפחה שנקראת הפועל חולון וכרגע אין הפועל חולון בלעדיו", כך מעיד עליו שחקן בכיר מאוד בקבוצה.


מיקי דורסמן. הוא חולון וחולון זה הוא  (ניר בוקסנבאום)
מיקי דורסמן. הוא חולון וחולון זה הוא (ניר בוקסנבאום)

העובדה שהוא גם המאמן וגם האיש שאחראי על תשלומי המשכורות של הקבוצה, דבר שלא קורה בשום מועדון אחר בישראל, הופכת אותו לכל יכול במועדון וגורמת לשחקנים לשחק בשבילו, כשהם יודעים שאין להם ברירה אחרת.

קנה אותה בליגה א'
דורסמן רכש את חולון כשהיא היתה בשפל, בליגה א', הליגה הרביעית בישראל. מאז הוא הספיק לעלות עד לליגת העל תוך 7 שנים כשבכל עונה הוא בונה קבוצת כוכבים ששולטת כמעט לחלוטין בכל ליגה בה היא משחקת. גם השנה, בנה דורסמן קבוצת כוכבים מדהימה(יחסית לסדר גודל של עולה חדשה לליגה) שאמורה להתמודד על מקום בפיינל פור שייערך בסוף השנה.

לא מעט מכשולים היו לו בדרך. הקבוצה הרי היתה אמורה לשחק כבר בעונה שעברה בליגת העל אחרי שגברה על הפועל גלבוע/עפולה בסדרת הגמר של עונת 2006/2005. בסיום אותה סדרה אמר דורסמן: "אני לא ארצה להרים קבוצה לבד, זה תקציב גדול מאוד, גם עלי. אני חושב שלקבוצה צריכים להיות תומכים, ביניהם העירייה, ואני קורא לראש העיר מוטי ששון לפתוח את הכיס. מקצועית כמאמן אני אוכל להישאר, אבל הכל תלוי בתקציב".


הפועל חולון. ויתרו על העליה
הפועל חולון. ויתרו על העליה

ראש העיר של חולון, מוטי ששון, לא כל-כך התרשם מהניסיונות של דורסמן להצעיד את חולון בחזרת לצמרת והבעלים נאלץ לוותר על העלייה לליגה הראשונה. צעד של עיקרון שגרם לו סבל רב.

בשנה שעברה מיררו את חייו
העונה שעברה היתה אולי הקשה ביותר של דורסמן מאז הגיע לחולון. האוהדים, שהתאכזבו מאוד מהעובדה שהבעלים לא הסכים לעלות לליגה הראשונה (צעד שהיום מתברר כחיובי) ועמד על עקרונותיו.

אותם אוהדים, שהיום מחשיבים את מיקי לאחד האנשים האהובים בעיר, מיררו לו את החיים במשך כל העונה שעברה עד כדי כך שהוא כבר לא הרגיש בטוח ולכן נאלץ לפנות למשטרה בנושא.


הפועל חולון פורחת תחת דורסמן
הפועל חולון פורחת תחת דורסמן

המשטרה עשתה את עבודתה וכך גם דורסמן שהצליח, לראשונה בתולדות הכדורסל הישראלי, לעלות לליגה הראשונה בפעם השניה ברציפות תוך כדי שהוא גובר על הפועל באר שבע השאפתנית בגמר הפלייאוף אחרי סדרה ארוכה ומתישה.

בתחילת השנה הצליחו שני הצדדים סוף סוף להגיע להסדר ביניהם, דורסמן וששון פתחו את הכיס בצוותא וכיום המצב כבר הרבה פחות רגיש מבעבר.

ואז החזיז במלחה
העונה הנוכחית החלה מצוין עבור דורסמן וחולון. הסגל המרשים שהגיע בפגרה וכלל כוכבים אמריקאים גדולים כמו: טרי סימונס, פי ג'יי טאקר, מאליק דיקסון ואריק קמפבל, הצליח לנצח את שני המשחקים הראשונים של הליגה והעולה החדשה והמפתיעה התייצבה לה במקום הראשון בטבלה כבר אחרי שני מחזורים.

"יש לנו קבוצה מוכשרת בטירוף. כמעט כל שחקן ושחקן בסגל שלנו יכול להיות כוכב בליגה שלנו. יש לנו פוטנציאל מדהים אבל אנחנו עדיין בהתחלה ועוד לא התחברנו. כשנתחבר נוכל להיות הטובים ביותר", כך אמר טריי סימונס, הגארד המצוין שהגיע מהגליל השנה, אחרי הניצחון הגדול על האקסית בפתיחתה של העונה.


האירוע הקשה עם גליצשנטיין
האירוע הקשה עם גליצשנטיין

ואז בדיוק התחיל הבלאגן. מעשה מטורף של טרוריסט, כמו שמכנה אותו דורסמן, כמעט והצליח להוריד לטמיון 8 שנים של עבודה קשה. "מאותו יום החיים שלי כבר לא אותו הדבר" אומר דורסמן על המקרה הכי קשה אי פעם בכדורסל הישראלי "את הרגע הזה אני אזכור תמיד" מוסיף המאמן החולוני.

כולכם בוודאי זוכרים את נאום הפרישה של דורסמן אחרי הדיון בבית הדין של איגוד הכדורסל. דיון אותו נטש דורסמן באמצע עם דמעות בעיניים וגרון חנוק. כשהתנפלו עליו המצלמות כבר לא נשאר לו אוויר. הוא הרגיש שעושים לו עוול. בן אדם משליך רימון באמצע משחק כדורסל, כמעט ופוגע בו פיזית וכל החיצים משום מה מופנים כלפיו.

עו"ד שוקי קרמר, היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, אמר מילים כל כך קשות לאנשי חולון באותו דיון, שכל אדם שהיה נמצא במקרה באותו דיון, היה יכול לחשוב שמיקי דורסמן עצמו הוא זה שזרק את הרימון. קרמר האשים את דורסמן בכך שאינו מוכן לשתף פעולה עם האיגוד במטרה להפסיק את האלימות בספורט.

הנוער בראש
אם היה לאותו אדם קטן מושג, כמה משקיעים אנשי חולון בפיתוח הנוער שלהם ובהוצאת הילדים בעיר ממעגל הפשע בעזרת הכדורסל, אני בטוח שהוא לא היה מדבר ככה.

מאז הגיע דורסמן לחולון, הדבר הראשון שעמד לעיניו היא מחלקת הנוער של המועדון. כבר באותו נאום אמר דורסמן במפורש שלמרות שהוא עוזב את הבוגרים (דבר שכמובן לא קרה בסופו של דבר) את מחלקת הנוער בחולון הוא לא יעזוב לעולם.

1000 ילדים, מכיתה א' ועד י"ב, מתאמנים יום-יום במחלקת הנוער של הפועל חולון. תחשבו מה היה קורה לאותם 1000 ילדים אם דורסמן לא היה מגיע לחולון ולאיפה הם היו הולכים אם הוא היה באמת פורש מהכדורסל שלנו.

היום, שמונה שנים מאז הגעתו של דורסמן, כשחולון נמצאת במקום השישי בליגת העל, עם סיכוי ממשי להעפיל לפיינל-פור בסוף העונה ומחר תשחק בחצי גמר גביע המדינה מול מחזיקת הגביע, הפועל ירושלים, אפשר לומר בביטחון מלא שהפרוייקט של מיקי הצליח ובגדול.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */