יום חמישי, 28.03.2024 שעה 21:44
אבי נמני

אם וילי יתעשת, אפשר להיאבק על המקום השני

אבי נמני בטור אישי ל-ONE, אפשר ליהנות מהניצחון, אך הקיפאון והקיבעון של רוטנשטיינר מדהים אותי כל פעם מחדש. הנבחרת חייבת להיאבק על המקום השני

אחרי שני משחקים קשים על הנייר בפתיחת קמפיין מוקדמות המונדיאל עם נקודה אחת ביד מתוך שש נקודות אפשריות הגיעה הערב (רביעי) נבחרת ישראל לקישינב למפגש נוח על הנייר מול נבחרת מולדובה הנחותה שהגיעה למשחק השלישי בקמפיין מול ישראל לאחר הפסד טראומתי מול דנמרק בו נחלה תבוסה היסטורית 8:0 מול שחקני ההרכב השני של הנבחרת הסקנדינבית, פרמטר שהוא נקודת פתיחה טובה מאוד עבור החבורה בכחול-לבן.

המשחק היה תלוי באופן מוחלט בנבחרת ישראל, כשהפערים ביכולת הם די גדולים. ישראל נבחרת הרבה יותר איכותית גם על הנייר וגם על כר הדשא, אך לצערי מה שראינו במחצית הראשונה היה מאכזב ומטריד לא רק מבחינת היכולת אלא בעיקר מבחינת המערך המקובע של וילי רוטשטיינר, שממשיך לשחק עם שלושה בלמים גם מול נבחרת חלשה שמשחקת בקושי עם חצי חלוץ עם חיסרון מספרי של שחקנים במרכז המגרש וחוסר יצירתיות בולט שלנו בחלק הקדמי.

בניגוד לתחזיות, מולדובה עלתה ליתרון לאחר קרן וסגירה לא טובה עם שילוב של כיסוי רע של שחקננו בתוך הרחבה בנוסף להרחקה רעה של איתן טיבי, שגרמה לספיגת שער מפתיע שהכניסה אותנו ללחץ גדול שלווה באיבודי כדור וחוסר סדר טקטי על כר הדשא ללא תגובה על הקווים מצידו של רוטשטיינר, שקפא על שמריו. ברגעים בהם ישראל ספגה שער חובה וילי היה חייב לבצע חילוף פנימי או לשנות את המערך ליותר התקפי ולוותר על בלם לטובת שחקן קדמי על מנת להפוך להיות יותר דינמיים ומגוונים אך בפועל זה לא קרה ומה שהציל את הנבחרת היה בישול נהדר של דור פרץ, שהעמיד את ערן זהבי מול השוער המולדבי והחלוץ גלגל את הכדור פנימה והשווה את התוצאה על סף סיום המחצית הראשונה עם שער קריטי וחשוב מאין כמוהו. 

ערן זהבי (רויטרס)ערן זהבי (רויטרס)

המחצית השנייה נפתחה עם אותו מערך אך עם חילוף פנימי כאשר סולומון ירד לעמדת המגן השמאלי במקום סאן מנחם וכניסה של נטע לביא למרכז הקישור לצידם של ביברס נאתכו ופרץ ובחלק הקדמי זהבי ודבור. עם פתיחת המחצית השנייה עימות פיזי בין לואי טאהא לבין איון ניקולאסקו, חלוצה של מולדובה, שינה עבורנו את המשחק כאשר ניקולאסקו קיבל כרטיס אדום שהותיר את המולדבים עם עשרה שחקנים בשלב מוקדם מאוד ויתרון מספרי משמעותי מאוד עבור נבחרת ישראל יחד עם שבירה מנטלית של המולדבים הגיעו שערים קלילים של מנור סולומון, נאתכו ודאבור שניצלו את החולשה והרפיון המולדבי לאחר כיבוש השער השני של ישראל ועוד אין ספור מצבים ואפשרויות לנבחרת ישראל שטיילה במחצית השנייה ברחבת מולדובה באין מפריע. 

מה שחשבנו לפני המשחק התממש על כר הדשא עם מזל גדול ותודה גדולה ללואי טאהא, שסחט כרטיס אדום עם פתיחת המחצית השנייה מהלך ששינה עבורנו את המשחק. בדרך כלל אני נוטה להתרכז בחצי הכוס המלאה אבל היום אני חושב שצריך ליהנות מצבירת שלוש הנקודות, אבל עדיין להיות מאוד מודאגים ממה שראינו במחצית הראשונה, הקיפאון והקיבעון של רוטשטיינר מדהים אותי כל פעם מחדש וגולת הכותרת היא מאוד ברורה – אנחנו חייבים להיאבק על המקום השני.

שחקני נבחרת ישראל לפני מולדובה (ההתאחדות לכדורגל)שחקני נבחרת ישראל לפני מולדובה (ההתאחדות לכדורגל)

אנחנו כבר הבנו אחרי המשחק מול סקוטלנד שאנחנו לבטח לא פחות טובים מהם והתבוסה הביתית של אוסטריה מול דנמרק מכניסה אותנו חזק מאוד לתמונה, אני מציע לכולם כולל השחקנים צוות האימון והאוהדים –  תאמינו בעצמכם. יש לנבחרת ישראל הזדמנות אמיתית להיאבק על המקום השני, זה בידיים וברגליים שלכם ובמקביל אני מקווה מצד אחד שווילי יתעשת עם הזמן, יפיק לקחים ויסיק מסקנות לקראת ההמשך מטעויות שנעשו לאורך שלושת המשחקים הראשונים ומצד שני, חייבים להמשיך ולאמץ פעולות חיוביות שקרו עד עכשיו וכמובן לקראת ההמשך האוסטרי צריך להיות יותר מגוון וגמיש מבחינה טקטית ולהוציא את המקסימום משחקניו. יש מספיק זמן להתכונן לקראת ההמשך אני בטוח שככל שיעבור הזמן אנחנו נראה נבחרת טובה יותר מחוברת יצירתית ונועזת יותר אחרת עם לא נמצא את עצמנו שוב פעם במנהרת הזמן.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים