יום חמישי, 28.03.2024 שעה 21:36
אבי רויזמן

הטכנאי מגיע לתקן

אחרי שנתיים של אי סדר במועדון, הסרבי צריך קודם כל להשיב את הסדר בקריית שלום על כנו. התארים כבר יבואו עם הזמן. וגם: השינוי הנדרש בסגל הישראלי

אחרי המתנה ארוכה מצידם של אוהדי מכבי תל אביב זה סוף סוף קרה: ולאדן איביץ’ חזר לישראל אחרי שנתיים וחתם במועדון לשתי עונות. כמובן שהדבר הראשון שעלה בראש לכל אוהד אלו האליפויות הדומיננטיות תחת הסרבי, הראשונה הושגה במרץ ב-31 הפרש והשנייה עם שבירת שיאי ספיגה פנומנליים, והתקווה שההישגים ישוחזרו והצלחת תחזור לקריית שלום אחרי שנתיים בכרמל.

אין ספק שהמטרה היא לזכות באליפות בסופו של דבר, הרי לשם כך אנחנו משחקים, אבל הציפייה מאיביץ’ צריכה להיות צעד אחד קודם. כשהמאמן הגיע לישראל בקדנציה הקודמת, הוא קיבל את מכבי אחרי שלוש עונות ללא אליפות, עם סגל די בינוני ואחרי עונה מאכזבת. הוא גילה דומיננטיות מוחלטת, השתלט על המועדון ולמעשה שימש כעין מנהל מקצועי ומאמן בו זמנית. זה בדיוק מה שמכבי צריכה עכשיו.

אפשר למצוא מקרי עבר שבהם החזרה לאחור לא הייתה טובה, ואפילו בעידן גולדהאר זכורה החזרה של אוסקר גרסיה בקיץ 2014 והעזיבה שלו רגע לפני ההדחה מאירופה. נכון, אולי ההישגים המקצועיים לא יהיו אותו דבר וגם לא צריכים לצפות ששוב תהיה כאן קבוצה שתפסיד רק פעמיים בשתי עונות, אבל החזרה של איביץ’ היא מעבר למקצועית נטו.

הפעם זה שונה. אוסקר גרסיה (La Liga)הפעם זה שונה. אוסקר גרסיה (La Liga)

מכבי ת”א בשנתיים האחרונות סבלה מחוסר סדר מקצועי. שחקנים בכירים עזבו ולא הגיעו מחליפים, הסגל נבנה בצורה מאוד לא חכמה, שני מאמנים פוטרו במהלך החורף ולאוהדים הייתה כבר תחושת ייאוש. ברק יצחקי, פטריק ואן לוון, או בכלל מיץ’ גולדהאר, את האשמים לכך לא נחפש כרגע, מה שחשוב שמכבי עשתה צעד נכון בהחזרה של איביץ’ בכך שהפקידה את המועדון בידיים נאמנות.

הפערים בין הקבוצות בליגת העל קטנים משאנחנו חושבים וכדי לקחת אליפות צריך בסך הכול לשמור על יציבות. גם בעונה שעברה, כנראה החלשה ביותר של מכבי מאז עידן הזרים, היא הצליחה להביך את מכבי חיפה לא פעם ולמעשה למעט דקות ההתפרקות בסמי עופר אף עלתה עליה ברוב המפגשים. כדי להחזיר את הצלחת היא צריכה להשיב את הסדר על כנו ואין מישהו מתאים מאיביץ’ כדי לעשות את זה.

לכן, ברגע שהסדר יחזור גם יבואו התארים. כמו ב-2018 גם הפעם ולאדן איביץ’ מגיע כדי לתקן וכשרוצים לתקן משהו הולכים לבעל המקצוע שסומכים עליו בעיניים עצומות. מבחינת מכבי תל אביב יש רק איש אחד כזה, היא כבר למדה שכשהוא נמצא אפשר להיות רגועים, בטח בכל הקשור לליגה הישראלית ואחרי שנתיים היא שוב קראה לו לדגל. מבחינתה זו ההחתמה הנכונה בזמן הנכון.

ולדימיר איביץ' חוגג עם צלחת האליפות (נעם מורנו)ולדימיר איביץ' חוגג עם צלחת האליפות (נעם מורנו)

ועדיין, הסגל של מכבי מוכרח לעבור מתיחת פנים משמעותית, משהו כמו 4-5 שחקנים מרכזיים. אם יש דבר שלמדנו על הליגה בשנים האחרונות זה שאליפות לוקחים עם ישראלים. בשנתיים האחרונות מכבי חיפה העמידה סגל ישראלי טוב בהרבה מזה של מכבי ת”א ולכן הצהובים צריכים לנסות ולהביא את הישראלים הטובים ביותר שיש כרגע בשוק, כדי לשנות את מאזן הכוחות. הגעתם של ניר ביטון, ערן זהבי ואולי אלי דסה כנראה תהפוך את הקערה.

אגב, אם להסתמך על פי העבר אז מי שירוויחו מהחזרה של ולאדן איביץ’ הם המושאלים. הסרבי היה זה שבנה את יונתן כהן, דן גלזר ושחר פיבן ועכשיו יקבל את גיא מזרחי, נדב נידם, עידו שחר ונוספים אחרי עונה טובה בליגה. לא מן הנמנע שהשחקנים האלו יהפכו לחלק מרכזי בסגל.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים