יום שישי, 19.04.2024 שעה 18:02
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

ההכרעה על מכבי תל-אביב עוברת לביהמ"ש

המאבק על מכבי ת"א מחריף: מאנה ייגש לביהמ"ש המחוזי ביום ב' וידרוש להעביר לידיו את השליטה. ל-ONE נודע שגורם מטעם מכבי ניסה לעקוף את מאנה

|
רוני מאנה ולוני הרציקוביץ'. המאבק מחריף
רוני מאנה ולוני הרציקוביץ'. המאבק מחריף
המאבק על עתידה של מכבי תל-אביב הולך ומחריף: ביום שני הקרוב רוני מאנה ידרוש מבית המשפט להעביר לידיו את השליטה על המועדון הצהוב.

21 יום עברו מאז שרוני מאנה שיגר מכתב חריף ללוני הרציקוביץ' ודרש: הכסף או מכבי. ל-ONE נודע שמאז הגעת המכתב לידי פרקליטיו של בעלי מכבי ת"א, ניסו עורכי הדין של שני הצדדים להגיע להבנות אך הזמן עבר והמבוי סתום.

מאנה מחזיק בחוזה שאותו יציג לבית המשפט המחוזי ביום שני בבוקר ולפיו הוא רשאי לקבל לידיו את מכבי ת"א אם הרציקוביץ' לא יחזיר לו מיידית את כספו בסך 25 מליון שקל, אותו השקיע מאנה במכבי ת"א.

עוד נודע שגורם מטעם מכבי ניסה לפסוח ולעקוף את רוני מאנה ולנסות להגיע לפשרה עם שותפו של מאנה, עו"ד יורם יוסיפוב.

מאנה ששמע את הפרשייה החדשה, אמר ל-ONE: "שאלתי את יורם אם מישהו ניסה לעקוף אותי ולא משנה מה היתה תשובתו, כי אני זה מכבי ת"א ואף אחד לא יכול לבצע שום פעולה בלעדי. אני נוטה להאמין שזה סיפור מופרך כי אם לא - זו בושה גדולה".

על יום שני ההולך ומתקרב אמר מאנה: "ניסיתי לעשות הכל כדי שנגיע לסיכום משותף, אבל לצערי אין עם מי לדבר ואני אתן לבית המשפט להחליט. אני לא רוצה את הכסף יותר - אני רוצה את מכבי ת"א כי זה הזמן לעזור למועדון שאני אוהב".

בכיר בהתאחדות לכדורגל אמר ל-ONE: "על-פי המסמכים שאני ראיתי, רוני מאנה יהיה בעל הבית של מכבי ת"א תוך ימים ספורים. אם זה טוב לעתידה של מכבי או לא - רק הזמן יגיד".


קטע ממכתבו של מאנה, שהגיע לידי ONE (אור שפונדר)
קטע ממכתבו של מאנה, שהגיע לידי ONE (אור שפונדר)

אוהדי מכבי: "רוני ולוני, תפסיקו במאבקי האגו"
למספר אוהדי מכבי ת"א נמאס מהמצב של הקבוצה, וחלקם הודיעו, כי יפגינו במשחק מול מ.ס. אשדוד נגד הבעלים לוני הרציקוביץ ונגד רוני מאנה. "אנו קוראים ללוני הרציקוביץ' ורוני מאנה להפסיק את מאבקי האגו והתכתשויות הגורמים נזק בלתי הפיך למכבי ודורשים מהם להגיע לפשרה כדי לא להגיע למצב של מאבקים בבתי משפט שיביאו להכערת האוירה, הקניית אי שקט מסביב לקבוצה ולבסוף פירוק הקבוצה היקרה לנו מכל", כתבו האוהדים במכתבים לשניים שהופצו בתקשורת.

עוד נכתב: "לוני ורוני, התנהלותכם האחרונה לא יכולה שלא להזכיר לנו את הסאגה הטרגית בין ויקטור יונה ליוסי סאסי בעלי הפועל ירושלים שהביאו אותה לליגה השלישית. אנו קוראים לכם לחזק את הקבוצה, לתת שקט למערכת ולהפסיק את הנזק התקשורתי שגורמים לנו אוהדי הקבוצה הטובים והנאמנים צער רב בושה וכלימה.


הקטע שבו מאיים מאנה לדרוש מינוי מפרק לקבוצה (אור שפונדר)
הקטע שבו מאיים מאנה לדרוש מינוי מפרק לקבוצה (אור שפונדר)

"רוני מאנה, אנחנו מכבדים את היותך אוהד הקבוצה אולם התנהלותך גורמת נזק בלתי הפיך וגם אם תביא 200 מיליון שקל זה לא יכסה את העובדה שאתה לא מתאים לעמוד בראש אימפריה כמו מכבי תל אביב מועדון מפואר בין 100 שנה. ברצוני להוסיף כי אמירותיך לתקשורת נאמרים בעיתוי לא נכון לפני משחקים חשובים וגורמים נזק אדיר לקבוצה מקצועית ונפשית. אנו קוראים לך לחדול מכך מידית".

תולדות עסקת הרכישה
תחילתה של סאגת רוני מאנה במכבי ת"א היתה אופטימית ביותר. איש העסקים סיכם בסוף מאי עם הרציקוביץ' על רכישת מחצית ממניותיה של הקבוצה. זה קרה כמה ימים לפני המחזור האחרון של העונה הקודמת אך לצערם של הצהובים, רגע הסיכום היה גם האירוע המשמח ביותר עד היום (וכמה סמלי שהצהובים הפסידו גם בדרבי סיום העונה 3:0 להפועל).


לוני הרציקוביץ'. מאנה מאיים עליו
לוני הרציקוביץ'. מאנה מאיים עליו

בתחילת הדרך, הכל נראה ורוד במחנה הצהוב. "לוני הוא איש יקר, אתם לא יודעים על כל תרומותיו מחוץ לכדורגל הישראלי", אמר אז מאנה ל-ONE.

"אני מבטיח לאוהדי מכבי ת"א שאחרי הסיכום אליו הגעתי עם לוני, אני אביא קבוצת משקיעים ברמה גבוהה, שכל רצונם הוא להשקיע במכבי ת"א כדי שהמועדון הזה ייתן פייט רציני לכל ליגת-העל", הוסיף איש העסקים, שהתפרסם כמי שתיווך בעסקאות הענק של מכירת חברת הבניה "אוסיף" לבעלים של בית"ר, ארקדי גאידמק, ובמכירת קניון "ארנה" לג'קי בן-זקן.

קפטן מכבי ת"א, אבי נמני, הוסיף ברגעי האופוריה: "רק לוני יוכל לעדכן בנושא ובכל מה שקורה מאחורי הקלעים. אם יקנו, טוב, אם לא - נמשיך הלאה".

שבוע חלף עד שהגיע האירוע הראשון, שעירער את האופוריה בקרית שלום. זה קרה לאחר שמכבי ת"א קיבלה הודעה מאופ"א על כך שלא תוכל לרשום את אבי נמני למשחקי גביע אופ"א בגלל חוב של 1.3 מיליון שקל. מאנה הבטיח לפתור את הבעיה וברגע האחרון, הקפטן קיבל את האישור לשחק במסגרת האירופית.


נמני במהלך ההפסד לקובלנץ במחנה האימונים
נמני במהלך ההפסד לקובלנץ במחנה האימונים

מי שלא קיבלו את האישור היה שחקני הרכש, שנרשמו מאוחר מדי ולא לקחו חלק בצמד המשחקים מול סנטה קולומה מאנדורה בסיבוב הראשון של מוקדמות גביע אופ"א. המשחק הראשון הסתיים, כזכור, בהפסד משפיל 1:0 ובגומלין הצהובים ניצחו 0:4 רק כדי לעוף מהמפעל בצורה מביכה מול ארצ'יאספור מהליגה השניה בטורקיה.

"השלמת העיסקה מתעכבת"
בתחילת הדרך נראה היה שהעיסקה תיסגר במהרה כשמאנה העביר למכבי ת"א 14 מיליון שקל, אלא שכבר בימי הקיץ הללו, העניינים החלו להסתבך. "אנחנו רק מגבשים את הניסוח הסופי", אמר הרציקוביץ' ל-ONE ובישר על הבאות.

מאנה מונה ליושב הראש של מכבי ת"א אך בינתיים, הצהובים איבדו את שוערם המצטיין, טברטקו קאלה, שחתם בבית"ר ירושלים.


נמני ומאנה. האם איש העסקים יישאר במכבי ת"א?
נמני ומאנה. האם איש העסקים יישאר במכבי ת"א?

במקביל, נכנסה הרשות לבקרת התקציבים לתמונה כשדרשה לגלות מי עומד מאחורי העיסקה המתרקמת בין קבוצת הרוכשים לבין מכבי ת"א. "ברגע שמכבי ת"א תרצה לתת תוקף של העברת הזכויות בהתאחדות לכדורגל, היא תצטרך לחשוף את כל זהות הרוכשים ולתת פרטים מלאים על כל עסקת הרכישה", אמר יו"ר הרשות, יאיר רבינוביץ'.

ההצהרה הזו עיכבה עוד את השלמת העיסקה ובסוף יוני הרציקוביץ' כבר נשמע אופטימי הרבה פחות. "השלמת העיסקה עלולה להתעכב עד למחצית העונה", הוא אמר לאופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתוכנית ספורט 99 בשיתוף ONE.

כמה ימים לאחר מכן, מכבי ת"א סיכמה על רכישתו של חלוץ המריבה, עומר גולן, אך בסופו של דבר החלוץ העדיף להישאר במכבי פ"ת והותיר קרקע חרוכה בהנהלת מכבי ת"א. עוד כמה ימים חלפו והצבע חזר לפניהם של הצהובים, ש"ניצחו" את מכבי חיפה בקרב על שירותיו של חלוץ מ.ס. אשדוד, יניב עזרן.


רוני מאנה: "מכבי לא תרד!"
רוני מאנה: "מכבי לא תרד!"

אלי כהן הולך הביתה
הליגה נפתחה והחריקות במכבי ת"א כבר צרמו מאוד. אבי נמני עוד הציל נקודה ראשונה עבור הצהובים במחזור הפתיחה מול מ.ס. אשדוד אבל לאחר ההפסד 3:2 למכבי פ"ת במחזור השני, הגיע הזעזוע הגדול. נמני נפגש עם רוני מאנה (כשלוני הרציקוביץ' היה ביפן) והשניים החליטו על פיטוריו של אלי כהן. הקפטן התקשר למאמנו והוידע לו על כך בטלפון.


אלי כהן נפרד ממכבי ת"א: "הפיטורים היו על רקע אישי"
אלי כהן נפרד ממכבי ת"א: "הפיטורים היו על רקע אישי"

למחרת, כהן יצא במתקפה על מאנה, ואמר: "אני פוטרתי מסיבות אישיות ולא מקצועיות - כל האקט היה פגיעה אחת גדולה".

"זה לא היה המקום והזמן שלי לעזוב. זה לא קטע מקצועי", טען כהן בתוכנית ספורט 99 בשיתוף ONE, "נפצעו לי 3 מעמודי התווך בקבוצה שזה בלמים וקשרים אחוריים. שחקנים שהיו בנבחרת העונה שעברה. הקבוצה התפרקה בלי השחקנים האלו - אבי יחיאל ומילאן מרטינוביץ'. זה היה קטע מקצועי".


אבי נמני. נפגש עם רוני מאנה בלונדון
אבי נמני. נפגש עם רוני מאנה בלונדון

מאנה הגיב על ההתבטאויות של כהן: "את ההחלטה קיבלו ארבעה אנשים: אני, לוני, אבי ותמי. לצערי התאכזבתי מצורת המשחק. לא היה כלי תקשורת אחד אחרי אנדורה שלא השפיל אותנו. לא אמרתי מעולם מילה נגד אלי כהן".

עוד אמר מאנה: "מעולם לא התבטאתי נגדו. יש לנו עסק והיה חייב להיות שינוי. מכבי ת"א לא קבוצה שרצה אחרי הליגה. אני מחפש את המשקיע למכבי ת"א – אני מוכן לתת את המפתחות עכשיו לכל מי שמוכן".

כמה שבועות לאחר מכן, התברר שאיש העסקים, שון מקייטן, מעוניין אף הוא לרכוש את מכבי ת"א אך לאחר שלא הגיע להסכם עם הרציקוביץ', הוא הוריד פרופיל. במקביל, הצהובים לא הפסיקו להפסיד וספגו כבר שישה הפסדים רצופים, חמישה מהם תחת הדרכתו של לוין ומבלי שהצליחו לכבוש שער.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */