יום שבת, 20.04.2024 שעה 04:51
צביקה שרף

שמכבי לא תקבל החלטות על סמך שני הניצחונות

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: השחקנים הראו אגרסיביות, משמעת ופחות רוטציה של יאניס, אבל הקבוצה חייבת להשקיע הרבה בשיקולים של ההרכב לעונה הבאה

נפלאות דרכי היורוליג. משחק בין מכבי תל אביב לברצלונה הוא תמיד מעניין עם סיפורים על סיפורים, בארסה, שהיא במקום הראשון במפעל, הגיעה להיכל מנורה מבטחים שקיבל קהל, אמנם לא מלא, אבל האוהדים דחפו את קבוצתם ומכבי עצמה עם משחקה הטוב ביותר העונה זכתה לניצחון נהדר. אין מגיע בכדורסל והיו מצבים לקראת סוף המשחק ובהארכה שמכבי הייתה בפיגור אבל זכתה לניצחון בצדק.

מכבי ת”א הגיעה רגועה, מוכנה ועם תיאום יותר טוב הגנתי עם הבאת מלכודות על עמדות הפנים של ברצלונה, בעוד הקבוצה הקטלונית קצת הופתעה. בכלל, למרות חסרונו של אות’לו האנטר, אלופת ישראל קיבלה תצוגת שיא מכל ארבעת שחקני הפנים שלה. אנטה ז’יז’יץ’, דראגן בנדר, אנג’לו קלויארו ועמרי כספי שנתנו את התפוקה הגדולה ביותר שלהם ביחד. ז’יז’יץ’ עם 24 נקודות, בנדר 16, קלויארו 12 וכספי11, זאת בנוסף למשחק ההתקפה שלהם כאשר מכבי התעלתה גם בהגנה.

טיילר דורסי מאושר (איציק בלניצקי)טיילר דורסי מאושר (איציק בלניצקי)

כל שחקן שעלה לפרקט נתן הרבה רצון, אגרסיביות ומשמעת טקטית והיו גם שחקני חוץ שיאניס ספרופולוס נתן להם הרבה דקות משחק משותפות, ווילבקין וכריס ג’ונס כאשר כמעט ולא ראינו את סקוטי בעמדת הרכז וזה השפיע לטובה על המשחק של מכבי שנראה יותר טוב, עם יותר תנועה ופחות כדרורים של ווילבקין. גם דורסי היה באחד מימיו הטובים והיה רגוע עם החלטות טובות. נכון, ווילבקין קלע רק עשר נקודות עם אחוזים לא טובים מהשלוש אבל כל זה נתן הרבה מצבי מסירה טובים לשחקני הפנים וז’יז’יץ’ היה באחד הימים הטובים ביותר שלו, כאשר רשם פעולות מוצלחות כולל סיומת נהדרת בהתקפות מתפרצות.

גם בנדר היה במשחק מצוין כשבחלק מהמשחק שיחק בעמדה 5 כשכספי ששיחק נהדר בדקות המוגבלות שהוא יכול לשחק, הראה אסרטיביות ואגרסיביות בכל מצב שהוא קיבל את הכדור. מכבי ניצלה מצוין את שגיאות ההגנה של גבוהי ברצלונה וזה היה אחד המרכיבים החשובים לניצחון. יאניס צמצם את הרוטציה כך שהאנטר לא היה, סנדי כהן לא שותף, עוז בלייזר שיחק רק בהארכה כדי לתרום עבירות וטי.ג’יי קליין שיחק זמן קצר כדי לשפוט אותו. גם ג’ון דיברתולומאו שיחק רגיל והיה טוב כהרגלו בהגנה, אבל לא הצליח להשפיע התקפית.

דראגן בנדר ואנטה ז'יז'יץ' (איציק בלניצקי)דראגן בנדר ואנטה ז'יז'יץ' (איציק בלניצקי)

אלה הם פלאי היורוליג, כאשר ברצלונה מהמקום הראשון מפסידה שני משחקים למכבי תל אביב ולווילרבאן שלא יהיו בטופ 8. בנוסף לכך, באסקוניה שהפסידה למכבי פעמיים הביסה את פנאתינייקוס באתונה והמשיכה להילחם על מקומה בפלייאוף. שימו לב לקבוצות הטורקיות – אנדולו אפס שהביסה את ריאל מדריד ואת פנרבחצ’ה שניצחה במינכן, וגם הן התחילו את העונה רע אך השתפרו להפליא וחיזקו את הקבוצה. למרות המקומות הראשונים של ברצלונה וצסק”א מוסקבה, אף אחד לא יתפלא שהן יוכלו לנצח אותן בפיינל פור.

מכבי ת”א צריכה לחשוב על החלטות לשנה הבאה אבל אי אפשר לקחת החלטות רק על סמך המשחקים האחרונים, שהיו הניצחונות על ז’לגיריס בשבוע שעבר ועל ברצלונה היום וגם לא להחליט לפי המשחקים שעוד נשארו לה כאשר רובם נגד הקבוצות האחרונות בטבלה. יש להשקיע הרבה ניתוחים ושיקולים מקצועיים לפני שקובעים לגבי ההרכב והשינויים הדרושים לשנה הבאה בצהוב.

דראגן בנדר חוגג (איציק בלניצקי)דראגן בנדר חוגג (איציק בלניצקי)

חזרת הקהל נותנת תמיד אפקט שונה והקהל דחף והוציא הרבה מהאנרגיות שהוא נאלץ לעצור בתוכו עת שראה את המשחקים בבית מעל מסכי הטלוויזיה. גם אתמול ראינו שלושה משחקי ליגה ישראלית ברמה טובה כשהקהל מוסיף מימד חדש למשחקים. בואו נאחל להפועל חולון הצלחה במשחק שייתן לה חותמת לעונה הנהדרת שהיא עושה בליגת האליפות וגם בליגה הישראלית.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים