יום שישי, 29.03.2024 שעה 13:10
גיל קנל

מי שמאמין לא מפחד

דעה: קמפיין נבחרת נוסף בפתח והפעם, יש למה לצפות: היריבות לא בלתי עבירות, הליגיונרים בכושר שיא, ואם הם סוף סוף יאמינו בעצמם - מקום שני אפשרי

קמפיין נוסף של נבחרת ישראל בפתח והאמת שדווקא הפעם, עושה רושם שיש למה לצפות. ההגרלה כהרגלה סידרה נבחרות קשות, אך כאלה שאינן מאריות היבשת. בנוסף, שחקני הנבחרת עושים חיל בימים אלה בישראל ומעבר לים ונותנים לא מעט סיבות לאופטימיות עבור האוהד הישראלי הממוצע לקראת משחק פתיחת קמפיין מוקדמות המונדיאל מול דנמרק ב-25 במרץ. 

וכמו בכל קמפיין שנפתח, השמות שיצטרכו להוביל את החבורה בכחול-לבן כבר ברורים מראש. נתחיל מערן זהבי, שמי זוכר כבר שפתח את הקדנציה בפ.ס.וו איינדהובן בצליעה ומאז תחילת 2021 לא מפסיק להפציץ וחזר להיות בדיוק אותו סקורר קטלני שכולנו מכירים. אם ימשיך ביכולת הזאת, EZ7 כנראה יספק גם בקמפיין הקרוב רגעים שיתנו תקווה לאומה. 

ערן זהבי חוגג (טוויטר)ערן זהבי חוגג (טוויטר)

מאמן הנבחרת, וילי רוטנשטיינר, יכול לשאוף סיבות לעידוד גם מהיכולת של מנור סולומון שחזר לכבוש במדי שחטאר דונייצק בליגה וכבר הספיק להראות מה הוא יודע גם במדים הלאומיים, זאת בזמן ששון וייסמן אמנם מתקשה מול ההגנות בלה ליגה אך עדיין מצליח להבקיע שערים חשובים עבור ויאדוליד ונראה גם הוא בכושר מצוין. לכל אלו תוסיפו את שחקן העונה בפוטנציה, דור פרץ, שחווה עונה בלתי רגילה במכבי ת”א הן הגנתית והן התקפית ועוד לא דיברנו על אלי דסה, שבשקט-בשקט הופך לשחקן אירופי מן המניין ומצטיין כמעט משחק אחר משחק בוויטסה ההולנדית, ומונס דאבור שבכל פעם שמקבל את ההזדמנות בהופנהיים, מחזיר על המגרש. בקיצור, לווילי באמת יש על מי לסמוך.

וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)

הציניקנים והפסימיים למיניהם יבואו ויגידו שהנה, עוד קמפיין נפתח בתקוות גדולות וייגמר עוד לפני שנרגיש בעוד אכזבה לאוסף, בעוד שהמתלוננים ודאי ימשיכו להתעכב על אי זימונו של ליאור רפאלוב. נכון, המצב רחוק מלהיות מושלם ובעיות, בדיוק כמו בעבר, לא חסרות, אבל עושה רושם שדווקא הפעם, כן יש לנו על מה להישען, ובעיקר במה ובמי להאמין.

בבית עם דנמרק, אוסטריה, סקוטלנד, מולדובה ואיי פארו, המקום השני בהחלט יכול להיות מסומן כיעד בר השגה. עם זאת, הנבחרת תימדד בקמפיין הקרוב בעוד כל-כך הרבה פרמטרים שיצטרכו לבוא לידי ביטוי הלכה למעשה לצד השיפור בתוצאות והצורך בהישגיות – קידום שחקנים צעירים שיקבלו יותר הזדמנויות ויתחשלו ברמה הבינלאומית, צמצום כמות הספיגות שהיו עקב האכילס של הנבחרת בעיקר מאז המעבר לשיטת שלושת הבלמים ובחלק הקדמי – צמצום התלות בערן זהבי, עם כמה שהסקורר של פ.ס.וו נמצא בכושר כיבוש קטלני. 

דור פרץ נוגח (רדאד ג'בארה)דור פרץ נוגח (רדאד ג'בארה)

אני באמת חושב שאם וילי רוטנשטיינר יקבל את שחקני המפתח בכושר בו הם נמצאים כיום, ובתוספת עוד דחיפה מהקהל שהולך וחוזר, ניתן יהיה, אחרי לא מעט זמן, לרשום סוף סוף קמפיין שייקח אותנו כמה צעדים קדימה. נכון, לדנמרק יש 11 שחקנים שמשחקים בסרייה א’, בפרמייר ליג, בבונדסליגה ובלה ליגה מדי שבוע, אבל גם מולה אפשר להתמודד ביום נתון, שלא נדבר על סקוטלנד ואוסטריה, אותן כבר הוכיחה החבורה בכחול-לבן שהיא מסוגלת לנצח, וזה לא קרה לפני הרבה זמן בכלל. 

הנקודה ברורה – אם נמשיך להגיד שגם עוד 40 שנה לא נגיע למשהו, זה כנראה מה שיקרה. גם צפון מקדוניה הקטנה לא האמינה שאי פעם תשחק ביורו, שלא נדבר על איסלנד, מדינה של 300 אלף תושבים שמצאה את עצמה מנצחת את אנגליה ביורו ומעפילה למונדיאל שנתיים לאחר מכן. יש לנו שחקני כדורגל טובים, חלקם כבר הוכיחו את עצמם במעמדים האלה. הם צריכים דחיפה, אבל יותר מהכל, הם צריכים אמונה, בעיקר ביכולת שלהם לשמח מדינה שלמה. 

שחקני נבחרת ישראל (ההתאחדות לכדורגל)שחקני נבחרת ישראל (ההתאחדות לכדורגל)

הכתוב הוא טור דעה

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים